Kolik zaplatíte za větší kufr? Srovnání kombíků a spol.

Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Kolik zaplatíte za větší kufr? Srovnání kombíků a spol.

Z logiky věci vyplývá, že nejvíc stojí kombíky, dražší jsou ale jen relativně: zavazadelník mívají proti kratším verzím o polovinu větší, připlácí se za ně obvykle ale jen deset až dvacet procent z ceny kratší verze. Někdy ale nic! Více prozradí naše velké srovnání.

Malé hatchbacky vs. kombíky

Škoda Fabia

U nejžádanějšího malého auta Česka si nechává Škodovka připlatit za delší verzi 34 000 korun. To je víc než u Octavie a vůbec nejvíc ze všech malých kombi na trhu. Na druhou stranu je rozdíl mezi kufrem hatchbacku (315 l) a kombíku (505 l) výrazných 190 litrů.

Cena hatchbacku

200 900 Kč

Cena kombi

234 900 Kč (+ 17 %)

Příplatek za kombík

34 000 Kč

Kufr hatchbacku

315 litrů

Kufr kombíku

505 litrů (+ 60 %)

Rozdíl

190 litrů

Litr navíc stojí

179 Kč

Peugeot 207

Asi nejtěžší rozhodování mezi kvartetem malých kombi: litr v kufru navíc přijde na 429 korun. Nejde ani tak o to, že by kombík stál o tolik víc – třicet tisíc představuje menší příplatek než u Fabie. Ale jen sedmdesátilitrový rozdíl v zavazadelnících obou peugeotů (267 vs. 337 litrů) není tak výrazný jako u malé konkurence.

Cena hatchbacku

210 000 Kč

Cena kombi

240 000 Kč (+ 14 %)

Příplatek za kombík

30 000 Kč

Kufr hatchbacku

267 litrů

Kufr kombíku

337 litrů (+ 26 %)

Rozdíl

70 litrů

Litr navíc stojí

429 Kč

Seat Ibiza

U malého Seatu je objem kufru kombíku, zvaného ST, o 140 litrů větší (432 vs. 292 litrů), což pro něj hovoří dost jasně: za litr objemu zavazadelníku navíc dáte 121 Kč. Je ale ještě jeden lepší…

Cena hatchbacku

230 900 Kč

Cena kombi

247 900 Kč (+ 7 %)

Příplatek za kombík

17 000 Kč

Kufr hatchbacku

292 litrů

Kufr kombíku

432 litrů (+ 48 %)

Rozdíl

140 litrů

Litr navíc stojí

121 Kč

Renault Clio

… a tím je Renault, který vypsal jasnou motivaci pro nákup kombi zvaného Grandtour. Nabízí ho za úplně stejnou cenu jako pětidveřové Clio. Kdo by nepřijal nabídku 151 litrů v zavazadelníku navíc? Hatchback disponuje 288, kombi Grandtour 439 litry objemu.

Cena hatchbacku

189 900 Kč

Cena kombi

189 900 Kč (+ 0 %)

Příplatek za kombík

žádný

Kufr hatchbacku

288 litrů

Kufr kombíku

439 litrů (+ 52 %)

Rozdíl

151 litrů

Litr navíc stojí

nic

Běžný Renault Clio 189 900 Kč, jeho kombi verze také 189 900 Kč. To samé Ford Focus. Coby hatchback za 329 990 Kč. Cena kombíku? Také 329 990 Kč. Aneb sto padesát, respektive sto šedesát litrů objemu v kufru k dobru bez jakéhokoliv příplatku.

Že se svět aut zbláznil? Spíše za tím hledejme chytrý marketinkový tah. Jde totiž o dvě výjimky, většina pelotonu staví své kombíky cenově výš, někdo až přehnaně.

Dokonale to ukazuje naše analýza, do níž jsme zahrnuli všechny malé vozy, které nabízejí i kombíky (jsou jen čtyři: vedle Clia ještě Fabia, Ibiza a Peugeot 207), a k tomu půltucet zástupců nižší střední třídy (Golf, Octavia a spol.) a kvartet ještě reprezentativnějších kousků typu BMW 3, Mondea či Passatu.

Kombíky vs. lift-/hatchbacky nižší střední třídy:

Škoda Octavia

Octavia Combi stojí o třicet tisíc víc než liftback, jenže dvacetilitrový rozdíl v kufru je zanedbatelný. Není divu, že kombík si u Octavie Češi pořizují spíš kvůli designu, převozně liftback odvede stejně práce.

Cena liftbacku

329 900 Kč

Cena kombi

359 900 Kč (+ 0 %)

Příplatek za kombík

30 000 Kč

Kufr liftbacku

585 litrů

Kufr kombíku

605 litrů (+ 3 %)

Rozdíl

20 litrů

Litr navíc stojí

1500 Kč

Volkswagen Golf

Tady máme trošku potíž: verze Golfu totiž mají různě pojaté ceníky. Abychom vůbec mohli srovnávat, musíme vzít dosluhující generaci pětidveřového hatchbacku. Ten stojí s motorem 1.2 TSI (63 kW) coby Comfort Edition 329 900 Kč. Silnější verze 77 kW pak 353 900 Kč. Se 77 kW výkonu začíná i kombi, ale ve výbavě Trendline.

Cena hatchbacku

329 900 Kč

Cena kombi

439 900 Kč (+ 33 %)

Příplatek za kombík

110 000 Kč

Kufr hatchbacku

350 litrů

Kufr kombíku

505 litrů (+ 44 %)

Rozdíl

155 litrů

Litr navíc stojí

710 Kč

Hyundai i30

Tady je volba zřejmá. Zavazadelník kombíku z Nošovic disponuje o sto padesát litrů větším objemem než hatchback, přitom rozdíl v ceně je pouze desetitisícový.

Cena hatchbacku

289 990 Kč

Cena kombi

299 990 Kč (+ 3 %)

Příplatek za kombík

10 000 Kč

Kufr hatchbacku

378 litrů

Kufr kombíku

528 litrů (+ 40 %)

Rozdíl

150 litrů

Litr navíc stojí

67 Kč

Kia cee´d

Pětadvacet tisíc navrch chce za kombík Cee´du Kia. Měřeno korunami stojí litr v kufru 169 Kč. Rozdíl mezi oběma karosářskými variantami je totiž 148 litrů.

Cena hatchbacku

274 980 Kč

Cena kombi

299 980 Kč (+ 9 %)

Příplatek za kombík

25 000 Kč

Kufr hatchbacku

380 litrů

Kufr kombíku

528 litrů (+ 39 %)

Rozdíl

148 litrů

Litr navíc stojí

169 Kč

Renault Mégane

Nabízí se zajímavé srovnání s menším Cliem. Hatchback Mégane stojí o 65 000 Kč víc než Clio, u kombíků je rozdíl 100 000 Kč. A to je u Méganu rozdíl v kufrech menší: 119 litrů. Za každý tak zaplatíte 294 korun navíc. To je pořád slušný průměr. Ale podívejte na Focus!

Cena hatchbacku

254 900 Kč

Cena kombi

289 900 Kč (+ 14 %)

Příplatek za kombík

35 000 Kč

Kufr hatchbacku

372 litrů

Kufr kombíku

491 litrů (+ 32 %)

Rozdíl

119 litrů

Litr navíc stojí

294 Kč

Ford Focus

Desáté auto našeho výběru a druhé s akcí kombi za cenu hatchbacku. Za 329 990 Kč přitom dostanete nejen o 160 litrů kufru víc než u hatchbacku, ale také auto vybavené stabilizačním systémem, šesti airbagy, klimatizací, rádiem s CD či palubním počítačem.

Cena hatchbacku

329 990 Kč

Cena kombi

329 990 Kč (+ 0 %)

Příplatek za kombík

žádný

Kufr hatchbacku

316 litrů

Kufr kombíku

476 litrů (+ 51 %)

Rozdíl

160 litrů

Litr navíc stojí

nic

Kombíky vs. sedany a liftbacky střední třídy:

Volkswagen Passat

Podobně jako u Octavie spíš otázka designu. Základní zavazadelník kombíku Variant je u Passatu jen o sedm procent prostornější než u sedanu, ale má mnohem lepší přístup. Příplatek tomu skoro přesně odpovídá: za kombi se připlácí jen pět procent.

Cena sedanu

589 900 Kč

Cena kombi

619 900 Kč (+ 5 %)

Příplatek za kombík

30 000 Kč

Kufr sedanu

565 litrů

Kufr kombíku

603 litrů (+ 7 %)

Rozdíl

38 litrů

Litr navíc stojí

789 Kč

Ford Mondeo

Jeden ze tří kufrových poražených našeho kombi výběru. Podobně jako u Passatu také u Mondea připlatíte za kombi 30 000 Kč, v zavazadelníku tím ale získáte nicotných devět litrů – jeden tak vyjde na víc než 3 000 Kč. A protože kratší verze Mondea nabízí vedle sedanu u praktický liftback, není co řešit.

Cena liftbacku

527 190 Kč

Cena kombi

557 190 Kč (+ 6 %)

Příplatek za kombík

30 000 Kč

Kufr liftbacku

528 litrů

Kufr kombíku

537 litrů (+ 2 %)

Rozdíl

9 litrů

Litr navíc stojí

3333 Kč

BMW 3

A poražené kombi číslo 2. Kombík trojkové BMW stojí skoro o sto tisíc víc než sedan, ale v kufru vás za to odmění jen patnácti litry navíc. Argumenty? Jako vždy: lepší přístup a design – někomu se zkrátka kombi líbí víc.

Cena sedanu

740 000 Kč

Cena kombi

835 000 Kč (+ 13 %)

Příplatek za kombík

95 000 Kč

Kufr sedanu

480 litrů

Kufr kombíku

495 litrů (+ 3 %)

Rozdíl

15 litrů

Litr navíc stojí

6333 Kč

Toyota Avensis

Třetí do party poražených. Japonský kombík doplácí na to, že na rozdíl od sedanu na něj v současnosti neplatí akce: rozdíl v ceně je obřích 165 000 korun – na částku i na procenta (+ 39 %) jde o největší příplatek našeho srovnání a důkaz, že čím větší auto je, tím méně se kombík vyplatí.

Cena sedanu

419 900 Kč

Cena kombi

584 900 Kč (+ 39 %)

Příplatek za kombík

165 000 Kč

Kufr sedanu

509 litrů

Kufr kombíku

543 litrů (+ 7 %)

Rozdíl

34 litrů

Litr navíc stojí

4853 Kč

 

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+18
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Oblíbená témata

auto, auto-moto, hatchback, kombi, nákup auta

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Deset tipů na druhé auto do rodiny. Heslo: hlavně úsporně!

9. 10. 2012 | Jindřich Hradecký | 13 komentářů

Deset tipů na druhé auto do rodiny. Heslo: hlavně úsporně!

„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu... celý článek

Obří srovnání: Je výhodné pořídit si vůz s automatem?

25. 9. 2012 | Jindřich Hradecký | 15 komentářů

Obří srovnání: Je výhodné pořídit si vůz s automatem?

Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.

Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?

11. 9. 2012 | Jindřich Hradecký | 21 komentářů

Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?

Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských... celý článek

Ceny aut narazily na dno. A vydaly se vzhůru

24. 7. 2012 | Jindřich Hradecký | 6 komentářů

Ceny aut narazily na dno. A vydaly se vzhůru

Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.

Snižte daně, křičí řidiči! Víc než půlka ceny benzinu jde státní kase

20. 6. 2012 | Jindřich Hradecký | 14 komentářů

Snižte daně, křičí řidiči! Víc než půlka ceny benzinu jde státní kase

Už čtyři z pěti Čechů pociťují vážné trable s výší cen u stojanů čerpacích stanic. Za řešení by podle čerstvého průzkumu většina řidičů považovala snížení spotřební daně.

Partners Financial Services