Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

UNIQA: podstatu životního pojištění vám příliš nevysvětlí

| rubrika: Příloha | 9. 1. 2008
UNIQA: podstatu životního pojištění vám příliš nevysvětlí
„Jdu se zeptat na životní pojištění. Slyšela jsem o něm v reklamě a i kamarádi říkali, že je prý dobré, abych ho měla,“ říkám na úvod ve zcela prázdné kanceláři pojišťovny UNIQA ve vzdálenějším centru Prahy. Úředník v předdůchodovém věku si čte, ale při slovech o životním pojištění noviny ochotně odkládá a zve mne, abych se posadila. Působí důvěryhodně a neutrálně. Vzápětí pokládá i jednu z mála otázek k věci: „A kolik do toho budete chtít vložit?“

Pojišťovací makléř v pobočce pojišťovny Uniqa na pražské Bělohorské ulici má od začátku schůzky jasno. Nejdřív musíme říct, kolik chceme investovat, a pak nám spočítá variantu pojištění. Vytrvale ovšem opakujeme, že nevíme, které pojištění je pro nás nejlepší.  Proto se úředník ptá, zda bychom mohli platit třeba 500 korun měsíčně. Po přikývnutí se pustí do výpočtu. Jediný upřesňující dotaz má k roku narození.

Předložená nabídka se týká kapitálové životní pojistky Fortax ve variantě Klasik s poměrem pojistné částky 0,8, plánované až do roku 2032. Na základě této kalkulace se klient dozví doslova tyto informace: „Výše plnění při dožití (144 363 Kč) a při jakémkoli úmrtí (dle VPP (Myšleny jsou všeobecné pojistné podmínky – pozn. autorky)) (115 490 Kč), délka trvání pojištění je plánována do 60 let věku.“ Pro srovnání makléř doplňuje variantu na 22 let tak, aby byla vidět rozdílnost výše plnění a nevýhodnost přerušení životní pojistky oproti úrazové, u které prý přerušení nevadí, protože se tím nemění cena.

Dodatečně ještě dostáváme návrh samostatné úrazové pojistky s tím, že tu lze v případě potřeby vypovědět a na její výši se nic moc nezmění. Pokud ale klient vypoví životní pojistku, bude ji mít v budoucnu údajně dražší. Při kalkulaci úrazové pojistky za 73 či 146 korun měsíčně (pojistná částka: smrt úrazem a trvalé následky na 100 tisíc Kč respektive 200 tisíc korun, denní odškodné 50 či 100 Kč) se  na žádné detaily ohledně zdraví či sportování úředník neptá, ani neupozorňuje na specifika rizikových sportů. Zmiňuje se pouze o paušálním a progresivním plnění. Aniž by vysvětlil, co tyto pojmy znamenají.

Vysvětlení komplikovaného finančního produktu úředník omezuje po celou dobu pouze na základní parametry jedné konkrétní životní pojistky a na otázky většinou reaguje netrpělivě, jakoby se nechtěl s klientem a s detaily zdržovat. Jako doporučení se nerozpakuje opravdu bodře sdělit: „No na radu, jaké životní pojištění je pro vás vhodné, se třeba zeptejte vaší maminky“, nebo „udělat si životní pojistku a vybírat si ji furt, je největší zhovadilost!“.

Zhodnocení:
I když pojišťovací úředník působí zprvu sympaticky důvěryhodně a otcovsky, pro klienta to je spíše nevýhoda. V podtextu klienta totiž podceňuje jak znalostně, tak finančně a minimem podaných informací mu omezuje možnosti pro rozhodování. V okamžiku, kdy se klient ptá na podrobnosti, je netrpělivý a nehodlá se pouštět do podrobného objasňování detailů. Teprve při odchodu dodatečně mezi dveřmi zjišťuje, že má klientka vysokou hypotéku a znervózní, kalkulaci ale nenabízí upravit, ani doplnit.

Za celou hodinu trvání schůzky se makléř ani jednou nezeptal na detaily, podle kterých by mohl kalkulaci životní pojistky „ušít na míru“. Místo toho vytrvale ujišťoval, že jím navržená pojistka bude pro nás nejlepší. Během konzultace si navíc vyřizoval i soukromé telefonáty. Z dostupných letáků neposkytl ani jediný.
Na základě takové schůzky by neinformovaný klient byl sotva schopen posoudit, zda je navržená pojistka dobrá.

Doporučení:
Pokud nemáte jasnou představu o životní pojistce, raději si vše opravdu důkladně nastudujte, než zajdete do této pobočky Uniqa. Neznalému klientovi by totiž pojišťovací referent díky svému důvěryhodnému vystupování pojistku nejspíš prodal, ale rozhodně by jej tímto pojištěním nezajistil.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-1
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Sankce, Standardní množství, Efektivní úrok, operátoři, brno, tarify, martin stára, mobilní operátoři, wood & company, exekuce majetku, deficit veřejných rozpočtů, VOLVO, elektronické poruchy, kontokorentní účet, Vojenská družstevní záložna, rozpoznávání tváře, sex, PIAS fond majetku

1ZT11111, 2L00808, 4U71478, 9T06963, 3SE1396

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK