Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Klient banky: Vyplatí mi úrok 2 koruny, ale strhnou si za to šest

Klient banky: Vyplatí mi úrok 2 koruny, ale strhnou si za to šest
První kolo ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek spěje ke konci. Server bankovnipoplatky.com se proto zeptal samotných bank, které poplatky považují za nesmyslné.

Z výnosu na úrocích z uložených peněz může být snadno ztráta. „Připsání úroku účtuje moje banka jako pohyb na účtu, jako přijatou sumu, a účtuje mi 6 Kč. Jelikož je úrok 0,01 procenta, každého čtvrt roku obdržím nějaké 2 Kč a za ně mi banka strhne 6 Kč. Ať si raději ty úroky nechají,“ napsal v diskusi pod anketou o nejabsurdnější bankovní poplatek Jan Dlask. Zkušenost s výměnou bankovek na Slovensku přidala uživatelka Denisa: „Při pokusu vyměnit poškozenou bankovku v hodnotě 20 Sk po mně chtěli ve VUB poplatek 40 Sk.“

Zatím v anketě, kterou pořádá server www.bankovnipoplatky.com, hlasovalo přes osmnáct tisíc lidí. Vede tato trojice: poplatek za nadměrný vklad (31 % hlasů), za vklad na přepážce (16 %) a za připsání úroku (12 %). Do konce prvního kola hlasování zbývá ještě osmnáct dnů.

V poločase ankety proto server www.bankovnipoplatky.com oslovil samotné banky a požádal je o názor na absurdnost některých poplatků. Ze čtrnácti oslovených bank a finančních ústavů odpovědělo dvanáct. Dvě banky nereagovaly (KB), nebo se nechtěly průzkumu zúčastnit (Citibank). Odpovědi letos banky pojaly zejména jako prezentaci výhod a obhajobu své poplatkové politiky a zamyšlení nad cenou ve vztahu ke kvalitě služeb.

Některé banky nevybraly nejabsurdnější poplatek, ale pojmenovaly ten, který zrušily na podnět svých klientů ( Raiffeisenbank – změna trvalého příkazu přes internetbanking) či takový poplatek vůbec nevybírají ( Cetelem – vedení úvěrového účtu, Česká spořitelna – poplatek za připsání úroku, za zjištění zůstatku přes bankomat či internetbanking, ČSOB – poplatek za připsání úroku, za vložení variabilního/specifického symbolu do příkazu k úhradě, za účetní položku). Mluvčí mBank nominovala hned dva poplatky (za připsání úroku a za účetní položku) a zároveň konstatovala, že mBank neúčtuje žádný z absurdních poplatků, které jsou v popředí hlasování.

„Důležité především je, že klient má možnost volby - někomu vyhovují nízké poplatky, jiný požaduje kvalitní a plnohodnotné služby, další klade důraz na kvalitu a bezpečnost internetového bankovnictví či ojedinělé služby, které jinde nedostane,“ říká Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank. Klienti by si při výběru účtu měli sestavit žebříček priorit a podle nich pak vybírat účet. Pokud budou s určitým poplatkem nespokojeni, vždy mohou zvolit jinou banku, která tento poplatek nepoužívá, dodává Kofroň.

Česká spořitelna tvrdí, že poplatky, které účtuje, jsou opodstatněné. „Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí,“ uvedla Kristýna Havligerová, mluvčí České spořitelny. Doplňuje ji Denisa Salátková z Poštovní spořitelny : „Poplatek je prostě cena za službu, takže hodnocení jeho absurdity je v mnoha případech trochu přehnané. Navíc u klientů by při výběru produktů neměly rozhodovat jen poplatky, ale také například funkčnost účtu, důvěryhodnost banky a široká dostupnost, která je například u Poštovní spořitelny díky distribuční síti České pošty bezkonkurenční.“

Markétě Dvořáčkové, mluvčí GE Money Bank vadí nejvíce poplatek za účetní položku. V době balíčků typu „all inclusive“ prý takový poplatek postrádá smysl. „Je to, jako kdybyste se vydal na zájezd „all inclusive“ a žil v přesvědčení, že po zaplacení ceny zájezdu již žádné další poplatky platit nemusíte. Na místě byste ale zaplatil za to, že se vám hotelový recepční vůbec věnuje a vydá vám klíče od pokoje, za to, že vám pokojská vymění ručníky nebo za to, že vás číšník v hotelové restauraci laskavě obslouží.“

První kolo ankety, v němž můžete hlasovat i na Peníze.cz, končí 31. ledna. Pak budete moci ve finále vybírat z pěti nejžhavějších kandidátů konečného vítěze.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-1
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 1. 2009 10:00, steph

nejvíc mě pobavila slova Kristýny Havlingerové z ČS "Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí." :-DDD. Jasně, platí za "účetní položky" - potud asi klienti ví. Ovšem co se pod tímto pojmem skrývá nedokáže leckdy vysvětlit ani bankéř ČS! :-D Ovšem marně hledám to, co je na tom transparentního a férového...

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 1. 2009 12:46, petr

naprosty souhlas

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (steph 13. 01. 2009 10:00)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

16. 1. 2009 | 12:31 | Jan Novák

Souhlasím s kritikou vyjádření paní Kristýny Havlingerové ohledně transparentnosti "účetních položek". Též mám zkušenost, že na pobočce neumějí vysvětlit, co se tam skrývá, natož abych já se dopočítal..... více

14. 1. 2009 | 10:08 | SocPredator

Dobře, až uvidím takový výpis z účtu uvěřím. Jinak u KB je v sazebníku připsání úroku 0 Kč. Takže si myslím, že tato fáma vznikla z toho, že kdosi nerozpoznal položky na výpisu. Klasika více

14. 1. 2009 | 8:09

Vážený pane. U KB jsem už 15 let a ani jednou (slovy ANI JEDNOU) mi nestrhla peníze za připsání úroku. Ve svém ceníku má (aspoň měla, když sjem se naposledy koukal) výslovně uvedeno, že za účetní položku vzniklou v rámci...více

13. 1. 2009 | 19:46 | Aredhel

Treba zrovna Komercni Banka - nema sice poplatek za pripsani uroku, nicmene pripsani uroku bere jako polozku, za kterou se plati. Clovek tedy sice dostane napr. 1 kc urok, ale 3 koruny mu vzapeti strhnou jako poplatek za...více

13. 1. 2009 | 16:32



Myslím, že zaměstnancům by mělo stačit , aby byli odměňováni podle toho, jak se ten či onen měsíc firmě povede. Žádný pevný plat, prostě tento měsíc se vyrobilo/prodalo méně a zisk byl menší, tak i zaměstnanci dostanou...
více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kartel, Warrant, Airbag certifikát, inflace, investiční služby, penzijní věk, česká národní banka, wsm bohemia, firemní bankéř, sociální stipendium, žádost o hypotéku, Jan Kratochvil, ferbuy, úspory vody, bankovní karty, osoby, zákon na ochranu osobních údajů, couchsurfing

4H16545, 2M61875, 2S81523, 3B75661, 3AF6178

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK