Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

Co říká průzkum České asociace pojišťoven o tom, jak nakupujeme pojištění? Na akce a slevy slyšíme. Ještě víc nás ale zajímá, jak složité je pojištění vyřídit. Bohužel touha mít všechno rychle a pohodlně z krku souvisí také s tím, že se nám moc nechce zkoumat podmínky pojištění.
Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

O Češích je známé, že rádi nakupují ve slevách, v období výprodejů berou obchody útokem. Nejde ale jen o spotřební zboží, Češi se rádi nechají zlákat na slevu například i při uzavírání pojistky.

Pokud si člověk chce sjednat několik různých pojištění obdobného typu, může kombinovat: domácnost pojistím tady, nemovitost tam. Velmi často to ale nedělá, sjednává vše u jednoho ústavu. Velmi často mu taky pojišťovna nabízí slevu, pokud si u ní sjedná vícero produktů. Při sjednávání pojištění, jak vyplývá z průzkumu České asociace pojišťoven, je sleva rozhodujícím faktorem pro 38 procent lidí. Ještě mocnější motivací k nákupu pojištění stejného typu u jediného ústavu je však jednoduchost a pohodlí: ať to mám z krku najednou.

Téměř třetina Čechů soustřeďuje své pojistky do jedné pojišťovny na doporučení finančního poradce. Na možnost získání lepších služeb v případě, že je sjednáno více produktů u stejné pojišťovny, slyší překvapivě jen 16 procent Čechů, zatímco v zahraničí tuto výhodu upřednostňuje 33 procent lidí. 

Sotva půlku Čechů zajímá, co podepisuje

Průzkum poukazuje bohužel i na jeden nemilý fakt: ať už jsme jen pohodlní, nebo nám oči zaslepí akční nabídka, nečteme. Téměř 48 procent dotázaných čte pojistné podmínky jen zběžně, čtyři procenta je dokonce ani neotevřou.

„Ať už jde o životní pojištění, nebo o pojištění majetku, je vždy třeba na prvním místě zvážit rozsah rizik, vybrat ta, která nás mohou reálně ohrozit a správně nastavit pojistné částky,“ říká manažerka komunikace a vzdělávání České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a zdůrazňuje: „Řídit se cenou, jako rozhodujícím kritériem v pojištění nelze. Je třeba se vždy zamyslet, k čemu si pojištění sjednáváme, co od něj očekáváme, a až pokud nabízené pojištění odpovídá našim požadavkům, je možné k ceně přihlédnout.“ Před podpisem smlouvy by se měl každý ve svém zájmu seznámit s pojistnými podmínkami. Je třeba vědět, že v rámci jednotlivých pojišťoven nejsou pojistné podmínky stejné, liší se rozsahem pojistného krytí i poskytovanými doplňkovými službami, různé mohou být i výluky z pojištění.

Zvětšíte kliknutím

Z podobného soudku je další poměrně nelichotivé zjištění průzkumu. Cena pojištění je pro mnohé rozhodující kritérium – jenže pětina Čechů nemá o svých ročních výdajích na pojistném žádný přehled. Přibližně polovina lidí dokáže roční částku odhadnout zhruba. Přesně má v těchto výdajích jasno na 30 procent české populace.

Jaký máte přehled o svých výdajích na pojistném? Víte, kolik platíte pojišťovnám ročně za všechny své smlouvy?

Únor měsíc pojištění

O zvýšení finanční gramotnosti v oblasti pojišťovnictví kontinuálně usiluje kampaň České asociace pojišťoven Únor – měsíc pojištění. Jejím každoročním cílem je předávat veřejnosti souhrnné a nezávislé informace, včetně nejrůznějších praktických rad a doporučení. Kampaň se každý rok zaměřuje na jinou oblast pojištění, letošní ročník je ale výjimečně věnován průzkumu, který jde napříč všemi pojistnými oblastmi a zkoumá, jak jsou Češi pojištění, jak se orientují mezi pojistnými produkty, jaký maji k pojištění vztah a jaké jsou jejich zkušenosti s ním.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-1
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřební jednotka domácnosti, Sazba P plus, Očekávaná výnosnost, pavel bělobrádek, eet, e-shopy, miloš zeman, vánoce, KB 8,00/04, realizace, expirace, tarify pro mladé, co-brandované karty, alokační poměr, back office, giovanni guidi, pokuta, peter bukov

5B24756, 4AH3531, 5E12272, 5B24756, 8B21777

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK