Když si v zimě zlomíte nohu, zajdete k lékaři a dostanete sádru. Za prohlídku, rentgen a sádru neplatíte nic, protože za vás náklady hradí pojišťovna. Stát se vám to samé v zahraničí, veškerou péči musíte uhradit vy. Pokud ovšem nemáte sjednáno cestovní pojištění.
Jestliže jste pojistku před odjezdem do ciziny uzavřeli, pak za vás veškeré léčebné výlohy v zahraničí uhradí pojišťovna. V rámci pojištění za vás pojišťovna hradí náklady za ošetření, hospitalizaci v nemocnici, podávané léky či převoz na specializované pracoviště. Pokud pojištěný zemře, je u většiny pojišťoven součástí pojištění také převoz jeho tělesných ostatků do České republiky. Protože existují různé druhy pojištění, je nutné je uzavřít podle účelu zahraniční cesty. Některá pojištění v sobě totiž nemusí zahrnovat zaplacení výloh za určité úkony. To platí například pro turistické pojištění, jehož součástí není pojištění pro případ pracovního úrazu.
Každá pojišťovna má stanoveny maximální limity pojistného plnění. Pokud jsou náklady na vaši léčbu v zahraničí nižší než je limit plnění, veškeré výlohy hradí pojišťovna. V případě že náklady limit plnění přesahují, pak částku navíc zaplatíte vy. Výši limitu plnění si zpravidla můžete vybrat z několika nabízených limitů. Platí však jednoduchý vztah: čím větší limit, tím vyšší pojistné.
Pojištění lze sjednat na libovolný počet dní od jednoho dne do jednoho roku. Pokud zůstáváte v zahraničí více jak půl roku nepřetržitě, můžete se u své domácí pojišťovny odhlásit. Po dobu pobytu pak platíte pouze zahraniční pojištění, čímž ušetříte na povinném pojistném v České republice.
Pokud máte nenadálé obtíže a potřebujete nutně vyhledat lékařské ošetření, pak můžete využít tzv. asistenční služby. Ta pomůže zdarma zajistit klientovi potřebnou lékařskou pomoc a ošetření, v případě potřeby obstará odborný zdravotnický doprovod při převozu pacienta a uhradí za pojištěného finanční náklady vzniklé v souvislosti s nezbytným poskytnutím zdravotní péče v zahraničí. Asistenční služba je komplexní, neboť poskytuje nepřetržitou pomoc i při jiných nenadálých událostech krytých cestovním pojištěním vč. právního poradenství. V některých případech navíc asistenční služba zařídí a proplatí případnou opravu, odtažení vozidla a návrat osob u pojištěných vozidel. Telefonní spojení na asistenční službu je uvedeno na identifikační kartě, kterou je vybaven každý klient při uzavření cestovního pojištění. První telefonický kontakt s asistenční službou bývá hrazen pojišťovnou. Jednání s asistenční službou probíhá v českém jazyce.
Sdílejte článek, než ho smažem