Volba královny investic

Simona Ely Plischke | 29. 10. 2003
Volba královny investic
Očekáváte, že vás prezentace investičních společností profesionálně uvedou do tajů investování finančních prostředků? Vyzkoušejte je a hlasujte! Lítý boj o virtuální investiční jedničku právě začal!

Vítěze kategorií banky a stavební spořitelny již známe, nahlédněme tedy "pod adresu" dalším finančním institucím – tentokrát investičním společnostem.

Naše odborná porota  opět detailně rozebere uživatelské prostředí a informační hodnotu, kterou navíc prověří praktickým testem (tentokrát bude pátrat po přehledu aktuálních a týden starých kurzů a zjišťovat, jak do fondů testované společnosti investovat).
Hodnotit můžete samozřejmě i vy, opět totiž udělíme diplomy dva – ocenění odborné poroty a ocenění čtenářů Peníze.CZ. Hlasovat  můžete až do čtvrtka 6. 11. do 12,00 hodin. Na rozdíl od poroty, která hodnotí jen šest webů, máte  výběr širší . Pojďme si pro snazší hodnocení webů letošních přiblížit loňské výsledky (weby jsou seřazeny podle abecedy).

Leoš Bárta: Jak by měla vypadat ideální webová prezentace investičních společností?

Přesně tak, jak si ji představují její uživatelé. A to není až tak těžké zjistit. Na rozdíl od bank a stavebních spořitelen je uživatelů on-line informací a služeb investičních společností mnohem méně. S tím také souvisí fakt, že tato cílová skupina je mnohem kompaktnější a také lépe definovatelná než ta bankovní.

Obecně řečeno, www prezentace investiční společnosti by měla být primárně určena těm uživatelům, kteří nejsou v dané problematice laiky. Člověk, který se dobře orientuje v tajích investování finančních prostředků, očekává rychlý přístup k aktuálním informacím o situaci na finančních trzích, stavu svého portfolia, investiční strategii nabízených fondů a k dalším specializovaným informacím. Těmto jeho očekáváním by měla být přizpůsobena stránka navigační a v neposlední řadě také stylistická či lexikální.

Na druhou stranu, připusťme, že web moudrých investičních společností by měl mít i jakési "akviziční" ambice, mohl by být nástrojem získávání nových klientů – lidí, kteří až dosud své finanční prostředky "investovali" maximálně do termínovaných vkladů. K těmto potenciálním klientům nechť je směřována alespoň část komunikačních forem a možností. Úvod do problematiky investování do podílových fondů, výhody a možná rizika, základní termíny tohoto finančního odvětví, rady a tipy pro začátečníky, on-line poradna, finanční kalkulačka – toto vše bych očekával od webu, který mě má přesvědčit o vhodnosti takových aktivit.

Zlaté pravidlo dobré komunikace tedy platí, byť přizpůsobeno specifickým cílovým skupinám, i v tomto případě: Komunikuj efektivně a kvalitně s těmi, kterým je tvá komunikace primárně určena, ale nezapomínej ani na ty, kteří se tvými klienty ještě neměli možnost stát…

Zdroj: Leoš Bárta
 V novém modrém
(profil, názory)
(www.csobinvest.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)

… na nás čeká web OB Investu respektive ČSOB Investičního poradenství. Domovská stránka plná "peněz, které se musí točit" se přeměnila na prezentaci dalšího člena skupiny ČSOB. Světle modrá barva v hlavičce rámečků, kterými je homepage vyplněna, jasně vypovídá o 100% dodržené corporate image. Loňská podoba prezentace se až na drobné mouchy porotcům líbila a získala stříbro, u čtenářů se ale naopak propadla až na místo poslední. Nechme se překvapit, jak si proto povede letošní redesign.

Lev benjamínkem
(profil, názory)
(www.ingim.cz, letošní hlasování)

Nováčkem v naší soutěži je web ING Investment Management. Jeho modro oranžová domovská stránka slibuje mnohé. Vyzkoušejte, zda skutečně obsahuje vše, co od internetové prezentace investiční společnosti očekáváte!

Informačně hodnotná "virtuální fosilie"
(profil, názory)
(www.iks-kb.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)

Vzhled webu Investiční kapitálové společnosti Komerční banky si loni vysloužil přívlastek "virtuální fosilie". Slabou grafiku a (ne)kreativitu těchto stránek, "kde se zastavil čas", ale vyvážily výborná navigace, informační potenciál a jazyková čistota. Funkční a informačně bohatá prezentace, která ovšem postrádala šarm a eleganci, loni obsadila v hodnocení čtenářů i poroty předposlední místo. Letos ovšem doznala určitých změn, podrobme ji proto opět společnému kritickému pohledu.

Jako vejce vejci…, ale není vejce jako vejce
(profil, názory)
(www.iscz.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)

Web Investiční společnosti České spořitelny dodržuje corporate identity celé skupiny. Že to ale není vše, je zřejmé z loňských výsledků Best Webu, tato prezentace totiž obsadila u poroty poslední místo. Kritika padala zejména na nedořešenou problematiku navigace a absenci jakékoli grafiky v podsekcích. O poznání lépe na tom bylo technické zpracování webu a naplnění marketingového poslání. Zřejmě proto získaly tyto stránky od čtenářů loni bronz. Prostor pro zlepšení byl obrovský, podívejme se, jak si s loňskými výtkami tvůrci webu "pohráli".

Pionýři chodí pro jedničky
(profil, názory)
(www.pioneer.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)

Web Pioneer Investments loni zazářil již podruhé. Přes drobné výhrady k jazyková rovině a grafice, byla porota s prezentací velmi spokojena. Účinná komunikační strategie a snaha marketingově se prosadit zafungovala, informační hodnota, víceúrovňová navigace a plné využití hypertextu přinesly další body k dobru. Od čtenářů získala prezentace stříbro, od poroty vavříny. Podaří se pionýrům zlatý hattrick a vystoupají na stupínek nejvyšší i letos?

Také majáček svítí na nové stránky
(profil, názory)
(www.zbtrust.cz, loňské hodnocení, letošní hlasování)

Kreativita a grafické zpracování stránek ŽB Trustu loni působily podprůměrně a žádaly si přepracování. Porota nebyla příliš spokojená ani s marketingovou rovinou a informační hodnotou. Informací bylo na webu dost, ale chybělo jim kvalitní roztřídění. Naopak v technickém světle si vedla prezentace výborně. V konečném hodnocení tak získala "bramborovou" od poroty a u čtenářů obsadila předposlední místo. Letos ovšem dostal slušivější kabát i tento web, zkontrolujme proto všechny nové kapsy i knoflíky.

Zamíchejte pořadím!

Jak dopadnou jednotlivé weby v hodnocení poroty i čtenářů Peníze.CZ, se dozvíte v pátek 7. listopadu. Do té doby je na vás, abyste mezi investičními společnostmi našli svého favorita a dali mu svůj hlas. Pátrat a vybírat můžete až do čtvrtka 6. 11. do 12,00 hodin. Pokud se stanete registrovanými uživateli Peníze.CZ, automaticky se navíc zúčastníte slosování o tři dárky!

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dní si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily.
O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět nebo šest společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší jedenáctičlenné odborné poroty (v případě stavebních spořitelen desetičlenné).
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Právě probíhá hodnocení webů investičních společností!

Co soudíte o internetových stránkách investičních společností vy? Chybí vám na nich něco? Překvapily vás něčím? A jak se vám líbí nová podoba Best Webu? Pomožte nám naši soutěž vybrousit až k dokonalosti!

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-42
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Stavební spořitelny na bedně

24. 10. 2003 | Simona Ely Plischke

Stavební spořitelny na bedně

Zajímá vás, jak dopadlo hodnocení webů stavebních spořitelen? Vězte, že porota tentokrát rozdávala jak jedničky tak i pětky! Kdo vystoupal až pro zlato a kdo se naopak propadl na samotné... celý článek

Bankovní korunovace roku 2003

10. 10. 2003 | Dušan Hradil

Bankovní korunovace roku 2003

Vizitkou každé banky jsou mimo jiné její internetové stránky. Na ty se zaměřilo naše hodnocení Best Web 2003. Chcete vědět, kdo zvítězil v očích poroty a hlasování čtenářů?

Partners Financial Services