Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Trh aut 2013: Kdo zlevní, vyhraje!

Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Trh aut 2013: Kdo zlevní, vyhraje!

Jak souvisejí žebříčky prodejů aut s jejich cenami u deseti letos nejžádanějších značek Česka? Podívejme se na žebříček čerstvě registrovaných vozů a na to, co firmy před tím provozovali s jejich cenami...

ŠKODA – registrace 2013: 3655 aut

V článku Nové ceny škodovek: o procento vyšší DPH nemá vliv jsme ukázali, že domácí automobilka letos zahýbala hlavně s výbavami. Fabia kvůli tomu zdražila o 9000 Kč, Roomster zase o 8000 Kč zlevnil, ale jen proto, že vrátil do nabídky tříválcový motor. Největší hromobití předvedl Rapid. Nejprve vylepšil výbavu a zvedl kvůli tomu cenu o tři tisíce na 292 900 Kč. V půlce ledna sáhl konečně ke kroku, na nějž u levně pojatých aut slyší Češi mnohem víc: cenu základní verze stáhl na 269 900 Kč. A ejhle! Rapid je najednou třetím nejprodávanějším autem Česka za Octavií a Fabií. Přitom ještě v prosinci byl až ve druhé desítce. Inu, co dokáže třiadvacet tisíc…

Nejlevnější benzin? Na Peníze.cz!

Víte, kde najdete nejlevnější benzin ve svém okolí? My ano. Vyzkoušejte naše vyhledávání čerpacích stanic podle adresy nebo místa, kde se právě nacházíte.

Vývoj ceny benzinu a ceny nafty

VOLKSWAGEN – registrace 2013: 1279 aut

Německá značka je konzervatismus sám: v modelech, jménech, cenách. Ani letos s nimi VW nijak zvlášť nehýbe, nemá totiž proč. Golf je neprodávanějším autem za zmíněnými třemi škodovkami (373 aut měsíčně) – a není to jen díky jeho skvělé pověsti: cenovkou 329 900 Kč nasadil Golf do boje tak rázně, že to ovlivnilo celou cenotvorbu českého bestselleru Octavie, jak jsme si vysvětlili v článku Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů. Daří se ale i dalším držákům značky: Passat je letos v žebříčku nejprodávanějších aut Česka šestý (255 aut), startuje na 609 900 Kč. Také na Polo lidé pořád slyší, za lepší než dvanáctou pozicí v prodejích (202 aut) podle nás vězí docela vysoká cena: 256 900 Kč za pětidveřovou verzi. Mezi hodně úspěšné vozy letos patří jednadvacátý Tiguan (124 registrovaných aut) s cenovkou 439 900 Kč.

HYUNDAI – registrace 2013: 1128 aut

Nošovický tygr letos tak moc chce uzmout první místo mezi importéry. Zatím mu k tomu chybí přidat ještě dvě stovky aut měsíčně. Drží se podobné strategie jako jeho hlavní sok v boji o trůn Volkswagen – držet jednotné ceny, pokud to jde, celý rok. Jasnou vlajkovou lodí je model i30: asi se diví, že zatím prohrává s Rapidem, ale celkové páté místo pár vozů za Golfem (336 aut) se počítá. Za porážku s Rapidem dost možná může právě fakt, že je nyní i30 poprvé v dějinách dražší (289 990 Kč, třídveřová varianta vozu o 10 000 Kč méně) než sedan Škody. Pod 200 000 Kč se prodávají prckové i10 (189 990 Kč) a i20 (199 990 Kč), Češi ale spíš slyší na konkurenta Roomsteru ix20 za 259 990 Kč v akci s klimatizací.

CITROËN – registrace 2013: 651 aut

Největší překvapení letošního roku: čtvrté místo mezi značkami je dokonalý šok, takhle dobře se citroëny v Česku neprodávaly dobré tři roky. Co za tím vězí? Podle nás akce Veselé ceny bez DPH, kterou Francouzi zareagovali na zvýšení DPH. Poté, co to přineslo až nečekaný lednový úspěch, prodloužili akci i na únor. Malý Citroën C1 Furio pořídíte za 145 900 Kč, v ceně přitom získáte i autorádio, klimatizaci nebo přední mlhové světlomety. C3 Picasso nyní stojí i ve výbavě Tendance stejně jako Furio – tedy 204 900 Kč. To nejzajímavější se podle nás nyní odehrává u C4, kterou ve výbavě Tendance s motorem 1.6 VTi koupíte za 289 900 Kč – v ceně je vedle klimatizace i tempomat a další prvky. Novinkou je pak financování s „nulaprocentním“ úrokem, bez navýšení a poplatků pro C4 Furio 1.4 VTi. Pod tři sta tisíc se vejde i velké C4 Picasso Tendance 1.6 VTi (299 900 Kč – v ceně je i tempomat, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, automatická klimatizace, panoramatické čelní sklo, přídavná LED světla). Nejprodávanějším citroënem je ale Berlingo a není divu, když s dieselovým motorem 1.6 HDi stojí 279 900 Kč. V akci Veselé ceny bez DPH nejsou zahrnuty vozy Citroën C-Elysée, C4 Aircross a luxusní modelová řada DS. Nicméně i tyto vozy se prodávaly v lednu nečekaně dobře. C-Elysée coby konkurent Rapidu stojí 220 000 Kč (získáte i zimní pneu zdarma). Nejmenšího zástupce řady DS – DS3 ve speciální sérii Young&Wild – získáte za 339 900 Kč a při rozložení 48 měsíčních splátek v případě financování bez navýšení jej můžete mít pouze za okamžitou akontaci ve výši 120 000 Kč, a to s úrokem i navýšením splátek nula procent.

RENAULT – registrace 2013: 643 aut

Únorovým hitem Renaultu je nový Fluence, který mimo jiné přináší moderní technologie jako multimediální a navigační systém R-Link, poloautomatickou ruční brzdu, asistent rozjezdu do kopce nebo na všech úrovních výbavy bluetooth handsfree. V nabídce je také nový dieselový motor dCi s výkonem 96 kW/130 koní se spotřebou 4,6 l/100 km. K uvedení novinky, která začíná na 264 900 Kč, nyní platí zajímavá pobídka: vyberete-li si výbavu, která se vám líbí, značka vám za stejnou cenu nabídne vyšší výbavu. Pokud si tedy objednáte Fluence Authentique za 264 900 Kč, dostanete za tuto cenu Expression atd. Od půlky ledna také zvedl Renault záruky na své vozy na pět let a 100 000 km (podle toho, co nastane dřív). Další zprávy už tak skvělé nejsou: třeba malé Twingo, které před pár dny začínalo na 164 900 Kč, startuje nyní až na 224 900 Kč, pravda v plné výbavě. Větší Clio stojí 229 900 Kč a Mégane 279 900 Kč. I tady platí akce s výběrem výbavy a nabídkou vyšší za stejnou cenu. Scénic a Grand Scénic podražily o dvacet tisíc, nyní stojí 369 900 a 384 900 Kč.

FORD – registrace 2013: 539 aut

Modrý ovál zažívá krušné časy. Zatímco v předchozích letech sbíral tituly importéra roku, ke konci loňského roku jako by mu došel dech a ani start letoška není nic moc: zatím zaregistroval 539 osobních aut, meziročně o 23 procent méně, a v žebříčku je až na šestém místě. Obstojně si stojí jen Fiesta: díky 187 registrovaným autům jí patří 14. místo. Cenu 211 150 Kč za třídveřovou a 228 150 Kč za pětidveřovou Fiestu ještě Češi akceptují, další fordy už jsou podle mínění lidí přes míru. Platí to hlavně o kdysi tak populárním Ka – malých káček se letos zaregistrovalo v Česku pouhých jedenáct (144. místo), a to auto nyní ještě zdražilo ze 179 990 Kč na 191 150 korun. Moc se nevede ani novince B-Maxu, který stojí 291 150 Kč – v žebříčku 2013 ho najdeme na 41. pozici (68 aut). Dřívější pozice mezi elitou už vyklidily i Focus (103 vozů, 27. příčka – však také stával pod tři sta tisíc, nyní 321 150 Kč) a Mondeo (36 aut, 67. místo, cena od 543 990 korun).

KIA – registrace 2013: 425 aut

Ke cti je jí nutno připsat, že daň nedaň drží do koruny ceny z loňska. Nejlépe se dlouhodobě vede Cee´du (203 aut, 11. místo) – už měsíce s cenovkami 274 980 Kč za novou a 259 980 Kč za předchozí generaci. Hezké časy zažívá také terénní Sportage (25. místo za 111 letos registrovaných vozů), která začíná na 384 980 korunách. Další dva důležité modely ale paběrkují: zatímco sesterský Hyundai ix20 patří mezi sedm nejžádanějších, jeho dvojče Venga je až na 63. místě (39 aut) – přitom stojí o pět tisíc méně (254 980 Kč) než právě ix20 (259 990 Kč). To u malého Ria už cenovka vysvětluje vše: Hyundai i20 (199 990 Kč) patří do elitní desítky Česka, Rio (229 980 Kč) najdeme až na 76. pozici (32 aut – jen 14 procent registrací proti i20).

PEUGEOT – registrace 2013: 420 aut

Opravdu zvláštní cenová politika. Levný sedan 301 coby dvojče Citroënu C-Elysée se stejnou cenou 220 000 Kč je na trhu jen pár týdnů, když mu sám Peugeot zavřel dveře poté, co neuvěřitelně snížil cenu o dost prestižnější 308 z 285 000 Kč na 230 000 korun. Tím zároveň přistřihl křídla malému Peugeotu 208, který navíc zdražil z 220 000 na 229 000 Kč. Výhodná cena 308 se v registracích projeví až v součtu za celý únor, za leden je auto až na 39. příčce (73 vozů), tedy kousek za 208 (34. místo za 89 aut). Model 301 najdeme daleko vzadu (34 aut a 69. pozice) a příště to asi nebude lepší.

Anketa

Kdy jste si udělali řidičák?

DACIA – registrace 2013: 305 aut

Značka, která sází na nízké ceny z principu, se letos s přehledem drží v elitní desítce. Kupodivu za to může hlavně Logan MCV – stěhovák s obřím kufrem, který se prodává za 184 900 korun. V lednu vystoupal ze čtyř modelů značky nejvýš (26. místo, 108 vozů) a převzal tak žezlo po terénním Dusterovi, který jasně táhl prodeje loni. Teď mu patří 33. příčka (92 aut), díky ceně 249 900 Kč (s klimatizací 264 900 Kč, na vybrané skladové vozy zimní pneumatiky zdarma) si ale svá čísla drží. To, že se tak vede Loganu MCV je překvapivé i proto, že Dacia loni vpustila na trh konkurenční velkoprostorový model Lodgy. Rodinné kompaktní MPV s obrovským zavazadlovým prostorem 827 litrů začíná už na 214 900 Kč, letos na to ale zatím slyšelo jen 78 Čechů, což značí pro Lodgy 37. pozici. Nejméně se zatím prodávalo Sandero (86. příčka, 27 aut), což má ale snadné vysvětlení: nástup nové, mnohem atraktivnější generace, která se bude nejspíš prodávat ze všech dacií naopak nejlépe. Do vínku k tomu dostalo cenovku 159 900 Kč za verzi s posilovačem řízení, ESP, čtyřmi airbagy či děleným zadním sedadlem. Když Sandero vsadilo na nízkou základní cenu, musí nabízet větší souhrn příplatkové výbavy – ta je až nečekaná u tak lowcostového modelu: kdo by třeba čekal multimediální navigační systém, parkovací senzory, tempomat a podobně? Nejlépe vypadá Sandero ve verzi Stepway (219 900 Kč) se zvýšeným podvozkem, vzhledem SUV, střešními lištami a metalickou barvou.

TOYOTA – registrace 2013: 293 aut

Největší japonská značka sází na vyrovnanost. Žádný model nemá v první třicítce, zato hned pět v první stovce. Nejvíce ze všech toyot slyší dál Češi na Yaris (36. místo, 83 vozů), který se stejně jako loni prodává za 229 900 korun, respektive 239 900 Kč coby pětidvířko. První čtyřicítku uzavírá větší Auris (70 registrací), který v nové verzi podražil na 329 900 korun, stará zůstala na loňských z 299 900 Kč. Následuje terénní RAV4 (71. příčka za 34 vozidel) – skutečný teréňák (nikoliv jen moderní převlek SUV) za půlmilion (499 900 Kč) je pro některé Čechy stabilní lákadlo. Toyota si nyní hodně slibuje od modernizovaného až sedmimístného MPV Verso (zatím až 83. místo za třicet registrací), cenovka 399 900 Kč za pětimístnou variantu nevypadá tak zle. Stovku uzavírá malé Aygo z Kolína (22 aut). Cenovkou 169 900 Kč je na tom hůře než sourozenec Citroën C1 (145 900 Kč), ale lépe než Peugeot 107 (175 000 Kč) i drtivá většina konkurentů nejmenších městských vozítek.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+350
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 2. 2013 18:17, Jirka

Kdeže jsou doby, kdy Opel vyhrával importéra roku? Letos je zatím dvanáctý a kdo ví, jestli si tuhle pozici vůbec udrží...

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 13. 02. 2013 06:27)

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

14. 2. 2013 | 11:48 | Fredy

Kdysi se říkalo, že Opel byl vymyšlen proto, aby nebyl Ford považován za dělnické auto .... :)
Ale pamatuje že jedno Opela kombíka jsem měl ve firmě nějak brzy po roce 1989 a jezdil slušně. Byl sice starší a dovezený...
více

13. 2. 2013 | 18:17 | Jirka

Kdeže jsou doby, kdy Opel vyhrával importéra roku? Letos je zatím dvanáctý a kdo ví, jestli si tuhle pozici vůbec udrží... více

13. 2. 2013 | 13:15 | eďa

Už jen vědět, né o tom jen kecat jako o všem a skutek utek. Praxe rozhoduje, kecy jsou na hovno, nic než praxe, že jezdit na vodu lze, je teda pořádný průšvih. A teď v době krize, když všichni šetří, kde se dá i nedá a stejně...více

13. 2. 2013 | 10:02 | Fredy

Zdravím mistře. Opela nemám, jen mě to tak napadlo. Samozřejmě těch značek aut je více, ale mezi ty hlavní právě Opel patřil. Moc to nesleduji a auto mám proto, aby mě někam dovezlo, tedy sloužilo a ne abych jej oprašoval...více

13. 2. 2013 | 8:17 | eďa

Ahoj Fredy. Co máte za Oplíka, snad né Astru a jezdíte s ním do servisu anebo jste fundovaný opravář ? Já si ho opravuju sám a teď zkouším jezdit na HHO. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pragmatismus, Limitní cena, Private banking, daň z příjmů, třetí pilíř, penzijní společnosti, účastnické fondy, transformované fondy, FPD Savills, nezařazená evidence, Keňa, IKS KB? ČSOB, ePlatby, spendee, Autopilot, škodní události, hospodářská unie, Daneš Zátorský

8B32103, 1SC1588, 3P64946, 3AI3206, 4AN8298

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK