Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak hodnotí bankovní weby Vladimíra Rousková

| 10. 10. 2003
Vladimíra Rousková, director, FG Forrest, a. s. Vladimíra Rousková, ředitelka, FG Forrest

Bankovní weby mají působit seriózním dojmem, poskytovat přesné a jednoznačné informace, plnit úlohu komunikačního a prodejního kanálu, poskytnout klientům banky nástroj, který jim ušetří čas i peníze a při tom všem si zachovat originalitu, "duši", osobitost, která je dokonale odliší od konkurence.
Taková je moje představa o dobrém bankovním webu. Zkusme nyní tuto představu zkonfrontovat s realitou.

Obecně lze říci, že seriózním dojmem působí vskutku všechny hodnocené weby a úlohu komunikačního a prodejního kanálu plní více či méně také. Zde ovšem podobnosti končí. Originalita a osobitost webu je otázkou invence jejich tvůrců a věřím, že v mnohých případech i odvahy banky coby zadavatele. Drobné nedostatky tak lze snadno odůvodnit, pochopit i odpustit. Co však říci ve chvíli, kdy se uživatel, klient banky, nedozví odpověď na jednoduchou otázku?

Představte si modelovou situaci: ztratili jste platební kartu. Jste vystresovaní, nemáte okamžitý přístup k financím, obáváte se, že případný nálezce kartu zneužije. Víte co dělat, koho kontaktovat, kam a co nahlásit? Ne? Zkuste se podívat na web své banky a nalézt potřebné informace. Zjistíte, že zatímco úroková sazba termínovaného vkladu, coby klasický produkt banky, je poměrně srozumitelně komunikována v prezentacích všech bank, uživatelsky "kritická" informace se v některých případech na webu vůbec neobjeví. Kam se ztratilo kritérium "nástroj, jenž ušetří čas a peníze klienta banky"? A tak se stalo, že v mém osobním "skrytém" praktickém testu dostaly náskok prezentace KB, ČS a GECB před ČSOB a HVB.
Obzvláště pikantním paradoxem je především srovnání "skrytého" a oficiálního praktického testu u HVB. Zatímco nalezení úrokové sazby temínovaného vkladu i poplatku za výběr z bankomatu bylo u HVB hračkou a v hodnocení zvítězilo na celé čáře, návod na řešení situace při ztrátě karty jsem prostě nenašla. Že by se platební karty vydávané HVB neztrácely?

Závěrem si všem hodnoceným dovolím dát malou radu: zkuste si nadefinovat vlastní kriteria, která má dobrý web splňovat a vyhodnoťte podle nich vaši prezentaci. Pokud propadne byť jen u jediného z hodnocených kritérií, něco je špatně. Snaha poskytnout maximum informací nemůže být na úkor přehlednosti, touha být originální by neměla snižovat srozumitelnost a uživatelovu orientaci po prezentaci. Pokuste se nalézt tu správnou míru kompromisu… dřív, než ji najde vaše konkurence.

Známky (uživatelské rozhraní, informační hodnota, praktický test):
KB  1-, 2, 1-
ČSOB  3-, 3, 2
ČS  1-, 1-, 2
HVB Bank  4, 3, 1
GE CB  2-, 2, 3

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+1
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Oblíbená témata

banky, Web

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Subvence, Minimální základ daně, Hrubý výnos, sleva, banky, vodafone, fintech, eet, obchodní společnost, internetové oddělení, portál, pricing, osobní menu, Albert Humphrey, úřad státní sociální podpory, sankční poplatky, Amortizace, doba vyřízení

1SN9141, 1SN9141, 1SN9140, 1SN9141, 5P38643

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK