Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zážitky z terénu aneb jak jsme nakupovali životní pojištění

| rubrika: Jak na to | 9. 1. 2008 | 16 komentářů
Zážitky z terénu aneb jak jsme nakupovali životní pojištění
Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.

Jak jsme nakupovali životní pojistku

Pro testování prvního kontaktu klienta s prodejcem životních pojistek, jsme zvolili sedm pojišťoven. Pokusili jsme se ověřit způsob prodeje pojištění především na menších pobočkách v Praze. Ve velkých kancelářích se většinou najde někdo, kdo dobře rozumí i životním pojistkám, a tak je reálné, že klientovi případně poradí. V malých pobočkách působí zpravidla jeden či dva úředníci. Většina lidí se do centrály či velké pobočky nedostane a musí se spolehnout na poradenství v malé oblastní pobočce. Větší kanceláře jsme navštívili u Generali, která na webových stránkách neuvádí podrobný přehled poboček, a ING, která nemá síť malých poboček.
Pojišťovny měly navrhnout životní pojistku pro 34letou ženu, která se věnuje několika rizikovým sportům, má hypotéku zajištěnou nemovitostí rodičů a pracuje na volné noze, tj. jako OSVČ.
Pojistku jsme se pokusili od 13. 12. do 21. 12. 2007 2007 nakoupit v Praze v následujících pojišťovnách: Uniqa, Česká pojišťovna, Generali, Kooperativa, Allianz, ING pojišťovna, Amcigo AIG.

Sedm je magické i šťastné číslo. Sedm pojišťoven jsme proto náhodně navštívili v předvánočním shonu, abychom zjistili, co se děje, když do pojišťovny dorazí klient se zájmem o životní pojištění. Bylo to překvapující a mnohdy i neuvěřitelné. Většinou nám nabídli jeden produkt, aniž se úředníci ptali na detaily a důvody, proč chceme pojistku sjednat. Naopak ve třech případech jsme byli mile překvapeni množstvím poskytnutých informací. V některých pobočkách na nás ovšem čekaly až absurdní rady, jako třeba abychom se o tajích životního pojištění poradili s maminkou či abychom si informace o podílových fondech, do nichž bychom měli v rámci jistého investičního životního pojištění posílat peníze, našli v nějakém specializovaném časopise.

Přečtěte si, jak vypadaly schůzky s pojišťovacími referenty v jednotlivých pojišťovnách. Využije i naší diskuze, jestli máte vy nebo někdo z vašich známých podobné zkušenosti.

Allianz pojišťovna

20. 12. 2007, Bělohorská 93, Praha 6
Prostorná kancelář pobočky Allianz působí necelou minutu zcela opuštěně. Ospale působící úředník, který se po chvíli objeví, po vyslovení zaklínadla „životní pojištění“, ihned pookřeje a zamíří s námi do zadních prostor. V zázemí zakouřeného kamrlíku se pouští do výpočtu životní pojistky Rytmus. Je to prý dobrá pojistka, protože je pohyblivá, může být do ní zahrnuta i další osoba a momentálně počítá se zhodnocením 4,6 %. Návrh i vysvětlování probíhá docela bleskově.
Celý článek

Amcico AIG

20. 12. 2007, Spálená 29, Praha 1
I když do Amcico AIG přicházíme asi nevhod, nedovolí si nás ani v předvánočním shonu poslat z prázdné pobočky přímo pryč nebo pozvat na jindy. Asistentka v hlavní kanceláři sice na chvíli znejistí a pokouší se opatrně zjišťovat, jak moc potřebujeme zrovna dnes konzultaci, vzápětí se ale vrací ze zadních kanceláří s informací, že se nám bude během okamžiku někdo věnovat. Až na odchodu dodatečně zjišťujeme, že jsme hovořili s jedním z hlavních manažerů pobočky.
Celý článek

Česká pojišťovna

18. 12. 2007, Lublaňská 48, Praha 2
V malinké kanceláři pojišťovny sedí nejistá slečna, která nepůsobí příliš fundovaným dojmem, což se později i potvrdí. Když zjistí, že se ptáme na životní pojištění, tváří se, že si není jistá, co chceme a co má s námi dělat. Její kolega, starší úředník, přichází o něco později a radí jí přes celou místnost. Ačkoli to vypadá, že životnímu pojištění rozumí, do konzultace se příliš nezapojuje.
Celý článek

Co by měl o klientovi vědět pojišťovací referent

Pojišťovací zprostředkovatel i pracovník u přepážky musí zaznamenat poskytnutí povinných údajů a požadavků klienta (§ 21 zákona 38/2004 Sb. ). Každá pojišťovna pak svým interním pokynem doporučuje, jakým způsobem tyto údaje, požadavky, potřeby zaznamenat. Údaje, které jsou potřebné pro řádnou analýzu, se někdy mohou zdát velmi osobní (rok narození, povolání, počet dětí, již uzavřené životní pojištění, příspěvky zaměstnatele na toto ŽP, výše příjmů, výše výdajů – např. výdaje na bydlení, hypotéku, různé spoření, dovolenou), ale pokud chce klient mít sjednáno pojištění přesně podle jeho potřeb, měl by je poskytnout. Může samozřejmě nastat případ, kdy se klient dostaví na přepážku a chce sjednat již konkrétní druh pojištění, pak tuto skutečnost zprostředkovatel zaznamená do analýzy. Samozřejmě může nastat i případ, kdy klient odmítne údaje uvést, pak ale případně uzavřený produkt nemusí plně odpovídat jeho potřebám.
Zdroj: Česká asociace pojišťoven (ČAP)

Generali pojišťovna

18. 12. 2007, Bělehradská 132, 120 84, Praha 2 – centrála
Tato pojišťovna má na svých webových stránkách k dispozici přehled pouze oblastních ředitelství a kontaktní centrum v pražské centrále. Vycházeli jsme tedy z toho, co má okamžitě k dispozici běžný uživatel internetu a vydali se přímo do ústředí pojišťovny. Navzdory tomu patřil výsledek testu spíše k těm horším.
Celý článek

ING pojišťovna

19.12.2007 Oranžový dům – Smíchov, Praha 5
Oranžový dům má obsluhu klientů tak trochu zautomatizovanou. Nemůžete si „svého“ pojišťovacího úředníka vybrat, přidělí vám právě toho, který je na řadě. Už při vstupu se vás zeptají na jméno. Je totiž příjemné, když vás poradce hned osloví vaším jménem. V ostatních pojišťovnách se na jméno ptali jen v Amcico AIG.
Celý článek

Kooperativa pojišťovna

17. 12. 2007, pobočka Bělohorská 104, Praha 6
Úředník ve velice malé pobočce je neutrální a překvapuje rozsahem podaných informací k problematice životního pojištění. Jako potencionální klienti se od něj srozumitelně dozvíme, že existují různé typy životních pojistek, různá rizika a podle čeho by se měl klient pro tu kterou rozhodovat. Zmiňuje se i o různých daňových pásmech pro odpočet životního pojištění z daní a od jaké výše pojistné částky pojišťovna zkoumá zdravotní stav podrobněji.
Celý článek

UNIQA pojišťovna

13. 12. 2007, pobočka Bělohorská, Praha 6
„Jdu se zeptat na životní pojištění. Slyšela jsem o něm v reklamě a i kamarádi říkali, že je prý dobré, abych ho měla,“ říkám na úvod ve zcela prázdné kanceláři pojišťovny UNIQA ve vzdálenějším centru Prahy. Úředník v předdůchodovém věku si čte, ale při slovech o životním pojištění noviny ochotně odkládá a zve mne, abych se posadila. Působí důvěryhodně a neutrálně. Vzápětí pokládá i jednu z mála otázek k věci: „A kolik do toho budete chtít vložit?“
Celý článek

Co si myslíte o kvalitě pracovníků českých pojišťoven? Podělte se o zkušenosti s ostatními čtenáři.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+21
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 1. 2008 3:33, Marquez

Souhlasím. Bohužel velmi často paní/pán na přepážce produktům, co nabízí ani nerozumí, a proto tlačí klientům to, co mu poradil nadřízený. Já bych se u takovéhoto člověka docela bál něco uzavírat. Jak říkate - k někomu známému, kdo se vyzná v oboru nebo někoho s dobrým doporučením. Idealní je ještě si k tomu něco sám nastudovat, ať je člověk trochu rovnoceným soupeřem. Pojišťovny a banky totiž moc rády využívají informační asymetrie.

Reagovat

 

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jjery29 09. 01. 2008 00:25)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 1. 2008 21:15, maruskrat

Zodpovědně mohu říci, že mám špatné zkušenosti jak s přímými prodejci té či oné pojišťovny, tak i s brokerskými společnostmi. Jedné z nich se dokonce povedlo podvést polovinu firmy, ve které pracuji. Před podepsáním smluv nám záměrně uvedli naprosto nepravdivé údaje.Jelikož já osobně VŽDY čtu všechna "malá písmenka", zabránili jsme katastrofě a téměř všichni vypověděli smlouvy během prvních dvou měsíců trvání. Upozornili jsme dokonce danou pojišťovnu (jednu z nejlepších na světě) na to, jací lidé ji navenek zastupují. Odpověď jsme sice obdrželi obratem,ale obsahem jsme nadšeni nebyli. V podstatě nám slušně vysvětlili, že je jim to jedno.
Já proto preferuji pouze "finanční poradce",. kteří toho mají "víc pod palcem" a nepovažují za pokrok výběr z prodůktů jednoho nebo druhého bankovního domu. A rozhodně fandím "zdravé nedůvěře" k nesofistikovaným doporučením lidí "za přepážkou" a rozhodně se vždy vyplácí o dané problematice "něco" vědět a použít svůj selský rozum........a nedávat své peníze prvnímu,koho potkám!!!! A zásadně se vyhýbám lidem,kteří používají věty jako "MY zastupujeme NEJLEPŠÍ pojišťovnu,která má NEJLEPŠÍ produkty na trhu........

Reagovat

 

-22
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

28. 10. 2008 | 8:48 | Doub

Teď jsi uhodil hřebík na hlavičku, Romane. Já bych ještě jen dodal, že hodnotit práci pojišťovny podle vystupování jednoho úředníka je zobecňování. A to pokud vím, nemám na finančním či poradenském poli, co dělat. Přijde...více

3. 3. 2008 | 0:11 | machalicky@seznam.cz

Problém je v tom, že Vás natáhnou všude, třeba když jdete kupovat auto, ale jde o to jestli se necháte. více

15. 1. 2008 | 15:26 | bubliňák

manager co to slovo znamená :o) že i on byl kdysi jenom obyč, pojišťovák, který se vypracoval nebo je to jenom pro ten pocit, že se vám věnuje osobně tak důležitá osoba. více

10. 1. 2008 | 22:36 | Milan Mokrý

Pokud kliet pojistku nezruší sám, tak vám ji pojišťovna sama od sebe rušit nemůže. Že to chce EU - to byly bludy úřední obludy,aby se pojišťovna zbavila pro ni nevýhodných smluv. Chce to přemýšlet, naučit se sám věcem rozumět...více

9. 1. 2008 | 22:29 | Kousavka

Čemu se divíte? Jaký klient, takové odpovědi. Když přijde klient se slovy "známí říkali, že je to dobré, tak si to jdu taky pořídit", tak si doslova koleduje o to, oby ho někdo oškubal. Prostě traktorista Franta ze vsi, kterému...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Způsoby obchodování, Ziskový výnos, Hypotéza, jan sedláček, o2, jaromír novák, dtest, penzijní připojištění, hepatitida, konvergenční program, nápověda, demagogie, Bonusový vklad, dárky z druhé ruky, pomaturitní studium, cvr energy, terminační poplatky, zvětšení

6B64222, 1A10000, 6S64222, 3AY0049, 1A10000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK