Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Se 'samoobsluhou' již neušetříte

Se 'samoobsluhou' již neušetříte
Ukončením některých služeb samoobslužných zón donutí Živnostenská banka majitele běžných účtů připlatit si 360 Kč ročně za kanál přímého bankovnictví nebo si pořídit produktový balíček. Jen jejich prostřednictvím budou moci nadále provádět některé transakce či získávat minivýpisy.

Klienti, kteří nechtějí produktový balíček banky, si mohou otevřít pouze běžný účet. Pro provádění různých operací pak lze využít cenově zvýhodněných samoobslužných zón. O tuto možnost ovšem zákazníci během příštího týdne přijdou. Od 1. září totiž finanční instituce některé z funkcí zruší.

Levná samoobsluha

Samoobslužné zóny najdou klienti na pobočkách Živnostenské banky (profil, názorya pokud mají některou z platebních karet VISA vydaných Živnovankou, které jsou klíčem do zóny, mohou jejich prostřednictvím spravovat své účty.
V současnosti klienti v samoobslužných zónách najdou bankomaty, z kterých mohou vybírat hotovost v korunách, vkládat peníze v korunách i cizí měně, zjistit zůstatek běžného účtu a vyžádat si minivýpis s posledními pěti transakcemi a aktuálním zůstatkem konta. Bankovní terminál pak nabízí operace na účtech v bance v korunách i cizí měně nebo jednorázové platební příkazy do dalších tuzemských peněžních institucí, založení termínovaných účtů a také tisk již zmíněného minivýpisu.

Omezení funkcí

Co jsou produktové balíčky?

Díky produktovým balíčkům klienti získají za jeden měsíční paušál vedle účtu například i platební kartu, kontokorentní úvěr, termínovaný nebo spořící vklad a několik kanálů přímého bankovnictví. V ceně je obvykle zahrnuto i několik či všechny transakce jako je jednorázový platební či trvalý příkaz.

V těchto dnech banka na svých webových stránkách klienty informuje, že v rámci sjednocení produktové nabídky dojde k ukončení provozu transakčních terminálů a tiskáren minivýpisů v samoobslužných zónách.

Majitelé běžných účtů tak přijdou o zvýhodněnou cenu bankovních transakcí, tedy zadávání jednorázových příkazů. Cena v zóně se totiž rovná poplatku zadávání elektronickou cestou, tedy je nižší než při zadání na pobočce.
Jak uvádí banka, veškeré finanční operace nebo informace o kontech jsou k dispozici v systémech přímého bankovnictví: GSM bankovnictví MiniBanka, telefonním banovnictví TeleBanka a internetbankingu NetBanka. To ovšem pro klienty znamená výdaj navíc. Budou totiž muset platit měsíční paušál ve výši 30 Kč a například v MiniBance ještě 1,90 Kč za každou SMS.
Jinou možností, ovšem ještě dražší, je zřízení balíčkového produktu, který v sobě za jednotnou cenu zahrnuje vedení jednotlivých služeb, produktů a transakcí zdarma.

Klienti budou o změnách informování ve výpisech za měsíc červenec, na stránkách banky a v samoobslužných zónách.

Porovnání ročních nákladů na vedení bankovních účtů

Běžný účet s využíváním samoobslužné zóny Běžný účet s využíváním internetbanking Produktový balíček Osobní menu Standard
Vedení balíčku

-

-

1188

Vedení běžného účtu

360

360

0

Vedení kanálu samoobslužné zóny či přímého bankovnictví

0

360

0

Výpisy

120

120

120

Platební karta VISA Electron

150

150

0

Roční náklady na účet (součet výše uvedených položek)

630

990

1 380

Jednorázový platební příkaz

48

48

0

Platba z banky do jiné banky

24

24

0

Roční náklady na 12 jednorázových platebních příkazů

72

72

0

Celkem

702

1 062

1 380

Poznámka: Pro celkový výpočet ročních nákladů jsme vybrali ty nejvyužívanější a také ty, které jsou spojené se samoobslužnými zónami. Z operací jsme zahrnuli pouze jednorázové platby, protže například trvalé příkazy nelze prostřednictvím zón zadávat. Porovnávat běžné účty s produktovými balíčky není příliš možné. Je nezbytné si uvědomit, že v jejich ceně je zahrnuto mnoho dalších služeb a produktů. Na druhou stranu produktové balíčky nabízejí i takové služby a produkty, které zákazníci bank běžně nevyužívají. Osobní menu Standard jsme vybrali jako nejlevnějšího zástupce produktových balíčků, který zahrnuje transakce, jež je možno nyní provádět v samoobslužných zónách.

Nenutí rušení funkcí zón klienty k tomu, aby levné běžné účty vyměnili za drahé balíčkové produkty? Podle PR manažera banky Iva Polišenského se nejedná o žádné zdražování či vnucování produktů, ale o rušení služby, o kterou nebyl zájem. "Klienti samoobslužné zóny nevyužívali, protože jsou zvyklí na služby na pobočkách či na přímé bankovnictví," uvádí Polišenský. "Ve chvíli, kdy zón využívalo jen několik desítek lidí měsíčně, byly pro banku příliš nákladné. Výnosy z provozu samoobslužných zón nepokryly ani zdaleka náklady, které banka měla s běžnou modernizací IT systémů, které provoz podporovaly," dodává. Navíc je podle jeho slov důležité, že i nadále v zónách zůstávají bankomaty pro výběr i vkládání hotovosti a informace o zůstatku.

O tom, jak jsou klienti spokojeni se samoobslužnými zónami se dozvíte i na stránkách bankovního ústavu, kde v anketě 83 ze 110 zákazníků odpovědělo, že jim vyhovuje rozsah funkcí zón. Ze 150 hlasujících pak 19 využívá zón alespoň jedenkrát týdně, 73 jedenkrát měsíčně, 42 nikdy a 16 netuší, co samoobslužné zóny jsou. Ačkoliv výsledky ankety nelze považovat za statisticky významné, hlasovalo pouze málo přes sto lidí, každý druhý respondent podle ankety využívá zón alespoň jednou měsíčně.

Co si myslíte o samoobslužných zónách Živnostenské banky? A o tom, že banka některé ze služeb těchto zón ruší? Co tím banka sleduje?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 9. 2004 9:16, Klára K.

Já jsem dlouholetý klient ŽB a když si zavzpomínám, proč jsem k nim přešla, tak to bylo neúměrné zdražování poplatků České spořitelny. V průběhu těch let se ale neustále jejich služby zhoršují a zdražují. Zrušením samoobslužných zón mě přesvědčili, že teď dělají všechno proto, aby lidi dohnali k tomu, že jim budou platit pořád víc a víc na poplatkách. Já osobně odmítám platit několik 100-200 Kč měsíčně za to, že si někam nechávám posílat výplatu, za 2 trvalé příkazy a za cca 2 jednorázové příkazy měsíčně. To mě přijde trochu předražený a určitě se podívám jinam. Udělám to přesně tak, jak tady píše pan Pavel - půl roku zdarma balíček a pak jinam.
Jinak si ještě neodpustím poznámku ke zdůvodnění rušení samoob. zón ze strany ŽB (že lidi je nepoužívají). Já osobně tyto zóny používala minimálně 2-3x do měsíce a vždycky když jsem tam šla, tak jsem tam nikdy nebyla sama, vždycky jsme měli o bankovní terminál zájem minimálně dva lidi. Dost pochybuju, že to byla vždycky náhoda a že když jsme odtamtud odešli, již ten den nikdo nepřišel. To mi přijde skoro až směšný.

Reagovat

 

+26
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 8. 2004 11:27, Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Je zajímavé, z mého pohledu, že třeba právě v porovnání s takovým brontosauřím litrem trhu v retailu, Českou spořitelnou, byla Živnostenská banka jediná, která samoobslužné zóny před "vchody" ke svým přepážkám důsledně v ČR zavedla!
Jistě, s cílem odfiltrovat běžné operace z přepážek a už tehdy šetřit na mzdových a investičních nákladech. Taková Česká spořitelna si nastavěla, místo toho, doslova paláce, s kterými si dnes neví rady (vše ale stejně zaplatí nakonec její klienti na poplatcích) a, když jdu kolem místní úřadovny, tak se tam, s odstupem dekády a už asi potřetí či počtvrté, zase předělávají přepážky a vůbec celý interiér. To také něco spořitelnu stojí a klienti to nakonec také mastně zaplatí :-(
Tehdejší přístup Živnobanky se zdá být proto daleko racionálnější. Odpovídal plně trendu a vizím, jak má vypadat a jak má být standardně vybavena úřadovna banky. Aby se také šetřily náklady! Což si každý mohl a může ověřit i dnes, třeba už v tom blízkém a vyspělejším přeshraničí :-)
Ostatně, odpovídala tomu ve výsledku i více než příjemná poplatková politika banky vůči svým klientům: viz ještě loňské dobré umístění Živnobanky ve srovnání s náklady na vedení účtu u ostatních bank. Připočtu-li si navíc dobrý kredit Živnobanky, která nebyla postižena ani zdejší velkou bankovní úvěrovou krizí, nebylo, až donedávna a jako dobrá volba, mnoho co řešit. Pro ty, kteří měli Živnobanku v ještě rozumném dosahu. To je ale vše dnes, žel, ze známých důvodů po nástupu nového vlastníka banky již minulostí.

Rušení samoobslužných zón bych proto nepřeceňoval, je to holt vývoj. Ano, skutečně máme zde další a především více používané kanály pro (samo)obsluhu účtu.
A pro podání jednorázových příkazů v úřadovně nám zde, litr trhu v reatilu, v masovém měřítku a příkladem zavedl tzv. sběrné boxy. Potom obyčejná papundeklová krabice, někde v rohu úřadovny, vyjde jistě daleko levněji, než obnova již odepsaného zařízení v samoobslužné zóně. To, že je rozdíl mezi podaným a zpracovaným příkazem na přepážce (nebo právě v zóně) a mezi hozením příkazu do sběrného boxu, je věc jiná.
Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází. Potom se skutečně další obnova či jen údržba samoobslužných zón může jevit, účtařům banky, jako přehnaný a nákladný luxus.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

5. 9. 2004 | 23:01 | vidim

"Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází." - To je možné, protože mně přišla...více

2. 9. 2004 | 9:16 | Klára K.

Já jsem dlouholetý klient ŽB a když si zavzpomínám, proč jsem k nim přešla, tak to bylo neúměrné zdražování poplatků České spořitelny. V průběhu těch let se ale neustále jejich služby zhoršují a zdražují. Zrušením samoobslužných...více

31. 8. 2004 | 1:01 | havliger

Děkuji za upozornění, máte pravdu a za chybu se omlouvám. více

30. 8. 2004 | 16:40 | Docent

5 týdnů vyřizování kontokorentu? Tak to si pěkně pospíšili, mně ho vyřizovali 3 měsíce (např. jsem musel doložit zůstatek úvěru ze stavebního spoření, když jsem jej doložil, vzpomněli si, že nestačí zůstatek, že chtějí ještě...více

30. 8. 2004 | 13:36 | Pavel

Ještě jsem zapomenul napsat, že v tabulce je chyba. ŽB si u všech balíčků účtuje cenu za odeslání výpisu 10Kč.!!!! T.j. cena za používání balíčku je o 120 Kč větší. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nominální úroková míra, Spotřební koš, Revolvingový spotřební úvěr, psd2, neveřejná nabídka, daňové úniky, mobilní operátoři, t-mobile, AČSS, soutěžní kvíz bankovky, Daniel Münich, IVG Immobilien, hodnocení příjmů, poplatek za recept, nemocnice, sjednocení sazeb, lukáš škopek, náhrada škod

1T11691, C00LPAD5, 1T11691, 1T11691, 4P75572

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK