Vítěze kategorií banky, stavební spořitelny a investiční společnosti již známe, jak ale dopadly penzijní fondy?
Naše odborná porota opět rozdávala známky za uživatelské prostředí a informační hodnotu, kterou navíc prověřila praktickým testem. Ten tentokrát pořadím pěkně zamíchal, vypátrat zhodnocení prostředků v loňském roce se totiž porotcům podařilo pouze v případě ČSOB Penzijního fondu Stabilita a nalézt kalkulačku pro výpočet sumy, kterou klient naspoří, také nebylo možné všude. Hodnotit mohli samozřejmě i čtenáři, kteří vybírali z 12 webů. Jak tedy dopadl letošní ročník (weby jsou seřazeny podle abecedy)?
Pěkně vyhlížející prázdnota
(profil, názory)
(www.credit-suisse.cz)
Nováčkovi v naší soutěži, webu Credit Suisse Life & Pensions, se vstup příliš nezdařil. "Stránky jsou na první pohled příjemně vzdušné, bohužel ale při bližším pohledu návštěvník zjistí, že vzdušnost je způsobena zejména malým množstvím informací," uvádí Kateřina Beranová. "Písmenek mnoho, ale čísle málo. Přitom odborníci praví: čísla hovoří," dodává Petr Fejtek. Hodnocení poroty lze shrnout takto: příjemný moderní design, ale informační hodnota velmi slabá. V praktickém testu tento web propadl zcela a několik pětek, které utržil, jej odsunuly na poslední místo. Čtenářům se ale světlé provedení líbilo, a stránky si tak od nich odnáší bronz.
Osamělý rytíř
(profil, názory, koupit)
(www.cmpf.cz, loňské hlasování)
- BEST WEB 2003 - CENA POROTY Peníze.CZ |
|
Cenu odborné poroty serveru Peníze.CZ za nejlepší webovou prezentaci penzijního fondu roku 2003 získává ČSOB Penzijní fond Stabilita! |
Velmi dobře rozvržená domovská stránka s rozcestníkem v podobě osmi sloganů oslovujících různé cílové skupiny se líbí. "Oproti stránkám samotné ČSOB je prezentace
ČSOB Penzijního fondu Stabilita uživatelsky přátelštější a přitom zachovává hlavní kontury firemního designu finanční skupiny," říká
Petr Očko. Ocenit je ovšem třeba především bohaté informace, dobře promyšlenou rychlou navigaci i přehledný výpočet. "PF ČSOB Stabilita
jako jediný z testovaných fondů nabízí přehled zhodnocení až do roku 1996," dodává
Tomáš Prouza.
Není proto divu, že tento
web dosáhl nejvyšší známku v praktickém testu i v hodnocení informační hodnoty, a celkově si tak od poroty odnáší zlato. Gratulujeme! U čtenářů ovšem skončil až na místě sedmém.
Pomerančovník nerozkvetl
(profil, názory)
(www.ing.cz)
Ani druhému nováčkovi, ING Penzijnímu fondu, se příliš nedařilo. "Sympatické barevné pozadí a logické ovládání je pozitivním prvkem, penzijnímu připojištění je ale věnována pouze malá část webu," uvádí Jan Jedlička. To je zde totiž prezentováno pouze jako jeden z mnoha produktů společnosti a celé jeho problematice je tak všehovšudy věnována jedna stránka textu. "Jako bonus pro příznivce moderních komunikačních cest bych ale vypíchl možnost sjednat na tomto webu penzijní připojištění on-line," doplňuje Jan Mihelko. V konečném hodnocení se tato prezentace v žebříčku poroty i čtenářů umístila na místě pátém.
Přísně pravoúhlá geometrie
(profil, názory, koupit)
(www.pfcp.cz, loňské hlasování)
"Web Penzijního fondu České pojišťovny je sice nabitý srozumitelnými informacemi, ale domovská stránka je hrůzostrašná - věnovat nejvíce prostoru jednotlivým tiskovým zprávám vyžaduje skutečnou odvahu," hodnotí Martin Zika. Lepší navigace by stránkám také jen prospěla. "Dostat se k hledanému není vždy snadné. Promyšlenější navigace by návštěvníkům webu ušetřila mnohá klikání, současná struktura informací vyžaduje buď velkou trpělivost, nebo značnou dávku jasnozřivosti," uvádí Vladimíra Rousková. Některé porotce web pobavil netradičně ukončeným úvodem k penzijnímu připojištění v sekci Produkty: "Penzijní připojištění u Penzijního fondu České pojišťovny penzijní připojištění představuje nejvýhodnější formu spoření podporovanou státem, které si může uzavřít každý, kd...". "Co znamená ono tajemné kd…, nechť si laskavý čtenář domyslí podle svého gusta," dodává Rousková. Web získal v hodnocení poroty čtvrté místo, v čtenářské soutěži ovšem skončil stříbrný.
Zdařilejší korporát
(profil, názory)
(www.pfcs.cz, loňské hlasování)
Tak jako každý web, který spadá do finanční skupiny ČS je i web Penzijního fondu České spořitelny vizuálně značně ovlivněný firemní identitou, stránky této dceřiné společnosti se ovšem řadí k těm zdařilejším. "V porovnání s matkou je tato prezentace atraktivnější a přehlednější a také lépe vyřešena technicky," uvádí Petr Očko. Rozhodně ideální není ale navigace webu. "Hlavní menu je někde rozbalovací a jednotlivé položky se zobrazí na on-mouse-over, jinde je zase nutné nejprve na položku kliknout a teprve uvnitř sekce se dostat k dalším," upozorňuje Vladimíra Rousková. Překvapivě také chybí možnost vyhledávání. Bronz od poroty a čtvrté místo od čtenářů vypovídá o tom, že prostor pro zlepšení stále je.
"Z nuly na sto"
(profil, názory, koupit)
(www.pfkb.cz, loňské hlasování)
- BEST WEB 2003 - CENA ČTENÁŘŮ Peníze.CZ |
|
Cenu čtenářů serveru Peníze.CZ za nejlepší webovou prezentaci penzijního fondu roku 2003 získává Penzijí fond Komerční banky. |
"Moderní vzhled s dostatkem informací," takto hodnotí prezentaci
Penzijí fond Komerční banky Jan Jedlíčka. Nový design byl dlouho očekávaným krokem z internetového pravěku a stránkám velmi pomohl, současná podoba se od ostatních hodnocených webů na první pohled liší diferencovaným přístupem k jednotlivým cílovým segmentům, což návštěvníci určitě vítají. Tvůrci mysleli i na uživatele menšinových prohlížečů: "Pro korektní zobrazení stránek je požadován Flash plug-in, nicméně je moudře doplněno náhradní statické menu. ‘Výhrůžka‘ psaná červeným písmem: ‘Nutný MS Internet Explorer pro MS Windows,‘ je zřejmě pouhým alibi tvůrců, na viditelnou nefunkčnost jsem totiž nenarazil," dodává
Jan Mihelko, který weby testoval v browseru Opera.
Loňský propadák jak u čtenářů, tak poroty nyní získává "odborné stříbro" a čtenářské zlato. Gratulujeme!
HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole) |
|
Hodnocená oblast |
CSLP |
ČSOB PF Stabilita |
ING PF |
PF ČP
|
PF ČS |
PF KB |
Uživatelské prostředí1 |
2,000 |
1,950 |
1,800 |
2,600 |
1,800 |
1,500 |
Informační hodnota1 |
2,900 |
1,300 |
2,400 |
1,800 |
1,950 |
1,400 |
Praktický test1 |
4,111 |
1,389 |
2,611 |
2,167 |
2,444 |
2,111 |
Výsledná známka poroty 2 |
3,004 |
1,546 |
2,270 |
2,189 |
2,065 |
1,670 |
Vysvětlivky: CSLP - Credit Suisse Life and Pensions, PF ČP - Penzijní fond České pojišťovny, PF ČS - Penzijní fond České spořitelny PF KB - Penzijní fond Komerční banky 1) průměr ze známek všech porotců v dané hodnocené oblati 2) průměr z předchozích tří známek Zdroj: Peníze.CZ |
HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ Úspěšnost jednotliých webů |
Penzijní fond |
Procento hlasů |
PF Komerční banky (profil, názory, koupit) |
41,74 % |
PF České pojišťovny (profil, názory, koupit) |
19,72 % |
Credit Suisse Life & Pensions PF (profil, názory) |
13,85 % |
PF České spořitelny (profil, názory) |
6,83 % |
ING Penzijní fond (profil, názory) |
5,49 % |
ABN Amro PF (profil, názory, koupit) |
3,96 % |
ČSOB Penzijní fond Stabilita (profil, názory, koupit) |
3,96 % |
Generali PF (profil, názory, koupit) |
2,55 % |
Allianz PF (profil, názory) |
0,96 % |
ČSOB Penzijní fond Progres (profil, názory, koupit) |
0,51 % |
Zemský PF (profil, názory) |
0,32 % |
Hornický PF Ostrava (profil, názory) |
0,13 % |
Zdroj: Peníze.CZ |
Opět losujeme o ceny!
Všem čtenářům, kteří se zúčastnili čtvrtého kola, velmi děkujeme. Během dnešního odpoledne vylosujeme další tři hlasující, kteří od nás obdrží slíbené ceny. Výherce kontaktujeme v pondělí emailem. Předem gratulujeme!!!
Zajímá vás, kde se vzaly známky na vysvědčení jednotlivých webů penzijních fondů? Pokud ano, podívejte se na plné znění komentářů jednotlivých porotců. Dozvíte se, na jaké hlavní přednosti a nedostatky narazili.
Komentář Kateřiny Beranové
Komentář Petra Fejtka
Komentář Jakuba Grosmana
Komentář Jana Jedličky
Komentář Oldřicha Kračmera
Komentář Jana Mihelka
Komentář Petra Očka
Komentář Tomáše Prouzy
Komentář Vladimíry Rouskové
Komentář Martina Ziky
BEST WEB 2003 www stránky finančních institucí |
Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě. Každých čtrnáct dní si posvítíme na jednu skupinu webů, hodnotí se banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily. O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět nebo šest společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší 10 až 11členné odborné poroty. O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii. |
V úterý 25. 11. můžete začít hlasovat v kategorii weby pojišťoven! |
Co soudíte o internetových stránkách penzijních fondů vy? Chybí vám na nich něco? Překvapily vás něčím? A jak se vám líbí nová podoba Best Webu? Pomožte nám naši soutěž vybrousit až k dokonalosti!