Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

I za chybu banky se platí

I za chybu banky se platí
Absurdních bankovních poplatků je zjevně stále dost. Od 1. října lze nominovat adepty na letošní titul nejabsurdnější bankovní poplatek. Za necelé dva týdny klienti upozornili několik opravdu pozoruhodných výmyslů českých bank.

Česká Spořitelna udělala chybu a částku z příkazu k úhradě omylem místo správnému příjemci poslala někam jinam, začíná svou zkušenost s absurdními bankovními poplatky paní Alena. „Po našem upozornění nám byla položka vrácena na účet, a teprve poté byla spořitelnou částka odeslána správnému příjemci. Zaplatili jsme tyto bankovní poplatky: 1) dva poplatky při odeslání na nesprávného příjemce (jeden za položku a druhý nevím za co - vždy účtují dva za pohyb). 2) další dva poplatky při vrácení chybně odeslané částky na náš účet (opět jedna za položku a druhý nevím za co) 3)a další dva poplatky při odeslání platby správnému příjemci. Takže namísto dvou poplatků - za odeslání jedné platby nám strhli šest poplatků. Po naší reklamaci nám ze čtyř neoprávněně naúčtovaných poplatků vrátili na účet dva. Na reklamaci dalších dvou nám došly síly, neboť na poštovném a telefonátech jsme určitě prodělali více, než o kolik nás ČS ošidila. Takže Česká spořitelnavymyslela další nejabsurdnější poplatek: Poplatek za chybu banky,“ končí vyprávění na stránkách pro nominace do letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatekpaní Alena.

Nabízet tipy na absurdní poplatky lze na pořádajícím serveru www.bankovnipoplatky.com až do konce listopadu. Pak vypukne hlasování, kterého se bude možné zúčastnit i přímo na stránkách peníze.cz.

Paleta poplatků, kterou klienti bankod 1. října stačili nominovat, je poměrně pestrá. Zajímavý je třeba poplatek za vyplnění specifického (nebo variabilního) symbolu. Jak píše Pavel „Za vyplnění specifického symbolu, což bylo výslovné přání školní jídelny, aby vůbec mohla být platba správně přiřazena, jsem musel v KB zaplatit nový poplatek ve výši 50 Kč.“

Skoro neuvěřitelně zní příběh Ivety a její nominovaný poplatek za vedení „zmrazeného“ účtu: „Až na základě úmrtního listu, byl účet zmrazen. Ale vzhledem k tomu, že ještě za 2 měsíce po jeho smrti, nebylo vyřízeno dědické řízení, stále chodily poplatky za vedení již zmrazeného účtu a nejabsurdnější bylo, že přišel i poplatek za zaslání sms zprávy. Šlo sice pouze o 5 Kč, ale sms stále zasílali na již neexistující telefon, protože nikdo k jeho účtu neměl přístup, aby službu zrušil.“

Možný favorit letošního ročníku může být poplatek za autorizační sms pro příkaz k platbě. Podle popisu Terezy, je tento poplatek jednoznačně aspirantem na absurdnost roku: „Proč mám platit za autorizační sms pro provedení transakce, když už musím platit za provedení samotné transakce do jiné banky?“

Nominované poplatky z 3. ročníku ankety

  • Poplatek za nadměrný vklad
  • Poplatek za připsání úroku
  • Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, přes internetbanking
  • Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
  • Poplatek za účetní položku
  • Poplatek za službu internetbanking
  • Poplatek za rozměnění peněz
  • Poplatek za vedení platební karty (roční)
  • Poplatek za neuskutečnění platby (např. nepřijatý příkaz)

Petr Žemlička upozornil na jinou absurdní situaci, která s sebou nese neméně absurdní poplatek za kladný stav účtu (za nečerpání debetu): „V KBmám povolený debet k účtu. Když debet využiji, platím úrok z debetu - potud je to pochopitelné. Ale pokud máte povoleno jít na účtu např. 10 tisíc do mínusu a vy máte zůstatek kladný, zaplatíte poplatek za rezervaci zdrojů, tedy za to, že debet nevyužíváte. Pokud jste tedy 2 tisíce v mínusu, platíte úrok z debetu za tyto 2 tisíce, plus poplatek za zbylých nevyužitých 8 tisíc.“

Z dalších dosavadních nominací vybíráme: poplatek za vklad na vlastní účet, poplatek za položku, poplatek za zjištění stavu účtu přes GSM banking, poplatek za vyhledávání archivních výpisů v internetbankingu, poplatek za vedení hypotečního účtu či poplatek za cashback. Klienti i nadále velmi často nominují poplatek za příchozí platbu, tedy nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2005, který dle pravidel ankety již nemůže být nominován.

Anketa se opět uskuteční nejen v České republice, ale i na Slovensku. Pro už 4. ročník ankety nebyli zařazení jmenovaní vítězové předchozích tří ročníků, aby měly šanci vyhrát i jiné poplatky. „Anketa by kromě zjištění postojů klientů bank měla do jisté míry vyvinout tlak na banky v souvislosti s výší bankovních poplatků,“ říká autor ankety Patrik Nacher.

Z minulého roku automaticky do letošní nominace postoupilo prvních devět absurdních poplatků, které se umístily na 2. až 10. místě.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+17
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 10. 2008 11:21, ss

tak tady bych dal hlas. Vivat ČS.

Reagovat

 

+1
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 10. 2008 8:53, Fana

Musíme si ovšem uvědomit, že ochota Čechů platit tučné poplatky svým bankám tyto banky zachránila od toho, aby se významně namočily do současných průserů bank amerických a evropských, a ušetřila tak do budoucna všem daňovým poplatníkům bakulu peněz.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

17. 3. 2009 | 10:54 | Zippus Limited

Zippus Limited Vam pomuze od socialistickeho bankovnictvi, otevreme Vam bankovni ucty u renomovanych bankovnich domu ve Svycarsku vcetne vsech potrebnych sluzeb. Nasi bankovni partneri poskytuji servis v ceskem popr. slovenskem...více

18. 12. 2008 | 9:02 | bugo

Raketový růst poplatků a úroků lze přirovnat jen k růstu cen a zisků E-ONu. Za stejnou službu u KB platíte například 50,15,8, i 0 Kč a navíc tam ani neumí spočítat hypotéku. Smutné je, když se nedohodnete se zaměstnanci KB,...více

16. 10. 2008 | 7:26 | Martin

Připojil bych se k příspěvku ss. Tolik poplatků za cokoliv jako je u ČS snad nikde nemají "ještě že tam nemám osobní účet". Trochu je mi líto lidí, kteří jsou ochotni za tzv.jistotu platin nehorázné peníze. Já osobně přešel...více

9. 10. 2008 | 11:21 | ss

tak tady bych dal hlas. Vivat ČS. více

9. 10. 2008 | 9:12 | Roman

Tak s tímto názorem nesouhlasím, způsob fungování a investování našich bank a zámořských, je naprosto rozdílný. I kdyby u nás poplatky nebyly, myslím, že by nenastala situace jako v zahraničí. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Sankce, Standardní množství, Efektivní úrok, operátoři, brno, tarify, martin stára, mobilní operátoři, wood & company, exekuce majetku, deficit veřejných rozpočtů, VOLVO, elektronické poruchy, kontokorentní účet, Vojenská družstevní záložna, rozpoznávání tváře, sex, PIAS fond majetku

1ZT11111, 2L00808, 4U71478, 9T06963, 3SE1396

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK