Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Největší chyba při oceňování domu k prodeji

Největší chyba při oceňování domu k prodeji
Chyby při oceňování domu mohou jeho prodej pořádně zkomplikovat, ne-li ho zcela znemožnit. Autoři knihy Jak prodat nemovitost v době finanční krize upozorňují na důležité aspekty při oceňování domu.

Pokud jste to ještě nezaznamenali, nacházíme se v období recese. To znamená, že prodávajících je hodně, kupujících je málo a umějí této výhody využít. Nestaňte se jejich obětí! Nechte si dům ocenit profesionálem a stanovte konkurenceschopnou cenu. Neavizujte „prostor k jednání“, jinak budete muset jít automaticky s cenou dolů, často více, než byste čekali.

V realitním světě platí, že nejlepší pozici má třetí makléř. Je to proto, že prodávající se již poučili ze své největší chyby.

Když průměrný prodávající hovoří s realitním makléřem, je snadné nechat se strhnout nadšením při stanovení prodejní ceny. Více peněz přece znamená více možností. Bohužel, neinformovaný prodávající si často vybere makléře, který navrhne nebo akceptuje nejvyšší cenu, což je ta největší chyba, kterou může udělat.

 

Název: Jak prodat nemovitost v době krize
Autor:
Štěpán Klein, Petra Kesslerová
Nakladatelství: GRADA

Pravdou je, že nezáleží na tom, kolik podle vašeho názoru váš dům stojí. Ani nezáleží na tom, co si myslí váš makléř nebo deset jiných makléřů. Záleží na tom, co si myslí kupující, který jej koupí. Stanovení ceny domu je napůl vědou a napůl uměním. Zahrnuje to srovnání podobných nemovitostí, úpravu ceny, aby odrážela rozdíly mezi nimi, sledování vývoje na trhu, a to vše s cílem stanovit cenové rozpětí podložené expertním názorem. Trochu se to podobá práci odhadce. Žádní dva odhadci nedojdou ke stejné ceně, ale neměli by se lišit příliš. Jinými slovy, neexistuje přesné stanovení nabídkové ceny. Je to pouze odborný odhad, ale cenu nadiktuje trh.

Domy se prodávají za cenu, kterou je kupující ochoten zaplatit a prodávající ochoten přijmout. Pokud je dům oceněn příliš nízko (a má správný marketing), pak by měl prodávající obdržet více nabídek, které cenu vyženou na tržní hodnotu. Skutečné nebezpečí leží v ocenění domu příliš vysoko.

Otázkou je, kolik peněz stojí prodávající předražená nabídka. Finanční ztráta vyplývá jednak ze splátek hypotéky navíc, ale jednak ze snížené hodnoty domu, protože se již nejedná o novou nabídku.

Při srovnání cen nevycházejte z nabídkových cen jiných domů, protože prodávající stejně jako vy mohou žádat jakoukoliv cenu. Ta skutečná se může lišit v řádech desítek procent. Ale uvědomte si, že tyto domy jsou vaší konkurencí. Zeptejte se, proč by si kupující měl koupit zrovna ten váš.

Text je součástí knihy Jak prodat nemovitost v době krize , kterou letos vydalo nakladatelství Grada.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-12
Ano
Ne

Diskuze

16. 2. 2011 | 16:19 | Facero

Pokud potřebujete kvalitní odhad nemovitosti za rozumnou cenu v Olomouci a okolí pak je tu pro vás http://www.facero.cz více

4. 8. 2009 | 14:58 | Otan

Po dlouhé době velmi dobrý a přesný odhad při prodeji nemovitosti! Opravdu profesionální a kvalitní článek. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pasivum, Deetatizace, Depozitář fondu, doplňkové penzijní spoření, státní podpora, třetí pilíř, penzijní fondy, penzijní připojištění, Diskontování, Blanka, systém pro výplatu dávek, odpisová sazba, Vladimíra Dvořáková, penzička, český stát, Henry Ford, akciové společnosti, veřejné umístění akcií

3P64946, 3AI3206, 4AN8298, 4AN8288, 6T77957

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK