Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

V bankovním rybníku je nová eBanka...?

V bankovním rybníku je nová eBanka...?
Jejím cílem je ověnčit se v roce 2005 vavříny v soutěži Banka roku, alespoň to tvrdí management i vlastník. Trh je ovšem již silně obsazený, jsou plány reálné? Co by pro to eBanka musela udělat?

eBanka (profil, názory) se již dnes považuje za plnohodnotnou banku, s plným portfoliem produktů a služeb, s vysokou úrovní bezpečnosti bankovního provozu a s nejlepším přímým bankovnictvím (získala za něj titul v soutěži MasterCard Banka roku 2002 a její Osobní účet se umístil v kategorii Účet roku na druhém místě). Od svého vzniku je však všeobecně považována za úzce "internetovou" banku, s čímž se musí vypořádat. Rychlost operací je totiž jen jednou z kvalit, kterou zákazník hledá a nutno říci, že "obyčejný" klient o ni ani příliš nestojí.
Zatím nedoceněnými jsou ale asi návazné služby – aktuální přehled všech produktů (od účtu přes úvěr, podílové fondy až k pojistkám) či unikátní možnost v několika vteřinách telefonem "zamknout" svou platební kartu. Jak se bude s ostatními bankami prát o klienty? Uvidíme, imageové televizní spoty zatím zdůrazňují opět jen rychlost. I když se v závěru spotu setkáme s kulantní slovní formulací příslušnosti k "největší tuzemské finanční skupině" (99,9 % akcií eBanky vlastní Česká pojišťovna). Největší, ale také nejneprůhlednější, řekl by opatrný komentátor. One man impérium, dodal by odvážnější a poukázáním na osudy podobných diktatur by končil skeptik.

Žádné balíčkování

Z nových marketingových tahů prozradila banka jen jediný: e-linka bude cenově velmi příznivým telebankingem. Nechce škatulkovat klienty pomocí tzv. "balíčků", protože každému může vějíř služeb ušít na míru. Což je sice pěkné, ale balíčky byly a jsou především marketingovým nástrojem. Lze říci, že pro nového marketingového ředitele Petra Pištěláka půjde doslova o víc než výzvu. Banka má bezesporu obrovský potenciál, uvidíme, zda najde i potenci. Zatím se hledá těžko: Zaměření na kvalitu…? Která banka to neopakuje jak flašinet? Zaměření na retail… Kam jinam proboha? Zaměření na malé úspěšné firmy… Kolik jich znáte, a kdy poznáte?

O polovinu víc klientů ročně

Cíl je ambiciózní: v tříletém byznysplánu růst počtu klientů o 50 % každý rok. Jenže, skutečných klientů (co u ní mají účet) má eBanka jen 80 tisíc, což je startovní úroveň natolik nízká, že cíl je snad i reálný. Zatím by tedy 32 poboček a 110 hotovostních e-pokladen (na expoziturách ČP) po republice mělo stačit. Budoucnost e-Banky je jen a pouze v synergii s finanční skupinou. Proč by neměla převzít kompletní "operační servis" dalších sester, sestřenic i matky? Značná část jejích příjmů z poplatku již dnes pramení z Home Creditu (ten má 615 tisíc klientů, z toho 159 tisíc vlastní úvěrovou kartu Yes). Penzijní fond ČP má 360 tisíc klientů, ČP invest bezmála 50 tisíc. Sama pojišťovna má přes 5 milionů klientů. Z tohoto pohledu bych za dosažitelný cíl viděl klidně ztrojnásobování klientely ročně. Ale to by musela synergie být skutečně sjednocenou energií.

Bude bitva lítá

Na bankovním trhu se po současné "minutě ticha" za Unionku bezpochyby rozhoří boj o klienty na ostří nože. Je již "vykolíkováno" a klienty si banky musejí krást mezi sebou. ČSOB (profil, názory) je zkonsolidovaná a do šiku řadí i fondy, Živnobanka (profil, názory) se zatím stále chystá. Ale ani ČS (profil, názory) ani KB (profil, názory) nebudou chtít dát kůži lacino. Ostatně leccos lze vyčíst z řádků, ale zejména mezi řádky prezidenta České bankovní asociace (a generálního ředitele největší domácí banky) Pavla Kavánka, který v úterý mimo jiné prohlásil: "Ceny služeb musejí jít kvůli konkurenci dolů". Zkusí "nová eBanka" štěstí na tomto bojišti?

Co by podle vás měla eBanka udělat, aby dosáhla svých cílů? Změnit jméno, výrazně snížit ceny služeb, nebo se zaměřit se na "mladé a dynamické" klienty? Připojte svůj názor!

Více o tématu si můžete přečíst v sekci Banky.


HSBC Zajištěné fondy

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-58
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 5. 2003 14:51

Zdá se, že pan Lašák ani po roce a čtvrt nevydýchal vyhazov, který mu uštědřil nový francouzský vlastník Komerční banky. Pane Lašáku, základní pravidlo kariéry zní: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, tomu podkuřuj a tomu lez do zadku. Jakkoliv se mohl zdát působení "Francouzů" v KB v začátcích rozpačité, prokazuje KB poslední dobou i nějaké výsledky. A co eBanka? Přibývají klienti, přibývají?

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (R. Lašák 19. 05. 2003 16:56)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 5. 2003 18:36, philabob

Doufám, že si anketu o eBance objednal její management.
Ovšem zapomněl na možnost - banku zrušit :-) Jste už velmi mimo, takové kecy si průměrně inteligentní lidi na internetu velmi rychle ověří.
Proč se na diskuzích o vás klienti zmiňují ve stále negativnějším smyslu, nemyslíte už, že je třeba se zamyslet a něco velmi rychle změnit - činy ne slova !!!

Ale to jste příliš natvrdlí, tam v ojeBance. Ztrácíte klienty! Ťuky ťuk! Hlavy dubové !!!!!!!!

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (R. Lašák 19. 05. 2003 16:56)

Další příspěvky v diskuzi (33 komentářů)

23. 5. 2003 | 13:43 | philabob

Ty půjdeš... více

22. 5. 2003 | 20:11 | CSrypatschek

Proč ty nedávné, jistě vyznamné náklady do nových kamenných poboček eBanky, tak jsem jsem měl možnost pobočky vidět ?! Proč neudělali raději do začátku dobrý systém pro křížový prodej a PC podporu pro zaměstnance ve stávajících...více

22. 5. 2003 | 19:48 | CSrypatschek

...a ještě jsem si uvědomil dodatečně další podstatnou věc, které u eBanky nerozumím a kterou jsem zapomenul uvést níže : více

21. 5. 2003 | 14:51

Zdá se, že pan Lašák ani po roce a čtvrt nevydýchal vyhazov, který mu uštědřil nový francouzský vlastník Komerční banky. Pane Lašáku, základní pravidlo kariéry zní: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, tomu podkuřuj a tomu...více

21. 5. 2003 | 8:02 | dudde

co z toho, že je on-line, internetová atd., atd. Jestli její poplatky budou podstatně vyšší než u konkurence nesežene nikdy 50% nových klientů ročně. Dnes si i u ostatních bank domluvíte schůzku a přijdete na pobočku pouze...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Účastník stavebního spoření, Stavební úvěr, Strategické certifikáty, účastnické fondy, vodafone, tarify, státní podpora, penzijní společnosti, odvolání, domácí ekonomika, ukazatel ZEW, páka, politická krize, nové služby, přeplatky, Jakub Strnad, fyzické vlastnictví, Mrtin Gardavský

3T66923, 1SY4323, 1SY4323, 5C93994, 1ST4336

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK