Pozor na nabídky aut s „cenou od“

Petr Čermák | rubrika: Co reklama neřekla | 30. 10. 2008
Cena, za kterou automobilky inzerují nejlevnější vozy, vypadá na první pohled výhodně. Jenže při bližším zkoumání se dá zjistit, že kupující nakonec může zaplatit i o několik desítek tisíc víc.
Pozor na nabídky aut s „cenou od“

Nízká cenapůsobí na každého spotřebitele, ať už chce, nebo ne. Přitom lákavá „cena od“, kterou uvádí výrobci aut, je pro kupujícího stejně pravděpodobná, jako že na Vánoce uvidí zlaté prasátko. Kromě toho, že nižší cena znamená spokojit se s určitou barvou či chudší výbavou, je nabídka často podmíněna koupí autana splátky, za čtyři roky se dá na úrocích zaplatit třeba i 20 procent z původní ceny. Auto za lákavých 250 tisíc nakonec stojí skoro tři sta tisíc.

Ať už při nákupu na leasing či na úvěr, si kupující musí uvědomit, že za tento způsob financování není zadarmo. „Inzerované ceny se velmi často vztahují na použití leasingu. Ve finále tak autonestojí 500 tisíc korun ‚cash‘, ale jde o základní výchozí cenu pro leasingovou kalkulaci. Když se přidá navýšení, pojištění, ručení a poplatky, tak kupující skončí na úplně jiných reálných penězích,“ zmiňuje obvyklou strategii společností Vítězslav Kodym, šéfredaktor časopisu Auto Tip.

Auta společnosti vyrábí sériově, takže výrobce nabízí v ceně určité minimální vybavení. „ Auta jsou dnes vybavená hodně slušně. Čtyři airbagy, klimatizace, ABS, která je ze zákona v Evropské unii povinná, elektrické stahování oken a ovládání zrcátek, to vše v drtivé většině mají i vozy nižší třídy,“ míní Kodym. I tak je vždy nutné podívat se, co všechno, co by kupující v autě mít chtěl, se musí doplatit mimo nabízené sériové vybavení.

Při sestavování vysněného vozu, který společnost nabízí v „ceně od“ pak může zákazník také narazit na to, že cena se vztahuje pouze na několik málo barev, rozhodně ne na metalízu. Metalická barva může z peněženky vysát až deset tisíc korun.

Nabízená cena se také obvykle vztahuje na benzínový motor s nejmenším objemem, dieselová provedení jsou vždy dražší. Na tom ale nemusí být nic špatného. Menší objem motoru znamená snížení vnitřního tření, což vede k menší spotřebě. „Například motory 1,4 TSI díky přeplňování turbodmychadlem mají dostatek výkonu při rozumné spotřebě,“ říká Kodym a dodává, že tzv. downsizing, tedy používání technologií, jako je například přeplňování či přímý vstřik paliva , k získání stejného výkonu z objemově menších motorů, je trend současného automobilového průmyslu.

Anketa

Připlatili byste si za barvu, kdyby vám barvy v ceně nevyhovovaly?

Reklamní experti , aby vzbudili zájem zákazníků, si také při inzerování cen automobilů našli trik, jak vylepšit prezentovanou nabídku. Lákají na vůz, jehož „vyobrazení je pouze ilustrativní“, jak se píše třeba malým písmem na konci stránky. Jinými slovy auto na obrázku je často model, který je dražší, než inzerovaná cena. Může mít například metalickou barvu a litá kola. „V minulosti byly případy, kdy zákazník neměl inzerovaný nejlevnější vůz šanci fyzicky pořídit,“ uzavírá Kodym problematiku reklam na auta. 

V říjnu se také roztrhl pytel s nabídkou aut v akčních cenách, o kterých platí zhruba totéž jako o „cenách od“. Je u nich často malá nabídka barev, časové omezení (současné nabídky vezmou za své s koncem října) a omezený rozsah nabízených verzí.

Podařilo se Vám koupit auto za inzerovanou cenu?

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

23. 10. 2008 | Věra Tůmová | 14 komentářů

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že... celý článek

Jak srazit účet za elektřinu o tisíce

10. 10. 2008 | Petr Čermák | 34 komentářů

Jak srazit účet za elektřinu o tisíce

Za elektřinu platí domácnosti každý rok tisíce korun. Mnoho z těchto peněz úplně zbytečně. Stačí třeba vypínat spotřebiče z pohotovostního režimu. Vyplatí se i investice do úsporných... celý článek

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte

30. 9. 2008 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte

Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je... celý článek

Zavádějící lákadlo 80procentního výnosu

22. 9. 2008 | Petr Čermák | 3 komentáře

Zavádějící lákadlo 80procentního výnosu

ČP Invest před dvěma týdny spustil reklamu na stránky, kde nabízí podílové fondy. Jenže na ně láká impozantním výnosem fondu, kterého mohl investor dosáhnout jen s velkou dávkou štěstí.... celý článek

Partners Financial Services