Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Bankovní korunovace roku 2003

Bankovní korunovace roku 2003
Vizitkou každé banky jsou mimo jiné její internetové stránky. Na ty se zaměřilo naše hodnocení Best Web 2003. Chcete vědět, kdo zvítězil v očích poroty a hlasování čtenářů?

Bankovní weby mají působit seriózním dojmem, poskytovat přesné a jednoznačné informace, plnit úlohu komunikačního a prodejního kanálu, poskytnout klientům banky nástroj, který jim ušetří čas i peníze. A při tom všem si zachovat originalitu, "duši", osobitost, která je dokonale odliší od konkurence. Taková je představa dobrého bankovního webu nejen porotkyně Vladimíry Rouskové, ale i většiny z nás. Konfrontaci snu a tvrdé reality přineslo posledních deset dnů, kdy jsme hledali mezi nominovanými bankovními weby ten nejlepší. A tady jsou výsledky.

Tradiční Komerční banka

Loňská jednička zklamala. Ptáte se, jak je to možné? Je pravdou, že základní přednosti webu, tedy pěkný a vzdušný design či dostatek informací v logickém členění podle skupin zákazníků a jejich potřeb, zůstaly. Z pohledu uživatelského rozhranní a informační hodnoty se jedná o druhý nejlepší web. Jenže pak přišel na řadu praktický test. Tady se ukázalo, že stránky nejsou dotaženy do konce. Alfou a omegou internetu je přece hypertextové provázání. Jak je tedy možné, že z popisu termínovaného vkladu nevede odkaz na aktuální úrokové sazby? "Ty se nacházejí ukryty pod odkazem Sazebník, což je pojem používaný spíše pro ceník služeb," komentuje porotce Petr Očko. Hlavní časoměřič naší poroty, Jan Jedlička z týdeníku Ekonom, naměřil v obou testech nejdelší čas hledání. Nelze říci, že by byly informace úplně nedostupné, kdo je již sběhlý v tom, kde je najde, nemá problém. Proto padaly známky 1,5, tak i 4. Ovšem hlavně závěry praktického testu poslaly stránky KB ve velmi těsném boji na celkové čtvrté místo. Stejné umístění obsadil web i v hodnocení našich čtenářů.

Modrá síla ČSOB

- BEST WEB 2003 -
CENA ČTENÁŘŮ Peníze.CZ

Cenu čtenářů serveru Peníze.CZ za nejlepší bankovní webovou prezentaci roku 2003 získává ČSOB.

Nepříliš kreativní prezentace bez výraznějších změn oproti loňskému stavu, toť další ze soutěžících. "Decentnost sama, nebýt toho reklamního blikání," popisuje své dojmy porotce Petr Fejtek. Několika porotcům připadaly stránky banky díky grafům a boxovému uspořádání informací jako finanční portál. Samotné brouzdání však budí rozporuplné dojmy. Hypertextové provázání statických textů se sazebníky na jedničku, možnost personalizace stránek je věc ojedinělá. Jiní porotci však komentují slovem "nepřehledné". Web ČSOB není to pravé ořechové pro náhodného návštěvníka či laika. Naopak pravidelný zákazník bude téměř v modrém ráji. Stručně řečeno zlatý střed – trojky od shora až dolů. Stejně jako loni, tedy bronzová příčka.
Zcela jinak ale na web ČSOB pohlíží naši čtenáři, se svými 36 % platných hlasů skončil její web bezkonkurenčně první! Gratulujeme!!! 

Spořitelna a její rodina

- BEST WEB 2003 -
CENA POROTY Peníze.CZ

Cenu odborné poroty serveru Peníze.CZ za nejlepší bankovní webovou prezentaci roku 2003 získává Česká spořitelna.

Jak jsme avizovali v úvodním článku letošního hodnocení bankovních webů, najdeme na adrese České spořitelny inovovanou prezentaci. "Tak ti si mě získali," komentuje porotce Oldřich Kračmer. Pochválit se musí hlavně to, že se vývojáři poučili z minulých chyb a posunuli web o kus dál. Nelze říci, že by design nějak oslňoval, nicméně celkově se líbí. Na dotažení čekají snad jen detaily jako zarovnání dolního okraje. Ale to běžného uživatele nepálí. Po informační stránce padaly mezi porotci vesměs superlativy, jen místy narazil některý z hodnotitelů na mezery v navigaci. "Chybí mi zde integrující prvek," říká porotce Tomáš Prouza.
Komentářům porotců odpovídá i výsledek hodnocení, ve kterém nenajdete horší známku než dvě minus. Celkově nejlepší uživatelské prostředí i informace, druhé místo pak v praktickém testu. Správně tušíte, že jsme našli vítěze. Gratulujeme České spořitelně k získání ocenění Best Web 2003 kategorie banky v hodnocení odborné poroty Peníze.CZ.

HVB Bank a její trojí menu

Když jsme minulý týden uváděli hodnocení bankovních prezentací, netajili jsme se pochybami o šancích webu HVB Bank. To, co na uživatele vykoukne, hodnotili porotci skutečně hůře než u konkurence. Minimální dávka kreativity, spousta nevyužitého místa, miniaturní písmenka, pro některé porotce nepříjemné barvy. Netradičnost jak úvodní stránky, tak celkové stavby webu působí spíše negativně. Problém v navigaci si zavinilo zvláštní menu, kdy jen nutné jednou kliknout na celý nápis, jindy zase jen na čtvereček za vytouženou položkou. Známky 2,4 a 1,8 nejsou špatné, ovšem ve srovnání s konkurencí je to na předposlední místo.
Jako blesk z čistého nebe ale přišel výsledek praktické zkoušky. "Malé chytré menu Toolbox je k nezaplacení, hned jste na úrokových sazbách či v sazebníku," říká Petr Fejtek. Infobox a toolbox a se ukázaly jako velice praktické navigační prvky a pomohly webu k prvnímu místu při hledání úrokových sazeb a cen služeb. Známka 1,2 byla natolik dobrá, že v boji o setiny bodu protlačila HVB Bank na celkové stříbrné místo. V souboji o hlasy našich čtenářů ovšem zůstává až na místě pátém.

GE Capital – inovace, které nestačí

Loni prošla internetová prezentace "elektrikářské banky" totální inovací. Vznikl web de facto nový, ovšem na první pohled nějak prázdný. I vzdušnost designu a jednoduchost má své meze, a ty byly tady překročeny. Harmonie po grafické stránce snad nikoho neurazí, několika porotcům však připadá web nedodělaný. Při navigaci téměř náhodou narazíte na vyjíždějící menu, v dalších úrovních prezentace zase na pop-up stránky. Trochu zastaralé a nešťastné řešení, navíc s problémy ve funkčnosti v jiných prohlížečích než je Internet Explorer. Celkové skóre podle školní stupnice můžeme přeložit jako dvě mínus, což ale vedle ostatních neznamená dobrý výsledek, nýbrž evidentní poslední místo.
Web GE Capital Bank příliš nenadchl ani čtenáře Peníze.CZ. Hlasovala pro ně pouhá 2 % účastníků soutěže.

HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole)

Hodnocená oblast

ČS
(profil, názory)

KB
(profil, názory)

HVB
(profil, názory)

ČSOB
(profil, názory)

GE CB
(profil, názory)

Uživatelské prostředí

1,50

1,59

2,41

2,00

2,41

Informační hodnota

1,50

1,55

1,85

1,70

2,00

Praktický test

1,55

2,5

1,20

1,85

2,45

Výsledná známka poroty 1

1,52

1,88

1,82

1,85

2,29

Vysvětlivky: ČS - Česká spořitelna, KB - Komerční banka, HVB CR - HVB Bank Czech Republic, ČSOB - Československá obchodní banka, GE CB - GE Capital bank
1) průměr z předchozích tří známek

Čtenářská soutěž ovšem dopadla jinak: zlatou medaili získává ČSOB, stříbrnou Česká spořitelna a bronz si odnáší Reiffeisenbank (profil, názory), která do soutěže poroty nebyla zařazena. Gratulujeme!!!

HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
Pořadí 5 nejúspěšnějších bankovních webů
Banka

Procento hlasů

ČSOB

36 %

Česká spořitelna 

22 %

Raiffeisenbank

12 %

Komerční banka

8 %

HVB Bank

6 %

Zdroj: Peníze.CZ

Losování o ceny 

Všem čtenářům, kteří se zúčastnili prvního kola, velmi děkujeme. Během dnešního odpoledne vylosujeme tři hlasující, kteří od nás obdrží slíbené ceny. Výherce kontaktujeme v pondělí emailem. Předem gratulujeme!!! 

Zajímá vás, kde se vzaly známky na vysvědčení jednotlivých bankovních webů? Pokud ano, podívejte se na plné znění komentářů jednotlivých porotců. Dozvíte se, na jaké hlavní přednosti a nedostatky narazili.

Komentář Petra Fejtka

Komentář Vladimíry Rouskové

Komentář Jakuba Grosmana

Komentář Aleny Urubkové

Komentář Jana Jedličky

Komentář Kateřiny Beranové

Komentář Oldřicha Kračmera

Komentář Jana Mihelka 
(hodnotil všechny bankovní weby)

Komentář Petra Očka

Komentář Tomáše Prouzy

Komentář Maritna Ziky

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dnů si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily.
O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší jedenáctičlenné odborné poroty.
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Právě skončilo hodnocení kategorie Banky.
Od 14. 10. můžete hodnotit weby Stavebních spořitelen!

 

Ke všem hodnoceným webům můžeme říci to, že se o ně jejich majitelé starají více než v minulých letech a uvědomují si jejich význam. Musíme však podotknout, že praktické používání internetových stránek k vyhledávání informací může být naprosto odlišné od prvního dojmu z hlavní stránky. Uvidíme, k jakým závěrům dojdeme příští rok.

Jak hodnotíte internetové prezentace retailových bank na českém trhu vy? Souhlasíte s naším postupem? Anebo byste nastavili jiná kritéria? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-5
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2003 16:14, TGP

Když se místo emotivních výkřiků podíváte na reálné výsledky, tak uvidíte, že vítězství bylo velmi těsné a kdyby třeba KB nepropadla v praktickém testu (s čímž souhlasím), mohlo být vše úplně jinak. Web totiž není jen o kráse, ale i o něčem, čemu se říká usability - a to se ČS díky masám klientů docela dost povedlo.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hawry 11. 10. 2003 11:06)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 10. 2003 20:51, martin.nospam.zelenka na centrum.cz

Dobry den, zajimalo by mne, kolik lidi hodnotilo web mezi ctenari. Zajimalo by mne jak reprezentativni je ten ctenarsky zebricek. Muzete sem nejake cislo dat? Nepodarilo se mi to v clanku najit. Dekuji
Martin Zelenka

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

15. 10. 2003 | 20:51 | martin.nospam.zelenka na centrum.cz

Dobry den, zajimalo by mne, kolik lidi hodnotilo web mezi ctenari. Zajimalo by mne jak reprezentativni je ten ctenarsky zebricek. Muzete sem nejake cislo dat? Nepodarilo se mi to v clanku najit. Dekuji Martin Zelenka více

13. 10. 2003 | 16:14 | TGP

Když se místo emotivních výkřiků podíváte na reálné výsledky, tak uvidíte, že vítězství bylo velmi těsné a kdyby třeba KB nepropadla v praktickém testu (s čímž souhlasím), mohlo být vše úplně jinak. Web totiž není jen o kráse,...více

12. 10. 2003 | 15:39 | TGP

Dobrý den, nejde o neseriózní soutěž, ale o stejné pravidlo jako v předchozích dvou letech - hodnotíme vždy pět největších bank. Malé banky možná mají také zajímavé weby, ale na trhu hrají minimální roli. Právě proto vybíráme...více

11. 10. 2003 | 11:06 | Hawry

Česká spořitelna - nejlepší web ??? to si děláte srandu, ne ??? Opravdu skvělý a objektivní článek !!! více

10. 10. 2003 | 17:45 | x

Proč porota vybrala jen těchto pár bank? Neseriózní soutěž. více

Oblíbená témata

banky, Internet, služby, Web

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Základní kapitál, Online obchodování, Stavební povolení, průmysl 4.0, daňové přiznání, zaměstnání, digitalizace, mzda, Zoho.com, výnosy dluhopisů, boty, Zbyněk Stanjura, investiční univerzita, koeficient, Jiří Paroubek, stipendijní pojištění, Artesa, projekce

4Z26697, 3SD3581, 3SD3581, 3SD3581, 3SD3581

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK