Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chceme nabídnout autentické zážitky, ne jen lehátko a moře

, | rubrika: Rozhovor | 7. 2. 2015
„Nejsme cestovní kancelář, ale spíš komunitní projekt, do kterého se může zapojit kdokoliv z jakéhokoliv koutu světa,“ tak popisuje Kateřina Mikulková cestovatelský start-up Travelove, který má spojit lidi, kteří rádi cestují, s těmi, kteří jim mají co ukázat.
Chceme nabídnout autentické zážitky, ne jen lehátko a moře

Nejsme cestovní kancelář, ale spíš komunitní projekt, do kterého se může zapojit kdokoliv z jakéhokoliv koutu světa,“ tak popisuje Kateřina Mikulková cestovatelský projekt Travelove, který má spojit lidi, kteří rádi cestují, s těmi, kteří jim mají co ukázat.

V čem se Travelove liší od běžných cestovních kanceláří, na koho cílí?

Určitě na všechny, kteří dávají přednost autentickým zážitkům, chtějí poznat a zažít něco z opravdového života v dané lokalitě. S cestovkou se dostanete hlavně na turisticky známá místa. Nám jde především o poznání zajímavých koutů, lidí a maličkostí, které znají jen místní. Vymyslíme nejen zážitky, ale detailně je i naplánujeme. Takže se nemusíte zabývat tím, co všechno navštívit, jak se tam dostat, kolik to bude stát a podobně. Často se na nás obrací klienti, kteří by chtěli jet na Rhodos, jestli jim můžeme naplánovat cestu. Tak nefungujeme, vždycky musíme mít v dané lokalitě autora cesty, kterému věříme.

Travelove chce změnit způsob cestování pro bývalé baťůžkáře a nadšence z celého světa, kteří dospěli, mají málo času, spoustu práce a často i rodiny. Díky spolupráci s autory cest Travelove přináší jednoduché a komfortní cestování na vlastní pěst. Cestovatel si na webu vybere zážitky, které chce prožít a o víc se nestará. Před cestou dostane svého vlastního tištěného průvodce včetně detailního itineráře, se kterým na cestu vyrazí.

Katka Mikulková

Katka Mikulková

Začínala v marketingu v Erste Bank a Vodafonu. V roce 2012 ji kolegové přizvali do nově vznikající firmy Creative Dock, která se věnuje inovacím a start-upům. Pro korporátního investora zde pod hlavičkou CreativeDock vybudovala a vedla start-upový projekt v oblasti realit, Rádce pro vaši nemovitost. Po těchto zkušenostech si v roce 2014 založila spolu se svou sestrou Ladou Kičmerovou a investorem vlastní start-up Travelove, díky kterému se vrací ke své věčné lásce, cestování.

V Travelove jsou její srdeční záležitostí především cesty pro rodiny včetně unikátních dospěláckých i dětských tištěných průvodců, které s nadšením spoluvytváří a následně testuje na vlastních dětech. Pro Prahu jako skvělou rodinnou destinaci tvoří samostatný blog Prague with Family na stránce www.praguewithfamily.com. A když si opravdu potřebuje odpočinout, vyráží jen s manželem sbírat do světa inspiraci pro nové cesty. 

Autor cesty je někdo z místních, kdo cestovatele provede?

Je to člověk, který v tom místě žije, zná místní lidi, zajímavosti… Autor cesty vždycky připraví nějakou sadu zážitků, díky kterým cestovatelé mohou město opravdu poznat – procházky po zapadlých čtvrtích, návštěvu trhů nebo třeba vaření specialit s místním kuchařem. Náš úkol je pohlídat vyváženost aktivit. Nechceme, aby byl celý výlet jen o vaření nebo památkách. Úplně první cesty jsme dokonce sami testovali. Teď když jich začalo přibývat, posíláme na ně naše cestovatele testery. Když jsme s navrženou cestou spokojeni, nabídneme ji na webu a klient už si jen vybere. Chce jet do Barcelony? Pak si může vybrat vaření paelly, návštěvu nejlepších tapas barů, procházku po El Raval nebo piknik v parku. A to je všechno – my už vymyslíme, kdy kam půjde. Dostane od nás vlastního tištěného průvodce, s vlastním jménem, vlastním itinerářem, všemi informacemi, a může vyrazit. Pokud chce, zajistíme i ubytování a dopravu. To děláme doplňkově, abychom zajistili co největší komfort.

V průvodci jsou tedy rozepsané vybrané zážitky a jejich časový harmonogram?

Přesně tak. Klient si vybere, co by ho zajímalo, kolik dnů tomu chce věnovat a poptá u nás cestu. My se nato podíváme a na první pohled nám může být jasné, že všechno se nedá stihnout. Takže to s klientem probereme – zážitky se rozloží do více dnů, něco se ubere a podobně. V konkrétním průvodci má klient, co ho čeká, v jaké dny a časy. Je to rozepsané tak, aby viděl co opravdu nevynechat, třeba zážitky, které jsou už dopředu zaplacené. Pak je tam ale třeba nějaká procházka, která je zdarma, a pokud se někomu nechce a raději by šel na drink, proč ne? Nechceme nikoho honit z místa na místo, právě proto neděláme cestovku a nevozíme skupiny turistů. Cestování by podle nás mělo být hlavně o volnosti. Tohle má každý rozepsané individuálně, navíc tam jsou informace o konkrétních zážitcích. Nebo i aktivity, které dělají klienti sami, takže to musí být podané opravdu detailně, aby se nikdo neztratil, plus třeba návrhy, kde se dobře najíst.

Autory cest platíte nebo fungují na bázi dobrovolnictví?

Odměňování autorů byla asi nejtěžší část, na které jsme dlouho pracovali. Autory odměňujeme finančně, ale do budoucna bychom rádi zkusili i jiné alternativy, které by k vytváření cest motivovaly ještě více lidí. Třeba tak, že když někdo vytvoří cestu do Barcelony a rád by se podíval třeba do Izraele, tak dny, které sám vytvořil, si může vybrat „zpět“ pro své vlastní cestování. Máme několik modelů odměňování, které testujeme.

Kam se s vámi můžou klienti vydat?

Máme osmnáct oficiálně spuštěných a otestovaných cest. Čtyři z nich jsou po Česku – Praha, Pálava, Macocha a okolí a Mostecko. Ze zahraničí třeba Paříž, Řím, Madrid, Barcelonu, Finsko, Bretaň nebo Bavorsko. Některé cesty jsou speciálně vymyšlené pro rodiny s dětmi.

Na cesty: Chytré kurzy měn

Mobilní aplikace - Kurzy měn

Stáhněte si unikátní aplikaci Kurzy měn pro chytré telefony. Aplikace Kurzy měn je česky a po omezenou dobu zdarma.

Máte speciální zážitky i pro rodiny?

Ano, máme celé cesty přímo pro rodiny. Do velkých měst a na neznámá místa se rodiče s menšími dětmi často obávají vyrazit, a proto raději volí pohodlnější možnost – moře a pláž, i když by určitě někteří z nich raději cestovali aktivněji. Chtěli jsme jim to dopřát, a tak jsme vytvořili cesty složené pouze ze zážitků, které děti zvládnou a budou je bavit. Je hloupost pochodovat celý den s dětmi po městě, proto veškeré zážitky přizpůsobujeme dětem. Je jasné, že děti z ciziny nebude bavit při návštěvě Prahy sedět a koukat se, jak rodiče vaří tři hodiny knedlozelo. Ale když samy dostanou třeba perníčky, které můžou zdobit, je to hned o něčem jiném. V Barceloně jde zase celá rodina na trh, děti vykrajují postavičky z ovoce, které si snědí, a můžou pokračovat dál. Chceme, aby se děti zabavily, zároveň, aby o zajímavé zážitky nepřišli ani rodiče a mohli se vydat do míst, kde třeba ještě sami nebyli. Zároveň se snažíme, aby to bylo naučné i pro děti, takže pro ně připravujeme speciální dětské průvodce, podle věku, aby to pro ně bylo srozumitelné. Pomocí průvodce se snažíme zapojit celou rodinu – sledováním mapy, hledáním indicií, luštěním křížovky, která je dovede k pokladu.

Nabízíte v rámci rodinných cest třeba i hlídání dětí?

Nad hlídáním jsme hodně přemýšleli a poprvé ho vyzkoušíme v Praze. Nemám ale pocit, že by o něj rodiče příliš stáli. Spíš opravdu chtějí trávit čas pohromadě s rodinou. Kdyby ne, jedou sami.

Lidé, kteří vaše klienty provázejí, musí být poměrně flexibilní, aby uspokojili všechny časové požadavky, jak se vám to daří sladit?

Právě proto můžou být některé zážitky jen v určité dny. Když sestavujeme itinerář do průvodce konkrétního cestovatele, vždycky víme, co půjde a co ne, nikdy se to neřeší až na místě. Musím říct, že zatím to všechny, kdo s námi spolupracují, baví. Máme třeba pekárnu, která má svoji produkci, přesto nám pokaždé, když jim chceme přivést nějakou rodinu, vyjdou maximálně vstříc. Někdy mám pocit, že jsou naopak rádi, že můžou ukázat, co umí a v čem jsou dobří.

Musíte k nim mít velkou důvěru. Několik měsíců dopředu jim naplánujete schůzky, přitom nikdy nevíte, co se stane, jestli třeba neonemocní. Už se vám stalo, že nějaký zážitek nedopadl?

Každé setkání ověřujeme, spojíme se s nimi v konkrétní den, jestli s tím opravdu počítají. I přesto se nám stalo, že jsme si u paní setkání ověřili, ona opravdu stála na smluveném místě, jenomže odvezla jiné klienty. Pak nám ještě poslala fotku, jak moc si výlet užívají. Naši cestovatelé tam zůstali, ale protože to bylo ve Španělsku, kde máme hodně kontaktů, mohli jsme hned začít řešit nějakou náhradu. To je výhoda velkých měst – je tam víc lidí, kteří jsou schopní něco ukázat. Samozřejmě, že za zážitek, který neproběhne, buď vrátíme peníze, nahradíme ho jiným nebo ho přeplánujeme.

Vycházející hvězdy byznysu

  • Podnikat začal v devatenácti. Sestavuje výkonné počítače na míru. Čtyřikrát to dotáhl do finále Živnostníka roku, jednou se stal nejlepším živnostníkem Prahy. (Což mimochodem není podstatné.)
    Jan Prušák: Jméno mojí firmy bude synonymem pro počítač
  • Při studiích žurnalistiky na Karlově univerzitě založila v roce 2005 firmu na zážitky Allegria. Se svým nápadem zprostředkovávat lidem dárky v podobě zážitků vyhrála v roce 2006 prestižní ocenění Živnostník roku.
    Linda Vavříková: Mám podnikání v krvi
  • „Chtěla bych dělat boty, ve kterých člověk může chodit každý den po městě, a přitom ho nebudou bolet nohy. Musí být pěkné i pohodlné. To se tak často nevidí,“ říká Eliška Kuchtová, jedna z nejnadějnějších designérek své generace.
    Češi a móda? Bohužel vítězí uniformnost
  • Uznání odborníků sklidila už za projekt Tramvaj pro Prahu. Mediálně známá ale začala být až po vítězství v Národní ceně za studentský design s kolekcí erotických pomůcek. Mohla jít pracovat do zahraničí, ale zůstala v Česku a rozjela podnikání, které se netočí jen kolem Venušiných kuliček a vibrátorů.
    Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové 
  • Můžou se 3D tiskárny brzy objevit v běžných českých domácnostech? Nalezne tato nová technologie praktické využití? A nejsou řeči o technické revoluci, kterou by měl prý 3D tisk přinést, zatím jen science fiction? Ptáme se jejich propagátora a prodejce Davida Miklase.
    David Miklas: 3D tisk otvírá neuvěřitelné možnosti. Časem ho budeme využívat všichni

Chystáte se na cesty? Na cestovním pojištění se dá ušetřit. A samozřejmě nemyslíme tak, že si ho nekoupíte.

Vyzkoušejte nás. Nezávazně!

Nebojíte se, že je to jednou nepřestane bavit, že zkrátka po pár letech nevyhoří?

Věřím, že to bude fungovat flexibilně. Může se stát, že někdo vypadne, zároveň ale autor cesty potká nové zajímavé lidi, takže vytvoří nové zážitky. Někdy stačí vymyslet jen maličkost, třeba ve Finsku můžete jít do nejsevernějšího McDonaldu na světě – nemusí jít nutně o jízdu se sobím spřežením za sto eur. Určitě je ale potřeba udržovat lidi aktivní, taky proto se zatím zaměřujeme hlavně na Evropu, abychom je mohli poznat a jednoduše se s nimi domluvit. Chceme s nimi být ve spojení, aby sami viděli, že jsou jejich cesty úspěšné, a měli chuť udržovat je v kondici.

Odlišujete zájmy klientů – někdo třeba nechce péct buchty, ale raději by aktivně sportoval. Dokážete i jemu naplánovat trasu na kole nebo na běhání?

Jednostranně sportovní cesty nemáme, ale ve spoustě našich cest nějaký sport je. Třeba Pálava je jako stvořená pro kola, máme tam i projížďku na koni. Navíc vždycky je tu možnost nechat si od nás naplánovat jen jeden den, který strávíte poznáváním, a zbytek dovolené můžete aktivně sportovat po vlastní ose.

Byli byste schopní zařídit v Barceloně lístek na fotbal?

Určitě. Fotbal jsme zrovna zařadili do Říma. Původně tam nebyl, možná proto, že autorkou cesty byla žena, ale hodně klientů o něj projevilo zájem, tak jsme ho přidali. Cesty nejsou statické, neustále se inspirujeme klienty, zážitky doplňujeme, ale taky ubíráme, pokud nemají odezvu.

A o kolik jsou vaše služby dražší než klasické poznávací zájezdy?

Předně klasické poznávací zájezdy jsou pro větší skupiny lidí. S námi může jet jen pár nebo rodina. Takže nemusíte trávit dovolenou v houfu ostatních turistů. Chceme být transparentní, a proto klientovi uděláme přesnou kalkulaci, kolik bude platit za ubytování, za cestu. Za zážitky platí opravdovou cenu a my si k tomu účtujeme 500 korun na den.

To není velká suma, se zařízením cesty máte ale dost nákladů. Myslíte, že můžete být dlouhodobě ziskoví?

Business model je postaven na opakování stejných cest a stejných kombinací zážitků u většího množství cestovatelů. Přitom by se nároky na zpracování jednotlivých cest měly výrazně snižovat. Travelove jsme spustili v říjnu, takže ještě nejsme v černých číslech a nevíme s jistotou, jestli je tato naše hypotéza správná. Ale hodně klientů si nakoupilo cesty teď na jaro, brzy tedy uvidíme. Když jsem ale sama minulý rok první cestu vytvářela a následně připravovala pro přátele, aby celou službu vyzkoušeli, už s třetím cestovatelem jsem byla při přípravě na polovině času.

Jaké nové cesty letos chystáte?

Přidáme několik dalších míst v Evropě, která už máme rozjednaná. Konkrétně třeba Maltu a Řecko, takové destinace, kam si lidi jezdí jen lehnout k vodě. Chceme jim ukázat, že dovolená se dá strávit opravdu aktivně a bez plánování. Další cesty budou po Chorvatsku, Německu, Rakousku a taky na Slovensku. Jinak jsme ve spojení s lidmi od Vancouveru, Abú Dhabí až po Nový Zéland. Několik lidí se nám s návrhem cesty ozvalo samo. Takže uvidíme, co se z toho vyvine. Hodně mě překvapilo, jak těžké je cestu připravit. Protože, když ji plánujete sami pro sebe, tak pak lehce skousnete, že něco nevyjde, ale připravit to pro druhé, je mnohem náročnější. 

Tip! Vyberte si dovolenou, kdy se vám to víc vyplatí

Víte, že za dovolenou, můžete dostat víc peněz, než kdybyste chodili do práce? Zjednodušeně: Na dovolenou se vyplatí jet nějaký čas po tom, co jste dostali pěkné prémie. Typicky: zaměstnavatel vám v prosinci dá zvláštní bonus – pak se vcelku vyplatí vyjet v únoru na dva týdny na hory. Víc v článku

A v kalkulačce:

Náhrada mzdy za dovolenou

Hrubá mzdaOdpracovaných hodin
hodin
dní
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+39
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OTC trh, Pojištění, Hrubý zisk, ministerstvo financí, sleva na dítě, banky, jan raška, petr fiala, Ilona Švihlíková, základní úroková sazba ČNB, pavel mikoška, osoba bez zdanitelných příjmů, kurz koruny, bezrizikový výnos, fundament, majetek fondu, přístroje, zákon o loteriích

2AC9026, 2AS9026, 2AS9626, 2AC9626, 7T81429

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK