Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dálniční známky budou příští rok dražší. Co vy na to?

Dálniční známky budou příští rok dražší. Co vy na to?
O dvě stě korun více budou muset zaplatit řidiči, kteří si budou chtít koupit na příští rok celoroční dálniční známku. Ministerstvo dopravy tvrdí, že za to mají k dispozici více kilometrů dálnic. Je zdražení adekvátní stavu českých dálnic? Napište, co si o tom myslíte.

České uživatele dálnic čeká druhé největší zdražení v historii. Za roční dálniční známku na příští rok zaplatí o dvacet procent více než letos, tedy celkem 1200 korun. Větší skok zažili řidiči jen v roce 1998, kdy se cena nálepky zvedla ze 400 na 800 korun. Jakou dostanou řidiči protihodnotu? Podle ministerstva dopravy více kilometrů dálnic. Tedy přesněji řečeno 114 kilometrů. O tolik se české dálnice prodloužily od posledního zdražení známky v roce 2008. Celkem má být v provozu příští rok 1169 kilometrů dálnic.

Menší zdražení čeká na majitele měsíčních a nově desetidenních známek. Užívání dálnice na měsíc zdraží z 330 na 350 korun (6 %) a původně týdenní známka za 220 korun bude nyní platit deset dnů a bude stát 250 korun. Proti zdražení ovšem stojí stále špatná kvalita existujících dálnic, namítají zástupci motoristických organizací. Příkladem za všechny je D1 z Vysočiny až do Brna. Problém je, že jinudy se člověk z Čech na Moravu rychle nedostane.

Co si myslíte o zdražení dálničních známek? Budete zvažovat koupi známky, nebo raději budete jezdit po silnicích nižší třídy? Kam všude by podle vás měly vést v Česku dálnice?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

1. 11. 2009 19:38 | Ruda

Je třeba zase přidat do státní kasy, aby se mohlo ještě více rozkrádat. Již te´d máme nejdražší dálnice a jak je vidět, stále to na tu zlodějnu nestačí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 22:02

děs,běs a hrůza. Tankodromu říkat dálnice, vybírat poplatky je nehoráznost
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Milan Dischinger 29. 10. 2009 18:17)

29. 10. 2009 18:41 | ardnij

Je to nehoráznost!!! Už to, že se vůbec musí platit za jízdu po "oranisku", kterému se u nás říká "dálnice" je pro řidiče pobuřující a teď chtějí za to kodrcání po českých rádobydálnicích ještě víc peněz??? Stydět by se měli a opravit dálnice tak, aby po nich šlo aspoň trochu jezdit - vždyť vetšina silnic I. třídy má lepší povrch než dálnice a to se na naše cesty všeobecně nadává! FUJ, HANBA !!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger

Přeji příjemný den. Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let. Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů : 1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace). 2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa). 3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu. Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!. Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí. S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 11:15 | honza

Vyplatit se to může jenom těm, co nejezdí po dálnici vůbec. Pohyb po dálnici prakticky v jakékoli frekvenci vyjde s příslušnou časovou známkou vždy levněji než mýto. Samozřejmě neuvažuji krajní případy, když někdo jede na nákup 5 km jednou za rok na Vánoce do nákupního centra za městem a bojí se jet po okrskách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mr. R. 29. 10. 2009 11:08)

29. 10. 2009 11:08 | Mr. R.

Samozřejmě se to vyplatí jen těm, kteří jezdí (velmi) málo. Ten, kdo jezdí každý den po dálnici do práce autem se při účtování za kilometr pravděpodobně nedoplatí a bude muset jezdit busem, po okreskách (kde ho dříve nebo později někdo sejme) nebo si najít jinou práci. Čím méně se postaví dálnic, tím méně peněz se rozkrade. Navíc čím delší jsou dálnice, tím víc stojí údržba. Nevím tedy jestli je argument o větší délce dálnic ten správný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (honza 29. 10. 2009 10:31)

29. 10. 2009 11:02 | Mr. R.

Srovnávání nás a SRN (kde je životní úroveň asi tak 3x vyšší) není podle mě příliš vhodné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ing.Jan Švarda 29. 10. 2009 08:53)

29. 10. 2009 10:34 | komkarius

Dálniční známka????-snad parkovací karta,bylo by to přesnější!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 18:17 | Milan Dischinger

Přeji příjemný den. Jsem velice rád, že mám tu možnost zúčastnit se Vaší ankety o veřejném mínění o dálničních poplatcích, ale nejen o tomto chci hovořit, jelikož pracuji v oboru silniční dopravy již 35 let. Dle mého názoru, je ohromná lumpárna a drzost vládních činitelů rozhodnutí o zdražením dálníčních známek, a to na základě dále uvedených důvodů : 1.Zastaralá dálniční síť je tak znehodnocena, že je absolutní nesmysl, dle EURO norem, hovořit o typu stávajicích povrchů a okolí dálnic, jako o dálniční síti ( D 1 + další, tkzv.rychlostní komunikace). 2.Nově postavené dálniční sítě jsou velmi značně špatně vyprojektovány, či nedokonale vystavěny (např. D 5 - po krátké době provozu v rekonstrukci.Taktéž tunel Pod Valíkem - totální katastrofa). 3.Po zvýšení cen známek, dojde k další katastrofě.Řidiči začnou jezdit po ostatních komunikacích, jenž jsou i takto v již katastrofálním stavu. Závěrem : při rozhodování o poplatcích, přibrat opravdového odborníka.Taktéž při výběrových řízeních o stavbách nových komunikacích a jejich opravách, nebrat pouze předem určené firmy (dle průzkumů jsou nejdražší ve státech EU), ale zkusit menší podnikatele, jenž na 100 % budou nejen levnější, ale hlavně dokonalejší.A v poslední řadě prozkoumat již dokončenou strukturu nově postavených silnic a dálnic a namísto navyšování dálničních známek, vymáhat tyto peníze za výše uvedené a další stavby silnic a dálnic, od ministrů počínaje, jenž toto schváli, přes další složky, jenž byly s tímto spojeny !!!. Poznámka : pokud toto nezačne fungovat na základě mého skromného vyjádření, tento systém, nikdy nebude naše silniční a dálniční síť bezproblémová a my, obyčejní lidé, budeme stále jen platit, bez ohledu na stav komunikací a ostatní, jenž by dle platného zákona o pozemních komunikacích, měly poctivě uvádět do provozu nové komunikační sítě a opravu zastaralých, se nám budou jen smát, jelikož jsou sami vysmátí. S pozdravem M.D. -soudní znalec (po této zprávě, možná již ne).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 18:13 | Lagarto

V zasade je mi to jedno. Jelikoz jezdim na dalnicih hodne, tak vim ze je to marginalni naklad. 1200.- je pri cene 30 Kc/l nafty ekvivalent 40 litrum, tedy jedne nadrzi maleho auta, resp. pulka nadrze velkeho sedanu ci dodavky... V cizine jsou naklady vyssi. Co me vadi, je argumentace ministerstva. Prece to neni o poctu km, ale ani o jejich kvalite. To by mely platit oni nam. "Tankodromy" typu D11 do Podebrad, ci D1 jsou skutecne vysmech. Dale mi trochu vadi, ze pseudo myto, resp. skryte poplatky za pouzivani auta a silnic se plati v ruznych vecech. Zacina to DPH na novy vuz, pres silnicni dan (sluzebni vizidla), Myto (kamiony a v budoucnu vse nad 3,5 tuny), dalnicni znamka (M1 a N1), spotrebni dan v palivu, DPH v palivu... Ale takto to funguje vsude a asi t ojinak nelze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 13:53 | Mr. R.

Pokud by byla sazba 1,5 Kč/km, mohli bychom za stejné peníze jako teď najet 66,6 km měsíčně (66,6 * 1,5 * 12 = přibl. 1 200). No neberte to:) Na dálnici bych vjel při sazbě max. 1 Kč za km. Při vyšší sazbě bych jel po okreskách nebo vlakem.
Uvidíme jak bude - mýtným pro osobáky vyberou víc, je tedy jen otázka času za jak dlouho jej zavedou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (honza 29. 10. 2009 12:17)

29. 10. 2009 12:51 | severomoravák

Pokud se uskuteční plánované propojení dálnice D47 mezi Bílovcem k obchvatu Hranic u Bělotína, tak to ty dvě stovky za rok rád zaplatím. No nechme se překvapit termín otevření 24.11 se už blíží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2009 12:17 | honza

V celé evropě se pohybuje výkonnostní mýto okolo 1,.50 - 3 Kč za km a to levnější nejsou automaticky nejchudší země a obráceně. Myslíte si, že u nás to bude výrazně jinak ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mr. R. 29. 10. 2009 11:33)

29. 10. 2009 11:33 | Mr. R.

Jak to víte? Už je známa sazba za km pro osobní automobily?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (honza 29. 10. 2009 11:15)

29. 10. 2009 10:31 | honza

Stejně je zajímavé, kolik se najde lidí, kteří v touze pro spravedlnosti neumí počítat. Až bude mýtné za kilometry, bude to sice možná "spravedlnější" , akorát že všichni zaplatíme násobky toho co teď za časové známky. A až jeden výlet za rok za tetou na Moravu přijde takového naivu skoro na cenu současné roční známky, možná to nakonec pochopí taky, ale bude asi spokojen, protože jiní budou platit víc. Nejspokojenější ovšem bude ten, kdo bude výběr zajišťovat, protože provoz takového systému bude mnohonásobně dražší než současné viněty a režie vzdycky sežere velkou část navíc vybraného mýta. Takové spravedlnosti se klidně vzdám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 25 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Oblíbená témata

auta, dálnice, dálniční známky

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Deetatizace, Reálný domácí produkt, Práce, jan raška, andrej babiš, zbyněk stanjura, martin stára, vladimír vaňo, obchody s měnou, výplaty, poškozená bankovka, rozhodčí nález, snížení platů, černé pondělí, korunové fondy, cena zájezdu, kniha návštěv, devizové kurzy

5AA2278, KTH6989, 3AJ6375, 3AJ6375, 3AJ6375

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK