Za kolik peněz do terénu? Srovnáváme ceny malých SUV

Jindřich Hradecký | rubrika: Jak na to | 27. 6. 2012 | 2 komentáře
Dává to smysl? Kombíky – s nimiž pak jezdí hlavně po D1 – si nezanedbatelná část Čechů pořizuje ve verzích 4×4, SUV kupují spíš s pohonem jedné nápravy a využívají je nejvíc – ve městě. Jak na to reagují automobilky u menších „teréňáků“? Přinášíme cenový přehled deseti nejžádanějších.
Za kolik peněz do terénu? Srovnáváme ceny malých SUV

Než jsme se ale dostali k SUV, museli jsme se přebrodit mořem jiných typů automobilů... Od nejmenšího:

Nejprodávanější menší SUV

 

2012

2011

Škoda YETI

1 905

3 968

Nissan QASHQAI

1 076

842

Hyundai ix35

915

1 830

Dacia DUSTER

857

2 324

Volkswagen TIGUAN

814

1 479

Kia SPORTAGE

569

1 501

Ford KUGA

323

573

Mitsubishi ASX

296

792

Honda CR-V

291

667

Volvo XC60

266

599

2011 jsou registrace za celý rok, 2012 za prvních pět měsíců. Zdroj: Svaz dovozců automobilů

Ceny nejžádanějších menších SUV

 

motor

cena
dvoukolky

motor

cena
čtyřkolky

Škoda YETI

1.2 TSI (77 kW)

362 900 Kč

1.8 TSI (118 kW)

543 900 Kč

Nissan QASHQAI

1.6 (86 kW)

389 900 Kč

2.0 (103 kW)

537 500 Kč

Hyundai ix35

1.6 GDI (99 kW)

439 990 Kč

2.0 CVVT (120 kW)

539 990 Kč

Dacia DUSTER

1.6 (77 kW)

259 900 Kč

1.6 (77 kW)

329 900 Kč

Volkswagen TIGUAN

1.4 TSI (90 kW)

519 900 Kč

1.4 TSI (118 kW)

693 900 Kč

Kia SPORTAGE

1.6 GDI (99 kW)

384 980 Kč

2.0 CVVT (120 kW)

554 980 Kč

Ford KUGA

2.0 TDCi (103 kW)

499 990 Kč

2.0 TDCi (103 kW)

591 990 Kč

Mitsubishi ASX

1.6 (86 kW)

384 900 Kč

1.8 DI-D (110 kW)

614 900 Kč

Honda CR-V

2.0 (110 kW)

549 000 Kč

2.0 (110 kW)

549 000 Kč

Volvo XC60

D3 2.0 (100 kW)

894 000 Kč

D4 2.4 (120 kW)

1 009 000 Kč

► Škoda Yeti (362 900 Kč)

Nejprodávanější SUV českého trhu startuje na 362 900 Kč. Jde to díky cenově zaměřené výbavě Easy, která obsahuje většinu prvků jako stupeň Active (402 900 Kč), škrtá si ale třeba lakování klik a zrcátek, asistent rozjezdu do kopce nebo klimatizaci. Rozhodně není od věci se podívat na speciální verze Champion (+ 10 000 Kč), v níž auto zdobí sedmnáctipalcová dvoubarevná kola, sedadla uvnitř zase vylepšuje vyhřívání. Nejvíc šik nám Yeti připadá v limitované úpravě Mont Blanc za 499 900 Kč s interiérem Sport, panoramatickou posuvnou střechou a litými koly. Za pohon čtyř kol se připlácí padesát tisíc. Tahle matematika ale funguje jen u dvoulitrového dieselu s 81 kW (dvoukolka 453 900 Kč, čtyřkolka 503 900 Kč). Mezi benziny totiž jezdí Yeti na všechny čtyři s motorem 1.8 TSI 118 kW (543 900 Kč), zatímco základní dvanáctistovky a čtrnáctistovky TSI disponují pouze předním pohonem.

► Nissan Qashqai (389 900 Kč)

Bezmála 87 000 korun. Taková sleva platí na startovací cenu letos druhého nejprodávanějšího vozu do lehčího terénu, který ale spíš koketuje s džunglí velkoměsta než s opravdivým terénem. Místo základních 476 500 stojí 389 900 Kč. Pohon všech kol nabízí model coby příplatkový prvek za 50 000 Kč, nejde to ale v základní výbavě Visia a pro motor 1.6. Naopak varianta s nejsilnějším dieselem 2.0 dCi a automatickou převodovkou je jedině čtyřkolová. Na peníze se nyní nejvíc vyplatí stupeň výbavy I-Way za příplatek 16 500 Kč místo původních 49 000 Kč. Za 459 000 korun máte ve standardu auto i s integrovaným navigačním systémem, dotykovým displejem, iPodem, parkovací kamerou a podobně. K mání je ještě prodloužená verze auta Qashqai+2. Místo 4330 měří 4541 mm, nabízí sedm míst k sezení a startuje na 452 400 korunách.

Ceny pohonných hmot pro váš web

Chcete mít takový krásný boxík s cenami benzinu a nafty v libovolném regionu ČR na vlastním webu? Žádný problém. Je váš!

Kód ke stažení najdete na Peníze.cz v sekci s dalšími doplňky, které vaše stránky nabijou informacemi. Kromě ceny pohonných hmot nabízíme vždy aktuální kurzy měn podle ČNB, kurzy akcií na pražské burze, kalkulačku s výpočtem důchodového věku nebo kalkulačku čisté mzdy.

► Hyundai ix35 (439 990 Kč)

Hyundai jde u nových modelů cestou pouze dvou výbav Classic a Trikolor, prvky výbavy pak dohání nabídkou různých paketů: tím základním je Plus (automatická klimatizace, tempomat, parkovací čidla, vyhřívání sedadel) za 20 000 Kč, ostatní přidávají další prvky (parkovací kamera atd.). Zatímco ve verzi 4×4 stojí auto téměř stejně jako Yeti či Qashqai, dvoukolka startuje výš: nad 400 000 Kč. Zajímavý je dodatečný bonus 25 000 Kč pro majitele starších vozů. Těch se nemusíte zbavovat, přitom slevu dostanete. Nabídka se vztahuje na vozy objednané do 30. června u autorizovaných dealerů a platí pro zakoupení jednoho vozu na jednoho zákazníka.  Na všechna auta platí pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, za 29 900 Kč můžete dostat přestavěný motor 2.0 (489 990 Kč) na LPG.

► Dacia Duster (259 900 Kč)

Podobně jako u Qashqaie stojí čtyřkolka s logem Dacie o padesát tisíc víc než Duster s pohonem předních kol. Ten začíná už lehce nad čtvrtmilionem, výbava Access je ale hodně slabá. Lépe vypadají limitované série Cool s klimatizací (279 900 Kč dvoukolka, 329 900 Kč čtyřkolka) a hlavně Stepway s offroadovým vzhledem a litými koly (314 900 Kč dvoukolka, 364 900 Kč čtyřkolka). I když chcete mít druhé nejžádanější SUV roku 2011 „v plné palbě“, stejně se ani náhodou nedostanete přes půlmilion: nejvyšší výbava Exception 4×4 stojí 372 900 korun a z příplatků zbývají jen elektricky ovládaná zadní okna za 3000 Kč, ESP (8 000 Kč), metalíza za 11 000 Kč a prodloužená záruka na 60 či 72 měsíců (6490 a 7990 korun).

► Volkswagen Tiguan (519 900 Kč)

A z nejlevnějších vod skočíme hned do nejdražších. Pokud se Duster nevyškrábal nad půlmilion ani v nejvyšší výbavě a se všemi příplatky, auto s logem VW je nad touto hranicí už se startovací verzí Trend & Fun a motorem 1.4 TSI (90 kW). Pro čtyřkolku musíte jít výš na výbavu Sport & Styl (+ 65 000 Kč), samotný pohon 4Motion značí přidat 66 000 Kč. Navíc čtyřkolku pohání silnější verze (118 kW) motoru 1.4 TSI, což znamená dalších 43 000 Kč. Výhodnější ceny dává Volkswagen na tzv. akční pakety. „Comfort Plus“ v hodnotě 53 300 Kč dává do konce srpna za 18 900 Kč, obsahuje třeba automatický asistent umožňující zaparkování částečně bez zásahu řidiče, zpětnou kameru se zobrazením na displeji rádia či automatickou klimatizaci. „Comfort Technic“ (63 400 Kč) nyní stojí jen 24 900 korun a vylepšuje auto třeba o bixenonové světlomety reagující na směr jízdy s automatickou regulací sklonu nebo systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a varování před jeho nechtěným opuštěním zásahem do řízení. 

► Kia Sportage (384 980 Kč)

Nejmenší rozdíl mezi pohonem předních a všech kol má v našem přehledu Kia. Rozdíl třiceti tisíc je ale relativní – platí jen pro dvoulitrové motory: 2.0 CVVT (120 kW) ve výbavě Active Plus stojí coby čtyřkolka 524 980 Kč, ve verzi 4×4 554 980 korun. Jenže model startuje podstatně níž – to díky slabšímu motoru 1.6 GDI, základní výbavě Active a slevě 35 000 korun na skladové vozy. Na čtyřkolky dosahuje dokonce 55 000 Kč, ale až pro diesely a vyšší výbavu: s motorem 2.0 CRDi (100 kW) 4×4 stojí Sportage 564 980 (místo 619 980 korun), a je tedy jen o deset tisíc dražší než stejně vybavené auto s benzinovým motorem 2.0 CVVT 4×4 (554 980 Kč). To krásně demonstruje cenovou politiku. Zatímco sesterský Hyundai ix35 je coby čtyřkolka se stejným motorem levnější (539 990 Kč), srovnání dvoukolek vychází rovněž se stejným motorem 1.6 GDI pro Sportage (384 980 Kč vs. 439 990 Kč).

► Ford Kuga (499 990 Kč)

To u Fordu je rozdíl mezi pohonem jen předních a všech kol podstatně vyšší: 92 000 Kč. Dobrou zprávou je, že to platí pro zajímavější dieselový motor a že obě verze se teď nabízejí v akčním ceníku Trend Plus o 98 000 korun levněji, takže místo 597 990 (dvoukolka) a 689 990 Kč (čtyřkolka) stojí 499 990 a 591 990 korun. Ve standardní výbavě přitom Kuga Trend obsahuje elektronický stabilizační systém (ESP), přední, boční a stropní airbagy řidiče a spolujezdce, stropní airbagy pro cestující na krajních zadních sedadlech, klimatizaci včetně vnitřní recirkulace vzduchu, palubní počítač, bezklíčové startování tlačítkem, elektricky ovládaná přední a zadní okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka se zabudovanými bočními směrovými světly, dělené páté dveře s dvojitým otevíráním či sportovní přední sedadla. I vyšší výbava „Titanium S“ patří do akčního ceníku, je výhradně v podobě 4×4 a za cenu 671 990 Kč (s převodovkou PowerShift 721 990 Kč) má i 17palcová kola z lehkých slitin, tempomat, čalounění sedadel kůže/látka, projektorové halogenové světlomety a podobně.

► Mitsubishi ASX (384 900 Kč)

Teď v červnu se ASX prodává se slevou 95 000 korun, což se u auta standardně s cenou pod půlmilion projevuje hodně výrazně. Tato akce se vztahuje pouze na dvoukolku s motorem 1.6 (86 kW), zato ale jak pro výbavu Inform (sedm airbagů, stabilizační systém, klimatizace, palubní počítač), tak pro Invite (navíc litá kola, tempomat atd.) dražší o pětapadesát tisíc (439 900 Kč). Rozdíl proti čtyřkolce, kterou pohání silnější dieselový motor a na niž platí sleva „jen“ 70 000 Kč, tak logicky narostl na propastných 175 000 Kč ve výbavě Invite.

Anketa

Co vás první napadne, když se řekne SUV?

► Honda CR-V (549 000 Kč)

Oficiálně začíná model, který se prodává výhradně jako čtyřkolka, na 599 000 Kč s výbavou Style, díky bonusu 80 000 korun je ale nyní nejvýhodnější vyšší výbava Comfort, která stojí 549 000 Kč místo 629 000. Platí to pro verzi modelového roku 2012, která přinesla změny ve výbavových stupních proti verzi 2011, jež se dál nabízí také. U novinky je hlavní právě výbava Comfort, která nahradila předchozí Style a obsahuje řadu nových prvků, jako například duální klimatizaci, tempomat, kožený volant a řadicí páku, přední a zadní parkovací senzory, mlhová světla a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Z výbavových stupňů zmizela výbava Top Executive. Prvky pokročilého systému podpory řízení, jako je systém pro zmírnění následků kolize, adaptivní tempomat nebo aktivní světlomety, lze objednávat k výbavám Lifestyle a Executive za příplatky. Peníze navíc naopak nepotřebujete na metalízu, litá kola a jiné běžně příplatkové prvky.

► Volvo XC60 (894 000 Kč)

Loni devátý a letos desátý nejžádanější model Česka mezi menšími SUV platí v našem výběru za nejluxusnější kousek, a tak není divu, že se to v ceníku jen hemží sedmimístnými částkami. I základ za 894 000 korun řidiče hýčká, jak může. A tak i v nejnižší výbavě Kinetic najdeme bez příplatků prvky typu automatického zastavení vozu při nižších rychlostech City Safety a podobně. V oblibě vede speciální designová verze Ocean Blue, proti Kinetic si připravte šedesát tisíc navíc. Co se týče momentálních slevových akcí, jednu bychom měli: při objednání auta do 30. června 2012 získáte cenový bonus v hodnotě až 100 000 Kč.

 

Jak jsou na tom s bezpečností

Příplatky za lepší vzhled

 

Airbagů v základu

Stabilizační systém

Metalíza

Litá kola

Škoda YETI

4

0 Kč

12 000 Kč

10 000 Kč*

Nissan QASHQAI

6

0 Kč

13 500 Kč

53 600 Kč*

Hyundai ix35

6

0 Kč

13 000 Kč

0 Kč

Dacia DUSTER

2

8 000 Kč

11 000 Kč

9 000 Kč

Volkswagen TIGUAN

6

0 Kč

13 800 Kč

10 600 Kč

Kia SPORTAGE

2

20 000 Kč

13 000 Kč

0 Kč

Ford KUGA

6

0 Kč

15 900 Kč

26 600 Kč

Mitsubishi ASX

7

0 Kč

14 000 Kč

55 000 Kč*

Honda CR-V

6

0 Kč

0 Kč

0 Kč

Volvo XC60

6

0 Kč

20 500 Kč

0 Kč

* vyšší výbava nebo paket

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Amerika, sportovec, německá klasika? Rodina velkých MPV nabízí od všeho!

30. 5. 2012 | Jindřich Hradecký | 1 komentář

Amerika, sportovec, německá klasika? Rodina velkých MPV nabízí od všeho!

Několik týdnů jste s námi mohli sledovat nabídku – včetně novinek a akčních slev – českých prodejců automobilů. Vybírali jsme horké tipy na výhodnou koupi. Seriál dnes téměř končí dílem... celý článek

Berlingo a další polidštěné dodávky

23. 5. 2012 | Jindřich Hradecký | 2 komentáře

Berlingo a další polidštěné dodávky

V minulých dílech našeho seriálu jsme se podívali na konkurenty Škody Roomster, nejžádanějšího MPV v Česku, a pak na jejich větší alternativy. Oběma kategoriím naráz konkurují osobní... celý článek

Roomster, ix, Picasso: stačí na ně 300 000 Kč

9. 5. 2012 | Jindřich Hradecký

Roomster, ix, Picasso: stačí na ně 300 000 Kč

Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta... celý článek

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

28. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete... celý článek

Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!

25. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 67 komentářů

Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!

Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad... celý článek

Partners Financial Services