Oranžová pojišťovna

Jan Žáček | 22. 11. 2002
Oranžová pojišťovna
Pomeranče, cesta životem, oranžové konto a pojištění jsou pojmy které se vám mohou vybavit, když se řekne ING. Utečme od obvyklé pojišťovací modré k veselé a hravé oranžové barvě stránek ING pojišťovny. Přichází poslední díl hodnocení webových stránek pojišťoven.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří osm osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.ing.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 1 Marketingová rovina: 1 Informační rovina: 1 Grafická rovina: 1 Navigační rovina: 1 Technická rovina: 3 Použitelnost: 3
Výsledná známka: 1,57



Kreativní rovina:

V kreativitě zašla skupina ING nejdále ze všech finančních institucí. Netypické formáty a postupy jsou toho důkazem. Ačkoliv se metrem nesvezete, někteří si jistě vzpomenou na propagaci okolo pojízdných eskalátorů na stanici Anděl. Soutěže, bannery, dobré nápady. I díky atypické oranžové barvě na ING hned tak nezapomenete. Žádné klišé pojištěných usměvavých rodin, ale pomeranče, netradiční fotografie a nestandardní ikony.

Výsledná známka (jako ve škole): 1



Marketingová rovina:

Taky jste sbírali pomeranče? Kdo by si nechal uniknout bednu pomerančů a basu zlaté tequilly. Nejen na tomto příkladu bych chtěl demonstrovat, že ING se nejen na webu marketingu nebojí. Ze všech hodnocených pojišťoven má ING marketing nejvíce nápaditý a viditelný.

Zatím poslední ukázkou velmi kvalitního marketingového přístupu je Cesta životem. Flashová hra, kde kromě štěstí, nemoci, pojištění, běžných životních situací nenásilnou formou získáte informace o kompletní nabídce ING. Nejen o pojištění – nabídka je prezentována jako komplexní – od životního pojištění k hypotékám.

Výsledná známka: 1



Informační rovina:

Díky komplexnosti nabídky budete mít problém nalézt informace pouze o pojištění. Odkazy do ostatních sekcí webu vás budou neustále svádět ke zkoumání ostatních produktů. Ale i tyto části webu vám budou poskytovat dostatek aktualizovaných informací, aby jste získali dojem často obnovovaných stránek. Informace o kurzech se mění každý den a web žije.

Na stránkách najdete obecné pojišťovací podmínky, čtvrtletní bulletin, informace o dalších produktech – mnoho údajů na spoustě stránkách, které se velmi často otevírají do dalšího nového okna. V těch se lze poměrně lehko ztratit.

Výsledná známka: 1



Grafická rovina:

Oranžové stránky mají velmi osobitý styl, působí příjemným dojmem, ani o obligátní modrou v některých sekcích webu nepřijdete. Web nehýří klišovitými obrázky, obsahuje mnoho grafů a velmi striktně dodržuje firemní štábní kulturu. Výsledná imprese – nadmíru pozitivní.

Výsledná známka: 1



Navigační rovina:

Navigace je přehledně členěná, intuitivní. Několik úrovní menu vás vždy dovede k cíli. Stránky navíc obsahují spolehlivě fungující fulltextové vyhledávání. Ztratit se na stránkách zkrátka nelze. Navigace kopíruje uvažovaní běžného uživatele a nabízí mu odpověď na nejčastější otázky.

Výsledná známka: 1



Technická rovina:

Při té vší kvalitě mě překvapila relativně často chyba stránek. Obzvlášť chybovou částí prezentace je sekce s nabídkou volných míst. Zarazilo mě, že nábor obchodních zástupců funguje bez problémů, což se o ostatních pracovních nabídkách rozhodně říci nedá. Každý z odkazů v této sekci skončil chybou. Chybovost personální sekce asi klientům příliš vadit nebude, ale chyby se bohužel neomezují pouze na tuto část webu.

Škoda, přeškoda. Deset bodů za umělecký dojem, ale to špatné technické provedení. Web není krasobruslení, ale s výrokem poroty nelze nesouhlasit. Situaci zachraňuje dobrá funkčnost v ostatních prohlížečích.


Výsledná známka: 3



Použitelnost:

On-line služby u všech hodnocených pojišťoven nevyužívají všech možností internetových technologií. Formulář na změnu kontaktních údajů sice funguje bezchybně, je zabezpečen, ale to asi běžného uživatele neuspokojí. Informace podávané velmi přehlednou formou, pomoc při řešení běžných životních situací a dostatek údajů mohou být důvodem vaší návštěvy webu ING, ale nakonec stejně musíte pozvat obchodního zástupce k sobě domů. On-line služby bohužel pochválit nelze.

Výsledná známka: 3


Závěr:
Návštěvy na stránkách ING rozhodně nebudete litovat. Jednak patří mezi ty povedenější v hodnocení pojišťoven, navíc zjistíte, že ING není jen pojištění Nationale Nederlanden a tulipány, ale dozvíte se spoustu zajímavých informací a můžete absolvovat bezpečnou cestu virtuálním životem. Možná si uvědomíte úskalí reálného bytí a třeba se necháte pojistit.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
MD EH VI PJ RJ PN PP TT průměr
obsah 1,5 - 3 1,5 2 - 3 1 2,000
vzhled 2 - 2 1,5 2 - 2 1,5 1,833
Vysvětlivky: MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT - Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Korporátní barva ze stránek jen kape … na titulní stránce skupinka "šťastných klientů" vypadá na můj vkus poněkud pohřebně i přes babičku s "kopačákem" ... říká Vladimír Iliev (Celý názor)
... Měl jsem pocit, že se na mne hrnou informace ze všech stran. A jak se tak hrnou, ztrácím přehled ... shrnuje Michal Drtina (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Poslední letošní šanci vyhrát mobilní telefon můžete výměnou za hlas webu některé z hodnocených pojišťoven.

  • Podívejte se, jak dopadlo letošní hodnocení webu České pojišťovny, Kooperativy, Pojišťovny Allianz a IPB Pojišťovny.

  • Porovnejte dnešní výsledek s loňským hodnocením webů pojišťoven.

  • Hledáte další články našeho seriálu hodnocení webů finančních institucí? Pomůže vám náš hlavní rozcestník.
  • Příští týden uzavřeme náš seriál hodnocení internetových prezentací finančních institucí a vylosujeme poslední letošní výherce mobilních telefonů.

Navštívili jste internetové stránky ING? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-29
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Internet

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Děda, vnuk a modré nebe ...

15. 11. 2002 | Jan Žáček

Děda, vnuk a modré nebe ...

... vás uvítají na internetových stránkách IPB Pojišťovny. Podívejte se, jak dopadly v předposledním díle hodnocení webů finančních institucí.

A jsme zpátky v modrém moři...

8. 11. 2002 | Jan Žáček

A jsme zpátky v modrém moři...

Poté, co naše hodnocení webů minulý týden krátce spočinulo na zeleném ostrově, jsme se opět dostali na moře k dalšímu modrému webu, tentokrát Pojišťovny Allianz.

Jako zelený ostrov v modrém moři...

1. 11. 2002 | Jan Žáček

Jako zelený ostrov v modrém moři...

... lze charakterizovat webové stránky Kooperativy. Na jejich provedení jsme si posvítili v dalším díle našeho seriálu hodnocení internetovových prezentací. Po několika týdnech zoufalství... celý článek

Allianz: vítěz s odřenýma ušima

5. 10. 2001 | Lukáš Půda

Allianz: vítěz s odřenýma ušima

Pozorné čtenáře naší soutěže o nejlepší web pojišťoven určitě nepřekvapí její výsledky. Cenu serveru Peníze.CZ si neodnese jedna, ale dvě pojišťovny: Allianz a Česká pojišťovna. Sympatie... celý článek

Partners Financial Services