Český hit Octavia: na co přijde a kolik stojí ostatní?

Český hit Octavia: na co přijde a kolik stojí ostatní?
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.

Jak se v ČR prodávají auta střední třídy?

 

2012

2011

Škoda OCTAVIA

6481

23 661

VW PASSAT

634

2493

Ford MONDEO

385

1813

Opel INSIGNIA

140

597

Toyota AVENSIS

131

276

Hyundai i 40

131

194

Peugeot 508

128

525

BMW 3

95

241

Renault LAGUNA

87

488

Audi A4

77

452

Volvo 60

73

331

Subaru LEGACY

63

308

Citroën C5

62

271

Mercedes-Benz C

55

331

Audi A5

52

221

VW JETTA

52

158

Letošní prodeje jsou za čtvrtletí, loňské za celý rok. Zdroj: Svaz dovozců automobilů

Ceny nejžádanějších vozů střední třídy

 

Motor

Sedan/pětidveřová verze

Kombi

Škoda OCTAVIA TOUR

1.4 (59 kW)

249 900 Kč

269 900 Kč

Škoda OCTAVIA

1.2 (77 kW)

334 900 Kč

364 900 Kč

Toyota AVENSIS

1.6 (97 kW)

419 900 Kč

599 900 Kč

Renault LAGUNA

2.0 (103 kW)

429 900 Kč

459 900 Kč

Citroën C5

1.6 HDi (81 kW)

429 900 Kč

459 900 Kč

Peugeot 508

1.6 HDI (84 kW)

485 000 Kč

515 000 Kč

Opel INSIGNIA

1.6 (85 kW)

499 900 Kč*

534 900 Kč

Hyundai i40

1.6 (99 kW)

499 990 Kč

564 990 Kč

Ford MONDEO

1.6 (88 kW)

540 190 Kč

570 190 Kč

VW PASSAT

1.4 (90 kW)

572 100 Kč

602 300 Kč

Audi A4

1.8 (88 kW)

698 500 Kč

743 600 Kč

BMW 3

2.0/1.6 (135/90 kW)

850 000 Kč

728 750 Kč

* za verzi liftback se připlácí 10 000 Kč

► Škoda Octavia Tour (249 900 Kč)

Anketa

Řídíte rádi?

Obří kufr, vyhlášená spolehlivost a cena v hladinách, kde se před lety pohybovala malá Fabia. To je nejlevnější Octavia, která pod přídomkem Tour skrývá model vyráběný v letech 2004–2008, tedy oktávku s ostře řezanými světly. Auto nově koupíte za 249 900 korun – přesně za tolik, na kolika začínala před pěti lety Škoda Fabia II. Pokud bychom si měli vybrat, sáhli bychom po delší Octavii Combi Tour Trumf za 269 900 Kč v případě motoru 1.4 (59 kW) nebo spíš 284 900 Kč při silnějším 1.6 (75 kW). Ze základní výbavy stojí za zmínku rádio s CD přehrávačem a podporou formátu MP3, centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Rozhodně bychom za 15 000 Kč přikoupili paket Trumf Plus, v němž je klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu, další čtyři reproduktory vzadu, palubní počítač, tónovaná skla či patnáctipalcová kola z lehké slitiny.

► Škoda Octavia (334 900 Kč)

Ani nejnovější provedení nejprodávanějšího auta Česka už není tak drahým špásem jako před lety. Na auto najdeme hned několik slev. Jednak akci na výbavu Edition CZ a pak na motory TSI Drive. S tou první začíná model s motorem 1.2 TSI (77 kW) na 334 900 korunách, ještě zajímavější je cena 344 900 Kč u druhé s motorem 1.4 TSI (90 kW), která má už v základní výbavě klimatizaci Prima či palubní počítač. Výhoda proti Edition CZ dosahuje 42 500 Kč. Zvolili bychom kombík (+ 30 000 Kč) a vyšší výbavu Ambition (+ 45 000 Kč), v níž už je stabilizace ESP, víc airbagů a nyní i paket s tempomatem či litými koly zdarma. Suma sumárum Octavia Combi 1.4 TSI Ambition za 429 900 korun.

► Toyota Avensis (419 900 Kč)

Kdo by řekl, že se v našem cenovém žebříčku tak vysoko vyšplhá Toyota – v minulosti spíš ukázka drahoty? Pro nový Avensis to ale neplatí ani náhodou, v zaváděcích cenách značka „sundala“ ze startovacích 579 900 Kč hned sto šedesát tisíc, takže jsme na 419 900 Kč s benzinovým motorem 1.6 Valvematic (97 kW) a na 469 900 Kč s dieselem 2.0 D-4D (91 kW). Základní výbava Terra je solidní: od klimatizace přes audiosystém po štědrou bezpečnostní výbavu (sedm airbagů, stabilizační systém). Vyšší vybavení Luna auto zvedá, zvýhodnění je ale „jen“ stotisícové, takže když už si auto vylepšit, dá se přemýšlet spíš o stupni Sol (sleva 120 000 Kč).

► Citroën C5 (429 900 Kč)

Tady je cenová politika jasná. Citroën pro C5 zavedl vedle běžných slev 85 000 Kč pro výbavu Tendance (od 534 900 Kč) a 105 000 Kč pro nejvyšší Exclusive (od 594 900 Kč) speciální sérii Business – a ta jde cenou úplně nejníž. Sedan s ní stojí 429 900 Kč a kombík, zvaný Tourer, 459 900 Kč. V obou případech pod kapotou pracuje dieselový motor 1.6 HDi (82 kW). Auto je vybavené nadprůměrně: má sedm airbagů (tedy včetně kolenního pro řidiče), stabilizaci ESP, systém inteligentní kontroly trakce ITC, tempomat a omezovač rychlosti, automatickou klimatizaci včetně výdechů vzadu, LED diody, rádio s CD/MP3 s ovládáním na volantu a šesti reproduktory. Připlatit se vyplatí jen za metalízu (15 000 Kč) nebo speciální bílý perleťový lak (20 500 Kč).

► Renault Laguna (429 900 Kč)

Renault dává na všechny verze Laguny slevu šedesát tisíc, takže model startuje na 429 900 korunách. A za ně už má auto skoro vše důležité ve standardu: bez jakéhokoliv dokupování dostanete šest airbagů, stabilizační systém, palubní počítač a tempomat. Uvažovali bychom o dieselovém motoru 1.5 dCi (81 kW), který stojí o 8000 Kč víc než základní benzin. To druhý motor na naftu 2.0 dCi (96 kW) přijde o 48 000 Kč dráž. Jen s ním pak Laguna nabízí výbavu Black Edition (532 900 Kč), která má spoustu dalších prvků – lze je ale jednotlivě dokoupit i k základní výbavě Expression: litá kola (14 500 Kč), parkovací senzory vzadu (12 100 Kč), poloautomatickou parkovací brzdu (4000 Kč), vyhřívaná sedadla (5600 Kč) nebo pevně vestavěnou navigaci TomTom (15 500 Kč).

► Peugeot 508 (485 000 Kč)

Osmdesátitisícové zlevnění na kombík, zvaný SW, a ještě o pět vyšší sleva na kratší verzi dělají z Peugeotu 508 jedno z nejdostupnějších aut střední třídy. V základní variantě Acces, na níž sleva platí, nechybí solidní bezpečnostní výbava včetně tří dvojic airbagů (přední, boční, hlavové), stabilizačního systému ESP nebo Isofixů pro dětské sedačky, ale i komfortních prvků od klimatizace po palubní počítač. Doporučujeme dokoupit „rodinku pomocníků“ (parkovací asistent, tempomat, omezovač rychlosti spolu s koženým volantem) za 17 500 korun.

► Opel Insignia (499 900 Kč)

Obří výběr motorů, výbav, k tomu dlouhatánský soupis příplatků a tři typy karoserie – ceník Insignie je opravdu přeplněný čísly. Příjemné je, že vůz začíná už na 499 900 Kč (sedan), 509 900 Kč (liftback) a 534 900 Kč (kombík Sports Tourer). Vždy s motorem 1.6 (85 kW). Nadupanější 1.4 Turbo (103 kW) znamená dost značný příplatek 82 000 Kč, to už vyjde levněji dieselový dvoulitr CDTI s 81 kW (+ 70 000 Kč). Základní výbava má šest airbagů, ESP nebo manuální klimatizaci. Poskočit na výbavu Edition (+ 45 000 Kč) značí získat navíc tempomat, automatickou klimatizaci a lepší ceny pro pakety. Hodně prvků navíc pak zahrnuje edice 150 Adam Opel, v níž je Insignia k mání i s adaptivním podvozkem, sportovními sedadly a podobně. Cena už ale vyskočí nad šest set tisíc, kterou jsme si dali jako strop.

► Hyundai i40 (499 990 Kč)

Oficiálně začíná sedan od Hyundaie na 539 990 korunách, ve výbavě ale najdeme takzvaný paket Start, který je de facto slevou 40 000 Kč, pokud si odpustíte rezervu (dostanete jen sadu na opravu pneumatik), mlhovky či rádio. Klimatizace a podobně zůstávají. Tato možnost slevy ale nefiguruje v ceníku kombíku, který tak startuje na 564 990 korunách. Pokud si u obou aut připlatíte padesát tisíc, posunete se k výbavě Experience, která má litá kola, chromované kliky, automatickou klimatizaci, chlazenou schránku u spolujezdce či Bluetooth handsfree. Hyundai si moc nehraje na příplatky. Kdo chce luxus, nezbývá než jít o výbavu výš nebo zvolit některý z paketů, které se pohybují od dvaceti (lepší klimatizace) do sto dvaceti tisíc (kožený interiér, pomocník pro držení se v jízdním pruhu atd.).

► Ford Mondeo (540 900 Kč)

U vlajkové lodě si Ford účtuje stejné ceny za pětidveřový model i čtyřdveřový sedan, kombi stojí o třicet tisíc víc. Naše oči okamžitě spadly na akční výbavu Winner, kterou teď dává značka se slevou bezmála sto tisíc: místo 637 890 Kč stojí 549 990 korun. Výbava k motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 160 koní (118 kW) je hodně slušná. Najdeme v ní třeba elektronický stabilizační systém ESP, sedm airbagů (řidiče a spolujezdce, boční, stropní a kolenní pro řidiče), duální automatickou klimatizaci, palubní počítač, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti, Bluetooth handsfree a hlasové ovládání s USB portem pro připojení přehrávače iPod, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s patnácti paprsky či parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu.

► Volkswagen Passat (572 100 Kč)

Jak jsou na tom s bezpečností?

 

Počet airbagů
v základu

Stabilizační
systém

Ford MONDEO

7

0 Kč

Toyota AVENSIS

7

0 Kč

Hyundai i40

7

0 Kč

Citroën C5

7

0 Kč

VW PASSAT

6

0 Kč

Opel INSIGNIA

6

0 Kč

Peugeot 508

6

0 Kč

Renault LAGUNA

6

0 Kč

Škoda OCTAVIA

4

72 000 Kč*

Škoda
OCTAVIA TOUR

2

13 000 Kč

* vyšší výbava

Vybrali bychom si druhý stupeň Comfortline za 584 700 Kč, který už má kromě litých kol i takové vychytávky jako systém sledování únavy řidiče (vyhodnocováním pohybů volantu), přitom stojí jen o 12 600 korun víc než základní Trendline. Navíc k němu dostanete zdarma paket Business XXL, který si VW jinak cení na 95 200 Kč. Obsahuje bixenonové světlomety s automatickou regulací sklonu, koncová světla s LED technologií, multifunkční tříramenný volant v kůži s ovládáním palubního počítače, rádia a telefonu, automatickou dvouzónovou klimatizaci s nastavením teploty odděleně pro řidiče a spolujezdce, tempomat, rádio s barevným dotykovým displejem, zpětnou kameru, parkovací systém Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dopředu i dozadu či asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist, upozorňující řidiče blikajícími diodami LED ve vnějších zpětných zrcátkách na vozidla pohybující se vedle vozu ve slepém úhlu.

Příplatky za lepší vzhled

Za kolik mají tempomat

 

Lepší/metalická barva

Litá kola

 

 

Škoda OCTAVIA

12 100 Kč

10 000 Kč*

Citroën C5

0 Kč

Škoda OCTAVIA TOUR

12 100 Kč

15 000 Kč*

Renault LAGUNA

0 Kč

Renault LAGUNA

13 000 Kč

14 500 Kč

VW PASSAT

5 800 Kč

Peugeot 508

13 500 Kč

12 500 Kč

Opel INSIGNIA

7 800 Kč

VW PASSAT

14 700 Kč

12 600 Kč*

Ford MONDEO

9 800 Kč

Citroën C5

15 000 Kč

10 000 Kč

Škoda OCTAVIA

11 100 Kč

Toyota AVENSIS

15 000 Kč

100 000 Kč*

Škoda OCTAVIA TOUR

11 100 Kč

Opel INSIGNIA

16 000 Kč

28 000 Kč

Peugeot 508

17 500 Kč*

Hyundai i40

16 000 Kč

50 000 Kč*

Toyota AVENSIS

20 000 Kč*

Ford MONDEO

16 500 Kč

16 500 Kč

Hyundai i40

50 000 Kč*

* vyšší výbava nebo paket

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 14 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 5. 2012 8:35, Belfín

V tabulce mi chybí Porsche Panamera. Tam by byla převaha Oktávky ještě výraznější, protože Poršák je mnohem dražší a má menší kufr. Taky si nejsem jist, zda se k němu dělá tažné zařízení, což je v očích našeho chalupáře značný hendikep!

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 5. 2012 14:59

Sorry, asi neumím číst, vám to přišlo jako srovnání? Mně to připadá jako seznam, že by ty auťáky někdo porovnával, to jsem si nevšim.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (14 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun

25. 4. 2012 | Jindřich Hradecký | 8 komentářů

Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun

Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý... celý článek

Malá auta, velký výběr. A jen pod čtvrtmilion!

18. 4. 2012 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Malá auta, velký výběr. A jen pod čtvrtmilion!

Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod... celý článek

Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč

11. 4. 2012 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč

Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu... celý článek

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

28. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete... celý článek

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

28. 12. 2011 | Jindřich Hradecký

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel... celý článek

Partners Financial Services