Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Vadilo by vám platit za igelitové tašky v supermarketech?

Vadilo by vám platit za igelitové tašky v supermarketech?
Ministerstvo životního prostředí chce, aby se za plastové nákupní tašky muselo v obchodech platit. Logika je jednoduchá, když nebudou zadarmo, Češi si jich budou brát jen tolik, kolik jich potřebují. Vadilo by vám takové opatření? Napište, co si o tom myslíte.

Když je něco zdarma, tak proč si toho nevzít víc, než by bylo třeba. Toto pravidlo platí i pro plastové tašky, které zákazníkům rozdávají zdarma české obchody a supermarkety. Podle odhadů ministerstva životního prostředí si jich Češi každý rok vezmou až tři miliardy, což je devět tisíc tun plastu. Až devadesát procent jich skončí na skládkách, které se rozkládají mnoho desítek let. Odhozené tašky zabijí každý rok ve světě milion ptáků.

Ministerstvo životního prostředí navrhuje, aby se za tašky muselo platit. Pokud to nebudou obchody respektovat, mohlo by ministerstvo financí stanovit minimální cenu, kterou by obchody musely za tašky inkasovat. Na Čechy, kteří si často berou mnohem více tašek, než do kolika se jim vejde nákup, by to platit mohlo. Alespoň soudě podle irské zkušenosti, kde se podíl tašek na celkovém odpadu snížil po jejich zpoplatnění pětadvacetkrát.

Vadilo by vám placení za plastové nákupní tašky? Je podle vás rozdávání plastových tašek vážný ekologický problém? Které další odpady podle vás zbytečně zamořují životní prostředí?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-19
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

24. 9. 2009 8:46 | mark

Dear Sir/Madam,
We are bag manufacturer from CHINA.
Paper bag/box, nonwoven/PP woven shopping bag, cooler bag,suit cover,fashion bag etc are our main products.
Except our products design,we also can make them according to your request
High quality, competitive price and good after-sell service are our company principles.
With some pictures of our products, we warmly welcome you to contact us if you have any interest or inquiry
Looking forward to your reply
best regards Mark
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2009 20:24 | Jan Juřica

Igelitové tašky jsou již dávno nami zaplaceny. Zadarmo ti přeci nikdo nic nedá. Mám si ji zaplatit znovu? A nebo si mám nosit do obchodu siťovku (děrovanou tašku) jak za komančů? To snad ne. Kolikrat si vzpomenu že potřebuji něco koupit hned při cestě z práce, budu muset tu síťovku nosit všude? I do práce. Nejsem bohužel ještě v duchodovém věku abych ráno vstal, vzal si speciální tašku na nakup a šel nakupovat. Šetřit se musi, ale ať se kaźdý rozumný člověk zamyslí. Taška se hodí do tříděneho odpadu a je to, ne? Nevidím v tom žádný problém. A platit za něco dvakrát? To snad ne.Tady v česku se pomalu už nedivím ničemu. Nechce se jen někdo zviditelnit a neví jak ? No toto ho zviditelní určitě ať to dopadne jakkoliv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

26. 3. 2009 11:32 | Cecilka

Placení za igelitky v obchodech se mi nelíbí. Zásadně chodím nakupovat bez tašky. Za prvé ani žádnou extra na nákupy nemám a za druhé - doby, kdy se šlo do obchodu každý den s plátěnou taškou s gumovýma ušima, jsou snad dávno pryč. Dnes se dělají nákupy ve velkém minimálně na měsíc dopředu a (alespoň já) nikdy nevím, kolik tašek nakonec budu potřebovat. Kromě toho - igelitka zdarma je dobrý tah obchodníka. Většinou má na tašce své logo nebo název obchodu, čímž mu zákazníci dělají reklamu, kamkoli s tou taškou jdou. A pak - člověk si v obchodě neřekne "nekoupím si to, nemám to v čem odnést", protože tašku dostane. Je to + jak pro obchodníka, tak pro zákazníka. Ale i tak je spousta obchodů (včetně supermarketů), kde vám tašku nedají a musíte si ji koupit. A jestli je igelitka ekologický problém? Já osobně igelitky následně používám jako sáček na odpadky. Tak nevím, jestli je ekologičtější koupit si igelitové sáčky do odpadkových košů (které se prodávají a ministerstvu nevadí) nebo dávat odpad do igelitek z obchodu? Řešením asi bude házet kuchyňský odpad přímo do koše na odpadky, plný koš vzít pod paži a odvézt ho hezky ekologicky na kole na skládku, špinavý koš pak umýt ekologickým (?) saponátem prodávaným v neekologické plastové lahvi... Je to jak pohádka O kohoutkovi a slepičce. Takže - pokud ministerstvu vadí igelitky u pokladen zdarma, ať dotuje (spolu s městy) výrobu již existujících igelitů na přírodní bázi, které se samy ve vlhku po několika dnech rozloží. Peníze na to mají - vždyť každý z nás platí nemalé poplatky za odvoz, recyklaci a znehodnocení odpadů. Dokonce i za miminko, které si rodiče ještě nestihli přinést domů z porodnice, je už u Technických služeb daného města vedené ode dne narození jako plátce svozu komunálního odpadu ! Nemám nic proti třídění odpadů (nelíbí se mi papíry, PETky a sklo v komunálním odpadu), ale to je na jinou debatu. A dovolím si ještě reagovat na názory typu "nákupy v papírových taškách" : taky neberu. Bez urážky - takový názor může mít snad jenom chlap, který buď nechodí nakupovat, nebo je schopný odnést nákup maximálně z kufru auta ("ekologický" způsob nakupování) do bytu. Papír používám jinak a jinde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

23. 3. 2009 10:40 | Jaromír Adámek

Taky mi vadí igelitové pytlíky na chleba a rohlíky. Člověk je použije jen na donešení domů a pak je vyhodí, to je snad ještě horší, než ty igelitky na celý nákup, ty člověk aspoň použije vícekrát.
Chce to papírové pytlíky na všechno z recyklovaného papíru.
Jinak použité krabice místo tašky používám taky. V Penny je nechávají mezi stojany, člověk si je vezme, dá si do nich u pokladny nákup a pak je dám do tříděného odpadu mezi papír. Je to ekologické.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

23. 3. 2009 10:34 | Jaromír Adámek

Já bych igelitové tašky zrušil úplně a zavedl papírové pytlíky, či pevné tašky na více nákupů z lehce rozložitelného materiálu.
Taky by nebylo špatné mít u každé pokladny člověka, který vám to do těch pytlíků sám vloží...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 3. 2009 10:12 | olda

Určitě. Souhlasím s tímto opatřením. VArianou by pak byly tašky z recyklovaného papíru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 3. 2009 17:42 | radek

Všude v kultivovaných zemích západní evropy , se igelitové tašky davájí už 30 roků ,v všude zadarmo .To jen u nás si všichni opět vymysleli další zdroj svých příjmů v podobě igelitových tašek. Není to málo peněz co inkasují měsíčně velké obchodní řetězce , ke svým již tak tůčným příjmům .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

22. 3. 2009 17:05 | beed

když bude na těch taškách fotka toho v...Bursíka tak si ji nikdo nevezme ani zadarmo, natož za korunu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2009 20:59 | Lamák

Hm, když už zase vládní úřednická kvalita chce něco zpoplatňovat, tak ať také řeknou, do čeho pak ty získané peníze budou investovat. Chtěl bych to vědět předem aby ty penízky nezmizely na odměnách atd. Ono totiž zdaňovat, zpoplatňovat umí každý idiot.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2009 12:40 | Vladimír Goby

Vadí igelitové pytlíky na rohlíky, chleba a ...........podobně, proč nelze pytlíky vyrobit z průhledného papírového pytlíku o dostatečné pevnosti, ano za igelitové tašky platit a igelitové vytlíky nahradit jiným pytlíkem z průhledné ekologické látky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2009 12:27 | Jarča

Dobrý den, je pravda, že je moc odpadu plastových tašek, ale zase na druhé straně nevidím důvod si za tašky v obchodě platit, někdo už neví jak by ještě víc lidi odral z jejich peněz, poslanci kolikrát neví za jakou částku spousta lidí žije, a ani to nechce vědět, jen vymýšlí co by se mohlo zpoplatnit a svádí to na životní prostředí.Pak se peníze roztočí a je to, občan opět nemá z toho nic a taky se nic nedoví.To se pak hospodaří z peněz daňových poplatníků. Hezký den, Jarča
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2009 10:48 | KLara

A proč na ně vlastně neuvalit ekologickou daň? Na obchodnících by pak zůstala "svoboda" v tom, zda budou tašky z lásky ke svým zákazníkům dotovat, či ne. Moc by se mi ovšem potom líbilo, kdyby prostředky vybrané z této daně byly využity v ekologické oblasti - čímž nemám na mysli nová kožená křesla pro úředníky MZP. To by ale asi byla dost naivní představa... Líbí se mi u nás v Albertu, že mají hned u pokladen velkou hromadu papírových přepravek od zeleniny atd. kam lze nákup velmi pohodlně naskládat a odnést třeba do auta. Když papírovou krabici žádám v Bille, dívají se na mne jako na zjevení a většinou nepořídím. Na nákup chodím s klasickou nákupní taškou na dvě dlouhá ucha přes rameno, lépe se nese a co se nevejde, naskládám do krabice opřu o bok a mám i v pohodě volnou ruku na odemykání. Tašky řežou do ruky, trhají se, do koše moc použít nejdou, protože má každá ve dně po jednom použití alespoň jednu díru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2009 21:55 | Kodl

Nevidím důvod proč je platit. Lepší varianta je používat i papírové, aby si zákazník mohl vybrat, zda chce papírové nebo igelitové. Pokladní se může zeptat, již jsem se setkal s tím, že to funguje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2009 20:53 | Tom

Zdravicko. Myslim si ze igelitove tasky jsou prezitek, musime je nahradit papirovymi, jine reseni neexistuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2009 16:26 | drobek

Máme tolik starého papíru a nevíme co s ním, tak bych igelitky zrušil a dělal odnosky z obchodu z recyklovaného papíru a je po problému. Papír se rozpadne za pár měsíců a nebo shoří v kamnech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 34 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Oblíbená témata

ceny, obchody, odpady, plasty

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Koncepce, Protekcionismus, Management, doplňkové penzijní spoření, příspěvek zaměstnavatele, daň z příjmů, aleš poklop, penzijní připojištění, Úvěrové riziko, cizí správa, Google, příjem, spořitelna, obsílka, formulace, režijní jízdenky, představenstvo HPH, podnikatelské konto maxi

7T40858, 2U22710, 3AX7428, 2U22710, 3M35819

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK