Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Platy a benefity manažerů v oblasti marketingu, reklamy a PR

Marketingový manažer/ředitel

Marketingový manažer zastřešuje veškeré marketingové aktivity společnosti, často v těsné součinnosti s obchodním manažerem. Někdy jsou tyto dvě pozice kumulovány pod názvem Obchodní a marketingový manažer. V menší společnosti neřídí podřízené, ale pouze koordinuje činnost řady subdodavatelů. Ve společnosti středně velké a velké se může jednat o řízení týmu až o několika desítkách zaměstnanců. Mezi hlavní aktivity patří marketingové výzkumy a analýzy, nadlinková a podlinková reklama, produktový management, podpora prodeje, PR, sponzoring.

Plat: v menších firmách 33-56 000 Kč, ve velkých 57-128 000 Kč

Benefity: u větších firem vůz- vyšší střední-luxusní, finanční bonusy, různé formy připojištění, odborná školení.

Hlavní předpoklady: odbornost a praxe (alespoň tři až pět let v marketingu), prezentační a komunikační dovednosti (uvnitř společnosti i navenek), manažerské schopnosti, kreativita.

Advertising Manager

Tato pozice se vyskytuje pouze u větších společností, kde jsou běžné rozsáhlé a nákladné reklamní kampaně (banky, automobilky, FMCG společnosti). Kandidát jedná s reklamními agenturami, nákupčími a plánovači médií na straně jedné a s vlastním marketingovým oddělením na straně druhé. Spravuje poměrně značný finanční rozpočet. Pracuje převážně samostatně, popřípadě řídí velmi malý tým podřízených. Koordinuje činnost většího počtu subdodavatelů.

Plat: u středně velké firmy 40-60 000 Kč, u velké 62-77 000 Kč

Benefity: vůz u větších společností- střední, finanční odměny spojené s úspěšností kampaní, připojištění.

Hlavní předpoklady: dva až pět let předchozí praxe (ideálně z reklamní či mediální agentury), manažerské dovednosti, obchodní kontakty, komunikační a organizační schopnosti, neotřelý přístup k propagaci.

Produktový manažer

Má na starosti marketingové zastřešení svěřené značky nebo značek. Většinou pracuje samostatně, ale může řídit i několik málo podřízených (marketingové asistenty, junior produktové manažery). Často koordinuje činnost více subdodavatelů (market research, reklamní, PR a promotion agentury, nákupčí a plánovače médií apod.) Reportuje marketingovému manažerovi nebo ve velkých společnostech Group Product Managerovi. Můžeme se setkat i s názvem Brand manager, kdy by manažer na této pozici měl zastřešovat ne jeden produkt, ale i několik produktových řad. Často však tomuto schématu názvy pozic neodpovídají a jde pouze o různé názvosloví v různých společnostech fakticky pro to samé.

Plat: v menších firmách 30-45 000 Kč, ve velkých 50-78 000 Kč

Benefity: u větších spol auto- střední, finanční bonusy, různá připojištění, vzdělávací programy.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, analytické schopnosti, organizační dovednosti, flexibilita, kreativita, praxe (nejméně 1-2 roky).

PR manažer

Pozice může být buď velmi specializovaná (například pouze na vztahy s veřejností a médii, vztahy s klienty a partnery, interní či krizovou komunikaci, sponzoring, public affairs apod.), nebo může zastřešovat všechny tyto disciplíny. V případě středně velké společnosti bude PR manažer zastřešovat vše, nebude mít podřízené a jeho plat bude 40-59 000 Kč. U velké firmy může řídit tým až 10 specialistů, bude mít titul PR nebo Communication Director a jeho plat se bude pohybovat okolo 76-105 000 Kč.

Benefity: vůz u větších firem- střední, mobil samozřejmostí, nějaká forma připojištění.

Hlavní předpoklady: prezentační a komunikační dovednosti, velmi dobré vyjadřovací schopnosti, diplomacie, flexibilita, schopnost odolávat náhlým změnám a stresu, 2-5 let praxe, v případě nutnosti vedení lidí i manažerské schopnosti.

Metodiku průzkumu a další vysvětlivky najdete v tomto článku.

Klasifikace automobilů se řídí podle Svazu dovozcu automobilů.

Průzkum vznikl pro časopis The Prague Tribune.
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

24. 2. 2011 | 11:27 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Hrubý národní produkt (HNP), Teorie lokálního očekávání, Objekt úvěru, daně, školkovné, invalidní důchod, banky, miroslav kalousek, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Skill, infolimit, stahování souborů, bond, Maďarsko, investiční rating, ceny akcií, tenis, Arnika

MK7R7777, 1P07110, 1P07110, 1P07110, 3Z86595

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK