Asistenční služba: pekelné ceny místo nebeského servisu

Jiří Janský | rubrika: Jak na to | 21. 2. 2011 | 11 komentářů
Asistenční služba: pekelné ceny místo nebeského servisu
Většina pojišťoven nabízí v rámci standardního pojištění odpovědnosti z provozu vozidla nebo v havarijním pojištění také servis asistenčních služeb. Jak ale ukázal průzkum České asociace pojišťoven, jen 40 % motoristů zná název své pojišťovny a kontakt na její asistenční službu.

Zároveň téměř třetina oslovených motoristů připouští, že jim je jedno, kdo jim pomoc poskytne. Stává se tak, že motorista, který se stane účastníkem dopravní nehody, často pod vlivem stresové situace využije nabídku náhodných odtahových služeb, aniž by se předem seznámil s podmínkami poskytnuté služby. Každý řidič by si měl ale uvědomit, že pojišťovny při likvidaci škodní události proplatí pouze skutečně poskytnuté služby a jen v rozsahu, který si sjednal v pojistné smlouvě.

Rozsah a limity asistenčních služeb

Rozsah asistenčních služeb se u jednotlivých pojišťoven a produktů liší. Většina pojišťoven nabízí základní asistenci již v rámci sjednaného produktu, různé modely dalších rozšířených služeb pak formou připojištění. Zejména u základní asistence nejsou všechny úkony úplně zdarma a existuje řada časových i cenových limitů.

Anketa

Víte, kdo vám v případě nehody poskytne asistenční službu?

Některé pojišťovny například podmiňují odtah vozu až od určité vzdálenosti od řidičova bydliště – většinou od 50 km. V rámci daného pojištění se limity u asistenčních služeb stanovují buď částkou, do jejíž výše je asistence kryta z pojištění, nebo dobou, po kterou je poskytována. Někdy pojišťovny nabízí kombinaci obojího.

Při sjednání pojistné smlouvy je důležité zorientovat se v rozsahu služeb a vybrat si takový „balíček“, který využijete, nebo si požadované služby připojistit. Je také dobré vědět, že při existenci asistenčních služeb v havarijním pojištění i povinném ručení se limity obvykle sčítají. Konkrétní specifikace poskytovaných služeb je vždy součástí pojistných podmínek a příslušné pojistné smlouvy.

Asistenční služby

Hlavní funkcí asistenční služby je pomoc v případě nehody, po které je vaše vozidlo nepojízdné. Asistenční služba zajistí odtah vašeho vozu nebo jeho dočasnou úschovu na placeném parkovišti a postará se o zapůjčení náhradního vozidla v cenovém rozsahu sjednaném v pojistné smlouvě. Může se jednat jen o zapůjčení vozidla na dojezd nebo na určitý počet dní.

Některé asistenční společnosti je možné kontaktovat i s dotazem, týkajícím se provozování vašeho motorového vozidla nebo s dotazy, souvisejícími se silničním provozem (např. dopravní situace, kalamity způsobené počasím atd.). Můžete se na ně obrátit i s žádostí o provedení služby při poruše (odtah, oprava) nebo při právním problému - například pokud potřebujete zajistit chybějící doklady o pojištění či technické kontrole, tlumočení v případě policejní kontroly v zahraničí, dopravní nehody či jiných potíží na cestě.

Právní ochrana

Některé pojišťovny poskytují právní ochranu v omezeném rozsahu v rámci povinného ručení, kde se administrativně-právní pomoc objevuje jako součást asistence nebo může být takzvaně „připojistitelnou“ součástí havarijního pojištění. Je ale možné sjednat ji také jako samostatné pojištění právní ochrany s širokým rozsahem služeb a vysokýmilimity pojistného plnění.

Vybírat lze z pojištění právní ochrany řidiče, které je určeno zejména řidičům z povolání (včetně řidičů kamionů) a z pojištění právní ochrany vlastníků vozidel, jež ochraňuje vlastníka, držitele a řidiče vozidla včetně posádky v pojištěném vozidle. Součástí takového připojištění je i tísňová linka právního poradenství. Kromě nehod jako takových, a z nich vyplývajících nároků, zahrnuje právní ochrana vlastníka vozidla, popřípadě řidiče také případy zastupování v trestních řízeních či v přestupkových řízeních pro překročení rychlosti, špatné parkování nebo neuspokojivý technický stav vozidla. V případě právní ochrany vlastníka vozidla vám pojištění právní ochrany pomůže u sporů spojených s koupí či opravou vozidel nebo při reklamaci vad ať už zakoupeného, či opravovaného vozidla. Pojištění lze také využít u sporů z leasingových smluv.

Využití asistence v zahraničí

Při řešení nenadálého problému se na svou asistenční službu můžete obrátit i ze zahraničí. Principy jsou stejné jako v České republice, protože asistenční služby mívají ve většině zemí partnery, kteří jsou schopni rychlou a účinnou pomoc operativně zorganizovat. Rozsah služeb platných pro zahraničí se však nemusí shodovat se službami, které platí pro ČR, stejně jako limity pojistného plnění, které se k nim vztahují. Proto je vhodné prostudovat si tyto informace v pojistných podmínkách před sjednáním smlouvy.

Na koho se obrátit v případě nehody?

V případě dopravní nehody se vyplatí obrátit právě na asistenční službu vaší pojišťovny. Poskytuje kvalitní a ověřené asistenční služby, a díky tomu bývá likvidace pojistné události jednodušší a rychlejší. Kontaktní údaje na smluvní asistenční službu jsou vždy uvedeny v pojistných podmínkách. Pojišťovna vám zpravidla dá i asistenční kartičku, samolepku do vozidla nebo tzv. asistenční sešitek, abyste měli kontaktní telefonní číslo asistenční služby vždy k dispozici. Kontakt bývá též uveden v novější verzi Zelené karty.

Na místě nehody se mohou objevit i jiné asistenční společnosti, které nabízejí pomoc. Souhlas s poskytnutím asistence nesmluvním poskytovatelem asistenčních služeb si však důkladně a dobře rozmyslete. Pokud využijete služeb nesmluvní asistenční služby, vystavujete se riziku, že ceny, které vyúčtuje za za poskytnuté služby, nejsou prověřené a garantované pojišťovnami. V případě nároků na jejich proplacení je pojišťovny nemusí zcela akceptovat a vyplatí pojistné plnění pouze do výše obvyklých cen. Také v tomto případě je třeba počítat s tím, že oprava vozidla a vyřízení škody s pojišťovnou může být výrazně delší.

Účastníci dopravní nehody mají ze zákona řadu povinností. Patří k nim i povinnost umožnit obnovení provozu na pozemních komunikacích. Tím, že účastník nehody smluvní asistenční společnost své pojišťovny přivolá, začne tuto povinnost plnit. Řidič tedy má právo odmítnout zásah jakéhokoli subjektu, se kterým nemá žádný smluvní vztah, a ve všech případech využívat pomoc smluvní asistenční služby své pojišťovny. Na okolnost, že vozidlo brání plynulému provozu, je možné upozornit při jejím přivolání, a uspíšit tak příjezd asistenční služby na místo nehody.

Jaké údaje potřebujete znát při kontaktování své asistenční služby?

  • Jméno a příjmení
  • Registrační značku vašeho vozidla/číslo pojistné smlouvy
  • Stručný popis problému
  • Telefonní kontakt, na který může asistenční služba volat zpět

Jiří Janský

 Další články autora.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 11 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 11. 2016 11:03, jurapilik

Dobrý den,
chtěl bych zde napsat konečně pravdu, kterou jsem se dozvěděl při mé nehodě. Stala se mi nehoda v srpnu tohoto roku (2016). Nehodu jsem nezavinil. Vvzhledem k tomu, že jsme byli s rodinou na cestě na dovolenou tak to bylo o dost nepříjemné. Auto nebylo až tak bourané jako spíš odřené a mělo rozbité zadní světlo plus světlo mlhové. Tudíž jsem nějak zvažoval zda budeme v cestě pokračovat či nikoliv (důvodem bylo to, že soused jel takto též na dovolenou do Itálie, kde velice začalo pršet měl prasklé zadní světlo od čehož začalo auto hořet - zbyla jen kostra + sedačky). Tak jsem chtělo tomuto předejít. Zavolal jsem si na pojišťovnu jak to teď mám řešit? Na lince mě operátorka řekla, že se musíme rozhodnout sami (buďto zrušit dovolenou, nebo jestli nemám možnost dovolenou posunout atd atd.) Prostě neuvěřitelné řeči člověku, který je v nouzi a po malé nehodě si neví rady... Opravdu jsme zvažovali, že budeme kontaktovat majitele domu kam jsme mířili na dovolenou a pokusíme se domluvit na přesunutí popř. jen nějaké rozumné pokutě za to, že jsme nepřijeli.
Velice nepřijemné. V tu chvíli k nehodě přijelo vozidlo asistenční služby s nápisem Dopravní nehody. Jak jsem, ale četl ze článků kde se uvádí nebo titulují tyhle asistence jako LOVCI NEHOD tak se rozzuřil ještě více a poslal tohoto človíčka do míst, která tu raději nebudu ani vypisovat. Nicméně jsem od něj zaslechl slovo NÁHRADNÍ VOZIDLO... Nenapadlo mě nic než zavolat znovu na pojišťovnu a tam se na možnost náhradního vozidla optat... Nyní již hovor s operátorem nikoliv ženou (tajně jsem doufal), ale po dotazu na náhradní vozidlo mě bylo sděleno: Na náhradní vozidlo vůbec nárok nemáte jak jste na to přišel? K nehodě přijelo auto asistenční služby, kdy mě tohle jejich zaměstnanec nabízel. Ano oni to nabízí, ale nárok není tudíž si nic od takových firem nepůjčujte a vůbec s nimi nic neřešte. Tyhle firmy Vám nabídnout náhradní vozidlo a celé vyřízení pojistné události a pak to po Vás budou chtít zaplatit. Tak jsem ukončil hovor. Člověk s asistenční služby byl stále u nehody a bavil se s druhým účastníkem - ten za mnou přišel a řekl mě ať si toho pána vyslechnu, že je to možná jinak než si myslím a než je to tak jak jsem se dozvěděl u nehody. Poslechl jsem jej a on mi znovu začal podrobně popisovat jak to vlastně je s náhradním vozidlem atd. atd. Vzhledem k mé situaci jsme se tedy nakonec rozumně pobavili já jej vyslechl a domluvili jsme se, že to risknu a zapůjčím si od jejich asistenční služby náhradní vozidlo. Nebylo tak drahé ani kdybych jej měl platit.
Abychom došel k věci. Zapůjčili jsme si náhradní vozidlo - úplně nové najeto cca 1.250km takže na cestu dlouhou 900km tam a 900km zpět ideální i když se podívám na to, že mé vozidlo bylo 11let staré. Po návratu z dovolené jsem se pouze dostavil na sídlo asistenční společnosti, kde jsem si převzal svoje opravené vozidlo, vrátil vozidlo zapůjčené podepsal doklady pro vrácení a tím to bylo celé vyřízené. Po asi 14 dnech nám došel na adresu výplatní dopis kde bylo uvedena proplacená částka za náhradní vozidlo a opravu vozidla. Tak se mě velice ulevilo a zapřemýšlel nad tím proč jsou vlastně tedy ty články jak lovci nehod to a to. Jediné co mě opravdu napadlo a čím mě ujistil též zaměstnanec asistenční služby je to, že tyhle články si píší pojišťovny aby vystrašili účastníky nehod. Logické!!!!! Nezapůjčím si auto = pojišťovna nic nezaplatí a ušetří :) To je přesně to proč to tak je.!!!!
Z toho plyne ponaučení - neposlouchejte nikdy co Vám radí pojišťovna a vše si raděj pořešte přes asistenční službu - nikoliv však asistenční službu pojišťoven - TIHLE SE VÁM BUDOU CHTÍT CO NEJRYCHLEJI ZBAVIT A NIC NA CO MÁTE NÁROK VÁM NENABÍDNOU!!!! Fuj, že se pojišťovny za takové chování nestydíte. Všichni platí povinné ručení havarijní někteří a pak je necháte stát při nehodě bezradné u nehod a v ničem jim nepomůžete.
Jak jsem slíbil. Jakmile vše bude uzavřené bude v pořádku tak tohle všechno napíšu na jakoukoliv diskuzi ať každý ví za co pojištovny mají pojištěné. Velké díky patří asistenční službě z Brna, která mě pomohla ve velmi složité situaci. Především sourozenci Zemanovi. Vše si vyřídili s pojišťovnou a já měl nové náhradní vozidlo po celou dobu na dovolené. Perfektní služby a fakt po důvěře i velice profesionální chování všech. Klobouk dolů. Pokud si tohle čtěte tak Vás moc pozdravuji a jakmile budu mít cestu přes Brno tak se za Vámi rád stavím. Díky díky díky.

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 11. 2019 21:46, Martin

Citace - Ondřej / 26.07.2017 16:38

Pánové, to co tady popisujete pramení z nevědomosti a špatných skutečností ne z reality. Vždy můžete narazit na nevzdělance - operátor za 15 tis.Kč/měs., nový zam.pojišťovny, špatný makléř nebo poradce atd ... není Váš právník. Před cestou na dovolenou je třeba se připravit a asistenci si zjistit. Každá pojišťovna má seznam úkonů jmenovitě včetně max. fin. limitu. Tento seznam úkonů je součástí brožury , kterou dostáváte při sjednání povinného ručení nebo asistenční služby spolu se záznamem o dopr. nehodě, tel. kontaktu na pojišťovnu atd. Ano ADAC je nejlepší ale stojí 70 - 100 euro na rok to je cena kterou v ČR nikdo za asistenci nedá( 1 z 1000 možná). Takže až si budete výbírat povinné ručení u pojišťovny nekoukejte se jen na cenu ale zvažte i rozsah ... Nejvíce křičí ti u direktu, epojištění atd., pak se nedivte , že když neznáte svá práva a vybrali jste špatný produkt nemáte adekvátní služby. PS: jsem TOP poradce, kdyby se chtěl někdo obout.

Dobry den,
Stale jste TOP PORADCE? Poradite me?
Jak sjednat ADAC asistenci? orlicak@gmail.com martin

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (11 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Mýty a omyly řidičů v přístupu k havarijnímu pojištění

10. 2. 2011 | Jiří Janský | 21 komentářů

Mýty a omyly řidičů v přístupu k havarijnímu pojištění

Pokud máte sjednané havarijní pojištění, patříte k necelé pětině řidičů, kteří své vozidlo takto chrání. Podle statistik České asociace pojišťoven (ČAP) má ze 7 milionů registrovaných... celý článek

Povinné ručení stále není samozřejmostí

3. 2. 2011 | Jiří Janský | 5 komentářů

Povinné ručení stále není samozřejmostí

Na silnicích se nyní pohybuje až 600 tisíc hazardérů, kteří nemají sjednáno „povinné ručení“. A někdy stačí k „milionové“ nehodě velmi málo, třeba přehlédnutí cyklisty při odbočování.... celý článek

Jak je to s odškodněním při nehodě v zahraničí?

29. 11. 2010 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Jak je to s odškodněním při nehodě v zahraničí?

Na odškodnění bouračky v zahraničí se vztahuje cizí legislativa. Pokud jde o členskou zemi Evropské unie, může poškozený uplatňovat své nároky i v České republice. Není však možné uplatňovat... celý článek

Jak postupovat při dopravní nehodě

18. 1. 2010 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Jak postupovat při dopravní nehodě

Podle policejních statistik to vypadá, že řidiči v Česku jezdí opatrněji. Za jedenáct měsíců 2009 policie šetřila nejméně nehod od roku 1990. Jenže pojišťovny řeší nehod více než dřív.... celý článek

Nedohodli jste se na viníkovi autonehody? Přijdete o peníze i o bonus.

8. 10. 2009 | Jan Stuchlík | 2 komentáře

Nedohodli jste se na viníkovi autonehody? Přijdete o peníze i o bonus.

Od začátku roku, kdy není nutné volat policii k nehodám bez zraněných se škodou do sto tisíc korun, vzrostl pojišťovnám počet případů, u nichž nedokážou jednoznačně určit, kdo nehodu... celý článek

Partners Financial Services