Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Český Telecom je nejlepší, tedy aspoň v něčem

Český Telecom je nejlepší, tedy aspoň v něčem
Ač se může zdát podivné tvrdit o skoro monopolním operátorovi pevných telefonních linek, že je v něčem nejlepší, jeho Call centrum si takové hodnocení plně zaslouží. Jak vyplývá z našeho telefonního testu, předstihl v kvalitě infolinky i mobilní operátory.

Mezi nejpoužívanější česká telefonní čísla budou bezesporu patřit infolinky provozovatelů pevných i mobilních telefonních sítí. Denně na ně směřují desetitisíce hovorů (například na linku T-mobile se uskuteční v průměru 20 tisíc hovorů každý den, v době, kdy probíhalo přečíslování, to bylo dokonce o hodně více, podobné množství hovorů se uskuteční na populární 800 123 456 Českého Telecomu, denně je jich asi 20 tisíc). Takový nápor zvládnout už chce dobré call centrum a dobře vycvičené operátory. I přes toto "úskalí" dosahují infolinky telekomunikačních společností nadprůměrných výsledků. Šance, že se vůbec dovoláte, je vysoká – u všech mobilních operátorů se během testu dovolalo devět z deseti volajících, v Českém Telecomu se k operátorovi dostal dokonce každý volající. V jiných oborech takových výsledků dosahují jen ti nejlepší z nejlepších. I když u telekomunikačního operátora by vysoká pravděpodobnost, že se dovoláte, měla být samozřejmostí. Co byste si pak asi mysleli o jeho službách.

Jaká je telefonní dosažitelnost infolinek telekomunikačních společností
Pořadí Telekomunikační společnost Funkční dosažitelnost1 Funkční responční čas2
1 Český telecom 100 % 43
2 Eurotel 91 % 52
3 Oskar 90 % 43
4 T-mobile 90 % 65

V průběhu testu bylo vedeno deset nebo jedenáct hovorů na infolinky každé z testovaných společností.
Vysvětlivky: 1Funkční dosažitelnost - procentuální část telefonátů, kdy proběhlo spojení s osobou schopnou zodpovědět dotaz či nabídnout zákaznicky orientovanou alternativu
2Funkční responční čas - průměrná doba čekání na přijatelnou odpověď v sekundách
Pramen: Positive
U téměř všech hovorů došlo skutečně k navázání spojení, pouze jeden hovor se ani nepodařilo uskutečnit (Eurotel). V několika případech (to je ona desetina ztracených u mobilních operátorů) se sice volající dovolá, nedojde ale ke spojení s operátorem – zákazník buďto čeká na úvodní smyčce ("Vítejte v síti ... všichni naši operátoři právě hovoří...") dvě minuty a zákazník to vzdává (Oskar), nebo je po dvou minutách ukončen volanou stranou (T-mobile). Co se ukázalo jako problematické u všech operátorů, je rychlost přepojení na operátora – nejlepší byl Oskar s průměrnými 36 vteřinami (počítáno z uskutečněných hovorů), nejhorší T-mobile s minutou a pěti vteřinami.

Kvalita telefonních hovorů
Pořadí Telekomunikační operátor Průměrná kvalita
1. Český telecom 96 %
2. T-mobile 85 %
3. Oskar 81 %
4. Eurotel 78 %
Pramen: Positive

Kromě délky čekání a pravděpodobnosti toho, že se dovoláte, je pro většinu z nás důležitá i kvalita samotného hovoru – jak jsou na vás milí, jak rychle a dobře vám vyhledávají informace... V tomto parametru dopadl nejlépe Český Telecom (průměrná kvalita hodnocená podle standardizovaného dotazníku, který vyplňují telefonující – 96 % - přepočteno) za ním následuje T-mobile (85 %), Oskar (81 %) a poslední je překvapivě Eurotel (78 %). Ovšem i výsledek posledního je při porovnání s firmami z jiných oborů nadstandard. Například expresní přepravci dosáhli v průměru 75 %, kvalita linek penzijních fondů se pohybovala jen mírně přes 50 % a stavební spořitelny se pouze přiblížily 60 %. Největšími chybami operátorů na linkách telekomunikačních firem byly v podstatě drobnosti – špatné rozloučení, nepříliš dynamický projev či neposkytnutí informací navíc.

Souhlasíte s výsledky testů? Jaké jsou vaše zkušenosti s infolinkami telekomunikačních operátorů? Podělte se o ně s ostatními.

Test provedla společnosti Positive mezi 10. červnem a 22. červencem tohoto roku. Do každé společnosti bylo vedeno 10 nebo 11 telefonních hovorů, čísla byla nalezena ve Zlatých stránkách, popřípadě získána na informacích Českého telecomu a část hovorů byla směrována i na čísla předvolená na SIM kartách jednotlivých mobilních operátorů.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-2
Ano
Ne

Diskuze

11. 10. 2002 | 9:04

S informační linkou Eurotelu jsem naprosto spokojen - dovolám se téměř vždy a dostávám rychle kvalitní informace. S Českéým Telecomem mám také překvapivě dobré zkušenosti. Zkušenost s T-mobilem nemám, ale cítím potřebu si...více

8. 10. 2002 | 15:26

Ten clanek je vtip, ne? Jak chcete na zaklade 10 nebo 11 volani zjistovat dosazitelnost? Rika vam neco pojem "statisticka chyba"? Ta cisla nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nabídková cena, Hmotný investiční majetek dlouhodobé povahy, Inventarizace, ivnestice, nemovitostní fondy, sleva, brno, nemovitosti, lukáš hemek, bankovní daň, investoce, kurzovní lístek, 1. světová válka, nevhodná kvalifikace, střední Evropa, petr krčál, promlčení vkladu, Best

1S43528, 4T94161, 4Z14116, 4AC7447, 9A91141

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK