Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Za německé dálnice se bude platit. Vláda nedala na výtky EU

, | rubrika: Aktuálně.cz | 21. 12. 2014 | 6 komentářů
Zavedení mýtného dopadne zejména na zahraniční řidiče, Němcům se o cenu známky sníží daň z vlastnictví motorového vozidla.
Za německé dálnice se bude platit. Vláda nedala na výtky EU

Řidiči osobních aut budou od roku 2016 platit za užívání německých dálnic. Roční známka bude stát nejvýš 130 eur (3600 Kč), pro ekologicky šetrnější auta bude cena nižší. Návrh příslušného zákona dnes schválila německá vláda, ještě ho musí projednat parlament.

Zavedení mýtného dopadne zejména na zahraniční řidiče, Němcům se o cenu známky sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Německá vláda tak nedbala výtek z Evropské komise, která návrh ministra dopravy Alexandra Dobrindta (CSU) považuje za diskriminační. Ministr je ale přesvědčen, že jeho návrh pravidla EU neporušuje.

„Zavedení mýtného dopadne i na 100 tisíc Čechů, kteří ročně míří na dovolenou do Německa nebo dále. Zasáhne i další desítky tisíc lidí pracujících v Německu nebo ty, kteří jezdí například na nákupy,“ říká prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.

Jak se bude počítat roční mýtné?

Za každých započatých sto kubických centimetrů se bude platit

  • 6,50 eura (benzín) nebo 9,50 eura (nafta) pro auta s emisní normou Euro 3,
  • dvě eura (benzín) nebo pět eur (nafta) u norem Euro 4 a Euro 5,
  • 1,80 eura (benzín) nebo 4,80 eura (nafta) u normy Euro 6.

Například za druhou generaci fabie s benzinovým motorem o objemu 1,2 se tak bude platit 24 eur. Za druhou generaci octavie s dieselovým motorem 1,6 pak 80 eur.

Konečná výše ceny za roční mýtné bude podle návrhu závislá na ekologické třídě automobilu a na jeho výkonu. Více zaplatí majitelé dieselových vozů. Návrh počítá s průměrnou roční cenou ve výši kolem 74 eur (zhruba 2050 korun), maximální cena je 130 eur.

Například za druhou generaci fabie s benzinovým motorem o objemu 1,2 by se podle návrhu mělo platit 24 eur ročně. Za druhou generaci octavie s dieselovým motorem 1,6 pak 80 eur.

Zvýhodnění domácích řidičů přes daň z vlastnictví motorového vozidla je ale podle eurokomisařky pro dopravu Violety Bulcové „prolomením základního principu EU, který zakazuje diskriminaci jiných států“.

Bulcová zároveň upozorňuje na příliš vysoké ceny u krátkodobého mýtného pro zahraniční řidiče. Německou vládou dnes schválený návrh počítá s cenou 20 eur na dva měsíce a 10 eur na deset dnů. „Především řidiči aut s málo výkonnými motory by platili příliš mnoho ve srovnání s celoroční cenou,“ píše Bulcová.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 12. 2014 14:17, Jiří

Nevím jak paní Bulcová, ale jak počítám tak desetidenní známka za 10 eur je asi 280 Kč, u nás stojí 300 Kč a celoroční na fabii II za 24 eur je asi 670 Kč, u nás stojí 1 500 Kč a kolik mají Němci km dálnic které můžete za tyto peníze projet. Co tedy paní Bulcová říká na naše poplatky, to by mě zajímalo, to by musela tedy konstatovat, že nás stát přímo okrádá.

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 12. 2014 16:16, V.Mlich

Jaká diskriminace jiných států EU? Vždyť Němci nezakazují ostatním státům EU snížit silniční daň o cenu známky na německé dálnice.

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

30. 12. 2014 | 13:45 | Nox

Nikdy to nebude dost na to, aby se na to prizivili vsichni ti, co se na tom prizivit chteji. Dokud tu nebude realna snaha mit provozuschopnou dalnicni sit, tak se to nezlepsi. více

27. 12. 2014 | 10:45 | denny

Polpatky za dálnici jsou nesmyslné. Stále jsou na světě a v Evropě rovněž, kde se za jízdu po dálnici neplatí. Pamatuji, kdy se říkalo, je třeba zvýšit výběr daní z benzínu vlastní daní a toto bude na opravu dálnic. Realita,...více

23. 12. 2014 | 7:06 | Roger

Sice mne to netěší, jezdím tam cca dvakrát nebo třikrát za rok, ale na druhou stranu - patrně už dnes se z daně pro motorová vozidla dálnice nějak vydržovaly, a když to srovnám s poplatky jinde v EU, hlavně Itálie, Francie...více

22. 12. 2014 | 16:16 | V.Mlich

Jaká diskriminace jiných států EU? Vždyť Němci nezakazují ostatním státům EU snížit silniční daň o cenu známky na německé dálnice. více

21. 12. 2014 | 14:17 | Jiří

Nevím jak paní Bulcová, ale jak počítám tak desetidenní známka za 10 eur je asi 280 Kč, u nás stojí 300 Kč a celoroční na fabii II za 24 eur je asi 670 Kč, u nás stojí 1 500 Kč a kolik mají Němci km dálnic které můžete za...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK