Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

Co říká průzkum České asociace pojišťoven o tom, jak nakupujeme pojištění? Na akce a slevy slyšíme. Ještě víc nás ale zajímá, jak složité je pojištění vyřídit. Bohužel touha mít všechno rychle a pohodlně z krku souvisí také s tím, že se nám moc nechce zkoumat podmínky pojištění.
Únor – měsíc pojištění: Slevy milujeme, ale pohodlí víc

O Češích je známé, že rádi nakupují ve slevách, v období výprodejů berou obchody útokem. Nejde ale jen o spotřební zboží, Češi se rádi nechají zlákat na slevu například i při uzavírání pojistky.

Pokud si člověk chce sjednat několik různých pojištění obdobného typu, může kombinovat: domácnost pojistím tady, nemovitost tam. Velmi často to ale nedělá, sjednává vše u jednoho ústavu. Velmi často mu taky pojišťovna nabízí slevu, pokud si u ní sjedná vícero produktů. Při sjednávání pojištění, jak vyplývá z průzkumu České asociace pojišťoven, je sleva rozhodujícím faktorem pro 38 procent lidí. Ještě mocnější motivací k nákupu pojištění stejného typu u jediného ústavu je však jednoduchost a pohodlí: ať to mám z krku najednou.

Téměř třetina Čechů soustřeďuje své pojistky do jedné pojišťovny na doporučení finančního poradce. Na možnost získání lepších služeb v případě, že je sjednáno více produktů u stejné pojišťovny, slyší překvapivě jen 16 procent Čechů, zatímco v zahraničí tuto výhodu upřednostňuje 33 procent lidí. 

Sotva půlku Čechů zajímá, co podepisuje

Průzkum poukazuje bohužel i na jeden nemilý fakt: ať už jsme jen pohodlní, nebo nám oči zaslepí akční nabídka, nečteme. Téměř 48 procent dotázaných čte pojistné podmínky jen zběžně, čtyři procenta je dokonce ani neotevřou.

„Ať už jde o životní pojištění, nebo o pojištění majetku, je vždy třeba na prvním místě zvážit rozsah rizik, vybrat ta, která nás mohou reálně ohrozit a správně nastavit pojistné částky,“ říká manažerka komunikace a vzdělávání České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a zdůrazňuje: „Řídit se cenou, jako rozhodujícím kritériem v pojištění nelze. Je třeba se vždy zamyslet, k čemu si pojištění sjednáváme, co od něj očekáváme, a až pokud nabízené pojištění odpovídá našim požadavkům, je možné k ceně přihlédnout.“ Před podpisem smlouvy by se měl každý ve svém zájmu seznámit s pojistnými podmínkami. Je třeba vědět, že v rámci jednotlivých pojišťoven nejsou pojistné podmínky stejné, liší se rozsahem pojistného krytí i poskytovanými doplňkovými službami, různé mohou být i výluky z pojištění.

Zvětšíte kliknutím

Z podobného soudku je další poměrně nelichotivé zjištění průzkumu. Cena pojištění je pro mnohé rozhodující kritérium – jenže pětina Čechů nemá o svých ročních výdajích na pojistném žádný přehled. Přibližně polovina lidí dokáže roční částku odhadnout zhruba. Přesně má v těchto výdajích jasno na 30 procent české populace.

Jaký máte přehled o svých výdajích na pojistném? Víte, kolik platíte pojišťovnám ročně za všechny své smlouvy?

Únor měsíc pojištění

O zvýšení finanční gramotnosti v oblasti pojišťovnictví kontinuálně usiluje kampaň České asociace pojišťoven Únor – měsíc pojištění. Jejím každoročním cílem je předávat veřejnosti souhrnné a nezávislé informace, včetně nejrůznějších praktických rad a doporučení. Kampaň se každý rok zaměřuje na jinou oblast pojištění, letošní ročník je ale výjimečně věnován průzkumu, který jde napříč všemi pojistnými oblastmi a zkoumá, jak jsou Češi pojištění, jak se orientují mezi pojistnými produkty, jaký maji k pojištění vztah a jaké jsou jejich zkušenosti s ním.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Únor – měsíc pojištění: Češi si s pojištěním netykají

12. 2. 2013 | Česká asociace pojišťoven | 4 komentáře

Únor – měsíc pojištění: Češi si s pojištěním netykají

Česká asociace pojišťoven si nechala zpracovat exkluzivní průzkum o tom, čeho se bojíme, proti čemu a jak se pojišťujeme – a jestli vůbec pojištění rozumíme. V rámci měsíce pojištění... celý článek

Retro i sci-fi. Pojištění včera, dnes a zítra

5. 2. 2013 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Retro i sci-fi. Pojištění včera, dnes a zítra

Některé věci se nemění – a je to tak dobře. Jiné se mění a je to taky dobře. Třeba životní pojištění za dvacet let vyrostlo a zkultivovalo se. To ovšem neznamená, že by nebylo co vylepšit.... celý článek

Česká pojišťovna už nebude česká. A bude slušnější?

14. 1. 2013 | Dušan Šídlo | 22 komentářů

Česká pojišťovna už nebude česká. A bude slušnější?

Česká pojišťovna, jeden z klenotů nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, definitivně prodána Italům! Po minutě ticha a připomenutí úspěchů vzpomeňme i na její hříchy.

Pánové, kdyby pojišťovna mohla, ožení vás!

6. 12. 2012 | redakce Peníze.CZ

 Pánové, kdyby pojišťovna mohla, ožení vás!

Když vám pojišťovna radí, jak žít zdravě, nemyslí to s vámi dobře! Tedy třeba i myslí, ale především myslí na sebe.

Změny v životním pojištění. O kolik zdraží ženám? Jak moc bude levnější pro pány?

20. 9. 2012 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Změny v životním pojištění. O kolik zdraží ženám? Jak moc bude levnější pro pány?

Jistě jste slyšeli o evropském rozhodnutí, podle kterého musí i české pojišťovny sjednotit sazby životního pojištění pro muže a ženy. Aby nebyl někdo zvýhodněn. Ještě jsme od nikoho... celý článek

Partners Financial Services