Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Stojí vám za zády kvalitní asistent?

Stojí vám za zády kvalitní asistent?
Standardním doplňkem cestovních pojistek jsou asistenční služby. Víte ale, že zabezpečují i tlumočení či právní poradenství? Přinášíme další užitečné informace o cestovním pojištění, mj. o tom, jak a kde sjednat pojistku prostřednictvím SMS, případně jaký produkt zvolit, cestujete-li často.

Asistenční služby jsou nezbytnou součástí cestovního pojištění (detailní porovnání cestovních pojistek, které nabízejí pojišťovny naleznete v článku Na hory jen s miliony v kapse, co pro své klienty naopak připravily banky zase v článku Cestovní pojištění v plastu: třešnička na dortu?). Jednotlivé pojišťovny využívají obvykle služeb mezinárodních firem, jako jsou AXA Assistance, CORIS nebo ELVIA. Vlastní asistenční službu, Euroalarm Assistence Prague, má jen Evropská cestovní pojišťovna.
Jejich základním úkolem je v případě potřeby - třeba při hospitalizaci či ambulantním ošetření úrazu - poskytnutí platební garance, zajištění převozu do vhodnějšího zdravotního zařízení, dohled nad léčením, apod. (viz následující sloupek).

Služby poskytované asistenčním centrem:

  • 24 hodinová pomoc v tísni kdekoli v zahraničí
  • poskytnutí platební garance zahraničním zdravotnickým zařízením
  • dohled nad léčením v zahraničí
  • možnost konzultace s českým lékařem
  • zajištění převozu ambulancí či přeložení do vhodnějšího místa léčby
  • zařízení pohřbu v zahraničí či repatriace ostatků do vlasti
  • zajištění přepravy, ubytování, stravování a pojištění zvolené osoby, která přicestuje z vlasti či pojištěného doprovází při jeho hospitalizaci (opatrovník)
  • zajištění komunikace s rodinnými příslušníky ve vlasti při tísňové situaci v zahraničí
  • informuje pojišťovnu a rodinné příslušníky
  • Zdroj: Evropská cestovní pojišťovna, ČSOB Pojišťovna

    V případě Kooperativy se asistence vztahuje pouze k pojištění léčebných výloh, u většiny jiných pojišťoven zajišťuje ale i jiné události. Pokud je klient například okraden, zajistí zaslání přiměřené finanční částky nebo uhradí poplatek za vystavení dočasného cestovního dokladu. Jestliže si v rámci cestovní pojistky sjednal i pojištění odpovědnosti za škodu, poskytne právní poradenství, jak se při takové pojistné události, dojde-li k ní, chovat. Součástí jsou i služby překladatelské, samozřejmě pokud se týkají pojištěných rizik.

    Pojišťovny se shodují v jednom: dojde-li ke škodní události, v první řadě volejte asistenční službu. Ta funguje nepřetržitě 24 hodin denně a komunikace probíhá v češtině. Klient zde nahlásí svůj problém a telefonní číslo, na kterém je k zastižení, o vše ostatní se postarají operátoři, kteří klienta kontaktují zpátky. Částku, kterou pojištěný provolal, je-li technicky doložitelná, pojišťovna zpětně uhradí. Další hovory se pak vedou ze strany asistenční služby, a tedy bez klientovi finanční účasti. "Chráněnci" České pojišťovny  a ČSOB Pojišťovny mohou rovnou volat na účet volaného.

    Telefonní čísla asistenčních služeb
    Pojišťovna Linka asistenční služby
    Allianz (profil, názory) +420 283 002 780
    +420 800 170 000
    Česká pojišťovna (profil, názory) + 420 272 101 072
    Česká podnikatelská pojišťovna (profil, názory) +420 272 101 000
    ČSOB Pojišťovna (profil, názory) +420 272 101 077
    Evropská cestovní pojišťovna (profil, názory) +420 221 860 606
    Generali (profil, názory) +420 221 586 666
    Kooperativa (profil, názory) +420 283 002 772
    UNIQA (profil, názory) +420 272 101 020
    VZP (profil, názory) +420 272 101 010
    Zdroj dat: pojišťovny

    Asistenční služba má k dispozici seznam lékařů, se kterými spolupracuje a kteří nevyžadují platbu od pacienta, případně je schopna zajistit úhradu ošetření. Buď zašle garanci platby faxem, anebo zabezpečí přímo transfer peněz. "U banálních ošetření, zhruba do 50 euro, je obvykle rychlejší zaplatit z vlastních peněz a účty si nechat proplatit po návratu domů," říká Milan Káňa, tiskový mluvčí Allianz. Je proto nezbytné uschovat veškerou dokumentaci a stvrzenky spojené s pojistnou událostí a pojišťovně je včas předložit, například klienti pojišťovny UNIQA do 30 dnů po návratu. Podobný postup zvolila většina pojišťoven, shodně ale dodávají, že "při nedostatku hotovosti, například před koncem dovolené, proplatí asistenční služba i menší částky."
    Klienti Generali a ČSOB Pojišťovny, pokud kontaktovali asistenční službu, se finančně neúčastní vůbec.

    Jestliže pojištěný asistenční centrálu nekontaktuje, o peníze nepřichází. Musí si sice všechny náklady hradit sám, pojišťovna mu je ale zpětně proplatí po návratu.

    Za pár hodin jedeme, kdo nás teď pojistí?!

    Součástí cestovních pojistek bývá i tzv. pojištění stornopolatků, které většinou nabízí samy cestovní kanceláře. U Kooperativy vychází pojistné zhruba na 1 Kč na každých 1 000 Kč pojištěného stornopoplatku, Allianz jej nabízí za 2,8 % a Generali za 1,5 % z ceny zájezdu. Pojistnou událostí je ale zrušení cesty jen z důvodu nemoci či úrazu.

    Bez sjednané pojistky vám ovšem veškeré výhody asistenční služby zůstanou skryty. Cestovní pojistka ale patří mezi produkty, které lze sjednat několika různými cestami, a tak nestihnete-li již tu tradiční, návštěvu pobočky pojišťovny či jejího partnera (například banky), neházejte vše za hlavu. U některých pojišťoven je totiž možné telefonicky objednat obchodního zástupce, který přijde k vám domů. Česká pojišťovna nabízí objednání smlouvy po telefonu s tím, že ji k podpisu a zaplacení přinese kurýr, a tak začíná platit již v den sjednání.

    Takto rychlou pojistku nabízí i Kooperativa a to při sjednání pojistky přes internet. Podle slov jejího tiskového mluvčí Marka Vícha je v takovém případě klíčový čas uzavření smlouvy. Některé pojišťovny tento kanál navíc zvýhodňují slevou na pojistném – Česká pojišťovna 10 %, Generali a ČSOB Pojišťovna zvýhodněným tarifem, ten je zhruba o 12,5 % levnější.

    Novinkou je možnost sjednání pojistky prostřednictvím mobilního telefonu. Od prosince tuto možnost nabízí Generali. "Stačí, aby klient zaslal SMS v předepsaném tvaru na dané telefonní číslo a následně obdrží potvrzovací SMS od provozovatele systému, která obsahuje veškeré potřebné údaje - číslo pojistky, pojistné období, výši pojistného, číslo účtu pro zaplacení pojistného, název a kontakt na telefonní centrálu,“ říká Denisa Smolová, manažerka produktu cestovního pojištění Generali. Tyto údaje plně nahradí pojistnou smlouvu v papírové podobě i průkaz klienta. Pojištění je možné sjednat i v den výjezdu do zahraničí, je ovšem platné až okamžikem připsání pojistného na účet pojišťovny.

    Cestujete hodně? Pojistěte se na rok!

    Cestovatelům, kteří za hranice vyjíždí pravidelně, se vyplatí pořízení půlroční nebo roční pojistky. Ne každá pojišťovna je ovšem standardně nabízí, například ČSOB Pojišťovna tyto dlouhodobé pojistky počítá jen jako denní sazbu násobenou požadovaným počtem dní. Často se tarify liší pro osoby do věku 70 a nad 70 let, některé produkty umí pojistit dokonce celou rodinu. Výběr z toho, co lze na českém trhu pořídit, naleznete v následující tabulce.

    Nabídka některých ročních pojistek 1
    Pojišťovna Maximální délka jednotlivé cesty Pojistné v Kč (územní platnost)
    Allianz 90 dní 4 590 (Evropa + Alžírsko, Egypt, Izrael, Lybie, Maroko, Sýrie, Turecko)
    29 850 (celý svět)
    Česká pojišťovna 35 dní 1 700 (Evropa + Alžírsko, Egypt, Maroko, Tunis, Turecko)
    2 700 (celý svět)
    Evropská cestovní pojišťovna 2 45 dní 3 960 (Evropa)
    4 960 (celý svět)
    Generali 3 30 dní 2 790 (Evropa)
    4 150 (celý svět)
    Kooperativa 30 dní 2 400 (Evropa + Turecko)
    4 100 (celý svět)
    UNIQA 28 dní 1 450 (Evropa)
    Vysvětlivky:
    1 - součástí je pojištění léčebných výloh, úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu a pojištění zavazadel
    2 - produkt EuroPass
    3 - produkt Komfort
    Zdroj dat: pojišťovny

    Roční pojištění ovšem v některých případech není nutné zvlášť sjednávat, neboť je často doplňkem platební karty a za ceny podstatně nižší – zhruba od 300 Kč. Rozsah takových pojistek ale bývá omezen. O tom, ke které kartě získá držitel cestovní pojištění zdarma, jak si takové pojištění dokoupit a jaká rizika kryje, se dozvíte v článku Cestovní pojištění v plastu: třešnička na dortu?.

    Máte zkušenosti s asistenční službou? Platíte si roční cestovní pojištění? Stačí vám základní pojištění, nebo máte seznam rizik, která ve vaší smlouvě musí být pojištěna?

    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -1
    Ano
    Ne

    Diskuze

    29. 6. 2004 | 12:54 | Jirka

    proč by to tak nemohlo být? U pojištění léč. výloh za 20 Kč na osobu a den s limitem až 1,5 milionu je to teoreticky 75 tisíc za korunu... Nezapomínejte, že se jedná o pojištění - tedy potenciální uhrazení stornopoplatků...více

    20. 1. 2004 | 7:55 | TGP

    U Kooperativy je normální, že veřejně říká jednu věc a realita je úplně jiná. Není na trhu velké pojišťovny, která by s klienty manipulovala víc, rovnat se jí mohou snad jen dealeři AMCICA. více

    20. 1. 2004 | 6:40 | DjBOBO

    Skutečně super !!!! stornopojištění u Kooperativy za 1,-Kč 1000,-Kč zájezdu !!!! Rozhodně to nemůže být jedna koruna a pokud někdo tvrdí, že je to 10,-Kč, je dobré si to ověřit v terénu na pobočkách Koop. více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Subvence, Minimální základ daně, Hrubý výnos, sleva, banky, vodafone, fintech, eet, obchodní společnost, internetové oddělení, portál, pricing, osobní menu, Albert Humphrey, úřad státní sociální podpory, sankční poplatky, Amortizace, doba vyřízení

    1SN9140, 1SN9141, 4Z35122, 5M65853, 5M65853

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK