Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Výroční zpráva na CD nemusí být nuda

Výroční zpráva na CD nemusí být nuda
Stalo se dobrým zvykem vydávat výroční zprávy finančních či obchodních institucí v podobě multimediálních CD nosičů. Sáhli jsme proto po multimediálních výročních zprávách čtyř významných bank. Nechme stranou jejich obchodní výsledky a obsah výročních zpráv a podívejme se na to, co všechno nabízejí na svých CD prezentacích.

O výhodách této formy sdělování důležitých obchodních informací není dnes již třeba hovořit. Nejde jen o pouhou výroční zprávu určenou úzkému kruhu uživatelů, ale především o otázku prestiže a propagace společnosti.

Česká spořitelna – tváře zapadlé prachem

Výroční zpráva České spořitelny za rok 2001 je vlastně dlouhý, nepřehledný tok informací ve formátu PDF. Záplavu textu předělují pouze fotografie usměvavých zástupců bank patřících do finanční skupiny Erste Bank, což při letmém seznámení s prezentací může čtenáře trochu zmást. S jakým záměrem byly do výroční zprávy České spořitelny vybrány právě tyto fotografie, zůstává tajemstvím. Obal CD je amatérský v pravém slova smyslu. Špatně oskenované fotografie lidských tváří na obalu lze jen stěží nazvat grafickou prací a samotný CD nosič postrádá jakýkoli potisk. Bohužel, výroční zprávu České spořitelny čeká typický osud podobných prezentací. Poté, co čtenář CD únavným způsobem "proroluje", zůstane ležet v posledním šuplíku psacího stolu pokryté prachem a nikdo si na něj ani nevzpomene.

Komerční banka – touha se jako vítr rozletí

Podobně jako Česká spořitelna, i Komerční banka si ve své výroční zprávě za rok 2001 vystačila s pouhým PDF formátem, ve kterém si uživatel může „prolistovat“ neuvěřitelných 240 stran textu. Jediným oživením celé výroční zprávy, opatřené korporátními barvami, je několik obrázků s přírodními motivy a moudrými myšlenkami, např.: „Předjaří má v sobě budoucí léto“ či „Touha se jako vítr rozletí“. Myšlenky hezké, nicméně jejich zakomponování do obyčejné výroční zprávy nepatřičné a nepodařené. Na obalu CD lze pozitivně hodnotit pouze obsah, který snad pozornému čtenáři umožní lepší orientaci v sáhodlouhém textu. Touha vidět kvalitně provedenou práci se u výroční zprávy Komerční banky skutečně rozletí jako vítr do všech stran. A nezůstane po ní vůbec nic.

ČSOB – za vším stojí lidé

ČSOB svoji výroční zprávu postavila především na běžných lidských motivech. Příjemné prostředí oživené fotografiemi „ze života“ a efektivní pohyb uvnitř stránek doplněné o skvělou navigaci vytvářejí z této multimediální prezentace atraktivní prostor. Samotná výroční zpráva ve formátu PDF není zde dominantní, do popředí se dostávají především informace o bance, jejích produktech a dalších mimobankovních aktivitách. Za velké oživení lze na této prezentaci považovat představení zaměstnanců, kteří dosahují pozoruhodných výsledků i mimo svou pracovní činnost. Aktivní mapa s kontakty na všechny expozitury a pobočky ČSOB patří rovněž ke zdařilým částem prezentace. Výroční zpráva ČSOB splňuje i ty nepřísnější požadavky multimediální prezentace a jediné, co jí lze vytknout, je snad trochu unylý zvukový doprovod. Naštěstí se dá vypnout.

GE Capital Bank – praktické věci v životě

Graficky velice jednoduchá výroční zpráva GE Capital Bank se obešla bez jakékoli pompéznosti. Jednoduché a srozumitelné piktogramy, jednoduchá a srozumitelná navigace – to jsou základní znaky této výroční zprávy. Nejde však o nudnou a komisní prezentaci. Výroční zpráva je zde přirozenou součástí prezentace a k jednotlivým kapitolám zprávy se lze dostat velice jednoduše díky opravdu vydařené navigaci. Tímto způsobem je výroční zpráva dovedená ke své dokonalosti. Čtenář se nemusí složitě prokousávat souvislým textem, ale dostane se přímo k informacím, které ho opravdu zajímají. Dalším pozitivem této prezentace jsou demoverze on-line bankovních aplikací s propojením přímo na www stránky GE Capital Bank.

Výroční zprávy na CD nemusí nutně znamenat nudu a některé instituce to již vědí. Některé však sílu multimediální prezentace stále podceňují - ke své škodě.

Vyhovují vám výroční zprávy na CD více než tištěné? Nebo údaje raději hledáte na internetu? Máte osobní zkušenost s některou z recenzovaných výročních zpráv? Podělte se o svá zjištění a názory!

Andrea Pavolková
Autorka pracuje v online komunikační agentuře.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Diskuze

10. 12. 2002 | 14:52 | SkrivanekT

Určitě je to levnější než nákladné knihy. Ty kevšemu zabírají i více místa. více

10. 12. 2002 | 13:26 | TGP

To by mě vážně zajímalo, kdo si výročky na CD prohlíží a komu se vůbec distribuují? Není to náhodou vyhazování peněz z okna? více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK