Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chystá se konec SeznamBanky?

Chystá se konec SeznamBanky?
Před rokem halasně ohlášené převratné propojení banky a freemailu se dostává na rozcestí, možná jedno z posledních. Ač to nikdo z účastníků zatím nepřiznává, nedávno ještě slibný projekt už před sebou asi moc skvělou budoucnost nemá.

Při spouštění služby sršel ze všech účastníků prezentace - vedení eBanky (profil, názory) a Seznam.CZ - optimismus a šéf Seznamu, Ivo Lukačovič, prohlásil, že vidí potenciál produktu na sto tisíc klientů. Ač jsme jeho optimismus příliš nesdíleli (a optimisté nebyli většinou ani naši čtenáři), bylo překvapivé zjistit, že po necelém roce provozu produktu je klientů pouhých 1 650. A navíc je patrné, že jejich přírůstek za posledních několik měsíců byl minimální. Zatímco za období září-prosinec získala banka pro tento účet 1 300 zákazníků, od ledna do března přibyly jen dvě stovky a do konce června pak už jen sto padesát uživatelů. Navíc se banka v rámci zefektivnění své činnosti rozhodla vypovědět smlouvy klientům, kteří své účty nevyužívají (netýkalo se jen Seznambanky). V rámci tohoto kroku tak tomuto produktu ubylo 71 klientů. Číslo by za standardních okolností znělo směšně, zde však jde o čtyři procenta uživatelů.

Chce někdo eMana?

O tom, že ne vše je se SeznamBankou (profil, názory) v pořádku, svědčila i odpověď ředitele banky Radomíra Lašáka v průběhu našeho rozhovoru z letošního února: "Musím podotknout, že nás SeznamBanka žádným způsobem nezatěžuje, takže ačkoliv nenaplňuje očekávání, zrušení jí určitě nehrozí. Optimismus svých předchůdců, který byl prezentován při uvádění tohoto produktu, moc nechápu." Je ale otázkou, kdy v rámci banky dojde k rozhodnutí, že produkt sice nezatěžuje, ale nic nepřináší, a proto bude zrušen (resp. převeden na standardní běžný účet).

Co je na SeznamBance špatně?

Funkce účtu versus cena
Běžný osobní účet v eBance překypuje funkcemi, kromě přístupu k vlastnímu účtu můžete penzijně nebo stavebně spořit, provádět pokročilé manipulace s osobními financemi... Účet SeznamBanky je ale ořezanou verzí a oproti konkurenčním internetovým bankovnictvím nic navíc nepřináší. Ostatní banky za poslední rok svoje on-line bankovnictví výrazně vylepšily, a tak SeznamBanka je sice zadarmo, ale moc toho neumí.

Cílová skupina
Studenti a teenageři (kteří byli označeni za hlavní cílovou skupinu) jsou sice z marketingového hlediska velmi atraktivní, ale vyznačují se také několika charakteristikami, které SeznamBanku pohřbily - nejzásadnějším problémem této cílové skupiny je velmi nestabilní a nepravidelný příjem. Proto si často studenti vybírají nejlevnější alternativy a poplatky SeznamBanky nepatří k nejnižším. Chybí i možnost přečerpat prostředky na účtu (kontokorent), spotřebitelský úvěr, zkrátka cokoliv, co by studenty mohlo odlákat od nabídky ostatních bank.

A to není vše...
Nečitelné spojení (banky a freemailu) určitě v období krachu několika bank na atraktivitě nepřidá. Kombinace se službou zadarmo, kde nejsou poskytovány žádné garance funkčnosti nebo stability, se u bankovních služeb neukázala jako atraktivní.
Účet nelze ani korespondenčně zřídit, nenabízí nic mimořádného, navíc je zatížen vysokými poplatky. Placení v internetových obchodech také bohužel mnoho nových klientů nenalákalo. Normální internetové bankovnictví s nízkou funkčností a s vysokými poplatky není zajímavý mix ani pro statisíce uživatelů Seznamu.

Jan Žáček, technický ředitel společnosti Český web

Nové vedení banky se totiž místo na "hračičky" zaměřuje více na obchodně přínosné produkty, a tak už zařízlo eCity, kdy doména projektu (www.ecity.cz) vede na stránky eBanky (profil, názory). Manažer tohoto virtuálního města eMan (www.eman.cz) již o svůj "domeček" přišel úplně, eBanka nezaplatila udržovací poplatek a tak doména skončila v rukou spekulantů. Pamětníci eCity si jistě vzpomenou, že v pozdější fázi nabízela eBanka tzv. eCity účty, což byl ořezaný klon Osobního účtu. Ty dnes již také neexistují. Klienti, kteří o ně stáli i nadále, je museli převést na standardní Osobní účet, ostatním byl zrušen.

Ani Seznam není spokojen

Pramalé nadšení v souvislosti s tímto produktem panuje nejen v eBance. I Seznam nám ve svém vyjádření v podstatě sdělil, že "SeznamBanka úplně nesplnila naše očekávání a zájem uživatelů nebyl tak vysoký, jak bychom chtěli." Přitom při spouštění sršeli představitelé firmy optimismem (viz výše). Pak ale asi nastal nějaký problém a SeznamBanka tak pravděpodobně postupně spadla na žebříčku priorit na velmi nízkou příčku. Zdroj znalý pozadí situace nám dokonce prozradil, že Seznam svého času jednal s předními vydavateli hudby a filmů, kteří byli z produktu nadšeni a viděli v něm nový kanál například pro prodej CD či DVD disků. Nakonec ale k implementaci a propojení nedošlo.

To je bohužel typické i pro řadu jiných plánovaných výhod a možností, které měla SeznamBanka přinášet svým uživatelům (různé slevové a věrnostní programy, dobíjení předplacených mobilů apod.) a celý produkt tak mimo jiné upadá i kvůli nedostatku jakéhokoliv rozvoje.

A co dál?

Jak se SeznamBankou naloží její zakladatelé je tak velkou otázkou. Tiskový mluvčí Seznam.cz Tomáš Fiala výše zmíněný citát o nespokojenosti ještě doplnil několika větami "V současnosti zvažujeme budoucí podobu této služby a možnosti jejího dalšího rozvoje. V době spuštění projektu to byla unikátní služba svého druhu, avšak od té doby došlo k výraznému posunu v oblasti elektronického přímého bankovnictví u nás i k zakládání a následnému rušení různých mikroplatebních systémů z důvodů nevelkého zájmu uživatelů. V této chvíli zkoumáme i jiné alternativní možnosti placení, které by byly uživatelsky jednodušší a přívětivější," říká Fiala.

Je otázkou, jak si poslední větu nejlépe vyložit, nicméně ani ten nejoptimističtější výklad neznamená pro SeznamBanku moc zářnou budoucnost. Původní vize projektu totiž pravděpodobně byla snaha najít cestu, jak efektivně inkasovat od uživatelů poplatky za nadstandardní služby portálu Seznam.

Nejoptimističtější variantou tak je, že SeznamBanka bude jednou z možností jak platit za služby, nejpesimističtější je, že Seznam si najde jiné efektivnější a účinější cesty zasahující mnohem širší počet uživatelů a "svou banku" nechá zajít na úbytě. To na přímou otázku ani tiskový mluvčí nevyloučil, neboť nám obecně sdělil, že "pokud projekt nesplní to, co od něj aktéři očekávali nebo si nenajde cestu k lidem či zájem o něj opadne, zrušení je logické". Pavel Makovský, tiskový mluvčí eBanky na přímou otázku jakékoliv brzké rušení SeznamBanky rozhodně popřel. Jak se k ní ale vedení banky bude stavět za pár měsíců je však otázkou.

Co byste se SeznamBankou udělali vy? Proč si myslíte, že není úspěšná? Podělte se o své názory s ostatními.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-5
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 7. 2003 20:18, CSrypatschek

...Vaše teorie jsou pěkné, já jsem jí dříve také držel palce, tuším, že se ještě jmenovala původně nějak jinak a stranou jsem dával to pozadí za tím, tedy jak hospodaří a komu svěřuje svý zdroje. Ale myslím si, že poplatkové zdražení a la Česká spořitelna tehdy panáčkem z České spořitelny jí nalomilo vaz a konkurence je dnes opravdu jinde než tehdy, hm, hm, musím se ošít, i ta Česká spořitelna, jak Vás tu na serveru pěkně přesvědčují, že tam mají také internet a e-mail !

Reagovat

 

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Travelling Jack 30. 07. 2003 18:03)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 7. 2003 17:32, Roman

Ja ten ucet udelany mam, ale spis jenom pro strejcka prihodu, kdyz bych potreboval rychle poslat penize nekomu do eBanky - takhle to bude mit na uctu do 5minut.
Osobne si myslim, ze pokud chce byt SeznamBanka zajimava a ziskat nejaky klienty, tak bude muset nejak rozumne zmenit Cenik.
Nemusi to byt radikalni slevneni, staci jenom trosku. :-)

Reagovat

 

-15
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

31. 7. 2003 | 17:32 | Roman

Ja ten ucet udelany mam, ale spis jenom pro strejcka prihodu, kdyz bych potreboval rychle poslat penize nekomu do eBanky - takhle to bude mit na uctu do 5minut. Osobne si myslim, ze pokud chce byt SeznamBanka zajimava a...více

31. 7. 2003 | 17:22 | Roman

Do CS uz dneska taky vlastne nemusis. Teda jenom jednou za 3 roky pro novou kartu. :-) více

31. 7. 2003 | 11:44 | Xaver

To, co mne u jeBanky stálo měsíčně cca 230 Kč, mne u Živnobanky stojí 30 a navíc nejsem obtěžován přiblými reklamními maily ;-). více

30. 7. 2003 | 20:18 | CSrypatschek

...Vaše teorie jsou pěkné, já jsem jí dříve také držel palce, tuším, že se ještě jmenovala původně nějak jinak a stranou jsem dával to pozadí za tím, tedy jak hospodaří a komu svěřuje svý zdroje. Ale myslím si, že poplatkové...více

30. 7. 2003 | 18:12 | TGP

Jakého strategického partnera máte na mysli? Českou pojišťovnu, které už zkrachovaly dvě banky? To si snad děláte legraci? více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Gesce, Přidělení cílové částky, Cílování inflace, e-shopy, podnikání, zaměstnanec, andrej babiš, daňový bonus, obchodní zákoní, bankovní vklad, manažer, Státní dluh, IKS Eurobondový, podnik, brýlové obruby, marie zemanová, profilový fond, Termínovaný vklad Artesa STANDARD

4S26370, 3SI8345, 8B49930, 8T68191, 8B49930

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK