Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?

| rubrika: Co se děje | 11. 8. 2010 | 7 komentářů
Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?
Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.

Kdo si hodlá koupit ojetý automobil, neměl by váhat. Ceny ojetých vozů jsou na dně a neměly by se již podle Filipa Brože z oddělení firemní komunikace firmy AAA Auto významně měnit. U některých nejžádanějších modelů dokonce mírně rostou. Tak třeba výkupní ceny vozů Škoda s motory TDI jsou v AAA Auto až o 30 tisíc korun vyšší, než na začátku roku. Také podmínky úvěrů na koupi ojetých vozů zůstávají letos bez větších změn. Podle obchodního ředitele firmy Auto Esa Tomáše Svobody v posledním půl roce ceny ojetin stagnují.

Škoda Fabia typu I 1.2i 47 kW, vyrobená v roce 2007, se letos v AAA Auto prodává za 139 tisíc korun, zatímco loni stál tentýž tři roky starý model o 20 tisíc víc a v roce 2008 byl ještě o 20 tisíc korun dražší. Obdobné je to například u vozů Citroen C5 2.0 HDi 80 kW. Tři roky starý model letos stojí 209 tisíc korun, v letech 2007 až 2009 ale byla cena téhož tříletého auta každý předcházející rok o dvacet tisíc korun vyšší.

 

Podívejte se, jak klesá hodnota vašeho auta s benzínovým motorem

 

Z ojetých aut se nejvíc prodávají škodovky. U AAA Auto jsou to podle Brože například Škoda Octavia 1,9 TDI, Škoda Fabia 1,4 TDI. Uváděné ceny jsou orientační, lze je pokládat za průměrné. Neberou v úvahu konkrétní model, zda jde o novou řadu automobilů či facelift. Důležitou roli hrají, kolik najelo prodávané auto kilometrů.

V AAA Auto například pořídíte loni vyrobenou benzínovou Škoda Fabia v průměru za 189 tisíc korun, dva roky starou o deset tisíc levněji. Vůz z roku 2007 stojí o dalších deset tisíc méně a z roku 2006 pak 129 tisíc korun. Loni vyrobený nejprodávanější vůz na naftu Škodu Octavia pořídíte v bazarech AAA Auto v průměru za 429 tisíc korun, o rok starší za 349 tisíc korun.

 

Podívejte se, jak klesá hodnota vašeho auta s naftovým motorem

 

V bazaru Auto Esa stojí v průměru nejprodávanější benzínové auto pětidveřová Octavia Tour z roku 2007 190 tisíc korun, o rok starší 160 tisíc, z roku 2005 pak 140 tisíc korun. Tentýž vůz na naftu z roku 2007 je za 200 tisíc korun, z roku 2006 za 170 tisíc korun, cena Octavie II. z předloňska činí 270 tisíc korun, o rok starší 225 tisíc korun.

V bazaru Automarket Euro se podle jeho jednatele Pavla Dvořáka cena benzínové Škody Fabia s pořizovací cenou 230 tisíc po roce snižuje na 200 tisíc korun, dva roky stará stojí 190 tisíc a tříletá 175 tisíc. Tentýž vůz na naftu s pořizovací cenou 450 tisíc korun můžete za rok koupit za 400 tisíc, dva roky starý za 350 tisíc a tříletý za 300 tisíc korun.

 

Spočítejte si, jestli je výhodnější koupit auto s benzínovým, nebo naftovým motorem

 

Ojetý vůz koupíte i v cizině. „Tyto dovozy nevnímáme jako konkurenci. Spíše upozorňujeme na to, že u těchto nákupů nemusí být jasný původ vozu a s tachometrem mohl někdo manipulovat. Objevily se i případy, kdy složí zákazník při koupi vozu přes inzerát na internetu zálohu a vůz nikdy nedostane. Často jde o auta po těžkých haváriích, která jsou v silničním provozu životu nebezpečná,“ říká Brož.

„Ceny ojetých vozů u nás a v zahraničí se sbližují. Dovozy aut ze zahraničí proto klesají. Jako koncoví zákazníci si pro ně jezdí jen jednotlivci,“ dodává Svoboda. S dovezeným autem musí nový majitel na STK , potřebují také technický průkaz, což znamená výdaje navíc.

Za dovozy aut z USA se platí desetiprocentní clo, import aut v rámci Evropské unie je bezcelní. V určitých případech se platí DPH.

„Při koupi ojetého vozu, který je starší než půl roku, nebo najel přes 6000 kilometrů, platí kupující DPH v zemi nákupu. Když je vyšší než v Česku, nemá nárok na vrácení rozdílu. Při nákupu auta, které je novější než půl roku nebo najelo necelých 6000 kilometrů, se platí DPH v ČR. Kupující by měl prodávajícího informovat, že vůz dováží do Česka, kde zaplatí tuto daň,“ uvedl poradce pro komunikaci Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci Ondřej Tichota.

Někde je nákup ojetých vozů pro Čechy levnější, musí ale počítat s jiným právním prostředím a jazykovou bariérou. Zákazník by neměl podepisovat smlouvu, která omezuje jeho možnost uplatnit právo odpovědnosti za vady. U ojetých aut bývá podle Tichoty lhůta spotřebitele na uplatnění reklamace (rozporu s kupní smlouvou) jeden rok.

Obchody s ojetými auty obvykle uzavírá prodávající a kupující v zemi prodejce osobně, smlouva se řídí právem prodávajícího.

To přináší řadu rizik . Kupující by se měl v prvé řadě ujistit o spolehlivosti prodejce auta, mj. si ověřit, zda například neprodává automobily ve dvoře, ale v řádném obchodě. I když se o koupi auta jedná anglicky, prodejce často vyhotoví smlouvu v němčině. „Stává se přitom, že se prodejce snaží zbavit kupujícího spotřebitelských práv tím, že do smlouvy uvede, že kupující je obchodník,“ varuje Tichota. Důležité také je, aby byly dodatky ve smlouvě vyhotoveny písemně. Je proto rozumné zaplatit si služby právníka, který umí německy.

Češi, kteří mají potíže s reklamací auta koupeným v Německu přes internet, se mohou obrátit na ESC. To osloví partnerskou organizaci v Německu, což dává větší šanci na vyřešení sporu s obchodníkem smírnou cestou. Příklady podvodných smluv s neférovými ujednáními najdete na www.coi.cz/esc.

Koupili jste si ojetý automobil doma, nebo v cizině? Jaké s tím máte zkušenosti? Podělte se s námi o ně!

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-11
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 8. 2010 15:55, vondry

"Tyto dovozy nevnímáme jako konkurenci. Spíše upozorňujeme na to, že u těchto nákupů nemusí být jasný původ vozu a s tachometrem mohl někdo manipulovat."

Ano, to je pravda. S tachometrem mohl někdo manipulovat, kdežto u AAA Auto Praha s ním někdo manipuloval na 100% :-) A naopak, původu německých aut věřím na rozdíl od těch stojících v našich bazarech..

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

3. 3. 2011 | 13:06 | Auto ESA

Dobrý den, mrzí nás, že jste si u nás nevybral. Nemáme co skrývat, proto vítáme, když si zákazník s sebou přivede odborníka. Víc očí víc vidí. Dokonce zcela běžně umožňujeme prohlídku v autorizovaném servisu dané značky,...více

31. 10. 2010 | 13:45 | ilja

podle me zalezi hodne i na kvalite, malem jsem se spalil u auto esa, kdyz jsem si chtel koupit auto od nich a oni rikali, ze je super bez chybicky, kdyz kamarad mechanik sel k te koupi pak se mnou, tak tam nasel takova prekvapeni,...více

24. 9. 2010 | 15:59 | MGB

Myslím si, že už níž to nepůjde. Ceny ojetin se odvozují od cen nových aut a ty už neklesají, dokonce někde mírně stoupají. Myslím, že příští rok budou ceny nových a tedy i ojetých aut růst. Tudíž mi z toho vychází, že závěr...více

26. 8. 2010 | 16:04 | loren

Pravda, proč toho nevyužít? Zvláště když se dá na ojetý bauto půjčit podobně jakop třeba na dovolenou nebo na televizi. Pak se i normální člověk s nepříliš vysokým příjmem dostane k autu, který je solidní i reprezentativní....více

12. 8. 2010 | 15:56

Také mohu potvrdit katastrofální zkušenost s AAA - dokonce jsem v autě neměl ani motor. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tematické certifikáty, Závazky podniku, Průměrný produkt výrobního faktoru, aleš poklop, petr brousil, účastnické fondy, státní podpora, penzijní připojištění, podnikatelské oprávnění, vyhrát, užívací právo, nové, spravedlnost, bezpečnostní dveře, specifický symbol, ČS nemovitostní fond, skeptik, Nemrhejte penězi

2J80448, 2J80448, 3E35858, 3M57016, 2J80448

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK