Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Telefonem do banky

Telefonem do banky
Doby, kdy byla komunikace s bankou po telefonu považována za luxus, jsou pryč. Možnost obsluhovat účet telefonem dnes již nabízí téměř každá velká banka. Přestože je konkurence v současnosti již veliká, ceny a nabízené služby se u jednotlivých bank výrazně liší.
České banky nabízí prostřednictvím telefonu různé úrovně služeb. Některé banky poskytují pouze tzv. pasivní telebanking, kde komunikace probíhá pouze ve směru banka – klient. U aktivního telefonního bankovnictví již lze předávat bance pokyny k nakládání s penězi na účtech, většinou však i zde existují různá omezení. Banka, do které by člověk nemusel chodit, v Čechách zatím není.

Prostřednictvím pasivního telebankingu si klient může zjistit zůstatky na účtech, získat aktuální kurzovní lístek nebo úrokové sazby, chce-li však například zadat příkaz k úhradě, musí se odebrat do svého bankovního ústavu nebo využít jiného způsobu komunikace (internet, GSM banking, pošta a další). Tuto formu komunikace po telefonu v současnosti provozuje IPB (profil, názory) a Union banka (profil, názory). Oba ústavy současně nabízejí i komunikaci jinými způsoby (především GSM Banking a Homebanking) a mají pravděpodobně zájem spíše o klienty, kteří při styku s bankou chtějí využívat moderních technologií. Samotná služba je řešena pomocí hlasového automatu, který klientovi po zadání identifikačního čísla a PINu (číselného hesla) sdělí aktuální zůstatek (u IPB ke třetí hodině odpoledne, Union aktualizuje zůstatky každou hodinu).

Prostřednictvím aktivního telebankingu lze zadávat příkazy k úhradě či inkasu, zakládat termínované vklady a provádět mnoho dalších transakcí, u Komerční banky dokonce i žádat o úvěr a nakupovat podílové listy fondů IKS KB (profil, názory). Vedle bank, pro které je telefon především doplňkovou možností komunikace s klienty, jsou zde dva další netradiční bankovní domy. Nonstopbank (BANB) pobočky vůbec nemá, u Expandia banky (profil, názory) pobočky slouží pouze jako servisní centra a do banky se vstupuje telefonem, poštou, internetem, či prostřednictvím SMS zpráv.

I nonstop mívá zavřeno

Služby Nonstopbank jsou zatím poskytovány především po telefonu a v tuto chvíli banka nenabízí využití jiných způsobů komunikace. Klient platí měsíční poplatek, v němž je zahrnuta platební karta, několik výběrů z bankomatu a příkazů k úhradě zdarma (žádný při nulovém měsíční poplatku, osm při platbě nejvyššího paušálu). V základním měsíčním poplatku je zahrnuta i možnost obsluhovat svůj účet po telefonu. V pracovní dny od 7 do 20 hodin a v sobotu od 10 do 18 je na lince banky "živý člověk", ve zbývající době hlasový automat, který nabízí pouze pasivní služby (zůstatek na účtu apod.).

V Expandia bance můžete s tzv. telefonními bankéřkami komunikovat kdykoliv, nevýhodou je však velmi vysoká cena transakcí prováděných jejich prostřednictvím. Kromě poplatku za transakci totiž platíte ještě dvanáct korun za každou operaci zadanou prostřednictvím telefonního bankéře. Levnější je použití hlasového automatu (tzv. konverzant), u kterého příplatek za využití činí šest korun ke každé transakci. Telefonní služby této banky jsou bezkonkurenčně nejdražší a samotné "telefonní bankéřky" doporučují využívat jiných komunikačních kanálů, především internetu.

Mezi "kamennými" bankami má jednu z nejširších nabídek služeb po telefonu Komerční banka (profil, názory). Její Expresní linka nabízí kromě běžných příkazů k úhradě (inkasu apod.) i možnost získání spotřebitelského úvěru po telefonu, objednávku platební karty nebo již výše zmíněný nákup podílových listů fondů své dceřinné společnosti. Pokud má klient na účtu průměrný zůstatek vyšší než 15 tisíc korun, pak nemusí platit měsíční poplatek (75 korun). V porovnání s konkurencí je však provoz Expresní linky pro klienty s nízkými zůstatky, kteří neprovádějí mnoho transakcí, drahý.

Nejlevnější je na poli telefonního bankovnictví Československá obchodní banka (profil, názory), která za využívání své Linky 24 až do odvolání neúčtuje měsíční paušál. Díky této (pravděpodobně dočasné) výhodě jde o nejlevnější službu na trhu. Kromě standardních služeb nabízí jako jediná v ČR možnost zadat prostřednictvím telefonu i platby do zahraničí.

Česká spořitelna (profil, názory) pod názvem Sporotel nabízí produkt, u kterého je možná komunikace i v angličtině. K dispozici jsou však pouze základní služby (příkazy k úhradě, trvalé příkazy a informace o zůstatcích).

Klienti Živnostenské banky (profil, názory) mohou prostřednictvím telefonu podávat příkazy k úhradě a zakládat termínované vklady. Banka ve snaze umožnit klientům vyzkoušení této služby nabízí první dva měsíce po sjednání zdarma. Poplatková politika umožňuje volbu mezi měsíčním paušálem a platbou za jednotlivé transakce zadané telefonem, což může být při nižším počtu transakcí zajímavější. Příkazy k úhradě zadané telefonem jsou výrazně levnější (tři koruny) než příkazy zadané na přepážce banky (deset korun).

Nováčkem na poli telefonního bankovnictví je GE Capital Bank (profil, názory). Její Telefon Banka nabízí zjišťování zůstatků na účtech, zadávání platebních příkazů, možnost získat aktuální kurzovní lístek a další informace o GECB.

Pokud si z v současnosti již široké nabídky telebankingu českých bank chcete vybrat tu nejvhodnější, měli byste si ujasnit, k čemu budete tuto službu využívat. Ti, kteří si chtějí občas zjistit zůstatek, aktuální kurz měny nebo zadat příkaz k úhradě, asi zvolí služby některé "klasické" banky, u které tyto služby vyjdou levněji. Naopak zaneprázdnění klienti, kteří do banky pokud možno chodit nechtějí, asi ocení spíše služby některé banky zaměřené na přímé bankovnictví.

Banka zřízení měsíční provoz i s poplatkem za vedení účtu (Kč) příkaz k úhradě (v rámci banky / mimo banku) (Kč)
Aktivní telebanking
Nonstopbanka zdarma 0 - 220 * 5 / 5
GECB zdarma 45 *** 2 / 2
Česká spořitelna 200 Kč 7,5 4 / 6
Živnostenská banka zdarma 50 ** 3 / 3
Expandia banka (konverzant) zdarma 185 - 305 * 8 - 10 / 8,50 - 13 ****
Expandia banka (telefonní bankéř) zdarma 160 - 280 * 14 - 16 / 14,50 - 19 ****
Komerční banka (Expresní linka) zdarma 90 *** 2,90 / 4,90
ČSOB zdarma zdarma 1,50 / 3,50
* poplatek může zahrnovat i několik transakcí zdarma
** může být také zdarma a pak se platí 5 korun za každý hovor do banky
*** pokud je průměrný měsíční zůstatek vyšší než bankou stanovená hranice (okolo 15 - 20 tisíc korun) poplatky jsou nižší nebo dokonce nulové
**** cena transakce se odvíjí od zvoleného tarifního programu
Pasívní telebanking
Union banka zdarma 20  
Investiční a poštovní banka zdarma * zdarma **  
* pouze u IPB Privátního (TOP) konta a Studentského konta, u běžných účtů 100 korun
** u běžných účtů 20 korun měsíčně
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

15. 10. 2000 | 5:38 | pragueman

Jsem mimo jiné klientem GECB a Vaši informaci slyším poprvé, také má zkušenost je jiná. Využívám telefonbanky GECB, včetně nutnosti zaplatit autorizační kody TAD pro převodní příkazy - navíc! Učetni položka činí 5 Kč, je...více

11. 10. 2000 | 11:32 | PetrV

Informaci jsem si ověřoval na infolince, kde jsem před několika týdny získal i tu, co je uvedena v tabulce a jsou to skutečně dvě koruny, ať jde platba kamkoli v rámci ČR. Pět korun je poplatek v případě, že ho zadáváte na...více

11. 10. 2000 | 4:52 | pragueman

Nevím odkud čerpáte informace, ale např. u GECP je za účetní položku 5 Kč a tedy nikdy 2/2 jak uvádíte, to jen tak mimochodem co mne zaujalo na první pohled. více

20. 9. 2000 | 19:13 | SkrivanekT

Komerčka má super linku, líbí se mi, že přes ní jde nakupovat také podílové listy. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Cena při zpětném prodeji, Depreciace, Optimální portfolio, miroslav kalousek, zaměstnavatel, invalidita, daňový bonus, zdravotně postižení, cestovní pas, žena v práci, udice, tapiserie, fred bergsten, nájemné místně obvyklé, OHLC, 15/1998 Sb., Všeobecná zdravotní pojišťovna, rodičovská

    1E36002, 9A61396, 4Z26697, 4AR2414, 3M64875

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK