Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Luxusní? Jídlo nabízíme především dobré

„Chceme, aby si naši zákazníci kromě plné tašky odnášeli i příběh o tom, co kupují,“ popisuje Luděk Chini jednu z myšlenek, na které stojí síť obchodů a restaurací s kvalitními potravinami My Food Market.
Luxusní? Jídlo nabízíme především dobré

Dobré jídlo je v kurzu. Co přivedlo do gastronomie vás? Kde se vzal My Food Market?

Inspiraci jsme hledali v zahraničí. Francouzská, italská, ale třeba i britská gastronomie jsou míle před tou naší. Jiná je i tamní životní filozofie… Způsob, jakým se jídlo nakupuje a jak se o jídle přemýšlí.

Když člověk zjistí, jaké výrobky prodávají jinde a co tam zákazníci preferují, logicky se začne zabývat myšlenkou, proč šunka nebo maso, které koupíte v Česku, vypadají naprosto jinak. Začali jsme tedy přemýšlet, jestli může kvalita porazit šmejd i u nás. Proč se vůbec řeší, kolik má být ve špekáčku masa? Nebo jestli je tohle jídlo nezdravé hodně, nebo jenom málo…

My Food Market

Síť obchodů s kvalitními potravinami a restaurací využívá netradiční skládačkový koncept – v každé lokalitě se My Food staví z různého počtu předdefinovaných dílků, obchůdků, restaurací či bister. Zatím působí v Brně, centrem vlajkové lodi My Food na Zvonařce je market s čerstvými potravinami a vlastním řeznictvím, My Food ve Spielberk Ofiice Centre (na snímku) klade důraz na rychlé občerstvení, v My Food ve Vaňkovce zase na zejména na lahůdky vlastní výroby. Na konec roku se chystá expanze do Prahy

Sortiment všech obchodů a něco navíc nabízí zastřešující e-shop My Food se zásilkovou službou a s rozvozem po Brně a okolí zdarma. Přidanou hodnotou je kulinářský a gurmetský blog My Food.

Koncept My Food podporuje prostřednictvím své investiční skupiny Brno Investment Group (BIG) Petr Borkovec, spolumajitel finančněporadenské společnosti Partners Financial Services, do jejíhož holdingu patří také web Peníze.cz. 

A zjistili jste, že to jde…

Všechno je to o ceně. Kvalita je prostě dražší. Schválně neříkám drahá, protože to není pravda. Když ale zaplatíte deset korun za deset deka salámu, co můžete čekat? V My FOODu sice zaplatíte za deset deka salámu dvacku, jenže taky za to dostanete dvakrát víc masa a výrazně míň vody.

Nakonec jsme došli k závěru, že do toho půjdeme, že Češi dospěli a už jsou ochotní investovat do jídla, které bude z kvalitních surovin, zdravé a hlavně – dobré. Při vymýšlení konceptu jsme se inspirovali u řetězců jako Whole Foods Market nebo Eataly, to je obrovský letecký hangár v Římě přeměněný na ráj s jídlem, kde se nakupuje, ochutnává i jí. U nich jsme okoukali koncept, kterému říkáme skládačka nebo puzzle koncept – máme samostatné části jako řeznictví, sýrárna, pekárna, palačinkárna, salaterie, chystáme čokoterii, kde si budete moct namíchat vlastní čokoládu, a další. Jeden nově budovaný obchůdek na naší vlajkové lodi na Zvonařce v Brně je věnovaný sortimentu „bez obalu“ – zákazník neplatí za obal a dosáhne tak na kvalitu za lepší cenu, navíc si odnese jen tolik, klik přesně chce. A z těchto dílků pak na konkrétním místě skládáme puzzle podle toho, co se právě pro to místo hodí.

Kolik dílků máte k dispozici?

Definovali jsme si a podrobně popsali asi 25 puzzlíků. Některé dílky prodávají určitý sortiment, některé nabízejí gastro z našich surovin a většina dělá oboje. V Brně jsou provozovny vždy jen o několika z nich. Na puzzle ze všech dílků bude potřeba minimálně 600, ale spíš 800 čtverečních metrů. Takový koncept se nám snad podaří postavit v Praze.

Luděk Chini

Managing director a spoluzakladatel řetězce MY FOOD.

Po studiu na Podnikatelské fakultě VUT sbíral zkušenosti jako store manager u obchodních řetězců Lidl a Droxi. Pracoval jako regionální manažer u prodejce kuchyní Oresi, kde svoji kariéru završil jako frančízant jedné z poboček kuchyňského studia Oresi.

Části, které jste zmínil, tedy nefungují samostatně? Vždycky jde o mix konceptů, které podle vás přitáhnou v dané lokalitě co nejvíce zákazníků?

Většina jich dokáže fungovat samostatně, ale daleko lepší je podle nás synergie – zákazník si může na jednom místě udělat komplexní nákup na týden, a ještě se dobře najíst V salaterii ochutná salát v řeznictví paštiku nebo pomazánku, a bude-li nadšený, může si všechno koupit domů. Nebo si v marketu nakoupí suroviny a pomazánku si připraví doma sám ze stejných ingrediencí. S receptem mu rádi poradíme.

V Česku se v poslední době objevilo několik podobných podnikatelských záměrů. Zákazníci do nich ale nechodí na velký týdenní nákup, spíš se staví pro jednu dvě delikatesy nebo maso na steak. Vaše ambice jsou tedy větší?

Podstatný rozdíl oproti většině obchodů s delikatesami je ten, že u nás zákazník opravdu může udělat kompletní týdenní nákup ve všech kategoriích potravin. Chtěli jsme vytvořit řetězec podobný klasickým supermarketům, ale s jedním zásadním rozdílem – s mnohem kvalitnějšími potravinami. Obchod, kde je možné nakoupit všechno, co potřebujete, a zároveň se dobře najíst. Stavíme na poctivých surovinách a potravinách. Nabízíme celou řadu potravin v biokvalitě, spoustu bezlepkových potravin a jiných diet. Všechno je organické – žádné genetické modifikace, žádná nebezpečná éčka. Chceme, aby u nás zákazníci řešili jen to, na co mají chuť, a nemuseli se bát, jestli jídlo splňuje kvalitativní standardy.

Restaurátoři české gastronomie

Možná neznáte jeho jméno. Ale jména jeho podniků asi ano: Ambiente, Lokál, Čestr, Naše maso. A La Degustation Bohême Bourgeoise, které šéfkuchař Oldřich Sahajdák vyvařil michelinskou hvězdu. Rozhovor s restauratérem Tomášem Karpíškem

„Ohrnujeme nos nad něčím, čemu jsme začali za bolševika říkat hotovka. To je ale paradoxně ta složitá kuchyně. Radši jdeme na idiotský kuřecí plátky s broskvema a eidamem,“ říká v exkluzivním rozhovoru šéf Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk.

Zakládala časopis Apetit, resuscitovala trhy s lokální zemědělskou produkcí, vydávala kuchařky a teď už skoro rok vede bistro Sisters, kam se chodí na nejlepší chlebíčky v Praze. Hana Michopulu.

Jak vybíráte, co budete prodávat?

Na začátku jsme hodně stavěli na produktech od českých dodavatelů a farmářů. Našim cílem ale nebylo specializovat se výhradně na farmářské produkty. Rádi je podpoříme, náš sortiment ale tvoří i výrobky klasických producentů, kteří mají vyšší kvalitu. Hodně spolupracujeme s foodblogery a těžíme z jejich zkušeností. Sortiment jsme vybírali téměř dva roky, teprve pak jsme otevřeli první obchod. Rozjezd tedy nebyl nejrychlejší, ale chtěli jsme mít jistotu, že víme, co prodáváme, a můžeme za to dát ruku do ohně.

Inspiraci pro dovoz kvalitních potravin ze zahraniční získáváme na veletrzích v Paříži, Miláně a Kolíně nad Rýnem, máme nákupčí, kteří jezdí na prezentace farmářských výrobků do Itálie. Tam pak hledáme takové dodavatele, kteří nabízejí dobrou kvalitu a prodávají za cenu, která nám umožní přežít a bude pro Čechy přijatelná.

Dokážou se čeští farmáři vyrovnat kvalitě zahraničních produktů?

Záleží na sortimentu, každá země má specifika. Z Francie třeba vozíme domácí limonády, které u nás nikdo nevyrábí. Sice si vyrábíme vlastní těstoviny, ale musíme mít i ty z Itálie. Stejně tak některé sýry. Maso ale bereme z českých biofarem, je výborné. Navíc je nesmysl dovážet maso z ciziny – čím víc se některé zboží převáží a přeskladňuje, tím víc se snižuje jeho kvalita. Proto máme vlastní bourárnu a zrárnu. Úžasné klobásy včetně zvěřinových bereme samozřejmě také od českých uzenářů, takové umělce by nám mohli závidět kdekoliv na světě. Dál spolupracujeme s projektem Moře v Brně, brněnskými sádkami na mořské ryby. Zákazník si v našem e-shopu objedná rybu, my dojedeme do sádek, kde ji pro nás vyloví, dají do ledu a do hodiny má zákazník doma čerstvou rybu, která nestrávila dva dny na cestě.

Anketa

Připlatíte si v jídle rádi za kvalitu?

Jak hledáte správný poměr mezi kvalitou, cenou a kupní silou? Děláte velké kompromisy, musíte odmítat zboží, protože víte, že v Česku je zatím neprodejné?

Ano. Na trhu v zahraničí je obrovské množství výrobků, které se nám opravdu líbí, ale nebereme je, protože víme, že by se neprodaly. V každém segmentu se ale dají sehnat mnohem levnější produkty, které nejsou kvalitativně tolik odlišné od top třídy. Takže ano, někdy nás cena odradí, i když se nám zboží hodně líbí. Na úkor kvality to ale není.

Řekl byste, že se specializujete na luxusní potraviny? Kdo k vám chodí nakupovat?

Specializujeme se hlavně na dobré jídlo. Rozhodně se nesnažíme udělat z našich obchodů luxusní záležitost. Je jasné, že plný košík v My Food Marketu vyjde o trochu dráž než třeba v Tesku, ale ne o moc. Srovnávali jsme zhruba padesát nejprodávanějších položek a zjistili, že jsme dražší zhruba o dvacet procent. Samozřejmě když se bavíme o kvalitativně srovnatelných produktech střední třídy. A spoustu výborných farmářských výrobků, které najdou zákazníci i v klasickém supermarketu, máme výrazně levnějších.

Náš hlavní cíl je, aby si zákazníci nákup užili, abychom je inspirovali, aby ochutnali nové a kvalitní produkty, které jsou pro ně dostupné, a také se inspirovali zajímavými kombinacemi. Inspirace nemusí být nutně postavená na exotice, ale klidně na běžných potravinách, které se netradičně připraví. V našich prodejnách funguje i poradenský servis. Chceme, aby si od nás zákazníci odnášeli příběh o tom, co kupují, ne jen plnou tašku.

Do budoucna chceme hodně stavět na vlastních receptech a vlastní výrobě, kterou zákazníci jinde nenajdou.

Vy ještě nesbíráte éčka? Začněte teď!

Co se prodává nejvíc?

Záleží na typu obchodu. Naše vlajková loď, která funguje jako klasický market, stojí hlavně na pultu s delikatesami – mase, klobásách, pekárně a kvalitním servisu. Hodně se prodávají také sýry a limonády nebo sladkosti. Koncept, který máme v brněnské Vaňkovce, je postavený na vlastní výrobě pomazánek, salátů, děláme také domácí těstoviny nebo palačinky, tedy na věcech, které se dají rychle odnést. Ve Spielberk office centre zase funguje koncept Market and Snack, kde je bistro a něco málo z obchodu. Zároveň je všechno zastřešené e-shopem, kde nabízíme stejné zboží jako v jednotlivých pobočkách plus něco navíc.

A co nejvíce táhne v e-shopu?

V Brně a okolí do plus minus 30 kilometrů provozujeme službu home delivery – zákazník si objedná, vybere si čas a my připravíme nákup a zdarma doručíme až k němu do kuchyně klidně hned druhý den, včetně sobot. Takhle v Brně a okolí rozvážíme i čerstvé potraviny a pečivo.

Do zbytku republiky pak zasíláme klasicky zásilkovou službou PPL, pro registrované zákazníky taky zadarmo. Neposíláme už ale čerstvý sortiment a zboží putuje o den déle. Nejčastěji posíláme bezlepkové potraviny, pak limonády a sladkosti.

A chystáme také food trucky, které budou vozit nákupy a jídlo do satelitů u Prahy – zákazník si objedná a druhý den mezi třetí a osmou si objednávku ve food tracku vyzvedne a k tomu si koupí čerstvé kváskové pečivo, muffiny, salát či sendvič nebo další dobroty, které dopoledne připravily naše kuchyně.

Proč jste vlastně začínali v Brně, kde není tak velká kupní síla? Zdálo by se logičtější začít v Praze a pak expandovat dál.

Velkou roli sehrálo, že jsme Brňáci a známe místní trh. A také fakt, že jsme k tomuhle byznysu přistupovali s velkou pokorou – v Praze je sice větší kupní síla, ale také větší nároky na úroveň služeb. Chtěli jsme se nejdřív naučit servis, vytvořit portfolio a expandovat s něčím, co opravdu umíme.

Kdy se tedy chystáte rozšířit i do Prahy a kam?

V karlínském centru Corso otevřeme pobočku fungující na principu Snack and Market – bistro, kde si přes tablet objednáte jídlo a dostanete ho přímo do kanceláře. Zároveň tam bude obchůdek, takže si zákazníci nakoupí na večeři nebo si vyzvednou objednávku vytvořenou přes e-shop. V současné době zvažujeme a dotahujeme koncept velkého obchodu zhruba o 600 čtverečních metrech, kde by bylo možné pořídit komplexní nákup a zároveň se dobře najíst. V Praze máme vytipováno víc míst, takže je možné, že našich obchodů nakonec bude několik. Otevírat by se mělo snad v poslední čtvrtině letošního roku.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+19
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2015 8:29, Miki

A proč tomu řetězci dáváte anglický název ? Nebylo by něco v češtině ?? Začínám si připadat tak trochu mimo .... za Němců samé německé nápisy a nyní? Bez angličtiny ani ránu. Fuj.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 3. 2015 10:54, Jiří

Do My Food Market investoval samotný Petr Borkovec

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

18. 8. 2015 | 17:26 | anna kamená

Nevie mi niekto poradiť, či sa ešte vyrába bonboniera Lidka , kabinetka a kto ju vyrábal a vyrába? Bola totiž veľmi, ale ozaj veľmi dobrá, Dá sa ešte zohnať? více

24. 4. 2015 | 15:49 | Věra Bémová

No nejvíc mi vadí už mnoho let do všech cukrovinek kam to jde přidávaný palmový tuk - Orion atd. dělá takovou hnusnou pachuť ale tuhle jsem koukala mají ho tam i rakouské drahé sušenky Manner- výsledek roky to nejíme a nekujeme...více

7. 3. 2015 | 10:54 | Jiří

Do My Food Market investoval samotný Petr Borkovec více

7. 3. 2015 | 9:52 | D

Ono dovezené zboží, které se vydává za "kvalitní", nemusí být zrovna nejlepší. Třeba čokoládové bonbóny - tady jsou k sehnání i zahraniční čokolády a čokoládové bonbóny, ale kam se to hrabe na bonboniéry, které se tady kdysi...více

7. 3. 2015 | 8:57 | Ludvik

Přijde mi zvláštní, že člověk který prodávat ne zrovna velkou polskou kvalitu Oresi, teď vybírá "zaručeně kvalitní" potraviny. Navíc sám tam říká, že jsou srovnatelné kvalitativně s tím z Teska. A ještě si nechá radit od...více

Čtenáři také navštívili

24. 7. 2015 |  | 3 komentáře

Svoboda má špíčky

Společnost by měla být ke špekatým lidem shovívavější. Neubližují nikomu dalšímu, leda vlastnímu zdraví. A to ještě ne tolik, jak přesvědčují novodobí puritáni.

22. 11. 2014 |  | 9 komentářů

Geniální chlebíčky sestry Michopulu

Propagátorka místního a kvalitního stravování. Organizátorka prvních farmářských trhů. Autorka populárních kuchařek. Gastroguru Hana Michopulu jde s kůží na trh. V centru Prahy otevřela bistro Sisters,...

28. 8. 2014 |  | 2 komentáře

Státní reklama na „kvalitní jídlo“: Peníze prší z nebe. A nejspíš budou dál

Večírek pouze pro zvané, lázně, indická masáž, kostýmy, roadshow, velkorysé rauty. Rozmařilá jízda, za kterou by se nemusel stydět ani velký Gatsby. Tak vypadá státní propagace „kvalitních potravin“. Přišla...

2. 5. 2014 |  | 14 komentářů

Očima expertů: Nekvalitní potraviny v regálech? Kdo za to může

Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.

8. 8. 2013 |  | 7 komentářů

Spor o polské potraviny… Jak se vyhnout šmejdům?

Ke kvalitě polských potravin už se vyjádřili snad všichni. Tedy kromě nás. A vás, milí čtenáři Peníze.cz. A právě teď, uprostřed parného léta, ta chvíle přišla: Co si o potravinách z Polska myslíte vy?...

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Otevřená ekonomika, Celkový náhradový poměr, Státní dluh, auto, zaměstnanecké benefity, sick days, pavel bělobrádek, náhrada mzdy, box, Gilardino Limited, blbost, rip, ekonomická obnova, vyměření daně, ČPP, PEGAS NONWOVENS, PIN kód, naleziště

6C91759, 9A39681, 3Z17772, 777T7777, 777T7777

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK