Auta v roce 2012: leden, v nízkých cenách vedem

Auta v roce 2012: leden, v nízkých cenách vedem
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.

Jak jsme zmínili ve velkém srovnání Ceny aut: doma nejlíp!, ceny nových vozů padají v Česku poslední dobou téměř nejvíc ze všech států Evropské unie. Znamená to, že auta sahají na historická minima, jak jsme pro změnu vysvětlili v článku Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?

Začátek roku bývá u mnohých výrobků obdobím s největší příležitostí udělat cenový krok směrem nahoru. Když se ale projdeme ceníkem nejžádanějších aut, u nichž by to mělo platit víc než u „ležáků“, zjistíme v roce 2012 opak – zlevňují. Začněme nejžádanějšími auty Česka, jak je odhalily statistiky a my jsme je představili v článku Automobilkám se vede. Víc prodává svět i Česko.

Dvojí život Octavie

Prodejní jednička Čechů Škoda Octavia žije i v novém roce dvojím životem. Starší generace, nabízená pod jménem Octavia Tour, se od ledna prodává za dosud nejvýhodnější cenu: 249 900 Kč – o pět tisíc levněji než loni. Kromě toho se za verzi Combi letos připlácí už jen dvacet tisíc korun místo dosavadních třiceti tisíc.

Ani to ale není všechno: akční paket k ní nazvaný Trumf Plus za 15 000 Kč přináší například klimatizaci, elektricky ovládaná okna nebo 15" kola z lehké slitiny. Celkové zvýhodnění tak může činit až devadesát tisíc korun.

Jak klesá cena Fabie

2007

265 900 Kč

2008

229 900 Kč

2009

219 900 Kč

2010

219 900 Kč

2011

194 900 Kč

2012

189 900 Kč

Za kolik jsou škodovky v roce 2012?

Citigo

179 900 Kč

Fabia

189 900 Kč

Roomster

224 900 Kč

Octavia Tour

249 900 Kč

Octavia

334 900 Kč

Yeti

362 900 Kč

Superb

574 900 Kč

Novější sestřička Octavia podle oficiálního ceníku začíná s cenami na 357 900 korunách. Jenže pohled lidí by měl sklouznout na akční nabídky. Ty má Octavia dvě. V Edici CZ vyjde nejžádanější ze škodovek na 334 900 Kč, a navíc je mnohem lépe vybavená – v případě této edice jde vlastně o plošnou slevu na ceník pro celé Česko ve výši i 85 000 korun.

Co další škodovky?

Octavia není ve hře zvané sleva sama. Za zvýhodněné ceny nabízí Škoda i další modely. Pravda, zejména skladové, ale akce probíhá i na nově objednané vozy Magic – platí to pro Roomster i druhé nejprodávanější auto u nás: Fabii.

Ta už je dneska na 70 procentech ceny, za niž se prodávala v době, kdy prodejům vládla. Ještě v roce 2007 začínala na 265 900 korunách, rok poté se nabízela za 229 900 Kč, loni prolomila dříve nemyslitelnou hranici dvou set tisíc a od letoška už se prodává za 189 900 Kč.

 

Bez slevy se oficiálně prodává jediné auto s okřídleným šípem: Citigo. I tady však odhalíme důležitou změnu. Loni šlo objednávat jen ve vyšší výbavě za 194 900 korun, od ledna už je k dispozici varianta za 179 900 Kč.

Ford: Prodávám skvěle, takže zlevním!

Takový scénář se musí lidem líbit: Ford oslavil prodejní úspěch 2011 tím, že pro rok 2012 zlevnil. Třeba Focus, s jehož čtyřmi a půl tisíci registrovanými auty musí být značka spokojená nadmíru, se sice naoko nezměnil, za loňskou cenu 329 990 korun ale výrazně přitlačil na pilu ve výbavě. Už v té základní má klimatizaci, stabilizační systém, palubní počítač, volant potažený kůží a pod kapotou bzučí prověřený motor 1.6 Ti-VCT.

V prodeji vedle nového Focusu stále najdeme i předchozí model, nyní s názvem Focus Classic, který díky stočtyřicetitisícové slevě koupíte za cenu už pod 280 000 Kč.

VW: konzervatismus i v cenách

TIP REDAKCE: A co havarijní?

Devět rad, jak ušetřit na havarijním pojištění 
najdete v čerstvém článku Světlany Ryskové.

A pokud chcete šetřit, ale do čtení se vám moc nechce, připravili jsme pro vás ještě jednu horkou novinku. Ve spolupráci se společností ePojištění.cz vám přímo na Peníze.cz nabízíme
on-line prodej havarijního pojištění i povinného ručení.
Na míru vám i vašemu vozidlu.

K menšině, která nechala ceníky tak, jak byly koncem loňského roku, můžeme řadit hlavně Volkswagen – v minulém roce druhou nejžádanější značku mezi osobními auty v Česku. Díky slevě 51 400 korun však stále patří tahoun jeho prodejů – tedy Golf – k nejlevnějším v Evropě. V Česku stojí 323 900 Kč. I tato nejlacinější verze s motorem 1.4 má sedm airbagů, klimatizaci, palubní počítač či elektrická okna.

U většiny aut netradičně, u Volkswagenu však klasicky se objednává pětidveřová verze coby příplatková výbava třídveřáku. Za 6 500 korun ale nedostanete jen pár dveří navíc, ale i kožený volant či kliky a zrcátka v laku karoserie. A při použití úvěru pak ještě zimní hliníková kola.

Česko-korejský recept: zlevní Hyundai…

Hyundaii se daří v Česku rok od roku lépe, ostatně se už díky výrobě aut v moravskoslezských Nošovicích snaží tvářit „Made in Czech“. Tomu odpovídá edice Trikolor. Výhodné ceny pod tímto názvem platí na víc aut: především na nejžádanější i30, ale i na menší, ale vyšší ix20.

Nás ještě víc zaujala akce pro majitele (jakéhokoliv) jiného vozu. Jednoduše: kdo už vlastní nějaký vůz, může získat se zvýhodněním skoro sedmdesát tisíc model Trikolor Plus s litými koly, klimatizací či tempomatem. Proti loňsku se toto zvýhodnění zvedlo o dvacet tisíc, model i30 už tak stojí malinko přes čtvrtmilion.

… zlevní i Kia

Na takovou výzvu musí logicky reagovat druhá korejská (a také tak trochu česká a slovenská) značka Kia. Ta o 25 000 korun zvýhodňuje startovací verzi modelu Cee’d Fresh. Stojí méně než i30. Cee’d koupíte těsně pod 250 000 Kč a ještě dostanete zdarma zimní pneumatiky.

A stačí připlatit jen deset tisíc a máte navrch výbavu s lakovanými klikami, mlhovkami, klimatizací, výškově nastavitelnou sedačkou řidiče nebo palubním počítačem.

Král slev na auta? Citroën!

Z Koreje pojďme k francouzskému Citroënu. Ten své ceníky meziročně snížil vůbec nejvíc. Jednak vyprodává sklady, ale navýšil i slevy běžných modelů.

Třeba výborně vybavená verze C1 z Kolína (jinak už za 164 900 Kč) vyjde v lednu nově na 169 900 Kč (loni 179 900 Kč). Jde o pětidveřové auto s klimatizací, rádiem i metalízou. Na úvěr ho Citroën nabízí dokonce za 139 900 Kč. Jde o historicky nejnižší sumu, za niž kdy Francouzi své auto vyráběné v českém Kolíně prodávali.

Anketa

Toyota, Peugeot, Citroën, Kia, Hyundai – vyrábějí se v Česku, považujete je za česká auta?

Ceny ale spadly u všech důležitých modelů Citroënu: C3 ve skladech jsou k mání s desetitisícovou slevou od 219 900 Kč, C4 spadla po Silvestru o patnáct tisíc a nabízí se za 279 900 Kč. Mnohem lépe vybavená verze Furio stojí jen o pět tisíc víc a má vše důležité včetně klimatizace, mlhovek nebo tempomatu.

O dvacet tisíc spadly ceny dalších citroënů jako rodinné C4 Picasso či velké C5. Stejnou sumu škrtli Francouzi u Berlinga. To znamená příjemnou rovnici: minus 20 000 Kč v ceníku a navíc proti loňsku dalších 10 000 Kč dolů na skladové vozy.

Nejlevnější zdražil

Jak píšeme výše, Korejci na zlevnění vzájemně reagují. To francouzské značky se na prahu roku 2012 rozcházejí. Zatímco Citroën o tolik zlevnil, další dva Francouzi – Peugeot a Renault – se vydali s cenami svých aut nahoru.

U Renaultu coby dlouhodobě nejlevnější, a mezi francouzskými tudíž nejžádanější značky v Česku stouply ceny o procenta.

Desetitisícové zvýšení najdeme například u Thalie, která loni s cenou 144 900 korun vytvořila rekord nejlevnějšího auta novodobých dějin u nás. Teď už ale stojí 154 900 Kč. I tak si ale podržela titul nejlacinějšího – nyní však už jen o pět tisíc před Dacií Sandero a Fiatem Panda. Dokonce o patnáct tisíc zdražila dvojice Mégane (254 900 Kč) a Fluence (274 900 Kč). Dolů šlo u Renaultu jen malé Twingo.

I u důležitých modelů Peugeotu se od ledna ceny zvedly. Malá 107 je dražší o čtyři tisíce korun, u 207 coby nejprodávanějšího auta se lvem ve znaku dokonce značka přestala v Česku nabízet třídveřovou verzi a ta pětidveřová zdražila o pět tisíc. Peugeot 308 se pak prodává o osmnáct tisíc dráž.

Kolik stojí vybraná nejlevnější auta?

Cena 2012 (Kč)

Model

Cena 2011 (Kč)

154 900

   Renault Thalia

144 900

159 900

   Dacia Sandero

159 900

159 900

   Fiat Panda

159 900

162 900

   Chevrolet Spark

162 900

164 900

   Citroën C1

174 900

164 900

   Renault Twingo

172 900

169 900

   Toyota Aygo

169 900

173 000

   Peugeot 107

169 000

179 900

   Škoda Citigo

179 900

179 990

   Ford Ka

179 990

184 900

   Renault Clio

174 900

184 990

   Kia Picanto

184 990

186 000

   Chverolet Aveo

186 000

189 900

   Škoda Fabia

194 900

194 990

   Hyundai i20

194 990

195 900

   Seat Ibiza

189 990

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Automobilkám se vede, víc prodává svět i Česko

11. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 1 komentář

Automobilkám se vede, víc prodává svět i Česko

Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy. celý článek

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

28. 12. 2011 | Jindřich Hradecký

Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun

Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel... celý článek

Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?

14. 12. 2011 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?

Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují,... celý článek

Auta: Nechci slevu zadarmo aneb na „výhodný“ leasing s kalkulačkou

7. 12. 2011 | Jindřich Hradecký | 3 komentáře

Auta: Nechci slevu zadarmo aneb na „výhodný“ leasing s kalkulačkou

Automobilové značky ji hojně využívají v reklamách na nová auta – obří slevu. Leč pouze při využití tzv. značkového úvěru. Na papíře dosahuje výhoda i přes padesát tisíc. V reálu ale... celý článek

Ceny aut: doma nejlíp!

30. 11. 2011 | Jindřich Hradecký | 2 komentáře

Ceny aut: doma nejlíp!

I když prodejci stále upozorňují, že ceny nových vozů se v Česku dotkly dna a budou stoupat, statistiky mluví jinak: jdou naopak pořád dolů.

Partners Financial Services