Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč

Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč
Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu nabízejí čím dál víc muziky? Vzali jsme si pod drobnohled ta, co se dají pořídit za míň než dvě stě tisíc.

Jak se v Česku prodávají miniauta

 

2012

2011

Škoda CITIGO

469

409

Kia PICANTO

185

580

Citroën C1

183

294

Toyota AYGO

180

249

Fiat PANDA

143

664

Chevrolet SPARK

104

437

Suzuki SPLASH

72

289

Ford KA

70

150

Peugeot 107

54

366

Renault TWINGO

51

161

Hyundai i10

26

138

Smart

20

79

Fiat 500

14

103

Suzuki ALTO

13

152

Peugeot iON

3

18

Údaje 2011 jsou za celý rok, 2012 za první tři měsíce. Zdroj: SDA

Ceny miniaut v kostce

 

Motor

Třídveřová verze

Pětidveřová verze

Chevrolet SPARK

1.2 (50 kW)

162 900 Kč

Citroën C1

1.0 (50 kW)

164 900 Kč

169 900 Kč

Renault TWINGO

1.2 (55 kW)

164 900 Kč

Toyota AYGO

1.0 (51 kW)

169 900 Kč

179 900 Kč

Škoda CITIGO

1.0 (44 kW)

179 900 Kč

189 900 Kč

Ford KA

1.2 (51 kw)

179 990 Kč

Peugeot 107

1.0 (50 kW)

180 000 Kč

190 000 Kč

Kia PICANTO

1.0 (51 kW)

184 980 Kč

194 980 Kč

Hyundai i10

1.1 (51 kW)

189 990 Kč

Suzuki ALTO

1.0 (50 kW)

194 900 Kč

Fiat PANDA

1.2 (51 kw)

199 900 Kč

Suzuki SPLASH

1.0 (50 kW)

209 900 Kč

Smart

1.0 (45 kW)

251 000 Kč

Fiat 500

1.2 (51 kw)

269 000 Kč

Peugeot iON

elektrický (47 kW)

711 360 Kč

Chevrolet Spark (162 900 Kč)

Od dob Daewoo Matiz, na nějž navazuje, udělal model velký pokrok. Dnes je z nejnovějších generací miniaut nejlevnější – ale zároveň v základní ceně výborně vybavený. Kromě toho, že je auto už za 162 900 Kč pětidveřové, sází hodně na bezpečnost: šest airbagů automaticky, stabilizační systém ESP jen za pětitisícovku navíc, stejně jako litá kola. Jediným motivem, proč se poptat po vyšší výbavě, je buď touha po silnějším motoru 1.2 (deset kilowattů k dobru), nebo po klimatizaci, která samostatně stojí na autě skoro nejvíc. V lepších verzích je ale zdarma.

Citroën C1 (164 900 Kč)

Spolu s Peugeotem 107 a Toyotou Aygo jde o trojici tak trochu českých aut – vyrábějí se v Kolíně. Nyní prošly modernizací a nasadily nové ceny: C1 je na tom z této trojky nejlépe. Na všechny verze totiž dává slevu 35 000 až 36 500 korun. Určitě bychom doporučovali sáhnout po druhém páru dveří (dražší jen o 5000 Kč). Kdo vyloženě neškudlí, nechť se zajímá o speciální sérii Furio za 184 900 Kč. Ta má mlhová světla, rádio i klimatizaci – která sama o sobě stojí u C1 20 000 Kč.

Renault Twingo (164 900 Kč)

Renault u všech svých modelů sází hlavně na bohatou výbavu už v lacinějších verzích, Twingo je ale výjimkou. To třeba větší Clio láká zájemce víc. Jak ukazují naše tabulky, za důležité věci se u Twinga připlácí. Proto se rozhodně vyplatí podívat se na vyšší verze. I výbava Trend se hravě vejde pod 200 000 Kč a už v ní najdeme víc airbagů, posilovač řízení, klimatizaci a tempomat – vše bez příplatků. Chcete-li ale levnou verzi za 164 900 Kč, i s ní dostanete nedávno inovovaný motor se spotřebou nižší o 1,3 litru než dřív (nyní jen 4,5 l/100 km). A velikostí kufru patří Twingo k nejlepším miniautům.

Toyota Aygo (169 900 Kč)

Druhé z kolínských aut tasí po modernizaci zaváděcí ceny se zvýhodněním kolem 60 000 korun, i tak je ale dražší než C1. Jenže už základní varianta Ayga má klimatizaci, čímž se od svých dvojčat se znakem Peugeotu a Citroënu zásadně liší. Přemýšlet se dá i o akčním modelu Aygo Czech Edition, který těsně pod 200 000 Kč přináší patery dveře, LED světla a spoustu doplňků v oranžové barvě Tabasco – zvýhodnění tady dosahuje 66 000 korun.

Škoda Citigo (179 900 Kč)

Že se v cenovém žebříčku nachází na pátém místě, Škodě rozhodně lichotí. Dřív totiž domácí značka v Česku hřešila na dominantní postavení a mohla si dovolit nadsadit ceny. Doba, kdy auta s okřídleným šípem patřila mezi konkurencí k nejdražším, už je ale evidentně pryč. Nová miniškodovka, kterou odborníci chválí za jistou jízdu, hbitý motor a dokonce víc místa uvnitř než ve větší Fabii, stojí 179 900 Kč v třídveřové a o deset tisíc víc v praktičtější pětidveřové verzi. Díky tomu, že za lepší výbavu Ambition se připlácí 15 000 Kč (a vejdeme se tak s jedním párem dveří pořád pod 200 000 Kč), doporučujeme sáhnout po ní. Auto lépe vypadá (lakovaná zrcátka, kliky dveří, chromové doplňky), má bez příplatku systém stabilizace vozidla nebo elektricky ovládaná okna a zrcátka.

Ford Ka (179 990 Kč)

Mezi miniauty klasika, která se pořád líbí hlavně ženám, muže zase neurazí svézt se občas káčkem díky výbornému motoru 1.2 (ale model nabízí i diesel, což nebývá u miniaut pravidlem). Z pěti stupňů výbavy můžeme s klidným svědomím doporučit už základní Trend. Ford s ním nabízí auto ve slevě 50 000 korun a navíc aktuálně přidává sadu Trend Plus zdarma (jinak stojí 25 500 Kč). Nejde o nějaké pozlátko, za touto sadou se totiž skrývá klimatizace a rádio s CD, MP3 a šesti reproduktory zdarma. Nechybí ani dva airbagy, palubní počítač nebo systém stop-start, šetřící benzin vypínáním motoru při zastavení.

Peugeot 107 (180 000 Kč)

Po modernizaci je z kolínských trojčat nejdražší. Nedávno i on stál 169 900 Kč, ale zatímco Citroën C1 a Toyota Aygo si cenu podržely, Peugeot ji zvedl a ještě zaokrouhlil – jako jediný si tak nehraje na baťovské devítky na cenovce. Pod dvě stě tisíc se vejde s výbavou Access, v níž nechybí dva airbagy, diodová denní světla nebo chromované zdobení předního nárazníku. Za většinu věcí se ale připlácí: určitě bychom přihodili za rádio a možná i boční airbagy (obojí 6000 Kč). A zvolili pětidveřovou verzi, v níž auto stojí 190 000 korun.

Kia Picanto (184 980 Kč)

Odborná veřejnost tvrdí, že jde po Škodě Citigo o druhé nejlepší miniauto. Možná díky tomu (a sedmileté záruce navrch) má Picanto sebedůvěru a už se cenově tak nepodbízí a v našem žebříčku mu patří „až“ osmé místo. Určitě vypusťte myšlenky na základní verzi Active za 184 980 Kč (pětidveřová varianta o deset tisíc víc) a podívejte se na soupis výbavy limitované Edice 1. Stojí jen o pět tisíc víc, takže se pod 200 000 Kč vejde jako tří- i pětidveřové auto. A rozhodně se vyplatí. Jednak už má nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karoserie, ale také centrální zamykání, palubní počítač či elektrické ovládání oken. A klimatizaci jde k Edition 1 přikoupit za deset tisíc, zatímco k výbavám Active a Comfort za dvacet. Není co řešit…

Hyundai i10 (189 990 Kč)

Patří k těm miniautům, která se prodávají pouze s pěticí dveří. Sice působí dost dospěle (vzhledem i jízdou), přesto model i10 znevýhodňuje sám Hyundai – rozměrnější i20 se totiž také vejde pod 200 000 Kč a porovnáním výbavy dokonce vyjde i20 levněji… Pod dvě stě tisíc si u i10 můžete vybrat z výbav Start (189 990 Kč) a Classic (199 990 Kč). Doporučujeme druhou, která už má airbag i pro spolujezdce, dále nárazníky v barvě vozu, dojezdovou rezervu, velkoplošné kryty kol, posilovač řízení, výškově stavitelný volant nebo centrální zamykání. Plusem je pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, stejně jako pět let asistenční služby a kondiční prohlídky zdarma.

Suzuki Alto (194 900 Kč)

A jsme na konci desítky. Suzuki se na auta do města přímo zaměřuje a stejně jako větší bratři Splash a Swift i Alto sází na šmrncovní design, ale také na výbornou výbavu. Namátkou má třeba čtyři airbagy, klimatizaci, rádio, digitální hodiny, elektrická okna, dálkové centrální zamykání, dělené zadní sedačky 50 : 50, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Na příplatky toho tak moc nezbývá: snad jen mlhovky (5900 Kč), vana zavazadlového prostoru (986 Kč) nebo prodloužená záruka: rok navíc stojí 2290 Kč, dva roky 3830 Kč. Nevýhodou jinak parádního vozítka je malinký kufr.

Fiat Panda (199 900 Kč)

Klasikou mezi miniauty končíme, ale jen proto, že mluvíme o zbrusu nové generaci. Vedle ní se ale dál prodává předcházející, která dostala podtitul Classic – díky nástupu novinky stará Panda zlevnila na 154 900 Kč. Chcete-li velký výběr, jste tady na dobré adrese. Stará generace se nabízí i s plynovým pohonem CNG (289 900 Kč) a jako čtyřkolka (279 900 Kč). Nová Panda zase přidává parádní motor s malinkým obsahem 0,9 litru, ale mezi miniauty obřím výkonem 63 kW. A jde sáhnout i po přestavbě na LPG za 27 600 korun. Základní cena nové Pandy 199 900 Kč zahrnuje centrální zamykání, okna v elektrice, nastavitelný volant, posilovač řízení nebo čtyři airbagy. 

Jak jsou na tom s bezpečností?

 

Počet airbagů v základu

Stabilizační systém

Chevrolet SPARK

6

5000 Kč

Škoda CITIGO

4

6000 Kč

Fiat PANDA

4

7900 Kč

Renault TWINGO

2

8100 Kč

Citroën C1

2

9500 Kč

Peugeot 107

2

9500 Kč

Toyota AYGO

2

10 000 Kč

Ford KA

2

16 500 Kč

Kia PICANTO

4

20 000 Kč*

Hyundai i10

1

x

Suzuki ALTO

4

x

* v paketu Safety

Příplatky za lepší vzhled

 

Lepší/metalická barva

Litá kola

Ford KA

8000 Kč

13 000 Kč

Suzuki ALTO

8000 Kč

x

Fiat PANDA

8700 Kč

8100 Kč

Citroën C1

8900 Kč

8000 Kč

Toyota AYGO

8900 Kč

8000 Kč

Peugeot 107

8900 Kč

8000 Kč

Škoda CITIGO

9000 Kč

9200 Kč

Kia PICANTO

9000 Kč

8000 Kč

Renault TWINGO

9300 Kč

14 500 Kč

Chevrolet SPARK

10 000 Kč

5000 Kč

Hyundai i10

13 000 Kč

x

Za kolik mají klimatizaci?

Anketa

Které levné miniauto?

Toyota AYGO

0 Kč

Ford KA

0 Kč

Suzuki ALTO

0 Kč

Renault TWINGO

10 100 Kč

Fiat PANDA

15 000 Kč

Škoda CITIGO

16 000 Kč

Chevrolet SPARK

17 500 Kč

Citroën C1

20 000 Kč

Peugeot 107

20 000 Kč

Kia PICANTO

15 000 Kč1)

Hyundai i10

28 000 Kč2)

1) běžně stojí 20 000 Kč, ale pro verzi Edition 1, která stojí jen o 5000 Kč víc, je za 10 000 Kč, proto píšeme 15 000 Kč

2) jen ve výbavě Classic Plus za 217 990 Kč

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 3 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

28. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů

Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?

Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete... celý článek

Auta v roce 2012: leden, v nízkých cenách vedem

18. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 2 komentáře

Auta v roce 2012: leden, v nízkých cenách vedem

Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní... celý článek

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika,... celý článek

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

28. 12. 2011 | Jindřich Hradecký

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel... celý článek

Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?

14. 12. 2011 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?

Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují,... celý článek

Partners Financial Services