Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kdo je kdo v pojišťovně: marketingový ředitel

| rubrika: Když se řekne | 29. 12. 2011
Kdo je kdo v pojišťovně: marketingový ředitel
Detektiv, showman, diplomat. Minimálně jejich vlastnosti potřebuje marketingový ředitel pojišťovny. Zkoumá, s čím přijde konkurence. Okouzluje klienty i prodejce, aby už nikdy nechtěli pojistky od jiné pojišťovny než od té jeho. A plánuje či odmítá sponzorovat pozoruhodné akce.

Desítky bleděmodrých lepicích papírků s úkoly, kapky na rýmu a smartphone. Tak vypadá pracovní stůl marketingového ředitele velké pojišťovny.

Člověku mimo obor by se mohlo zdát, že ředitel marketingu pojišťovny Allianz Dalibor Šajar sedí vlastně na několika židlích. Rozhoduje kupříkladu o reklamě, o tom, jak se budou prezentovat nové pojistky partnerům, ale kupodivu také o punkových muzikantech a do určité míry i o podobě největších filmových cen v Česku. „Pracovní schůzky mám nasekané jednu za druhou,“ poznamenává Dalibor Šajar, když se ho ptáme na běžný pracovní den, a rychle nahlíží do počítačového diáře.

Docela všední, obyčejný den

Tak třeba jedno z nedávných pondělí: začalo pro Dalibora Šajara v Brně, kde Allianz pojišťovna uvedla dvě novinky z neživotního pojištění. Celá akce trvala čtyři hodiny a cílem bylo představit nejlepším manažerům jedné distribuční sítě jednak pojištění domova a jednak povinné ručení a havarijní pojištění v jednom. Jako marketingový ředitel se přitom podílel jak na logice celé akce, tak na jednotlivých prezentacích.

„Odpoledne jsme ale byli už zase zpátky v Praze,“ pokračuje v líčení jednoho ze svých typických dnů Šajar. Nejprve se šéfem produktového marketingu Martinem Podávkou probírají nově připravované pojistky, plány na vývoj nových produktů a stav aktuálních projektů nebo i to, s čím přišla konkurence a jak na to pojišťovna Allianz zareaguje.

Další schůzka ještě týž den se týká smlouvy o spolupráci s reklamní agenturou pro příští rok. „A večer jsem měl schůzku s Petrem Vachlerem z Českého lva, kdy probírali možnost spolupráce Allianz s Českým lvem v v roce 2012,“ uzavírá líčení dlouhého pracovního dne Šajar.

Dokázat říci ne

Specifika marketingu pojistek

Marketing pro neživotní a životní pojištění se musí dělat odlišně. Zatímco u majetkových a dalších neživotních pojistek se třeba v televizní reklamě představuje přímo daná pojistka a její vychytávky, u životního pojištění to podle Dalibora Šajara nejde. Tam je podle něj třeba především podpořit dobré jméno pojišťovny tak, aby pro klienty představovala důvěryhodnou instituci, která zde bude existovat i za mnoho let, kdy mohou peníze z pojistky potřebovat.

Marketingový ředitel musí kromě umění dohodnout se ovládnout také umění citlivě odmítat, například žádost i podporu akcí, které se nehodí ke koncepci značky: „Někdy za mnou přijdou mladí kluci, kteří líčí, jak dělají úžasný festival mladých hudebníků, kam jezdí převážně punkové nebo rapové novodobé kapely, a slibují mi, že všechny kapely u nás pojistí, když je podpoříme,“ vypráví Šajar. Člověk si prý v takovém případě může stokrát říkat, jak by podpořil dobrou věc, ale k některým značkám se prostě punkový festival nehodí – a pak je třeba z toho taktně vybruslit.

Práce takřka detektivní

Marketing pojišťovny je zvláštní v tom, že značka společnosti musí dobře působit nejen na (potenciální) klienty. Kromě nich ji musí dobře znát i prodejci, pojišťovací poradci – a musí vědět, že se budou dobře prodávat. Šajarovo oddělení proto usiluje vždy o to, aby pojistky byly nastavené podle představ klientů. Na mapování jejich preferencí má marketing různé monitorovací a průzkumné nástroje. Na základě výsledků analýz pak s dalšími odděleními pojišťovny řeší, jak jednotlivé pojistky nastavit pro klienty co nejlépe.

A pak je samozřejmě úkolem marketingu všemi možnými způsoby a kanály klientům povědět, že se to podařilo a jaké jsou konkrétní výhody a podmínky konkrétních produktů.

Je třeba motivovat každého – posluchače i všechny okolo

Kromě řízení se šéf markeťáků zapojuje i do kreativní práce, spolupodílí se přímo také na nápadech, jak vytvořit reklamní kampaň či jak podat důležité informace na různých akcích a eventech. Důležité je podle něj nutné dokázat udělat prezentaci tak, aby byla motivační a aby to, co na ní kupříkladu poradcům představuje, byla „bomba“.

„Musíte umět dobře poskládat až tříhodinové prezentace tak, aby se posluchačům obtiskly do paměti. Víte totiž, že každý prodejce má jen určitou kapacitu, co si z přednášky zapamatuje. Zpravidla to jsou jen tři věci. A ty musíte dobře vybrat a jednoduše a zajímavě mu je sdělit. Jinak si už zbytek času hraje většinou spíš se svým mobilem, čte noviny a píše SMS,“ vysvětluje Šajar. Že ví, o čem mluví, dokumentuje jeho vyprávění o jedné prezentačních akcí, na kterou pozval karikaturisty, kteří v průběhu dne kreslili prodejce. „Po celém půldenním bloku pak za námi dva ze tří malířů přišli s otázkou, kde si tu pojistku mohou koupit,“ popisuje Šajar. A to je podle něj příklad dobré práce marketingového týmu – i člověk, kterému prezentace nebyla určená a poslouchá ji jen na půl ucha, má o představovanou pojistku zájem.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-4
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pasivum, Deetatizace, Depozitář fondu, doplňkové penzijní spoření, státní podpora, třetí pilíř, penzijní fondy, penzijní připojištění, Diskontování, Blanka, systém pro výplatu dávek, odpisová sazba, Vladimíra Dvořáková, penzička, český stát, Henry Ford, akciové společnosti, veřejné umístění akcií

3P64946, 3AI3206, 4AN8298, 4AN8288, 6T77957

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK