Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

Co říká průzkum České asociace pojišťoven o tom, jak nakupujeme pojištění? Na akce a slevy slyšíme. Ještě víc nás ale zajímá, jak složité je pojištění vyřídit. Bohužel touha mít všechno rychle a pohodlně z krku souvisí také s tím, že se nám moc nechce zkoumat podmínky pojištění.
Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

O Češích je známé, že rádi nakupují ve slevách, v období výprodejů berou obchody útokem. Nejde ale jen o spotřební zboží, Češi se rádi nechají zlákat na slevu například i při uzavírání pojistky.

Pokud si člověk chce sjednat několik různých pojištění obdobného typu, může kombinovat: domácnost pojistím tady, nemovitost tam. Velmi často to ale nedělá, sjednává vše u jednoho ústavu. Velmi často mu taky pojišťovna nabízí slevu, pokud si u ní sjedná vícero produktů. Při sjednávání pojištění, jak vyplývá z průzkumu České asociace pojišťoven, je sleva rozhodujícím faktorem pro 38 procent lidí. Ještě mocnější motivací k nákupu pojištění stejného typu u jediného ústavu je však jednoduchost a pohodlí: ať to mám z krku najednou.

Téměř třetina Čechů soustřeďuje své pojistky do jedné pojišťovny na doporučení finančního poradce. Na možnost získání lepších služeb v případě, že je sjednáno více produktů u stejné pojišťovny, slyší překvapivě jen 16 procent Čechů, zatímco v zahraničí tuto výhodu upřednostňuje 33 procent lidí. 

Sotva půlku Čechů zajímá, co podepisuje

Průzkum poukazuje bohužel i na jeden nemilý fakt: ať už jsme jen pohodlní, nebo nám oči zaslepí akční nabídka, nečteme. Téměř 48 procent dotázaných čte pojistné podmínky jen zběžně, čtyři procenta je dokonce ani neotevřou.

„Ať už jde o životní pojištění, nebo o pojištění majetku, je vždy třeba na prvním místě zvážit rozsah rizik, vybrat ta, která nás mohou reálně ohrozit a správně nastavit pojistné částky,“ říká manažerka komunikace a vzdělávání České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a zdůrazňuje: „Řídit se cenou, jako rozhodujícím kritériem v pojištění nelze. Je třeba se vždy zamyslet, k čemu si pojištění sjednáváme, co od něj očekáváme, a až pokud nabízené pojištění odpovídá našim požadavkům, je možné k ceně přihlédnout.“ Před podpisem smlouvy by se měl každý ve svém zájmu seznámit s pojistnými podmínkami. Je třeba vědět, že v rámci jednotlivých pojišťoven nejsou pojistné podmínky stejné, liší se rozsahem pojistného krytí i poskytovanými doplňkovými službami, různé mohou být i výluky z pojištění.

Zvětšíte kliknutím

Z podobného soudku je další poměrně nelichotivé zjištění průzkumu. Cena pojištění je pro mnohé rozhodující kritérium – jenže pětina Čechů nemá o svých ročních výdajích na pojistném žádný přehled. Přibližně polovina lidí dokáže roční částku odhadnout zhruba. Přesně má v těchto výdajích jasno na 30 procent české populace.

Jaký máte přehled o svých výdajích na pojistném? Víte, kolik platíte pojišťovnám ročně za všechny své smlouvy?

Únor měsíc pojištění

O zvýšení finanční gramotnosti v oblasti pojišťovnictví kontinuálně usiluje kampaň České asociace pojišťoven Únor – měsíc pojištění. Jejím každoročním cílem je předávat veřejnosti souhrnné a nezávislé informace, včetně nejrůznějších praktických rad a doporučení. Kampaň se každý rok zaměřuje na jinou oblast pojištění, letošní ročník je ale výjimečně věnován průzkumu, který jde napříč všemi pojistnými oblastmi a zkoumá, jak jsou Češi pojištění, jak se orientují mezi pojistnými produkty, jaký maji k pojištění vztah a jaké jsou jejich zkušenosti s ním.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-1
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Lichva, Disponibilní důchod domácností, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, finanční úřad, leoš heger, nadstandardy, pojistné, pojišťovna vzp, IPB Leasing, invalidní důchody, DHP, odporu, úpisové období, veřejný dluh, sponzor, Prodejní opce, vzorec, paříž

3AM8934, 4AM3146, 4AX2532, 2K70450, 4AV8759

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK