Jako zelený ostrov v modrém moři...

Jako zelený ostrov v modrém moři...
... lze charakterizovat webové stránky Kooperativy. Na jejich provedení jsme si posvítili v dalším díle našeho seriálu hodnocení internetovových prezentací. Po několika týdnech zoufalství přišlo na řadu skutečně povedené dílo.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Jan Žáček, porotu serveru Peníze.CZ tvoří osm osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.koop.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 1 Marketingová rovina: 1 Informační rovina: 2 Grafická rovina: 1 Navigační rovina: 1- Technická rovina: 1 Použitelnost: 3
Výsledná známka: 1,50



Kreativní rovina:

Podoba stránek pojišťovny Kooperativa byla příjemným překvapením. Díky použité zelené firemní barvě stránky vybočují z modrého průměru, ale i při výběru fotografií a grafiky je dobře patrná snaha o odlišný přístup. Kompozice úvodní stránky, otvírání odkazů do externího okna jsou natolik specifické, že na web hned tak nezapomenete. Pojišťovna Kooperativa jasně dokazuje, že když se chce, tak je možné vyrobit pěkné stránky s nápadem.

Výsledná známka (jako ve škole): 1



Marketingová rovina:

Lyžaře studenta najdete uklízet odpadky i na internetových stránkách. Homepage obsahuje nepřehlédnutelný velký banner použitý pro propagaci vlastních produktů a sekcí webu. Tento banner se pro větší efekt navíc opakuje i na dalších stránkách v patičce. Nejen díky reprodukci dialogu známého z televizní obrazovky mám pocit, že Kooperativa zařadila internet rovnocenně do svého marketingového mixu. Provázání televizní a internetové reklamy se v tomto případě povedlo. Škoda jen, že se použitý flashový banner pro svůj atypický rozměr nedá použít i na dalších webech.

Ocenil bych i marketingový přístup při pořizování textů – 22 důvodů, proč si vybrat zrovna Kooperativu, je přesvědčivých. I v dalších sekcích stránek dokazuje posun prezentace od letáku směrem k rovnocennému marketingovému nástroji.

Výsledná známka: 1



Informační rovina:

Na stránkách najdete vše, co jste chtěli o pojištění vědět, ale báli jste se zeptat. Informace jsou velmi detailní a popisné. Někdy možná až příliš. U některých popisů by možná pomohlo informační zátěž uživatele rozdělit do více stránek.

Stránky mohou být vaším průvodcem i v zahraničí, obsahují slovníček nejdůležitějších slov a frází v angličtině a němčině. I motorista se může poučit, protože web doporučuje, co si zabalit do autolékárničky. Korporátní a produktové informace jsou vhodně doplněny i informacemi z pojišťovnictví. Kde jinde se bigamista dozví, že se nemá pojistit?

Drobným nešvarem je pořizování textů v programu MS Word a jejich přenos přes schránku včetně běžných automatických oprav a překlepů.

Výsledná známka: 2



Grafická rovina:

Stránky se vám určitě budou líbit. Použitá škála zelené působí velmi příjemným dojmem, který dokreslují pečlivě a vkusně vybrané fotografie. Design nezapomněl ani na tabulky a navigaci. Stránky obsahují hned na první stránce i velmi atraktivní příklad použití Flash technologie. Po grafické stránce není co stránkám vytknout.

Výsledná známka: 1



Navigační rovina:

Web je přehledný, jednotlivé položky navigace jsou voleny natolik uváženě, že se nemůžete ztratit. V nerozhodnosti vám pomůže i full-textové vyhledávání a 5 motivů na domovské stránce, které nabízí odpovědi na nejčastější otázky. Navigace je doplněná v hlavičce každé stránky, a proto nezbývá než znovu pochválit tvůrce prezentace.

Jediným prvkem, který může být matoucí, je otevírání pouze některých odkazů do externích oken. Po chvíli jsem nabyl dojmu, že žádnou logiku neobsahuje a jedná se spíše o vizuální prvek.

Výsledná známka: 1-



Technická rovina:

Stránky jsou zpracovány na velmi profesionální úrovni, jsou funkční a bez chyb, které by bylo možné vytknout. Takhle by to mělo být vždy i když minulá hodnocení dokazují opak.

Jako zbytečné opomenutí (u jinak pěkně zpracovaného webu) působí chybějící definice pro barvu pozadí v elementu BODY. Jestliže nemáte (tak jako já) u Windows nastavenou barvu pozadí okna na čistě bílou, může web vypadat i dosti nevzhledně. Pokud to ovšem vezmete z té lepší stránky, lze snadno docílit "výrazných" barevných variací v celém webu a "sladit" ho tak třeba s vaší momentální náladou - podívejte se na několik ukázek. ... Honza Mihelko, grafik serveru Peníze.cz


Výsledná známka: 1



Použitelnost:

Jediná podstatná výtka putuje směrem k použitelnosti stránek. U tak velmi pěkně provedené prezentace mě zamrzelo, že není možné ani nejčastěji žádané pojištění uzavřít on-line. Na webu jsou ke stažení pouze PDF verze jednotlivých formulářů, což je podle mého názoru škoda. Čím dál tím více uživatelů si je vědomo ceny svého času, který nechtějí trávit s pojišťovacím agentem nebo partnery pojišťovny. K pojištění je možné přistoupit až po zralé úvaze a po prostudování všech smluvních dokumentů, proto si myslím, že odpovědné rozhodnutí lze stvrdit i on-line formulářem. I další on-line služby byly zklamáním a zbytečně kazí pozitivní dojem z prezentace.

Výsledná známka: 3


Závěr:
Tento díl je příjemným zpestřením chmurného seriálu o nedostatcích stránek. Web Kooperativy dokazuje, že kvalitní a funkční prezentace není nedosažitelná chiméra, které se nelze přiblížit. Když se chce, všechno jde. Doplněním on-line služeb by přibyla pomyslná třešnička na velmi chutném dortu.

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor.

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
MD EH VI PJ RJ PN PP TT průměr
obsah 2 - - 2 2 - 3 - 2,25
vzhled 1,5 - - 1,5 1 - 4 - 2,00
Vysvětlivky: MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna; TT - Tomáš Tyll, Nexen
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Příjemná a moderní prezentace. Co mne však výrazně zklamalo, jsou on-line služby... shrnuje Michal Drtina (Celý názor)
... Vyhledávání také nefunguje zcela bez chyb... říká Pavel Janeček (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

  • Vyhrát mobilní telefon můžete výměnou za hlas webu některé z hodnocených pojišťoven.

  • Podívejte se, jak dopadlo hodnocení webu České pojišťovny.

  • Porovnejte dnešní výsledek s loňským hodnocením webů pojišťoven.

  • Příští týden se můžete těšit na hodnocení internetové prezentace pojišťovny Allianz.

Navštívili jste internetové stránky Kooperativy? Líbily se vám? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-37
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 7 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 11. 2002 10:59, SkrivanekT

Omlouvám se za vulgární výraz, ale dost jsem se pobavil. Otestoval jsem funkčnost hledání na slově "píča", fulltext najde "Svatební pojištění budoucnost :-). Je to zajímavé, protože v dokumentu jsem to slovo nenašel.

+6
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

Internet

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Mnoho povyku pro nic

25. 10. 2002 | Jan Žáček

Mnoho povyku pro nic

Masivní kampaň v médiích se snaží vzbudit dojem, že Česká pojišťovna není zkostnatělou institucí, ale moderní dynamickou firmou. Internetová prezentace ale opakuje stejné chyby jako... celý článek

Allianz: vítěz s odřenýma ušima

5. 10. 2001 | Lukáš Půda

Allianz: vítěz s odřenýma ušima

Pozorné čtenáře naší soutěže o nejlepší web pojišťoven určitě nepřekvapí její výsledky. Cenu serveru Peníze.CZ si neodnese jedna, ale dvě pojišťovny: Allianz a Česká pojišťovna. Sympatie... celý článek

Partners Financial Services