Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pozor na nabídky aut s „cenou od“

| rubrika: Co reklama neřekla | 30. 10. 2008
Cena, za kterou automobilky inzerují nejlevnější vozy, vypadá na první pohled výhodně. Jenže při bližším zkoumání se dá zjistit, že kupující nakonec může zaplatit i o několik desítek tisíc víc.
Pozor na nabídky aut s „cenou od“

Nízká cenapůsobí na každého spotřebitele, ať už chce, nebo ne. Přitom lákavá „cena od“, kterou uvádí výrobci aut, je pro kupujícího stejně pravděpodobná, jako že na Vánoce uvidí zlaté prasátko. Kromě toho, že nižší cena znamená spokojit se s určitou barvou či chudší výbavou, je nabídka často podmíněna koupí autana splátky, za čtyři roky se dá na úrocích zaplatit třeba i 20 procent z původní ceny. Auto za lákavých 250 tisíc nakonec stojí skoro tři sta tisíc.

Ať už při nákupu na leasing či na úvěr, si kupující musí uvědomit, že za tento způsob financování není zadarmo. „Inzerované ceny se velmi často vztahují na použití leasingu. Ve finále tak autonestojí 500 tisíc korun ‚cash‘, ale jde o základní výchozí cenu pro leasingovou kalkulaci. Když se přidá navýšení, pojištění, ručení a poplatky, tak kupující skončí na úplně jiných reálných penězích,“ zmiňuje obvyklou strategii společností Vítězslav Kodym, šéfredaktor časopisu Auto Tip.

Auta společnosti vyrábí sériově, takže výrobce nabízí v ceně určité minimální vybavení. „ Auta jsou dnes vybavená hodně slušně. Čtyři airbagy, klimatizace, ABS, která je ze zákona v Evropské unii povinná, elektrické stahování oken a ovládání zrcátek, to vše v drtivé většině mají i vozy nižší třídy,“ míní Kodym. I tak je vždy nutné podívat se, co všechno, co by kupující v autě mít chtěl, se musí doplatit mimo nabízené sériové vybavení.

Při sestavování vysněného vozu, který společnost nabízí v „ceně od“ pak může zákazník také narazit na to, že cena se vztahuje pouze na několik málo barev, rozhodně ne na metalízu. Metalická barva může z peněženky vysát až deset tisíc korun.

Nabízená cena se také obvykle vztahuje na benzínový motor s nejmenším objemem, dieselová provedení jsou vždy dražší. Na tom ale nemusí být nic špatného. Menší objem motoru znamená snížení vnitřního tření, což vede k menší spotřebě. „Například motory 1,4 TSI díky přeplňování turbodmychadlem mají dostatek výkonu při rozumné spotřebě,“ říká Kodym a dodává, že tzv. downsizing, tedy používání technologií, jako je například přeplňování či přímý vstřik paliva , k získání stejného výkonu z objemově menších motorů, je trend současného automobilového průmyslu.

Anketa

Připlatili byste si za barvu, kdyby vám barvy v ceně nevyhovovaly?

Reklamní experti , aby vzbudili zájem zákazníků, si také při inzerování cen automobilů našli trik, jak vylepšit prezentovanou nabídku. Lákají na vůz, jehož „vyobrazení je pouze ilustrativní“, jak se píše třeba malým písmem na konci stránky. Jinými slovy auto na obrázku je často model, který je dražší, než inzerovaná cena. Může mít například metalickou barvu a litá kola. „V minulosti byly případy, kdy zákazník neměl inzerovaný nejlevnější vůz šanci fyzicky pořídit,“ uzavírá Kodym problematiku reklam na auta. 

V říjnu se také roztrhl pytel s nabídkou aut v akčních cenách, o kterých platí zhruba totéž jako o „cenách od“. Je u nich často malá nabídka barev, časové omezení (současné nabídky vezmou za své s koncem října) a omezený rozsah nabízených verzí.

Podařilo se Vám koupit auto za inzerovanou cenu?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Garanční fond burzy, Střední hodnota, Očekávaná výnosnost, čtú, účastnické fondy, jan sedláček, odstoupení od smlouvy, transformované fondy, investiční chyby, Sdružení na ochranu nájemníků, překvapení, znalec vína, ručitel, Městská policie Praha, all risk pojištění, Premium SMS, Česká školní inspekce, délka fixace

5J54658, 2SC4511, 2L02877, 1H11283, 5J72340

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK