Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Šokované rybičky pojišťovna neproplatí

| rubrika: Co se děje | 28. 12. 2007 | 8 komentářů
Šokované rybičky pojišťovna neproplatí
Pojišťovny prý dovedou pojistit leccos. Jejich klienti se ale také pokoušejí leccos neuvěřitelného pojišťovnám vykázat jako škodu. Často je to boj kdo s koho, při němž se jedná i o škody v řádech milionů. Nejkurióznější případy řeší pojišťovny kolem Silvestra.

Závěr roku přináší tradičně bouřlivé veselí a bezstarostnost, které pojišťovny přijde každým rokem na několik milionů korun. Nejen kvůli vánočním a silvestrovským oslavám se pak stávají v Česku i po celém světě opravdu kuriózní nehody. Ty ještě někteří klienti dokážou opepřit nároky, které chtějí po pojišťovnách zaplatit. A že si troufají uplatňovat opravdu roztodivné příhody, o tom svědčí statistiky a výstupy z klientských linek řady tuzemských pojišťoven. Mohou to být například údajné ukryté ohořelé bankovky, šokované rybičky či škody ze světlic, které prolétly bytem. Z hlediska počtu pojistných událostí je sice konec roku podle Václava Bálka z České pojišťovny vždy spíše podprůměrným, ale i přesto vznikají milionové škody.

Škodu po pojišťovně chtěla například uhradit paní, která loni pekla vánoční cukroví. Nesla jej přímo z trouby na plechu vychladnout ven. Vichřice jí vyrazila plech z ruky, a cukroví se rozletělo po celé zahradě. Jiná klientka České pojišťovny chtěla zase uhradit škody z ohořelého vánočního stromku. Dalo by se to považovat za banální a snadno řešitelnou nehodu, kdyby ale k tomu ještě netvrdila, že na stromečku shořela i skořápka vlašského ořechu, ve kterém byla jako dárek uschovaná pětitisícová bankovka. Ta měla být prý jako dárek pro dceru na nákup plesových šatů. Podrobná zbytková analýza popela ovšem přítomnost bankovky neprokázala.

Nejkurioznější nehoda

České pojišťovny se potýkají s kuriózními nehodami nejen v závěru roku. Česká pojišťovna například hradila škody způsobené letadlem bez pilota. „Pilot, kterému nešlo nastartovat malé letadlo, vystoupil a začal točit jeho vrtulí. Když se mu to konečně podařilo a stroj se rozjel, letec už do něho nestačil nastoupit. V zápětí si pasažéři všimli, že pilot utíká vedle letadla a začali proto v panice vyskakovat ven. Těm, kteří se zranili, pak zaplatila Česká pojišťovna náhradu škody. Letadlo nakonec naštěstí samovolně zastavilo,“ říká Václav Bálek, mluvčí České pojišťovny.

Loňský prosinec byl na požáry docela bohatý. V Česku podle statistik některých pojišťoven hořelo dvakrát častěji než v jiných měsících celého roku. Česká pojišťovna evidovala 269 pojistných událostí, kdy hořelo. Ještě v lednu prý ovšem klienti oznamovali dalších 174 požárů, z nichž většina se odehrála během vánočních svátků a silvestrovských oslav, říká Bálek. Nejvíce prý loni hořelo v Praze a na severu Čech i Moravy. Zatímco u klientů Kooperativy vzplálo vybavení domácností od hořících svíček na umělých stromcích, v České pojišťovně velký požár způsobil i důkladný domácí úklid. Ten vznikl v okamžiku, kdy se majitelka rodinného domku pokusila lihem vyčistit mastnotu v kuchyni a líh vylila v blízkosti plynového sporáku.

Jak se blíží Silvestr, klienti přestávají hlásit jen požáry. U Kooperativy například podnapilý zákazník uplatňoval náhradu škody kvůli loupežnému přepadení s odůvodněním, že při jízdě tramvají jej „přepadl  „zelený mužíček",  který mu  odcizil ze zadní kapsy kalhot peněženku,“ popisuje mluvčí pojišťovny Marek Vích. Jiný klient bydlící v centru Prahy, oznámil zase škodu na rybičkách v akváriu, které se lekly při novoročním ohňostroji a lekly. České pojišťovně pro změnu účtovali škodu majitelé štěněte bígla, které zničilo mobilní telefon nebo za kočku, která ve strachu před zvuky petard vyskočila z balkonu v prvním patře a cestou strhla sousedovi v přízemí satelit.
Kuriózní pojistné události se ale nestávají jen na přelomu roku. České pojišťovně chtěl podle Bálka klient podvodně vyúčtovat třeba i 248 odcizených věcí z bytu 1+1. Mezi jiným například přes 500 kusů vlastnoručně malovaných obrazů, 40 párů lyží s hůlkami, 320 dalekohledů, 2450 kalkulaček nebo 100 tisíc kusů dámského prádla. Jinde zase klienti urgovali mimořádnou výplatu z účtu životního pojištění se slovy: „Prosím urychleně napravte vyrovnání nebo dcera zůstane na ocet. Peníze jsou určeny k uspořádání svatební hostiny."
Klienti občas projeví smysl pro humor i při jednání s likvidátory pojistné události. Svědčí o tom třeba následující výrok. „Nechci nikterak zpochybňovat vaše znalosti o základních fyzikálních jevech, ale představa, že blesk je žhavá roztomilá kulička honící Křemílka a Vochomůrku po pařezové chaloupce, není úplně přesná,“ uvedl rozhořčený klient u vypořádání škody k majetkovému pojištění.


 

Zažili jste podobnou kuriozní situaci, do které byla zatažena i pojišťovna?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+14
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 1. 2008 0:30, Pavel

No tak zase tak bych to neviděl. Pes je přece zvíře a jako k takovému se k němu máme chovat, ne? Je zcela běžný, že jsou zvířata na různých pracovištích a je běžné, že se stávají nehody. Častěji než lidem, OK, ale tak i tak. Vyšší míru rizika by měla zohleďnovat výše pojistného.

To, co je podle mě problém je nejednoznačnost výkladu. Mám psa pojištěného na nějakou škodu. A když jí způsobí, pojišťovna kličku. Stejně jako s celým právním systémem - problém je, že si soudy a různě instituce vykládají právo různě. ;-(((

Reagovat

 

+49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (valesek 01. 01. 2008 12:53)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 12. 2007 20:00, Jaromír

"Děti akcionářů pojišťovny také chtějí jíst... ;-)"

Ano, o tom jde pojištovnám především :), a podle toho se k nim člověk má i chovat :D.

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

10. 1. 2008 | 20:08 | Colleen

Výborný článek,myslím že specielně na kuriozní nehody domácích mazlíčků by měli mít v pojišťovně zvláštní odstavec :-) více

10. 1. 2008 | 2:11 | jjery29

jako když je pojištěný tak mé platit plnou výši škody ne? by bylo poslední co bych na té pojišťovně dělal...tedy krom výpovědí pojistek co bych tam měl uzavřené. více

9. 1. 2008 | 11:44 | Dave2005

Druh tohoto pojištění nikdy nepochopím více

2. 1. 2008 | 0:30 | Pavel

No tak zase tak bych to neviděl. Pes je přece zvíře a jako k takovému se k němu máme chovat, ne? Je zcela běžný, že jsou zvířata na různých pracovištích a je běžné, že se stávají nehody. Častěji než lidem, OK, ale tak i tak....více

1. 1. 2008 | 12:53 | valesek

dej si cedulu na dvere a zakaz vstup psum, na toto bych dokonce pojistky zakazal vyplacet, proste majitel musi zarvat sedni a bud zticha a pri odchodu ho vyvede ven. Dale bych chtel, ze pojistovny jsou jednim z problemu v...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Garanční fond burzy, Střední hodnota, Očekávaná výnosnost, čtú, účastnické fondy, jan sedláček, odstoupení od smlouvy, transformované fondy, investiční chyby, Sdružení na ochranu nájemníků, překvapení, znalec vína, ručitel, Městská policie Praha, all risk pojištění, Premium SMS, Česká školní inspekce, délka fixace

5J54658, 2SC4511, 2L02877, 1H11283, 5J72340

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK