Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Weby stavebních spořitelen: Vítejte na palubě!

| 15. 10. 2003
Weby stavebních spořitelen: Vítejte na palubě!
Internetové prezentace stavebních spořitelen se od bankovních webů obecně odlišovaly větším respektem ke "corporate identity" a větší snahou o kreativnější pojetí stránek. Přestože se produkt stavebního spoření přímo nabízí k on-line prodeji, využít tuto možnost kvalitně se loni příliš nedařilo. S čím vším se weby ještě potýkaly? Porovnejte loňské prezentace s těmi letošními a hlasujte!

Jak jste se již mohli dozvědět v předchozích článcích, s roční pauzou jsme opět rozjeli nové kolo soutěže Best Web. Vítěze kategorie banky již známe (více zde), pohlédněme tedy nesmlouvavým okem na další finanční instituce – tentokrát stavební spořitelny. Naše odborná porota během tohoto týdne ohodnotí internetové prezentace všech šesti stavebních spořitelen, které na českém trhu působí. Detailně rozebere uživatelské prostředí a informační hodnotu, kterou navíc prověří praktickým testem. Stejnou možnost máte i vy, opět totiž udělíme diplomy dva – kromě ocenění odborné poroty také ocenění čtenářů Peníze.CZ. Hlasovat můžete až do čtvrtka 23. 10. do 12,00 hodin.
Včera jsme se pokusili vám přiblížit chyby, kterých se jednotlivé weby dopustili loni, nicméně v té chybovosti jsme šli špatným příkladem zejména my sami. Provedli jsme vás daty dva roky starými, za což se velice omlouváme. Pojďme tedy procházku po webech stavebních spořitelen společně zkusit ještě jednou, tentokrát ve světle výsledků ročníku skutečně loňského.

Jak vytvořit ideální webovou prezentaci?

Na tuto otázku hledají odpověď samy finanční instituce a také všechny jejich současné i bývalé internetové agentury. Odpovědí jsou stovky, úhlů pohledu však jen několik...
V první řadě je nutné dívat se očima uživatele - co si přeje, co by na onom webu mohl asi očekávat… Druhý aspekt vytyčila sama komunikační strategie – poskytnout informace o čemkoli, co může uživateli ušetřit čas strávený u přepážky. Zatřetí jde o to, co instituci ušetří lidské zdroje nebo jiné náklady. Neméně důležité jsou kvalitně zpracované kontakty, představení společnosti, apod. V neposlední řadě je dobré rozhlédnout se kolem sebe a zjistit, jak to dělá konkurence.
Pokud bude web tvořen v harmonii těchto pěti úhlů, nemůže nebýt dobrým.

Zdroj: Leoš Bárta, ředitele agentury eMARKET 

Lišácky mazaná prezentace
(profil, názory, koupit)

(www.cmss.cz, loňské výsledky, letošní hlasování)

Po marketingové stránce je prezentace ČMSS vystavěna opravdu profesionálně. Jasné, pregnantní texty s výrazným obchodním duchem, možnosti spočítat si, co se dá. Evidentní snaha využít možností internetu – kalkulačky, vyhledávání, on-line formuláře. Na druhé straně podceněná komunikační strategie, nepřitažlivé grafické prostředí, žádný vtip a šmrnc. U takové instituce jako je stavební spořitelna (navíc s tak lidovým maskotem) by se dala předpokládat větší odvaha být neformální.  Jako totální selhání se ukázalo řešení, respektive neřešení bezpečnosti. Nezabezpečený přenos soukromých dat klienta včetně jeho rodného čísla by v dnešním světě plném bezpečnostních standardů neměl mít šanci. 
Loni byla s Liškou odborná porota vcelku spokojena. Dvojka s malým minusem znamenala stříbrnou příčku. U čtenářů ovšem zazářila, a tak si nakonec jedno zlato odnesla. Od loňska mohla ČMSS v oblasti internetu ještě leccos vylepšit. Podívejme se, jak s doporučeními naložila letos. Na loňských základech mohla stavět…

Ani slunce, ani déšť
(profil, názory, koupit)
(
www.hypos.czloňské výsledky, letošní hlasování)

Obrázky jak z londýnského předměstí loni čekaly na titulní stránce Hypo stavební spořitelny. Hodnocená prezentace nenabídla nic převratného, a to ani koncepčně, ani obsahově. Šlo o střízlivou formu úvodního seznámení se službami. Víc od prezentace po informační stránce očekávat nešlo. Z marketingového hlediska bylo využití internetového potenciálu příliš opatrné. Možnost stažení různých dokumentů jistě bylo přínosem, ovšem kalkulačku, která je u konkurence standardem, byste loni hledali marně. Web působil jako lepší internetová nástěnka, na kterou autoři přilepili firemní letáky. On-line služby se skutečně osobními daty přes nezabezpečený protokol znamenají pětku za bezpečnost. Stejné je i porotou přisouzené celkové umístění, u čtenářů si Hypo vedla lépe a získala ocenění bramborové. Nechme se překvapit, jak se letos web s kritikou vyrovnal...

Ideální web stavební spořitelny

Leoš Bárta nabízí vlastní recept pro dobrou strukturu tematických celků webu stavební spořitelny. Podle něj je nutné připravit si následující ingredience:
I. korporátní navigační pásmo, které bude komunikovat základní údaje o společnosti, o značce (pokud je dostatečně nezávislá nebo je vnímána jako nezávislá), o historii, kontaktní údaje, vyhledávání poboček apod.
II. prostor pro interaktivní možnosti a dynamické aplikace, ať už jde o splátkové kalkulačky, možnost uzavření smlouvy o stavebním spoření, možnost požádat o překlenovací či jiný úvěr on-line apod.
III. marketingový prostor, ve kterém stručně, jasně, hravě a pokud možno netradičně vysvětlí vše, co je ostatním uživatelům této stránky jasné, proč zrovna tuhle spořitelnu, proč vůbec stavební spoření atd.
IV. prostor pro aktualizaci textových struktur, novinky a akce
V.
prostor pro přihlášení a personifikovanou komunikaci – zjišťování stavu vlastního účtu a vůbec cokoli, co chce vědět jen klient osobně a nikdo další apod.
To celé Leoš Bárta doporučuje obalit netradiční kreativitou a líbivou grafikou a s citem mistra vytvořit dílo, na které bude hezký pohled. Web, kterému každý porozumí, jen se na něj poprvé zadívá a jehož poselství ho donutí k jedné jediné věci – běžet urychleně na nejbližší pobočku dané stavební spořitelny a sepsat smlouvu o stavebním spoření.

Igráčkova nejen nástěnka
(profil, názory, koupit)

(www.rsts.cz, loňské výsledky, letošní hlasování)

Amatérsky vyhlížející grafický layout prezentace byl loni, bohužel, základem prvního dojmu uživatele. Po marketingové a obchodní stránce poměrně zdařilé dílko, které nabídlo mnohem víc než jen počtení, tak trpělo nedostatečným zpracováním některých textů a necertifikovaným přenosem dat. Černý puntík si zasloužilo i opomenutí jakéhokoli zabezpečení přenosu soukromých dat klientů. Poslední místo udělené porotou i čtenáři (v této kategorii se o něj dělí se stavební spořitelnou Wüstenrot) snad tedy přimělo IT oddělení k vybudování profesionálního webu: internetová presentace Raiffeisen stavební spořitelny totiž od loňského hodnocení prošla redesignem. Podívejme se tedy společně, jestli pouze k lepšímu…

Klobouk dolů, buřinko
(profil, názory, koupit)

(www.burinka.cz, loňské výsledky, letošní hlasování)

Profesionálně zpracovaná prezentace, která na první pohled upoutá dobrým grafickým konceptem a přátelským prostředím. Nabízí překvapující šíři interaktivních komunikačních toků a množství backgroundových informačních struktur. Po jazykové stránce by však prezentace burinka.cz mohla být mnohem lépe zpracována. Co vylepšovat bylo i v technické rovině.
Loňský celkový průměr, téměř čistá dvojka, ovšem stačil na prvenství u poroty. A protože pro buřinku hlasovala i čtvrtina čtenářů serveru Peníze.CZ, odnesla si ještě stříbro v této kagegorii. Loňský výsledný dojem byl tedy zcela v duchu firemního sloganu: Burinka.cz byla prezentací opravdu pro každého. Platí to stále?

Modrá pyramida: bílá nebo černá
(profil, názory, koupit)

(www.vsskb.cz, loňské výsledky, letošní hlasování)

Příznivý dojem z výborného obsahu a celkového pojetí prezentace byl loni v případě tohoto webu postaven do přímého protikladu s prachbídnou grafickou kompozicí a celkovým vizuálním dojmem. Tvůrci stránek VSS KB vsadili na velmi dobrou komunikační strategii, široké spektrum dynamických aplikací, dobré texty, solidní navigaci. Po technické stránce chvalitebná, nezapomnělo se ani na bezpečí přenosu dat. Výsledný dojem pro většinu uživatelské obce ale mohl být zcela opačný: stránky, na které se nedalo koukat. Velmi slabá grafika webu byla podle poroty nejhorší v celém hodnocení.
I tak to ale stačilo na bronzovou medaili od poroty i čtenářů. Prostor pro zlepšení web rozhodně měl, a tak společně nahlédněme, jak se s problémy během uplynulého roku popral...

Pod jednou střechou ještě neznamená pod čepicí
(profil, názory, koupit)

(www.wuestenrot.cz, loňské výsledky, letošní hlasování)

Velmi kreativní pojetí úvodní stránky a skvělá navigace – to byla silná pozitiva loňské prezentace Wüstenrot stavební spořitelny. Zbytek ovšem působil studentskou prací. Po stránce marketingové navíc vykázala nejsilnější nedostatky. Nepříliš zvládnutá byla problematika textových struktur, grafické pojetí působilo v layoutu podsekcí mnohdy až amatérským dojmem. Internetová prezentace v takovém stavu nemůže pomáhat, ale spíše škodit každému dobrému obchodnímu a marketingovému záměru.
Marketing za čtyři by na vysoké škole znamenal vyhazov, v naší soutěži "jen" podpořil loňský propad webu na čtvrtou příčku, u čtenářů až na dno (sdílené s Raiffeisen stavební spořitelnou). Letos nás ale i web Wüstenrot čeká v novém kabátě, pomožte nám tedy opět probrat jeho plusy i mínusy…

Zamíchejte pořadím!

Jak dopadnou jednotlivé weby v hodnocení poroty i čtenářů Peníze.CZ, se dozvíte v pátek 24. října. Do té doby je na vás, abyste mezi stavebními spořitelnami zvolili svého favorita a dali mu svůj hlas na této stránce. Hlasovat můžete až do čtvrtka 23. 10. do 12,00 hodin. Pokud se stanete registrovanými uživateli Peníze.CZ, automaticky se navíc zúčastníte slosování o tři dárky!

Co soudíte o internetových stránkách stavebních spořitelen vy? Chybí vám na nich něco? Překvapily vás něčím? A jak se vám líbí nová podoba naší soutěže Best Web? Neváhejte a přidejte také svůj názor do diskuse.

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dní si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily.
O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět nebo šest společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší jedenáctičlenné odborné poroty (v případě stavebních spořitelen desetičlenné).
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Právě probíhá hodnocení webů stavebních spořitelen!

 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-184
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Cash flow, Fondy dluhopisové/obligační, Složené ukazatele, daně, bankovnictví, daňové úniky, elektronická evidence tržeb, česká spořitelna, standardní klient, osobní vlastnictví, komorová okna, slučování exekucí, evgeny morozov, články, národní předpisy, dopravní přestupky, liška, Starý zákon

7U29021, 3A00000, 3A30100, 1SP7998, 9A90000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK