Komentář Vladimíry Rouskové k webům penzijních fondů

Simona Ely Plischke | 21. 11. 2003
Vladimíra Rousková, director, FG Forrest, a. s.Vladimíra Rousková, ředitelka, FG Forrest
Přečtěte si více o porotci
Modrá. Modrá barva v různých odstínech. To je průvodní znak hodnocených www prezentací, ať už se jedná o korporátní barvu či nikoliv. Výjimkou potvrzující pravidlo je prezentace penzijního připojištění ING, která nás uvítá optimistickým, jásavě oranžovým vizuálem/designem/layoutem.

ING Penzijní fond
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test): 2, 3, 3

Začněme tedy s hodnocením pomerančové prezentace. Penzijní připojištění ING je uživatelům podáváno pouze jako jeden z mnoha produktů společnosti. Celé problematice penzijního připojištění je zde věnována všehovšudy jedna stránka textu. Nepříznivý dojem z tohoto minimalistického pojetí snad trochu napraví odpovědi na časté dotazy v sekci Rady a informace/O penzijním připojištění. Otázkou však je, jestli bude uživatel natolik trpělivý, aby se snažil pátrat po detailních informacích jinde, než kde je bylo možné logicky očekávat - tedy u popisu produktu. Na druhou stranu však bude určitě potěšen možností sjednat penzijní připojištění on-line a především pak jednoduchou, ale milou aplikací pro výpočet Daňového optima.

Credit Suisse Life&Pensions PF
Známky: 2, 4, 5

Po informační stránce je ještě skoupějším webem prezentace penzijního připojištění Credit Suisse Life&Pensions. Uživatelovo pohodlí není zajištěno ani FAQ, ani slovníkem pojmů, nenalezneme zde žádné interaktivní nástroje podporující nákupní chování uživatele. Struktura informací napovídá, že CSLP považuje za svoji primární cílovou skupinu spíš zaměstnavatele, než účastníky pojištění. Z tohoto hlediska je určitě zajímavá sekce Instrukce pro mzdové účtárny. Celkově však je přínos prezentace pro uživatele téměř mizivý.

PF České spořitelny
Známky: 3, 3, 3-

Neuspořádanost - to je dojem, který vyvolává prezentace Penzijního fondu České spořitelny. Na homepage spousta nevyužitého místa, Aktuality schované kdesi v sekci Uzavřete s námi smlouvu, při kliknutí na položku hlavního menu Finanční skupina České spořitelny se najednou ocitnete na webu České spořitelny, a. s., a pro návrat vám nezbude nic jiného, než se proklikat tlačítkem Zpět ve vašem prohlížeči. Vlastně celá navigace v prezentaci PFČS je poněkud zvláštní. Hlavní menu je někde rozbalovací a jednotlivé položky se zobrazí na on-mouse-over a jinde zase musíte nejprve na položku kliknout a teprve uvnitř sekce se dostanete k dalším položkám. Je to taková hra "Kdo hledá, najde" :)
Ale abych jenom nekritizovala, tvůrci webu rozhodně nezapomněli na užitečné interaktivní pomůcky, jako jsou různé formuláře, s jejichž pomocí může uživatel komunikovat s PFČS, a především pak modelové výpočty úspor, penze…Velice příjemným rysem těchto modelových výpočtů je kontextová nápověda vysvětlující použité pojmy.

PF České pojišťovny
Známky: 4, 2, 2-

Informace na webu Penzijního fondu České pojišťovny jsou podané jasně a srozumitelně. Bohužel však není vždy snadné se k nim dostat. Promyšlenější navigace by návštěvníkům webu ušetřila mnohá kliknutí a struktura poskytovaných informací vyžaduje po uživateli buď velkou trpělivost, nebo značnou dávku jasnozřivosti. Po jazykové stránce mě pobavil skutečně netradičně ukončený úvod k penzijnímu připojištění v sekci Produkty: "Penzijní připojištění u Penzijního fondu České pojišťovny penzijní připojištění představuje nejvýhodnější formu spoření podporovanou státem, které si může uzavřít každý, kd...". Co znamená ono tajemné kd…, nechť si laskavý čtenář domyslí dle svého gusta.

ČSOB Penzijní fond Stabilita
Známky: 3, 1, 3

Na rozdíl od všech webů skupiny ČSOB, které byly až do této chvíle v rámci Best Web 2003 hodnoceny, nedodržuje prezentace ČMPF (nyní vlastně již ČSOB Penzijního fondu Stabilita) jednotný korporátní design. Nu což, působí alespoň živějším dojmem. Co ovšem uživatele rozhodně zmate, je zvláštní struktura položek menu, kdy některé položky hlavního menu na HP dublují položky menu v horním framu. Putování webem, který mimochodem poskytuje spoustu zajímavých a užitečných informací, mi tak chvílemi připadalo jako bloudění v temném lese.

PF Komerční banky
Známky: 1-, 1, 2

Prezentace PFKB se od všech ostatních hodnocených webů už na první pohled liší odlišným přístupem k jednotlivým cílovým segmentům. Hned na HP se můžete rozhodnout, zda chcete zjistit informace obecné, týkající se vás jako osoby, či jako firmy, nebo zda vstoupíte do oblasti určené pro registrované účastníky a získáte tak možnost on-line měnit a doplňovat vaše smlouvy. Tvůrci webu nezapomněli ani na prodejce, kterým je určena zvláštní sekce, opět na základě přihlášení pomocí jména a hesla. Přehledná navigace, promyšlená struktura informací a vyčerpávající obsah - vše, co uživatel od dobrého webu očekává a přesto ne vždy dostane, se tentokrát sešlo v pravý čas na pravém místě. Včetně malého přídavku, jakým je například kontextová nápověda ve formuláři pro sjednání smlouvy. Drobnou vadou na kráse je převládající modrá barva, která právě v tomto případě není při dodržování corporate indentity nezbytná...

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Weby penzijních fondů: karty rozdány

21. 11. 2003 | Simona Ely Plischke

Weby penzijních fondů: karty rozdány

Pod loňskými výsledky se otřásla půda, favorit minulého ročníku se propadl, outsider naopak vystoupal až na vrchol. Rozdíly v jednotlivých prezentacích byly v tomto kole opravdu značné,... celý článek

Partners Financial Services