Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Byt nevybírejte jen podle toho, že k němu dostanete auto

| rubrika: Co se děje | 22. 6. 2009
Byt nevybírejte jen podle toho, že k němu dostanete auto
Developerské společnosti se předhánějí v nabídce bonusů při koupi nového bytu. K nemovitosti přidají auto, kolo či kuchyňskou linku. Jenže tím by se kupující neměli podle expertů nechat zmást a měli vybírat především podle lokality či kvality projektu.

Kupte si od nás byta my vám dáme auto. S touto nabídkou láká zákazníky třeba developerská společnost Central Group. Zdaleka ale není sama. Jiné společnosti nabízejí jízdní kolo, kuchyňské linky či klientské úpravy bytuzdarma. S novinkou přišla firma FINEP, která prodá byt, jehož dokončení si může zařídit nový majitel sám, a tedy levněji, než by to udělal developer. Jakkoli vypadají tyto nabídky zajímavě, experti na realitní trh soudí, že klíčová i nadále je pro kupujícího cena, kterou musí zaplatit. A nikoli množství bonusů, které jim ke drahému bytu developer nabídne.

U Central Group si mohou zákazníci pod heslem „ Auto jako dárek“ vybrat osobní vůz od několika značek v cenách od 200 tisíc do půl milionu korun. Auta v hodnotě 200 tisíc korun u kategorie A jsou například bonusem k malým bytům 1+kk či 2+kk , zpravidla do 50 metrů čtverečních. Kategorie B za 300 tisíc korun je nejčastěji k bytům nad 50 metrů čtverečních, C se týká bytů kolem 90 metrů čtverečních, D pak velkometrážních bytů a rodinných domů. Klienti si ovšem mohou vybrat i dražší vůz a doplatí rozdíl. Bonus ve stejné výši lze čerpat ale i jiným způsobem. Podle informací z webových stránek společnosti ho lze využít i ve formě poukázky na bezplatnou kuchyňskou linku či na nadstandardní klientské úpravy. Podobné nabídky má ovšem i řada konkurentů a pro klienty se tak stávají standardem.

Automobilové nabídky k bytům či domůmse relativně nedávno objevily na stránkách celé řady větších i menších realitních a developerských společností. Někde alespoň sumu v hodnotě vozu dokáží odečíst z ceny bytu. Není to ovšem běžný postup. V portfoliích realitních kanceláří se občas objevují i poněkud netypické bonusy jako třeba ekologicky orientovaná akce „jízdní kolo a cyklistická přilba zdarma“. Společnost DavCor tím chce prý podporovat cyklistické aktivity v Praze.

Anketa

Které nabídky developerů vám přijdou nejzajímavější?

S méně typickým bonusem přišla letos i společnost FINEP. Pod nabídkou FLEXI umožňuje nákup zkolaudovaného bytubez finálních úprav. „V základní nabídce je k dispozici byt připravený k nastěhovanís plně vybavenou koupelnou a wc, připravenými elektrorozvody a přípravou pro kuchyňskou linku. Je na zákaznících, jakým způsobem se rozhodnou postavit příčky mezi místnostmi, položit podlahy a provést další menší úpravy,“ říká obchodní ředitel FINEP Vladimír Zuzák. Podle něj je možné u bytu 3+1 o rozloze 88,6 metrů čtverečních získat slevu 564 136 korun. Klienti na to prý slyší, protože se jich podle něj ozývá o polovinu více než dříve. „Za požadavkem na snížení ceny stojí ekonomická krize a s ní spojená obava zákazníků o pokles životní úrovně. Zákazníci navíc za své peníze chtějí individuální řešení,“ dodává Zuzák.

Patrně nejkomplexnější nabídku bonusů k nákupu nemovitostinabízí nyní společnost Skanska. Ta nedávno odstartovala akci „Složte si svou slevu“, která klientům nechává volnou ruku při výběru bonusu až do určité výše dle typu projektu. Podle mluvčího Skanska Jana Hrabovského je možné si díky tomu poskládat bonus z pěti částí. Díl této částky lze třeba použít na kuchyňskou linku a klientské úpravy bytu, část na splátky hypotéky, poplatků za správu objektu či na různé varianty pojištění. Vedle pojistek na domácnost či nemovitostje možné bonus využít i na životní pojištění, pojištění úvěru či pojištění schopnosti splácet třeba při ztrátě zaměstnání. Slevu v hodnotě několika desítek tisíc korun je podle Hrabovského možné získat i za to, že klient přivede do realitní kanceláře nového zákazníka, který podepíše smlouvu.

Současný pokles počtu zájemců o koupi bytu do vlastnictvípodle Jiřího Pácala z Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN) vyvolává na prodejce tlak, který dříve nebyl tak markantní. Prodeje nemovitostí proto musí nyní podstatně více podpořit. U kvalitnějších projektů na to podle Pácala stačí zpravidla větší inzerce a PR akce. U méně kvalitních projektů jsou zapotřebí bonusy. Pochopitelné jsou podle něj ty, které mají přímý vztah k bytu (jako je kuchyňská linka, spotřebiče, lepší podlahy). „Některé, jako právě automobily, jsou ovšem zcela mimo,“ říká Pácal.

V podobném duchu hovoří i Robin Němec z Letenské realitní kanceláře: „Bonusové nabídky se jistě vyplatí zájemci rozhodnutému pro koupi, sledujícímu trh a čekajícímu na nejvýhodnější nabídku v rámci vytipovaných konkrétních projektů v kvalitních lokalitách. Prodej nemovitostí v méně kvalitních lokalitách, například v obcích s nedostačující infrastrukturou, vyžaduje schopnost klienta přijmout kompromis, který má většinou podobu požadavku na největší možnou obytnou plchu za předem daný objem dostupných finančních prostředků. V tomto případě pak je efekt poskytnutých bonusů velmi malý.“

Nejatraktivnější nabídky tak nakonec bývají podle expertů na tuzemský realitní trh ty, které snižují celkovou sumu investice do nemovitosti. „Největší motivací ke koupi je výše kupní ceny. Taková motivace se nedá vytvořit žádným věcným darem, klient bude vždy preferovat jedno a to nejnižší cenu,“ domnívá se manažer RE/MAX Reality Jiří Rájek. Podobně hovoří i Robin Němec: „V naší nabídce nemáme byty, ani domy s bonusem. Protože pro klienta je rozhodující celková cena bytu/domua bonusy v té podobě, v jaké jsou v současné době nabízeny, nemají zásadní vliv na rozhodnutí potencionálního klilenta koupit nemovitost.“

Znáte někoho ve svém okolí, kdo si kvůli zajímavému bonusu koupil byt či dům?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+5
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Statické metody hodnocení investic, Závazky podniku, Kvitance, daně, telefónica, vodafone, start-up, lime, spendee, 549/1991 Sb., družstevní bydlení, digitální měna, náhradní karty, průměrný výdělek, jan ruml, václav kočka, spořicí účet s výpovědní lhůtou, ESPA-ČS fondy

MK7R7777, 4P75572, 2K17417, 3K57573, 4Z04053

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK