Hledáme nejlepší bankovní web

Hledáme nejlepší bankovní web
Pátrání po nejlepší internetové prezentaci v české e-pavučině zahájíme na bankovním poli. Na úvod si představíme pět nominovaných kandidátů a přiblížíme jejich dosavadní výkony. Promenáda začíná…

Jak jste se mohli dozvědět v úvodním článku, po roce rozjíždíme nové kolo soutěže Best Web. Loňský ročník totiž u každé nominované společnosti našel nějaké mouchy a nás zajímá, zda si to banky vzaly alespoň trochu k srdci. Nová tvář našeho hodnocení se bude více orientovat na běžného uživatele bankovních stránek. Zhodnotíme hlavně to, co klienty pálí nejvíce. Dnes vám představíme pět soutěžících, které si v následujících dnech vezme pod lupu odborná porota. Vy však můžete dát svůj hlas libovolnému webu!

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dnů si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, pojišťovny, investiční společnosti, stavební spořitelny, penzijní fondy a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily.
O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší desetičlenné odborné poroty. Technologickou úrovní vás pak provede Jan Žáček z agentury imProve.
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Právě probíhá hodnocení
kategorie banky
Když modrá je dobrá

Korporátní modrý kabát stránek ČSOB (profil, názory) nedostál od našeho loňského hodnocení výraznějších změn. Střízlivost, kterou si pochvaloval hlavní hodnotitel, nezmizela, další kladně vnímané prvky webu, tedy informační hodnota a úroveň textů, taktéž. Kreativita a marketingový náboj také zůstávají stejné, bohužel stejně "nijaké". Anebo díky bohu "netuctové"? Trendem je totiž budovat weby z pohledu klienta, který nic netuší a kdy hned na úvodní stránce padá jedna otázka za druhou, aby si vybral, zda chce spořit, utrácet, "bankovat" po drátě… ČSOB se však drží metody "klient ví, že chce běžný účet či studentské konto" s dodatkem "až to najde, rádi mu podrobně vysvětlíme, o co jde". To jsou naše první dojmy. A je na porotě a také na vás posoudit, jak se vám líbí?

 

Závěry hodnocení v roce 2002
(+) informační hodnota a jazykové zpracování
(-) kreativita
loňské hodnocení webu ČSOB
stránky www.csob.cz

Když se rodinka trochu zklidní …

… vznikne nový web České spořitelny (profil, názory). Grafici konečně pochopili, že zabírat téměř polovinu homepage plovoucí sérií obrázků nadšených klientů je trochu moc. A pokud vám tito klienti "zpříjemňují" i všechny podstránky webu, moc se obrátí v příliš. Naštěstí přišla změna a výsledek je skutečně lepší.

Závěry hodnocení v roce 2002
(+) segmentace klientů, kreativita  
(-) kvalita informací a jazykové zpracování 
loňské hodnocení webu České spořitelny 
stránky www.csas.cz

V osvědčeném kabátě …

… komunikuje svoje produkty Komerční banka (profil, názory). Loňská suverénní jednička v očích odborné poroty bude mít letos těžký úkol. Rozdělení hlavního rozcestníku podle přání a potřeb klienta (například Chci peníze, Chci nakupovat…) převzalo již více finančních domů. Pěkná střízlivá grafika spolu s dobrými texty zůstaly také při starém, uvidíme, zda to bude vám a porotě stačit i letos. Co dodat? Snad jen podívejte se a hodnoťte.

Závěry hodnocení v roce 2002
(+) navigace, informační úroveň
(-) průměrná technická úroveň webu 
loňské hodnocení webu Komerční banky 
stránky www.kb.cz

(Ne)konečný chaos?

Asi tak se tvářila prezentace HVB Bank (profil, názory) v našem loňském hodnocení. Roztříštěná navigace a chybějící možnost návratu, dezorientace uživatele a neuspořádaný grafický layout. Toť verdikt hlavního porotce. Změna nevyhnutelná? Nikoli, vše zůstalo při starém! Hlavní box, tool box, na druhé straně infobox. Kdo má ostré lokty, anebo se vyzná, proboxuje se k tomu, co hledá. Chcete něco jiného, třeba aktuální sazebník? Tak si to najděte sami, a pěkně od začátku. Ale třeba vám to vyhovuje, uvidíme v hlasování.

Závěry hodnocení v roce 2002
(+) stylistické zpracování informací
(-) grafïka, navigace a informační hodnota 
loňské hodnocení webu HVB Bank 
stránky www.hvb.cz

Elektrikáři umí i peníze

Loňská dvojka u poroty, web GE Capital Bank (profil, názory), prošel za poslední rok výraznou změnou. Dovolte prosím poněkud delší pozastavení. Nová vzdušná grafika úvodní stránky jako by patřila někomu jinému. Původní vzhled byl přitom hodnocen kladně, uvidíme, zda udělala banka krok kupředu či si spíš pohoršila. Každopádně najít způsob ovládání nabídek si vyžádá jistou dávku investigace a přejíždění myší po nápisech. Z některých totiž vyjíždí výběrová menu. Kreativní, ovšem trochu na úkor praktičnosti pro uživatele. Kdo má méně výkonný počítač, bude zahlcen "sekajícími" se animacemi. Uvidíme, jk na nový kabát GE CB zareagujete v hlasování a s čím přijde naše odborná porota.

Závěry hodnocení v roce 2002
(+) grafická stránka
(-) navigace po webu 
loňské hodnocení webu GE Capital bank 
stránky www.gecb.cz

O vítězi rozhodujete i vy

O tom, jak dopadnou jednotlivé nominované weby v hodnocení poroty, se dozvíte v pátek 10. října. Do té doby je na vás, abyste zvolili svého favorita mezi bankami pro soukromé klienty na českém trhu a dali mu svůj hlas na této stránce. Pokud se stanete registrovanými uživateli Peníze.CZ, vedle standardních výhod budete mít také možnost získat malý dárek za účast v hlasování!

Ve čtvrtek vám pro inspiraci a zamyšlení nabídne Leoš Bárta pár tipů, o čem by měla taková prezentace finančního domu vlastně být.  

Co soudíte o internetových stránkách banky vy? Chybí vám na nich něco anebo jste byli mile překvapení? A jak se vám líbí nová podoba naší soutěže Best Web? Neváhejte a přidejte také svůj názor do diskuse.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-126
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Oblíbená témata

banky, Internet

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Bankovní korunovace roku

12. 4. 2002 | Dušan Hradil

Bankovní korunovace roku

Pět týdnů soutěže Best Web 2002 určených pro hodnocení bankovních webů uteklo jako voda a my vám můžeme představit vítěze. Chcete vědět, kdo se bude po zbytek roku pyšnit naším titulem... celý článek

O Tomášovi a jeho dědicích

5. 4. 2002 | Leoš Bárta

O Tomášovi a jeho dědicích

T. A. Edison by se asi divil, kdyby věděl, že GE Capital Bank je 5. nejsilnější bankou na českém trhu. Tentokrát se podíváme na zoubek jejich webové prezentaci, která podivuhodně osciluje... celý článek

HodněVydařenéBludiště.cz

29. 3. 2002 | Leoš Bárta

HodněVydařenéBludiště.cz

Nemám rád weby, které jsou sterilní. Internetová prezentace HVB mezi takové rozhodně nepatří. Pomohou nebo uškodí internetové aktivity subjektu, kterému patří 4. místo na bankovním... celý článek

O Abrahamovi a jeho synu Izákovi II

22. 3. 2002 | Leoš Bárta

O Abrahamovi a jeho synu Izákovi II

Třetí medailový post na bankovním trhu zastává Komerční banka. Je její internetová podoba v něčem výjimečná? Jaké jsou její silné stránky? A je něco, za co by se měli tvůrci www prezentace... celý článek

Taková normální rodinka…

15. 3. 2002 | Leoš Bárta

Taková normální rodinka…

…vás uvítá hned při vstupu do virtuálního světa druhé největší banky na našem trhu. Česká spořitelna má věru zvláštní prezentaci. Soutěž Best Web 2002 pokračuje…

Partners Financial Services