Nové ceny škodovek. O procento vyšší DPH nemá vliv

Jindřich Hradecký | rubrika: Analýza | 6. 2. 2013
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Nové ceny škodovek. O procento vyšší DPH nemá vliv

Aby ne, když s cenami pozitivně zahýbala Škoda Auto, které patří třicet procent českého trhu s novými auty. Každý z konkurentů na malém českém rybníčku proto čeká, jakou cenovou politiku ten který rok Škodovka nasadí. Letos sáhla k cenovým úpravám až v půlce ledna. Co změnila? Na to jsme se podívali pořádně.

Škoda Auto nyní prodává v Česku sedm modelů. A u čtyř z nich nyní nasadila jiné ceny. Zbrusu nové dostal logicky očekávaný trhák tohoto roku Octavia III. Nově spočítané takzvané akční ceníky pak platí na menší Fabii a Roomster. Výrazně s cenou dolů, jak jsme po tom volali v lednovém článku Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů, pak šel Rapid. Pojďme si hlavní změny projít.

Nejlevnější benzin? Na Peníze.cz!

Víte, kde najdete nejlevnější benzin ve svém okolí? My ano. Vyzkoušejte naše vyhledávání čerpacích stanic podle adresy nebo místa, kde se právě nacházíte.

Vývoj ceny benzinu a ceny nafty

Fabia: o procento víc = o tisíc dolů

Když to vezmeme od základu, nejprodávanější malé auto Česka zvedlo cenu o 9000 Kč. Fabia v základu Easy nyní stojí 209 900 Kč místo 200 900 Kč. Na rozdíl od dřívějška ale nově získala klimatizaci – ta stávala 10 000 Kč, což jsme porovnávali třeba v článku Klimatizace v autě: kolik stojí a na kolik přijde údržba. Sečteno: Fabia po růstu DPH o jedno procento zlevnila o tisícovku.

Zajímavější je podle nás pídit se po výbavě Active, s níž nyní stojí Fabia 229 900 Kč s tříválcovým motorem 1.2 HTP a 239 900 Kč se čtyřválcem 1.4. Značí to zdražení o 5000 Kč, kompenzuje ho ale výbava: nově i s litými koly či mlhovkami, nebo jak se stalo poslední dobou módou, metalízou zdarma. Ta přitom coby příplatek běžně stojí 10 100 Kč.

Zvláštní kategorií jsou skladová auta. Škoda Auto je vede na svém webu pod záložkou Nové vozy ihned k dodání – jsou k odběru okamžitě a za nižší ceny. Nemůžete si je ale nakonfigurovat podle libosti. Srovnání oficiálních cen a skladovek ukazuje tabulka.

Porovnání cen Fabie

Výbava a motor

Oficiální cena

Cena skladového auta

Fabia Active 1.2 http

229 900 Kč

192 000 Kč

Fabia Ambition 1.2 TSI

264 900 Kč

258 500 Kč

Fabia Combi Ambition 1.2 HTP

249 900 Kč

211 000 Kč

Procenta dolů!

Oficiální slevové akce

  • Modely Fresh s nadstandardní výbavou. Tato nabídka zahrnuje Fabii, Fabii Combi, Roomster a Rapid.
  • Stylový paket Sportline pro Fabii Ambition za 25 300 Kč.
  • Zimní edice Yeti Trumf za 349 900 Kč.
  • Pět dveří za cenu tří pro nejmenší model Citigo.
  • Akční nabídka Edition CZ platná pro Octavii Combi II včetně verzí RS a Scout. Výhoda u vybraných motorizací a výbav činí až 85 000 Kč. Ke každé výbavě si můžete pořídit balíček Plus (úspora 29 900 Kč). 

Roomster: zlevnil, nebo zdražil?

Čistě číselně vzato Roomster zlevnil: ještě v půlce ledna stával 247 900 Kč, nyní 239 900 korun. Ale je to tím, že se do nabídky motorů vrátil tříválec 1.2 HTP. Dřív auto startovalo až s motorem 1.4 a s ním nyní stojí 249 900 Kč – tedy o dva tisíce víc než před pár dny. Takže vlastně zdražil. Jenže změnu kompenzuje rozšíření základní výbavy o litá kola či metalický lak jako u Fabie. Po této další houpačce se dá říct: ano, Roomster zlevnil.

Ještě zajímavější bonusy najdeme u prostřední výbavy Ambition za 271 900 Kč: ta už se prodává jen s modernějším motorem TSI a kromě litých kol dává proti nedávné minulosti zdarma i sportovní kožený volant či parkovací asistent. Když se opět podíváme na takzvané skladovky, najdeme cenový posun v relaci deseti až třiceti tisíc dolů.

Porovnání cen Roomsteru

Výbava a motor

Oficiální cena

Cena skladového auta

Roomster Active 1.4

249 900 Kč

239 900 Kč

Roomster Ambition 1.4

257 900 Kč

241 900 Kč

Roomster Ambition 1.2 TSI

278 900 Kč

249 900 Kč

Nová Octavia: na DPH zapomněli?

Jak už jsme psali, zatímco s první generací začínalo v současnosti nejprodávanější auto v Česku na 335 700 Kč (v roce 1996) a s druhou na 424 900 Kč (v roce 2004), pro Octavii III zvolila Škoda Auto základní cenu 334 900 Kč. Jde o verzi s nejslabším benzinovým motorem 1.2 TSI (63 kW), který Octavia II vůbec neměla. To dalo Škodě prostor pro manévrování směrem dolů. Jde evidentně o marketingový tah pro zaklínadlo zvané „cena od“. Důkaz? Stejnou dvanáctistovku, jen s vyšším výkonem 77 kilowattů, najdeme v ceníku o 32 000 Kč dráž – a to je pořádná přirážka. Podobně jako za střední (myšleno druhou) výbavu Ambition: + 60 000 Kč! Nejlevnější dieselová Octavia III (1.6 TDI) stojí oficiálně 426 900 Kč. Proti prvním ohlášeným cenám, které jsme představili ve zmíněném článku Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů, jde (kromě startovacích 334 900 Kč) o ceny vyšší o 2000 Kč. Podle zákulisních informací za tím vězí fakt, že se v prvních předpokladech pozapomenulo právě na ono jedno procento daně z přidané hodnoty navíc.

Anketa

Dočkala se už Škoda Rapid férové ceny?

Rapid: minus 23 000 Kč. Konečně!

Přestřelená cena, na tom se shodovali všichni odborníci u cenovky 292 900 Kč, která u Rapidu platila ještě v půlce ledna. To už není pravda, základní verze nyní stojí 269 900 Kč, a to s výbavou Active a tříválcovým motorem. To je podle nás vzhledem ke konkurenci pořád hodně, za tuto cenu bychom viděli verzi s motorem 1.2 TSI, kterou nyní oficiálně pořídíte za 284 900 Kč. Neboli: Rapid by měl patnáct tisíc korun ještě ubrat. Třeba s prostřední výbavou Ambition, s níž už vypadá jako auto, se prodává za 299 900 Kč, s dieselem za 379 900 Kč – hodně, že? I v nejvyšší výbavě Elegance (nyní 409 900 Kč) by se měl podle nás vejít pod čtyři sta tisíc. Podobné úvahy se promítají v nabídce skladových aut, která ale musíte koupit, tak jak jsou (včetně barev laku a doplňků výbavy).

Porovnání cen Rapidu

Výbava a motor

Oficiální cena

Cena skladového auta

Rapid Ambition 1.2 TSI (63 kW)

299 900 Kč

269 900 Kč

Rapid Ambition 1.2 TSI (77 kW)

319 900 Kč

299 900 Kč

Rapid Elegance 1.2 TSI (63 kW)

362 900 Kč

329 900 Kč

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+84
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů

9. 1. 2013 | Jindřich Hradecký | 6 komentářů

Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů

Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší... celý článek

Jaký cenový karambol způsobila Škoda Rapid?

5. 12. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů

Jaký cenový karambol způsobila Škoda Rapid?

Jednou z nejzajímavějších událostí podzimu 2012 na automobilovém trhu představuje nástup sedmého modelu Škody, ale i dalších novinek do podkategorie levnějších rodinných aut nižší střední... celý článek

Úvěr na auto: přeplatíte šedesát tisíc, nebo „nic“

21. 11. 2012 | Jindřich Hradecký | 7 komentářů

Úvěr na auto: přeplatíte šedesát tisíc, nebo „nic“

Stejné auto, totožná úvěrová společnost, přesto to vaše peněženka pocítí úplně jinak. Záleží na tom, jak velkou zvolíte akontaci, na jak dlouho se zadlužíte i jaké vyberete pojištění.... celý článek

Kolik zaplatíte za větší kufr? Srovnání kombíků a spol.

7. 11. 2012 | Jindřich Hradecký | 1 komentář

Kolik zaplatíte za větší kufr? Srovnání kombíků a spol.

Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

28. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete... celý článek

Partners Financial Services