Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Komentář Petra Očka k hodnocení webů leasingových společností

| 19. 12. 2003

Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci

CAC Leasing
Známky (uživatelské prostředí, informační hodnota, praktický test): 2; 2; 3,5
Jednoduchý přitom poměrně originální design bez jakékoli extravagance. Informačně je prezentace poněkud chudší než konkurence, ačkoli nechybí některé nadstandardní sekce jako on-line služby (kalkulátor a poptávka). Nicméně v praktickém testu vyhledávání relevantních informací si CAC nevedlo příliš dobře (ačkoli vlastně žádná prezentace tentokrát nebyla v tomto ohledu dokonalá). Do očí bijící gramatická chyba v upoutávce na vánoční nabídku (v době hodnocení) však také nedělá příliš dobrý dojem.

CCB-Leasing
Známky: 2; 2; 2;
Solidní a přehledná prezentace, která možná trochu postrádá prvek originality. Z technického hlediska může být otázkou, zda je optimální volba umístit prezentaci do "frames". Po informační stránce mírně vyčnívá z průměru – nabízí online kalkulátory, poměrně podrobné informace pro zákazníky i pro obchodní partnery.

ČSOB Leasing
Známky: 1,5; 1,5; 1,5
Solidní prezentace s příjemným a uživatelsky přátelským designem, tedy celkově pro zákazníka mnohem přívětivější než prezentace mateřské banky. Informace na stránkách jsou přehledné, názorné a vyčerpávající. Navíc nabízí rozsáhlé online služby včetně kompletní sady online formulářů (nikoli jen PDF dokumentů k vytištění) pro vyřízení různých služeb ČSOB Leasing. V této kategorii bezkonkurenční prezentace.

GE Capital Leasing
Známky: 1,5; 2; 3
Jednoduchá, ale esteticky provedená, prezentace staví na osvědčeném designu mateřské banky. Nechybí však ani osobitý prvek, jímž je celku originální umístění sloganu společnosti, jež prezentaci oživuje. Avšak i v tomto případě jde integrace stránek leasingové společnosti do prezentace celé skupiny na úkor informační hodnoty stránek – leasing je zde jen jedním z mnoha produktů a uživatel může snadno ztratit orientaci. Zvolená struktura informací na druhé straně může vyhovovat zákazníkům, kteří využívají více služeb z nabídky finanční skupiny GE Capital – ke všem se dostanou přes jednotné a dostatečně uživatelsky přátelské rozhraní.

Leasing České spořitelny
Známky: 2; 2; 3
Jak už jsem naznačoval v předchozích kolech BestWebu, v případě skupiny České spořitelny platí, že pokud se daná dceřiná společnost odliší designem od internetové prezentace matky, je to většinou k jejímu prospěchu (respektive ku prospěchu jejích zákazníků). I v tomto případě tento "odklon" napomohl atraktivnosti i lepší ovladatelnosti stránek, ačkoli znovu chybí něco, co by stránky opravdu ozvláštnilo a dělalo je opravdu zajímavými. Stránky nabízejí poměrně mnoho přehledně umístěných informací o jednotlivých produktech, z hlediska praktického testu však znatelně chybí např. sekce pro často kladené dotazy.

ŠkoFIN
Známky: 1,5; 2; 2
Pochopitelná zaměřenost této společnosti na vozy jen určitých značek se promítá také do designu internetové prezentace. Převládající zelenobílá kombinace barev a profesionální provedení všech částí prezentace ukazují, která automobilová firma stojí za touto společností. Přehledně strukturované informace, podrobný průvodce leasingem či množství dokumentů, postupů a formulářů ke stažení pak jistě potěší většinu zákazníků. U takovéto společnosti by se ale dalo již očekávat také zapracování online kalkulací či podrobnější informace o společnosti ŠkoLEASE.

VB Leasing CZ
Známky: 1,5; 2; 2,5
Přehledná prezentace s možná malinko předimenzovaným úvodním "ilustrativním" obrázkem a grafickými upoutávkami. Jinak jde ovšem o na prví pohled seriozní webové stránky, jež nabízejí množství relevantních informací – sekce jako Virtuální poradce, Finanční servis či Leasingové pojmy jsou informačním nadstandardem v této kategorii, na druhé straně samotná informace o jednotlivých druzích leasingu je poměrně skromná. Chybí také instrukce typu "Co dělat, když…" či odpovědi na často kladené dotazy.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+2
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Marxismus, Kardinální užitek, Prospekt emitenta, martin stára, brno, architektura, mobilní operátoři, operátoři, jízdenka, česká asociace franchisingu, daňový základ, Asie, Ross, Carbon Central Network, rolníci, ceny ropy, nehody, cestovní ruch

8S38915, 2K17417, 8B58110, 6P16221, 3T91467

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK