Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto

Jindřich Hradecký | rubrika: Analýza | 3. 6. 2013 | 1 komentář
Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč příliš sebevědomá? Může někdo z konkurence ohrozit 610 litrů v kufru nejžádanější škodovky? Napoví velké srovnání kombíků nižší střední třídy – ideálních aut na letní dovolenou.
Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto

Škoda Octavia Combi

  • Objem kufru: 610 litrů
  • Cena za litr kufru: 598 Kč
  • Cena benzinové verze: 364 900 Kč
  • Motor: 1.2 TSI/63 kW
  • Cena dieselové verze: 419 900 Kč
  • Motor: 1.6 TDI/66 kW

Stará Octavia Combi (druhá generace) startovala na 359 900 korunách, nástupkyně se prodává za cenu od 364 900 korun. Takový posun asi většina zájemců na první pohled odkývne, ale podrobnější rozbor trochu zabolí: připlácet si třeba 10 000 korun za klimatizaci nebo 4000 korun za dálkové ovládání centrálního zamykání? Nejlevnější dieselová varianta, která ke kombíkům tak nějak patří, vyjde na 419 900 Kč. Pořád se bavíme o základní výbavě Active. Vyšší a žádanější Ambition značí ceny 429 900, respektive 479 900 korun, tedy o (pěta)šedesát tisíc víc. Dostanete za ně třeba mlhovky, šestnáctipalcová kola, lakované kliky či palubní počítač.

Náš tip: sledování vyjetí z jízdního pruhu za 15 000 Kč

Nejlevnější benzin? Na Peníze.cz!

Víte, kde najdete nejlevnější benzin ve svém okolí? My ano. Vyzkoušejte naše vyhledávání čerpacích stanic podle adresy nebo místa, kde se právě nacházíte.

Vývoj ceny benzinu a ceny nafty

Volkswagen Golf Variant

  • Objem kufru: 505 litrů
  • Cena za litr kufru: 857 Kč
  • Cena benzinové verze: 432 900 Kč
  • Motor: 1.2 TSI/77 kW
  • Cena dieselové verze: 474 900 Kč
  • Motor: 1.6 TDI/77 kW

Kombík Golfu začíná s cenami o dost výš než Octavia, však je také částka 857 korun za každý litr v kufru nejvyšší z celého našeho výběru. Golf ale startuje se silnějšími verzemi motorů než Octavia, navíc dieselový přichází rovnou s lepší výbavou Comfort Edition, zatímco benzinový se základní Trendline. Už ta má sedm airbagů (dva přední, boční, hlavové a jeden kolenní řidiče), stabilizační systém, elektricky ovládaná okna, centrál na dálku, klimatizaci, palubní počítač a podobně. V tom Octavii utíká. Comfort Edition, to už je také tempomat, ovládání rádia na volantu, kola z lehké slitiny atd.  

Náš tip: parkovací kamera za 5200 Kč pro Comfort Edition

Hyundai i30 kombi

  • Objem kufru: 528 litrů
  • Cena za litr kufru: 568 Kč
  • Cena benzinové verze: 299 990 Kč
  • Motor: 1.4/73 kW
  • Cena dieselové verze: 359 990 Kč
  • Motor: 1.4 CRDi/66 kW

Kombík z moravskoslezských Nošovic koupíte za částku pod tři sta tisíc, z nejprodávanější trojky jde o jasně nejlevnější auto. Podobně jako u Octavie chybí základní výbavě Entry klimatizace i dálkové centrální zamykání. Není divu, že Češi kupují vůz až od druhé specifikace Trikolor – oficiálně stojí o 41 000 korun víc, díky akci ale nyní (výhradně) benzinovou verzi Trikolor pořídíte za 315 990 korun – tedy jen o šestnáct tisíc dráž než chudou Entry.

Náš tip: litá kola za 5000 Kč

Kia Cee´d SW

  • Objem kufru: 528 litrů
  • Cena za litr kufru: 559 Kč
  • Cena benzinové verze: 294 980 Kč
  • Motor: 1.4/73 kW
  • Cena dieselové verze: 344 980 Kč
  • Motor: 1.4 CRDi/66 kW

Cee´d je ještě o pět tisíc levnější než Hyundai i30, i tady ale chybí klimatizace. Rozumné je postoupit na verzi Comfort za 329 980 korun s benzinovým a za 379 980 korun s dieselovým motorem. Kia u něj zároveň sází na program 777 aneb práci zdarma při servisních prohlídkách na sedm let. U varianty Exclusive za 374 980 (benzin) a 424 980 (diesel) korun má zdarma i materiál včetně provozních kapalin.

Náš tip: metalíza za 8000 Kč

Peugeot 308 SW

  • Objem kufru: 573 litrů
  • Cena za litr kufru: 524 Kč
  • Cena benzinové verze: 300 000 Kč
  • Motor: 1.4/70 kW
  • Cena dieselové verze: 344 980 Kč
  • Motor: 1.6 HDi/68 kW

Do třetice třistatisícové auto. Peugeot si nehraje na baťovské devítky a svůj kombík nižší střední třídy dává za rovných 300 000 korun. Přitom hned základní výbava Access je bohatě vybavená: najdeme v ní nejen klimatizaci, rádio s CD, dálkové ovládání a podobné prvky, ale i ty v základních výbavách řídce vídané: tempomat či LED-světla. Kupodivu se ale připlácí 9500 korun za stabilizační systém. Pochválit můžeme i odstup naftové verze: je dražší jen o 35 000 korun.

Náš tip: sedmimístná verze za příplatek 17 400 Kč

Renault Mégane Grandtour

  • Objem kufru: 486 litrů
  • Cena za litr kufru: 576 Kč
  • Cena benzinové verze: 279 900 Kč
  • Motor: 1.6/74 kW
  • Cena dieselové verze: 339 980 Kč
  • Motor: 1.5 dCi/81 kW

A po trojici konkurentů lákajících na třísettisícovou hranici jdeme ještě o dost níž: druhý z francouzských kombíků (Citroën ho od C4 nenabízí) startuje na 279 900 korunách se šestnáctistovkou a solidní výbavou Authentique, v níž nechybí klimatizace, dálkový centrál či třeba rádio s Bluetooth. Stejně jako u Peugeotu se připlácí deset tisíc za stabilizační systém. To už je lepší přidat patnáct tisíc za výbavu Advantage, která stabilizaci má a k tomu i lakování klik, zrcátek, LED-světla, mlhovky či dešťový a světelný senzor.

Náš tip: vyhřívaná sedadla za 5600 Kč

Anketa

Vybrali byste si ze dnes srovnávaných?

Ford Focus kombi

  • Objem kufru: 490 litrů
  • Cena za litr kufru: 694 Kč
  • Cena benzinové verze: 339 990 Kč
  • Motor: 1.6/77 kW
  • Cena dieselové verze: 468 990 Kč
  • Motor: 1.6 TDCi/70 kW

Fordu letos prodeje drhnou a třeba zrovna ceník Focusu ukazuje, čím to může být. Nejmenší kufr, vyšší cena – v přepočtu na litr objemu zavazadelníku jsme skoro na sedmi stovkách, spolu s Golfem si evidentně nechává za prestiž zaplatit. Pochválit ale můžeme hned základní výbavu Trend s klimatizací nebo palubním počítačem. Velká potíž nastává u dieselové verze – oficiálně stojí o drsných 129 000 korun víc.

Náš tip: tempomat + omezovač rychlosti za 9000 Kč

Opel Astra Sports Tourer

  • Objem kufru: 500 litrů
  • Cena za litr kufru: 676 Kč
  • Cena benzinové verze: 337 900 Kč
  • Motor: 1.4/74 kW
  • Cena dieselové verze: 399 900 Kč
  • Motor: 1.3 CDTI/70 kW

Také docela drahý litr objemu pro zavazadla. Opel je alespoň s oběma druhy pohonu blíž: benzinovou i dieselovou variantu koupíte za cenu pod čtyři sta tisíc. Základní výbava Essentia má klimatizaci, dálkové centrální zamykání i rádio s CD. Zbytek, jako palubní počítač či mlhovky, najdeme ve stupni Enjoy za 352 100, respektive 414 100 korun.

Náš tip: paket Bluetooth 2 s tempomatem za 12 3000 Kč

Počítejte s námi: Kdy se vyplatí benzíňák, kdy diesel

Auto na benzín nebo naftu, co je výhodnější?

l/100 Km
l/100 Km
Kč/l
Kč/l
km

Nepovinné údaje

km
km

Další kalkulačky

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+133
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Oblíbená témata

auto-moto, koupě auta, octavia

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží

19. 6. 2013 | Jindřich Hradecký | 1 komentář

Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží

Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV). celý článek

Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí

23. 4. 2013 | Jindřich Hradecký

Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí

Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými... celý článek

Půltucet motorů pro Octavii: kolik který stojí a kdy se jaký vyplatí?

27. 2. 2013 | Jindřich Hradecký | 4 komentáře

Půltucet motorů pro Octavii: kolik který stojí a kdy se jaký vyplatí?

Nejprodávanější auto Česka Škoda Octavia se zabydluje na trhu ve třetí generaci. Kromě modernějšího designu a jiných rozměrů se ukazuje také novou rodinu motorů. Kdy který vybrat a... celý článek

Cestovní náhrady 2013: Za auto méně, na jídlo více

31. 12. 2012 | Jindřich Hradecký | 5 komentářů

Cestovní náhrady 2013: Za auto méně, na jídlo více

V Česku se člověk nají za 150 korun, ve Švýcarsku za 1500 Kč. Přitažené za vlasy? Reálně snad, ale podle výše denního stravného v tabulce Ministerstva financí to vychází právě takhle.... celý článek

Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?

11. 9. 2012 | Jindřich Hradecký | 21 komentářů

Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?

Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských... celý článek

Partners Financial Services