Jak hodnotí bankovní weby Vladimíra Rousková

Dušan Hradil | 10. 10. 2003
Vladimíra Rousková, director, FG Forrest, a. s. Vladimíra Rousková, ředitelka, FG Forrest

Bankovní weby mají působit seriózním dojmem, poskytovat přesné a jednoznačné informace, plnit úlohu komunikačního a prodejního kanálu, poskytnout klientům banky nástroj, který jim ušetří čas i peníze a při tom všem si zachovat originalitu, "duši", osobitost, která je dokonale odliší od konkurence.
Taková je moje představa o dobrém bankovním webu. Zkusme nyní tuto představu zkonfrontovat s realitou.

Obecně lze říci, že seriózním dojmem působí vskutku všechny hodnocené weby a úlohu komunikačního a prodejního kanálu plní více či méně také. Zde ovšem podobnosti končí. Originalita a osobitost webu je otázkou invence jejich tvůrců a věřím, že v mnohých případech i odvahy banky coby zadavatele. Drobné nedostatky tak lze snadno odůvodnit, pochopit i odpustit. Co však říci ve chvíli, kdy se uživatel, klient banky, nedozví odpověď na jednoduchou otázku?

Představte si modelovou situaci: ztratili jste platební kartu. Jste vystresovaní, nemáte okamžitý přístup k financím, obáváte se, že případný nálezce kartu zneužije. Víte co dělat, koho kontaktovat, kam a co nahlásit? Ne? Zkuste se podívat na web své banky a nalézt potřebné informace. Zjistíte, že zatímco úroková sazba termínovaného vkladu, coby klasický produkt banky, je poměrně srozumitelně komunikována v prezentacích všech bank, uživatelsky "kritická" informace se v některých případech na webu vůbec neobjeví. Kam se ztratilo kritérium "nástroj, jenž ušetří čas a peníze klienta banky"? A tak se stalo, že v mém osobním "skrytém" praktickém testu dostaly náskok prezentace KB, ČS a GECB před ČSOB a HVB.
Obzvláště pikantním paradoxem je především srovnání "skrytého" a oficiálního praktického testu u HVB. Zatímco nalezení úrokové sazby temínovaného vkladu i poplatku za výběr z bankomatu bylo u HVB hračkou a v hodnocení zvítězilo na celé čáře, návod na řešení situace při ztrátě karty jsem prostě nenašla. Že by se platební karty vydávané HVB neztrácely?

Závěrem si všem hodnoceným dovolím dát malou radu: zkuste si nadefinovat vlastní kriteria, která má dobrý web splňovat a vyhodnoťte podle nich vaši prezentaci. Pokud propadne byť jen u jediného z hodnocených kritérií, něco je špatně. Snaha poskytnout maximum informací nemůže být na úkor přehlednosti, touha být originální by neměla snižovat srozumitelnost a uživatelovu orientaci po prezentaci. Pokuste se nalézt tu správnou míru kompromisu… dřív, než ji najde vaše konkurence.

Známky (uživatelské rozhraní, informační hodnota, praktický test):
KB  1-, 2, 1-
ČSOB  3-, 3, 2
ČS  1-, 1-, 2
HVB Bank  4, 3, 1
GE CB  2-, 2, 3

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

banky

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Bankovní korunovace roku 2003

10. 10. 2003 | Dušan Hradil

Bankovní korunovace roku 2003

Vizitkou každé banky jsou mimo jiné její internetové stránky. Na ty se zaměřilo naše hodnocení Best Web 2003. Chcete vědět, kdo zvítězil v očích poroty a hlasování čtenářů?

Partners Financial Services