Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží

Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV).
Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží

Móda takto zkřížených aut se teď valí Evropou a díky úplným novinkám léta 2013 typu Peugeot 2008 či Renault Captur se vřítila i do Česka. Za kolik tyto malé vozy zvané „crossovery“ koupíte? Napovídá náš přehled.

Nejlevnější: Suzuki SX4

  • Délka: 4120 milimetrů
  • Objem kufru: 270 litrů
  • Startovací cena: 234 900 Kč [1.5 VVT/82 kW s výbavou GA]
  • Cena čtyřkolky: 339 900 Kč [1.6 VVT/88 kW s výbavou GL/AC Plus]

Tohle auto za to vlastně může. Éru kříženců malých hatchbacků velikosti Fabie a terénních aut s možností pohonu všech kol odstartovalo v Česku právě Suzuki SX4. A uspělo náramně, poslední dobou jde v Česku o vůbec nejprodávanější model značky. Aby ne, když láká na cenovku 234 900 korun. Za tuto cenu ale máte auto bez klimatizace, palubního počítače, centrálního zamykání, elektricky ovládaných oken a dalších prvků, které už dneska žádá téměř každý zákazník. Cenovkou, co si zaslouží srovnání, je tak spíš 269 900 korun za vůz s výbavou GL/AC, která už tohle všechno má a navíc mu vrní pod kapotou lepší motor – 1.6 VVT/88 kW (základ startuje s patnáctistovkou). Kdo chce od auta pohon všech kol, nemusí sahat zase tak hluboko do kapsy: SX4 GL/AC Plus 4×4 stojí 339 900 korun, navíc jde o čtvrtý stupeň výbavy, které nechybí ani litá kola. Pro spořílky je dobrou zprávou, že až v září přijede SX4 ve zbrusu nové generaci (výrazně větší: 4,3 metru, kufr 430 litrů), budou se obě generace prodávat naráz. Ta současná tak zřejmě ještě zlevní.

Nejlevnější benzin? Na Peníze.cz!

Víte, kde najdete nejlevnější benzin ve svém okolí? My ano. Vyzkoušejte naše vyhledávání čerpacích stanic podle adresy nebo místa, kde se právě nacházíte.

Vývoj ceny benzinu a ceny nafty

Nejlacinější čtyřkolka: Fiat Sedici

  • Délka: 4110 milimetrů
  • Objem kufru: 270 litrů
  • Startovací cena: 299 900 Kč [1.6/88 kW kW s výbavou Plus]
  • Cena čtyřkolky: 324 900 Kč [1.6/88 kW kW s výbavou Plus]

Dva roky poté, co éru kříženců odstartovalo v Česku Suzuki SX4, přišlo i jeho dvojče s italským designem, japonskou konstrukcí a maďarskou výrobou. Loni, tedy po šesti letech, přijelo s modernizací, která zahrnuje upravený vzhled a bohatší výbavu. Cena je ale vyšší než u SX4, takže není divu, že se prodává výrazně hůř. Na druhou stranu znamená už startovací cena 299 900 korun motor 1.6 a výbavu Plus, jež má klimatizaci, dálkové ovládání centrálu, palubní počítač, rádio s CD a podobně. Škoda že za stabilizační systém se připlácí 11 700 korun. I tohle auto můžete mít jako čtyřkolku, a to naopak levněji než u Suzuki: verze 1.6 4×4 Plus stojí 324 900 korun.

Největší kufr: Renault Captur

  • Délka: 4122 milimetrů
  • Objem kufru: 377 litrů
  • Startovací cena: 299 900 Kč [0.9 TCe/66 kW s výbavou Authentique]
  • Čtyřkolka: nenabízí se

Aktuální novinka dorazila do Česka v květnu 2013 a Renault na ní staví svou kampaň. Jde hlavně o design, auto lze nakonfigurovat v mnoha barevných kombinacích, včetně jiných barev karoserie a střechy až po vícebarevný interiér. To, že terén tady značí hlavně vizáž, dokládá fakt, že auto vůbec nekoupíte jako čtyřkolku. Zato velikostí kufru své konkurenty drtí. Auto se ve výbavě Authentique vtlačí pod tři sta tisíc korun, přitom i takto má šest airbagů, stabilizační systém, tempomat a omezovač rychlosti, všechna okna (i zrcátka) v elektrice a spoustu dalších prvků. Chybí ale klimatizace (+ 20 000 korun) a rádio (+ 7000 korun). Příjemná je pětiletá záruka.

Nejulítlejší: Nissan Juke

  • Délka: 4135 milimetrů
  • Objem kufru: 251 litrů
  • Startovací cena: 299 900 Kč [1.6/69 kW s výbavou Visia]
  • Cena čtyřkolky: 555 000 Kč [1.6 DIG-T/140 kW s výbavou Tekna]

Tady dostal design přednost před praktičností ještě víc. Poznají to hlavně cestující vzadu, kteří místa nemají nazbyt. Zato auto vedle nejulítlejšího designu sází na docela silné motory: neplatí to ještě pro základní 1.6/69 kW, ale pro 1.6 s turbem 86 kW už ano (357 000 korun). A což teprve 1.6DIG-T se 140 kW (447 000 korun) nebo navrch s bezestupňovou automatickou převodovkou s plynule měnitelným převodem a pohonem všech kol. Takový Juke ale stojí už 555 000 korun.

Nejnovější: Peugeot 2008

  • Délka: 4159 milimetrů
  • Objem kufru: 350 litrů
  • Startovací cena: 300 000 Kč [1.2/60 kW s výbavou Access]
  • Čtyřkolka: nenabízí se

Úplná novinka, na český trh nastoupila až teď v červnu. Podobně jako u Captura jde o design, což podtrhuje fakt, že auto vůbec nemůžete mít jako čtyřkolku. Cena rovných 300 000 korun znamená benzinový motor 1.2 s výkonem 60 kW a výbavu Access, která má podobně jako Renault šest airbagů, stabilizační systém, tempomat i omezovač rychlosti, přední okna a zrcátka v elektrice a spoustu dalších prvků. Ale jen přípravu pro rádio a chybí také klimatizace – dokoupit se dá za 20 000 korun nebo lze sáhnout po vyšší výbavě Active (326 000 korun).

Nejsvalnatější: Chevrolet Trax

  • Délka: 4248 milimetrů
  • Objem kufru: 356 litrů
  • Startovací cena: 329 900 Kč [1.6 FWD/85 kW s výbavou LS]
  • Cena čtyřkolky: 434 900 Kč [1.4 Turbo/103 kW s výbavou LS]

Vyšší startovací cenu kompenzují parametry základního motoru: šestnáctistovka FWD disponuje 85 kW a další možnost, 1.4 Turbo, dokonce 103 kW a pohonem všech kol. Výbava LS zahrnuje šest airbagů, stabilizační systém, tempomat a omezovač rychlosti, centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zrcátek, rádio, Bluetooth handsfree či pětiletou záruku. Chybí jen klimatizace (+ 20 000 korun). Zajímavou možnost představuje elektricky ovládané střešní okno za příplatek 15 000 korun.

Nejdelší: Opel Mokka

  • Délka: 4278 milimetrů
  • Objem kufru: 356 litrů
  • Startovací cena: 384 900 Kč [1.6 /85 kW s výbavou Essentia]
  • Cena čtyřkolky: 508 900 Kč [1.4 Turbo/103 kW s výbavou Enjoy]

Platí vše jako pro Trax, jde totiž o dvojčata z dílny General Motors. To se znakem Opelu je o dost dražší, takže žádný div, že v základu za 384 900 korun je i klimatizace, rádio a podobně. Čtyřkolka už znamená cenovku nad půl milionu, výbava Enjoy se od slabší Essentie moc neliší: má navíc třeba mlhovky, Bluetooth handsfree nebo kola z lehké slitiny.

Anketa

Jak důležitý je pro vás u auta design?

Nejkratší a nejdražší: Mini Countryman

  • Délka: 4097 milimetrů
  • Objem kufru: 350 litrů
  • Startovací cena: 490 000 Kč [1.6/72 kW s výbavou One]
  • Cena čtyřkolky: 717 500 Kč [1.6/135 kW s výbavou Cooper S]

A stylovka na závěr. Ze všech aut je nejmenší, a přitom nejdražší: startuje těsně pod půlmilionem, ale to jen coby dvoukolka s motorem 1.6/72 kW a výbavou One. Ta je ale skoro se vším, co má takové auto mít: od šesti airbagů přes stabilizační systém a monitorování tlaku v pneumatikách až po klimatizaci. Podnětem pro vyšší výbavu Cooper Cool jsou jen litá kola, tempomat a automatická klimatizace. Čtyřkolka? Přes sedm set tisíc. A motor se 135 kW. Ani to není vše. Mini John Cooper Works žene dokonce 160 kW. Stojí však 895 000 korun – tedy skoro čtyřikrát tolik, co základní Suzuki SX4, s nímž jsme článek začínali. Inu, tak rozevřený je dnes cenový svět jinak vcelku podobných aut.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+63
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto

3. 6. 2013 | Jindřich Hradecký | 1 komentář

Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto

Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč... celý článek

Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí

23. 4. 2013 | Jindřich Hradecký

Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí

Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými... celý článek

Půltucet motorů pro Octavii: kolik který stojí a kdy se jaký vyplatí?

27. 2. 2013 | Jindřich Hradecký | 4 komentáře

Půltucet motorů pro Octavii: kolik který stojí a kdy se jaký vyplatí?

Nejprodávanější auto Česka Škoda Octavia se zabydluje na trhu ve třetí generaci. Kromě modernějšího designu a jiných rozměrů se ukazuje také novou rodinu motorů. Kdy který vybrat a... celý článek

Cestovní náhrady 2013: Za auto méně, na jídlo více

31. 12. 2012 | Jindřich Hradecký | 5 komentářů

Cestovní náhrady 2013: Za auto méně, na jídlo více

V Česku se člověk nají za 150 korun, ve Švýcarsku za 1500 Kč. Přitažené za vlasy? Reálně snad, ale podle výše denního stravného v tabulce Ministerstva financí to vychází právě takhle.... celý článek

Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?

11. 9. 2012 | Jindřich Hradecký | 21 komentářů

Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?

Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských... celý článek

Partners Financial Services