Logo Asociace cestovních kanceláří České republiky

Asociace cestovních kanceláří České republiky

Kontakty

AdresaLípová 15Praha 2120 44
Infolinka224 914 543
E-mailackcr@ackcr.cz
Web

Další informace

Popis činnostiPosláním ACK je zastupování a ochrana hospodářských zájmů členů, podpora jejich informovanosti, rozvíjení jejich činnosti a profesní prestiže. Asociace se angažuje při kultivování českého trhu cestovního ruchu, iniciuje tvorbu příslušné legislativy a hospodářských opatření ve vztahu k cestovnímu ruchu.

Informace uvedené na této stránce mají pouze orientační charakter. Ačkoliv bychom rádi, bohužel nejsme schopni ručit za jejich 100 % aktuálnost. Pro ověření, prosím, navštivte také domácí stránku daného subjektu. Děkujeme za pochopení.

Související články

Výpis článků s klíčovým slovem asociace cestovních kanceláří české republiky

Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři

16. 6. 2015 | Ondřej Tůma | 5 komentářů

Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři

Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.

Dovolená s německou cestovkou? Ušetřit se dá hlavně na exotice

3. 2. 2014 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Dovolená s německou cestovkou? Ušetřit se dá hlavně na exotice

S německými cestovními kancelářemi vyráží každý rok na dovolenou zhruba sto tisíc Čechů. Důvod? Prý nižší cena a kvalitnější služby. Jsou zprávy o superlevných zájezdech do vyhlášených destinací s odletem z Mnichova či Drážďan pravdivé, nebo přehánějí?

Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!

25. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!

Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.

Angličtina u moře: Nekupujete zájezd bez povolení (a bez pojištění)?

22. 5. 2013 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Angličtina u moře: Nekupujete zájezd bez povolení (a bez pojištění)?

Turisté, kteří se v létě chystají k moři s aerobikem či jazykovou školou, by měli být na pozoru. Jejich zájezd totiž dost možná nebude pojištěný. Dozorující orgány si problém přehazují jako horkou bramboru.

Jan Kalvoda: Nemocná česká byrokracie lže v přímém přenosu

9. 3. 2013 | Ondřej Tůma | 17 komentářů

Jan Kalvoda: Nemocná česká byrokracie lže v přímém přenosu

„Bohužel se tu rozvinula perverzní hra, kdy jakýkoliv přistižený politický delikvent či korupčník vždycky vytáhne nějaké stanovisko ‚nezávislé a renomované právní kanceláře‘ a tvrdí, že všechno bylo podle zákona,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz advokát Jan Kalvoda.

Konečné ceny zájezdů v katalozích cestovek? Ne vždy!

1. 2. 2013 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Konečné ceny zájezdů v katalozích cestovek? Ne vždy!

I když mají cestovní kanceláře podle zákona povinnost uvádět konečné ceny zájezdů, můžeme se stále setkat s černými ovcemi, které se tomuto nařízení snaží vyhnout. Znevýhodňují tím konkurenční cestovky a především klamou spotřebitele. Může je to však přijít pořádně draho.

Nedostatečně pojištěné cestovky: I v příští sezóně asi nebude na koho se spolehnout

28. 12. 2012 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Nedostatečně pojištěné cestovky: I v příští sezóně asi nebude na koho se spolehnout

Ve včerejším článku jsme poukazovali na bolavé místo českého turistického průmyslu: na to, že spotřebitelé počítají s plným pojištěním zájezdu, avšak cestovní kanceláře dostatečně pojištěné být nemusí. Cestovní kanceláře a ministerstvo pro místní rozvoj tvrdí, že odpovědnost je plně na pojišťovnách, pojišťovny viní cestovky. Ve sporu přituhuje.

Pojištění zájezdů: Pojišťovny a cestovky se perou, klientům ale do smíchu není

27. 12. 2012 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Pojištění zájezdů: Pojišťovny a cestovky se perou, klientům ale do smíchu není

Pro klienty je to jasné: na dovolenou jedině s cestovkou, která je pojištěná. Jenže – nikdy nevíte, jak a na co pojištěná opravdu je. Dochází tak k tomu, že pojišťovny odmítnou platit, že svůj limit už splnily. Asociace cestovek a ministerstvo pro místní rozvoj říkají, že pojišťovna má platit za každých okolností – ostatně prý má nástroje, jak si zjistit, co dělá ta která cestovka, se kterou uzavírá smlouvu... A klienti? Ať radši sedí doma.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

25. 7. 2012 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Vybíráte dovolenou? Při krachu cestovky nemusíte dostat peníze zpět!

16. 5. 2012 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Vybíráte dovolenou? Při krachu cestovky nemusíte dostat peníze zpět!

Turistům loni zkrachovala cestovní kancelář a pojišťovna odmítla vyplatit plnou cenu zájezdu. Česká národní banka se ještě teď pře s ministerstvem pro místní rozvoj, zda pojišťovna jedná podle práva. Klienti suší pusu. A ani letos při úpadku cestovky nikdo za nic tak docela neručí.


Asociace cestovních kanceláří České republiky - Zkušenosti

28. 4. 2015 14:50 | Eva Horká

Dobrý den. Chtěla bych se zeptat. Mám dvouletou dceru a v červnu odjíždíme do Itálie. Chci se zeptat jestli když pojedeme na nějaký výlet jestli budu platit i za dceru. V ČR děti do tří let neplatí žádné vstupné je to i takhle v Itálii? Předem děkuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2013 14:00 | Kůrková

Dobrý den,
podepsali jsme s CK MAXI REISEN smlouvu na pobyt v Řecku v rušném středisku Faliraki ve studium Malibu s kuchyňským koutem pro přípravu vlastní stravy - 7 nocí,září 2013. První tři noci a dny nás CK ubytovala v malé osadě PEFKI vzdálené od zvoleného místa pobytu cca 40 km. Jednalo se o ubytování SUN BEACH - komplex různých typů ubytování, my jsme byly ubytováni v zcela okrajovém pokoji č. 907 v okrajové části komplexu zcela bez možnosti přípravy vlastní stravy. Jako kompenzace nám byla nabídnuto bezplatné stravování. Okamžitě a jednoznačně jsme odmítli tuto lokalitu (lokalitu jsme znali, nevyhovovala nám, pro nás zde zcela nevyhovující vzdálenost do hlavního města, výhradně kamenitý vstup do moře místo písčitého, velmi malé středisko apod.) a okamžitě a jednoznačně jsme odmítli jako kompenzaci i nabídnutý odlišný typ stravování, což jsme zdůvodnili také např. zdravotními problémy, které by nám toto způsobilo- např. potravinovými alergiemi i tím, že nám takto organizované stravování i časově zcela nevyhovuje- tato sdělení jsme zaslali ihned po příjezdu prostřednictvím SMS delegátce, vyžádali jsme si reklamační protokol a vše jsme delegátce na první schůzce opět zcela jasně sdělili (nebyli jsme jediní, další zde náhradně ubytovaní - také bez teplé vody místo studia v Rodosu p. Risková). Ubytování bylo opravdu neuklizené, špinavé, po celou dobu našeho pobytu v tomto náhradním zařízení tekla jen studená rezavá voda a byli zde velmi rozlezlí dva druhy mravenců, pořídili jsme fotodokumentaci). Obě záležitosti jsme urgovali několikrát na recepci a následně vždy i SMS delegátce. Delegátka nikdy na toto nereagovala (SMS máme uložené), nezařídila nápravu, recepční (Rus) nám jednou několik mravenců zamáčkl, řekl rusky "zítra RAID" a druhý den už jen řekl rusky řekl "zítra RAID". Delegátka nám také nepodala v dohodnutou dobu další informace, museli jsme jí opakovaně sami telefovovat (další časové ztráty, nepříjemnosti i výdaje). Tři dny ze sedmi dnů byli pro nás velmi nepříjemné a vše samozřejmě ovlivnilo negativně celou dovolenou. Byli jsme ubytováni ve zcela jiném a cca 40 km vzdáleném zařízení, nebyl zajištěn rozsah zaplaceného stravování, což byla v našem případě výhradně možnost přípravy vlastní stravy s možností individuelního stravování dle našich požadavků. Reklamační protokol jsme řádně předali delegátce během pobytu, v protokolu jsme také uvedli, že příslušnou fotodokumentaci zašleme do 7 dnů po návratu, což jsme učinili. Nyní nám přišlo od CK vyrozumění, že jakoukoliv kompenzaci CK zamítla. Obracím se na Vás s žádostí o sdělení Vašeho názoru na oprávněnost na kompenzaci za ekvivaletní část dovolené . Vždyť i dle kodexu ITQ je oprávněnost našeho nároku jednoznačná. Děkuji za pochopení a Váš čas.
Kůrková
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeny všechny 2 komentáře

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Cestovní náhrady 2024

km
l/100 km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Nejnovější články

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě...více

Nová bankovka s prezidentem. Bude sběratelsky cenná?

Nová bankovka s prezidentem. Bude sběratelsky cenná?

Necelý rok po vydání prezidentských poštovních známek přichází na trh pamětní list v podobě...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services