Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?

| rubrika: Co se děje | 10. 2. 2011 | 41 komentářů
A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?
Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz těch domů stojí? Kdo ho platí? A nejsou zbytečné?

Reklama České spořitelny nás už pár měsíců „masíruje“ na internetu, v tisku i televizi. Spořitelna se postará se doslova o každého Čecha – včetně Petra Čecha, kterého v Chelsea platí tak špatně, že si musí pořídit hypotéku. Dokážou si také poradit s předčasně vyspělou holčičkou, která místo problémů ve vztazích mezi Barbie a Kenem řeší už v raném školním věku důchod. A určitě jste narazili i na chudáka Tomáše, který pracuje v České spořitelně a ráno nemůže trefit do té správné pobočky, protože jich je po tom světě zkrátka rozeseto příliš.

Je největší trouba Tomáš?

Jednoho dne se možná Tomáš mezi všemi těmi pobočkami ztratí a bídně zajde hlady někdy v zadní uličce u popelnic. Zemře ale za správnou věc: čím víc poboček mají klienti k dispozici, tím přece lépe pro ně, tím jsou služby dostupnější a oni šťastnější. Zatím ho ale ještě každý den vídáme v televizi, zatím žije – a tak se nemusíme držet pravidla, že o mrtvých jen dobře. Takže si to můžeme povědět na rovinu: Tomáš je trouba, co netrefí do práce. Jenže já mám vážné podezření, že není jediný trouba v tomhle příběhu...

Anketa

Kolikrát jste byli za poslední rok na pobočce své banky?

Nač totiž lidé dneska vlastně potřebují pobočky? Schválně, kolikrát jste za poslední rok byli na pobočce své banky? A proč? Ze své pětileté praxe vím, že klienti chodí na pobočku banky průměrně jednou ročně, a to převážně kvůli novým občanským průkazům, změně telefonu, ztrátě platební karty, nebo dokonce jenom kvůli tomu, že jim z banky zavolají, že je potřeba obnovit podpisový vzor. V době elektronického bankovnictví už zkrátka veliká část klientů v podstatě nemá k návštěvám poboček bankovních ústavů objektivní důvod. Klienti na pobočky nechodí – a tak Tomáš celou pracovní dobu nacvičuje hod buřinkou na cíl.

Zdroj: YouTube

Co se týká poboček, víc většinou znamená – víc. Pobočky a jejich chod stojí spoustu peněz. Čím víc poboček, tím víc peněz. Je to jednoduchá matematika, kterou má banka samozřejmě v malíčku – a asi proto v září roku 2010 proběhla v České spořitelně výrazná změna sazebníku poplatků: výhradně směrem vzhůru. Všechny poplatky, které se týkají úkonů spojených s pobočkovými operacemi, šly razantně nahoru. Např.: výběr hotovosti na přepážce – dnes 65 Kč (dřív 15–45 Kč), změna/zrušení trvalého příkazu – 55 Kč (dřív 30 Kč) apod. Ve skutečnosti se Česká spořitelna snaží, aby se klienti tolik propagované husté síti jejích poboček hleděli vyhnout. A ještě si za ni nechá dobře zaplatit.

Češi jsou držáci

Na rozdíl od Tomáše v práci skutečně pracuji a relaxačním aktivitám spojeným s nácvikem postřehu a přesnosti (a střídmou konzumací škodlivin) se věnuji až ve večerních hodinách a v zařízeních k tomu určených. Chodím si zkrátka občas zahrát kulečník. Jednak si u toho člověk odpočine, jednak si pěkně popovídá a občas taky něco vyslechne. Při jedné z nedávných partií seděla nedaleko našeho stolu skupinka lidí, kteří se bavili o bankách a poplatcích. Nejstarší a nejhlasitější diskutující byl horlivým zastáncem České spořitelny. Jeho mladší spolusedící se mu snažili vysvětlit své názory na banky, u kterých mají vedené své účty, a důvody, proč je tomu tak. Jenže na toho žádné argumenty neplatily, závěrem je všechny smetl se stolu prohlásiv, že „je tam každej, tak proč bych chodil jinam“.

A to je podle mě hlavní důvod, proč Česká spořitelna zůstává bankou s největší klientskou základnou. Češi jsou držáci, bojí se změn obecně, natožpak změny banky. Než by se probírali argumenty, že by jim jinde třeba bylo líp, raději je shodí pod stůl. Natož aby něco zařizovali... Ostatně sousedovic Máňa je tam taky, i strejda Richard, a to je študovanej člověk, ten si to ohlídá, dokonce i ten fotbalista v tankistický helmě je u nich. Česká spořitelna je prostě ideální banka pro – Čechy. Zůstane největší, protože je největší.

Samozřejmě jsou možné i jiné scénáře. Podle jednoho z nich se něco v národní povaze změní a přijde exodus. A nebo si – i když je to snad ještě míň pravděpodobné – ta masa klientů řekne, že když je ta banka ta veliká, určitě by i pro ně mohla taky někde najít aspoň menší výhody a udělat něco navíc.

Co si o tom myslíte vy? Je pro Čechy opravdu takový problém změnit si svou banku? Napište nám svůj názor.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+68
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 2. 2011 8:29, Petr

Pobočky prostě fungují. Ve Spořce je skoro pořád plno a tvoří se frnty. Většinou důchodců ani nechápe smysl lístěčků s číslem, natož aby dokázali úřednoci vysvětlit co chtějí. Pletou se jim pojmy trvalý příkaz, inkaso. Nedivím, se že se tam ty fronty tvoří, než se něčeho doberou, tak to trvá. Na druhé straně je dobré, že se důchodci koncentrují právě tam. Takže stačí tam nebýt. :-)

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 2. 2011 9:37, Irena Bajčiová

Dobrý den, také se mi nelíbi reklama české spořitelni...a hlvně také proto, že si vybraly zrovna Tomáše....dělají z neho přímo blbce.! Já mám syna Tomáše a uráži mě,když vidím toho chudáka Tomáše v reklamě,jak je neschopný. Tomášové jsou podle bible nevěříci, a to znamená: že si všechno důsledne prověřují a ověřují....tak to delá můj syn Tomáš. Myslím si,že kdyby si česká sporitelna našla v kalendáři jakékoliv jméno,jeho nositele by určite také nesouhlasili. Je na škodu všech Tomášu,že nebydlíme v USA.Tam by za použití svého jména pro reklamní účely,dostály slušné peníze....a netýka seto jenom finanční instituce. Ale reklam přibýva, často také na úkor hodnotnějších programů.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (41 komentářů)

26. 3. 2011 | 8:42 | Michal

Pane Höschl nevím kolik Vám je let, samozřejmě v něčem máte pavdu. Jen se zeptám myslíte si, že na světě jsou jen lidi Vašeho věku , kteří hrají kulečník nebo jsou i klienti třeba kterým je 80 a kteří tu pobočku banky asi...více

7. 3. 2011 | 23:29 | irik

Podle počtu pravopisných chyb a hrubek mateřského ČJ opravdu "odborník" na místě samém:-( Háže miliardama v poho, ale drobná konverze měn či znalost zákonů o pojištění vkladů je ledem slaboučkým. Žeby finanční poradce politika?...více

7. 3. 2011 | 23:19 | irik

JIŽ NIKDY VÍCE ČS! Sloužil jsem jí pokorně jako VIP bezproblémový klient 18 let a odváděl nekonečně poplatky bezhlesně v konečném období cca 200 Kč měsíčně. 04/2008 nastal obrat a konec. Definitivní. Již žádné poplatky za...více

26. 2. 2011 | 19:29 | Michal Höschl

Dobrý den,
máte pravdu, nikdo nic zadarmo nedělá. Ale přeci jen si myslím, že banky s penězi svých klientů umí natolik dobře zacházet, že nepotřebují z lidí ždímat tolik, kolik ždímají. Nejsem proti polatkům za vedení...
více

18. 2. 2011 | 11:30 | Jana M.

Dobrý den, a proč jste nevyužil pokyn k mobilitě účtu, kdy stará banka předá nové bance nastavení všech trvalých příkazů a inkas, takže to máte bez práce a s nastavením přesně tak, jak jste zvyklý? více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Hypoteční banka, Indikátor, Strategické certifikáty, nta, petr mach, euro, invalidní důchod, unicredit, průzkum trhu, Reálná úroková sazba, fpv, reforma daní, úmluva o právech dítěte, José Barroso, obvodní lékař, Pardubice, terrinvest, mKonto

8A72634, 2AC9026, 2AS9026, 2AS9626, 2AC9626

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK