Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak nahlásit škodu pojišťovně

| 16. 8. 2002 | 4 komentáře
Jak nahlásit škodu pojišťovně
Na většině území postiženým katastrofálními záplavami již voda pomalu opadá. S klesající hladinou si řada lidí začíná klást otázku, co s následky. Štěstí v neštěstí mají ti, kteří se proti povodni pojistili. Přinášíme tedy několik rad, jak jednat s pojišťovnou.

Po návratu do svých poškozených domovů byste měli před jakýmkoliv zásahem pořídit fotodokumentaci, tedy vše nafotit, natočit na video a v případě, že takovou možnost nemáte, sežeňte si alespoň svědky. Uvedený materiál bude sloužit jako důkaz pro likvidátora pojišťovny. Poté můžete začít se zachraňováním věcí poškozených vodou a vyklízením a vysoušením zaplavených prostor.

Co s poškozenými věcmi?

Věci, které byly zničeny nebo poškozeny, uložte stranou. Pořiďte seznam těchto věcí, uveďte jejich cenu, stáří, značku a typ. Ideální by bylo přiložit také doklady (kupní smlouvy, účtenky, faktury, případně i fotografie před poškozením), aby se předešlo sporům s pojišťovnou. Doklady budou sloužit jako důkaz, že všechny věci opravdu existovaly a jakou měly hodnotu.

Škodu nahlaste co nejdříve

Škoda musí být pojišťovně nahlášena, co nejdříve po jejím vzniku. Je to ostatně také ve vašem zájmu, protože čím dříve je celá záležitost vyřízena, tím dříve získáte od pojišťovny peníze. Navíc je pravděpodobné, že likvidátoři budou těsně po povodni poněkud mírnější. Po nahlášení události vyšle pojišťovna na místo svého pracovníka – likvidátora – který zjistí výši škod a podle toho rozhodne o výši částky, kterou pojišťovna vyplatí jako náhradu škody.

 Pojišťovna

 Infolinka

 Allianz  0800/170 001
 Česká pojišťovna  0800/133 155
 Genarali  0800/150 155
 Kooperativa  0800/105 105
 UNIQA  0800/120 020
 IPB pojišťovna  0800/100 777
 Komerční pojišťovna  0800/111 199
 Pojišťovna ČS  0800/154 154

Pojistnou událost můžete nahlásit pojišťovně osobně, telefonicky nebo faxem. Dále je nutné vyplnit takzvané "oznámení o pojistné události" (nebo s podobným názvem, který se mírně liší podle jednotlivých organizací). Formuláře jsou k dispozici na pobočkách pojišťoven nebo na jejich internetových stránkách. V tomto tiskopisu se uvádí zpravidla tyto údaje: číslo pojistné smlouvy, jméno a příjmení, adresa, rodné číslo, nějaký kontakt a soupis věcí, které byly poškozeny. Pokud neznáte číslo pojistné smlouvy, například jste smlouvu ztratili, byla odcizena nebo zničena povodní, stačí nahlásit zbývající údaje. Pojišťovna si smlouvu najde ve své databázi a rozhodně by to v žádném případě nemělo ohrozit váš nárok na úhradu škod.

 Hlavní zásady při likvidaci škod

 Nahlaste pojistnou událost co nejdříve
 Škody řádně zdokumentujte
 Připravte si všechny potřebné doklady

Náhrada je malá

Zdá-li se vám, že likvidátor ohodnotil škodu ve váš neprospěch, obraťte se buď na klientské centrum pojišťovny nebo raději na její centrálu. Nutná je většinou písemná žádost. Toho, že vám pojišťovna nevyplatí vůbec nic, se pravděpodobně obávat nemusíte. Většina pojišťoven je totiž proti katastrofám podobného rozsahu sama pojištěna a nehrozí proto jejich krach.

Výběr fotografií ze záplav v Praze od našeho redaktora Petra Vykoukala najdete na této stránce.

Jaké budou škody? Kolik myslíte, že pojišťovny celkově vyplatí? Podělte se s námi o své názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-5
Ano
Ne

Diskuze

23. 8. 2002 | 14:33

Zkoušela jsem volat infolinku České pojišťovny. Telefonní číslo neexistuje! Že by ho již zrušili? více

22. 8. 2002 | 20:10

Při povodni jsem mluvil o pojištění majetku s mým známým z Holandska, sdělil mě, že u nich jsou pojištěni téměř všichni na všechna rizika - považují to za vzájemnou pomoc v případě podobné katastrofy jako se stala u nás....více

16. 8. 2002 | 10:28 | SkrivanekT

Jardo, nemáte pravdu. Samozřejmě, že pokyny musí být v podstatě shodné, vždyť vycházejí z rad, které doporučují samotné pojišťovny. Pokud máte na mysli článek Fincentra, nejmenuje se stejně a není stejně strukturován. K výběru...více

16. 8. 2002 | 9:58

Zajímavé, že úplně stejný článek měl už v úterý odpoledne iDNES. Jmenoval se úplně stejně, byl stejně strukturován, stejné telef. čísla a výběr pojišťoven. Pan Heřman umí Copy/Paste. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Korporace, Míra inflace, Pasivum, daně, bankovnictví, elektronická evidence tržeb, psd2, petr dvořák, peněžní loterie, úrokový rozdíl, panelová sídliště, rodinné hospodaření, finanční poradci, pojistka, jiří schneller, Google Talk, lhůta pro vrácení zboží, MeteoUniqa

9T99999, 9S71088, 9S71088, 5S32466, 1U22017

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK