Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jedenáctý se představuje

Jedenáctý se představuje
Desítka bank nabízejících internetové bankovnictví se rozrůstá o nového konkurenta, se svým zbožím na trh totiž přichází Volksbank. Podívejte se, jak vypadá její aplikace a co všechno nabízí.
Kolik stojí účet ve Volksbank
Vedení účtu (měsíčně) 16,601
Internet (měsíčně) 30
Transakce 3 / 3 / 6 2
Výběr z bankomatu 5
Roční náklady4 1340
Vysvětlivky: 1platí se 50 korun čtvrtletně
2odchozí položka elektronicky v rámci banky / do jiné banky / příchozí položka
4součet poplatků za vedení účtu, internetové bankovnictví a deset operací měsíčně (5 odchozích a 5 příchozích položek, všechny platby zadané elektronicky – vždy průměr hodnot v rámci banky/do cizí banky) a čtyř výběrů z vlastního bankomatu.
Podrobněji můžete najít poplatky spojené s osobním účtem Volksbank zde.

Volksbank (profil, názory) patří v oblasti drobného bankovnictví rozhodně mezi drobečky na českém trhu. Její nabídka produktů pro řadové klienty je sice omezená, ovšem snaha o zlepšení se jí upřít nedá. Protože po létě přišla banka s nabídkou internetové obsluhy svého Osobního běžného účtu (profil, názory) a stala se tak jedenáctým finančním domem, který tuto službu u nás nabízí, přinášíme vám popis a zhodnocení jejího řešení.

Instalace

Volksbank vsadila při vývoji své aplikace na v českých podmínkách trochu netradiční řešení. Klientovi se při první návštěvě webové stránky internet bankingu doinstaluje do prohlížeče ActiveX plug-in. Poté je nutné manuálně stáhnout druhý doplněk – aplikační plug-in Volksbank – který se musí ještě nainstalovat. Při našem testu jsme narazili na problém, kdy instalační program hlásil chybu při dekomprimaci jednoho ze souborů, po kliknutní na zavřít se však korektně ukončil a aplikace funguje bez problémů. Třetím krokem je inicializace, neboli zadání čísla účtu a údajů o jeho majiteli. Až nyní jsou vygenerovány šifrovací klíče pro komunikaci s bankovním serverem. Klient si vytiskne formulář se základními daty a vyrazí na pobočku banky, kde podepíše smlouvu o internetovém bankovnictví. To je zprovozněno nejpozději do tří dnů.

Přihlášení

klikni pro větší obrázek

Po překonání poměrně složitější instalace je přihlašování vcelku jednoduché. Na homepage banky stačí kliknout na odkaz internetbanking a jste přesměrováni na zvláštní stránku, která se tváří jako samotná aplikace. V levé části je menu ovládání účtu, které však nefunguje. Zaktivní se až po kliknutí na přihlašovací odkaz a vyplnění hesla. "I po přihlášení je jednou z položek menu Přihlásit, což je velmi matoucí, i vzhledem k tomu, že po přihlášení se s celou stránkou nic vizuálně nestane – pouze se zobrazí uvítání na úvodní stránce," komentuje porotce Jan Žáček.

Ovládání a vzhled

Samotné ovládání aplikace je díky malé nabídce funkcí snadné, ovšem ne bez chyb. Pouze tři položky z deseti jsou věnovány vlastní obsluze účtu, přičemž jejich řazení upřednostňuje správu internetové aplikace před manipulací s účtem. Některé z nich jsou navíc zbytečné - stáhnout plug-in je vhodné nabízet mimo aplikaci, neboť uživatelé, kteří jí používají, už plug-in určitě mají. To samé platí i pro již zmíněný odkaz Přihlásit. "Volba jazyka by mohla být součástí inicializace účtu (nebo pomocí combo boxu), zbytečně zabírá 4 položky v menu," radí Jan Žáček.

Grafici se na internetovém bankovnictví moc nevyznamenali. Převažující bílá, žádné výraznější prvky pro oživení, velmi strohý design. Menu a horní navigační frame při rozlišení 800x600 bodů zabírá 40 procent plochy obrazovky a uživatel je nucen velmi často rolovat, veškerá aktivita totiž probíhá ve značně stísněném prostoru.

Provádění transakcí

klikni pro větší obrázek
Z aktivních operací umožňuje aplikace pouze zadání jednoduchého příkazu k úhradě či inkasu. Jediným plusem je možnost zahraničních plateb. V případě domácích je po výběru typu příkazu (k úhradě nebo k inkasu) postup snadný. Každé nové zadání je uloženo do seznamu příjemců, zadání opakované platby je pak otázkou vybrání příjemce ze seznamu.

Do logičnosti však formuláři plateb něco chybí, například číslu účtu předchází kód banky. Jako povinný údaj je požadován variabilní symbol, bez něj příkaz neodešlete. Stačí si ale vymyslet libovolné číslo a překážka je překonána. "Zadávání čísel neakceptuje desetinnou čárku, ale pouze tečku, což je v českých zvyklostech naprosto nepochopitelné, nešikovné a bizardní," komentuje Jan Žáček. Stejně tak formát datumů je americký "mm/dd/yy", pole splatnosti neakceptuje žádný jiný zápis. Zadání data 32. leden se nezdařilo, 31. únor byl však přijat bez problémů.

klikni pro větší obrázek

Po vyplnění požadovaných údajů dojde, stejně jako u žádosti o výpis či stažení zpráv z banky, ke spojení se serverem, o čemž je uživatel informován v novém okně. Ojedinělé řešení, které je spíš parádičkou pro zpestření, než nutnou součástí. Po úspěšném přenosu následuje ještě oznámení o výsledku spojení.

Výpisy a ostatní operace

klikni pro větší obrázek
Přes značnou jednoduchost funkcí aplikace jsou výpisy, podle statistik bank nejžádanější funkce, schovány v položce správa účtu. Po zvolení je zobrazen poslední stažený přehled, nový je třeba stáhnout ze serveru. Výpisy jsou v bance generovány jednou denně, provedené operace se tedy projeví vždy až následující den. Přehledy předúčtovaných položek (zadané příkazy k úhradě, které ještě nebyly provedeny) se aktualizují sice třikrát za den, on-line informace to ale stále nejsou.

Samotný výpis je konstruován trochu nešikovně. Snahou programátorů bylo zobrazit veškeré detaily transakcí, ovšem v případě položky Účel platby na úkor přehlednosti. Bodem k dobru budiž možnost přímého tisku výpisu a stahování předúčtovaných položek.

Vedle jednoduchých příkazů a výpisů z účtu nabízí aplikace také stažení zpráv z banky. Jde vesměs o pouhé oznámení o změně kurzového lístku banky. Správa termínovaných vkladů je sice možná, ovšem poněkud nestandardním způsobem. Založení a zrušení účtu se provádí přes menu zahraniční platby a to tak, že se do pole příjemce uvede "Založení Termínovaného vkladu" a do pole Banka příjemce text "Založte TV na dobu: ... dní". Jde ale o operaci, kterou neprovádíte každý den, a tak není toto řešení až takovým problémem.

Internetové bankovnictví Volksbank v kostce
Aplikace umožňuje provádět tyto operace:
zjistit zůstatek a stáhnout výpis z účtu
zadat jednorázový příkaz k úhradě či inkasu
zadat mezinárodní platbu
spravovat termínovaný vklad
Zabezpečení:
heslo pro vstup do aplikace
šifrování dat pomocí soukromého klíče
Požadavky na hardware/software:
PC Pentium min. 133 MHz, 20 MB volného místa
Windows 95 a vyšší nebo NT
Internet Explorer 5.5 a vyšší nebo Netscape  Navigator 6.0 a vyšší

Internetové bankovnictví Volksbank vypadá jako rychlé řešení nutnosti nabídky tohoto přímého kanálu. Aplikace působí velmi jednoduchým dojmem, funkcí také poskrovnu. Výhodou pro zahraniční klienty je volba jazyka, ve kterém aplikace komunikuje - vedle češtiny zvládá také angličtinu, němčinu, italštinu a francouzštinu. Uvidíme, zda se v budoucnu dočkáme zlepšení.

Jak na vás působí aplikace Volksbank? Myslíte si, že svými funkcemi uspokojí běžného klienta? Podělte se s námi o váš názor.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-69
Ano
Ne

Diskuze

3. 12. 2002 | 18:51

IB od Volksbank nic moc (spíše nic). Banka je to asi solidní (i když malá). Proč píšou z jejich ústředí anonymové. Stydí se?
F. Dufek
více

28. 11. 2002 | 8:48

Volksbank CZ je moderní česká banka, dceřiná společnost rakouské skupiny Volksbank. Svoji centrálu má umístěnou jako jediná banka v Brně a v Praze sídlí moderní regionální centrum. Kromě regionálního centra, dvou pražských...více

8. 11. 2002 | 9:18 | PetrV

Volksbank nabízí produkty i pro retailové klienty a má dnes pobočky v deseti městech - například v Praze jsou pobočky dvě, což svědčí o tom, že tu klienti jsou. Nemyslím si tedy, že jsou jedinými zákazníky rakouské firmy...více

7. 11. 2002 | 17:21 | SkrivanekT

Hmm, ale koho zajímá Volksbank, má vůbec, kromě pár v Brně působících rakouských firem, nějaké klienty? více

Oblíbená témata

banky, Internet, internetbanking, služby

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Směrodatná odchylka, Price index (cenový index), Osobní vyměřovací základ a hranice redukce vym. základu, čtú, penzijní připojištění, penzijní společnosti, Český telekomunikační úřad, jaromír novák, pohyb pracovních sil, moody’s corporation, Josef Duben, krácení dovolené, martin c. putna, studentské účty, průzkum trhu, vypovězení smlouvy, poplatky za soudní spory, Mt.Gox

9B71616, 2AB3662, 4AE9198, 7B91616, ABC12345

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK