Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

P-rofesionální I A-matérské S-tránky

| 21. 6. 2002
P-rofesionální I A-matérské S-tránky
Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované internetovým aktivitám investičních společností je ve své třetí části. Do třetice všeho dobrého přichází na přetřes www prezentace První investiční společnosti. Investujte trochu svého času a pojďte hodnotit s námi.
www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a její způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme 6 nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří deset osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.pias.cz

Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2 Marketingová rovina: 1 Informační rovina: 1 Grafická rovina: 2- Jazyková rovina: 3- Navigační rovina: 1- Technická rovina: 1- Bezpečnost: 1
Výsledná známka: 1,75



Kreativní rovina:

Kreativita, ach ta nevděčná holka! Obyčejných a nehezkých je všude kolem tolik, ale potkat nějakou, která má kouzlo, to aby se člověk uběhal. A jak to vypadá na www.pias.cz? Netvrdím, že motiv rozloženého globu je kdovíjak neotřelý, ale například s přihlédnutím ke vztahu k firemnímu sloganu 1. IN je možno uznat, že úvodní stránka je pojata netradičně a poměrně zajímavě.

Rozložení navigačních prvků na homepage a její vlastní strukturalizace – to vše napovídá, že bylo při tvorbě prezentace počítáno s výsledným požadovaným efektem při zachování maximální grafické a kompoziční strohosti.

Výsledná známka (jako ve škole): 2



Marketingová rovina:

Dobrá komunikace a oslovení správných cílovek – to je kumšt. Jedním z nejzásadnějších kladů stránek 1. IN je komunikace s větším počtem cílových skupin: finanční experti, stávající uživatelé produktů, potenciální klienti, a tak trochu i naprostí laici.

Líbí se mi, že aktuální hodnoty podílových listů jsou komunikovány přímo na úvodní stránce prezentace. Navíc si myslím, že autoři zvolili poměrně vhodnou komunikační strategii umožňující uživateli přesnou a jasnou orientaci v tematických celcích prezentace.

Propagaci bylo učiněno zadost využitím selfpromo banneru v horní části stránek.

Tím nejlepším, co prezentace bezesporu nabízí, je využití internetu pro možnost odkupu podílových listů nebo přestupu mezi těmito fondy. Tyto on-line obchodní aktivity jsou navíc opatřeny poměrně podrobným návodem a komentářem.

Vhodnou pomůcku uživateli nabízí sekce Jak si vybrat v podobě informací, které mohou pomoci uživateli při rozhodování o druhu zvoleného produktu.

Kontaktní informace o prodejních místech jsou po obchodní stránce úplnou nutností, nechápu tedy, proč se autoři spokojili jen se seznamem poštovních adres, proč chybí telefonní a mailové spojení a další.

Výsledná známka: 1



Informační rovina:

Přestože není internetová prezentace 1. IN nikterak rozsáhlá, jsem přesvědčen, že poskytuje všechny potřebné informace o nabízených produktech i o společnosti samotné. Co mě však těší nejvíc, že se svých informací a rad dočkají i ti, kteří nemají dostatek zkušeností s investicemi.

Button s nápovědou považuji za velmi dobrý nápad, škoda jen, že zůstalo jen u toho nápadu a že v něm uživatel nenajde víc a důležitějších informací.

Existence anglické mutace stále ještě není samozřejmostí u velkého množství prezentací významných subjektů ve finanční sféře, proto chválím i to, co by už mělo být považováno za samozřejmost.

Výsledná známka: 1



Grafická rovina:

Zřejmě není žádným zvláštním moudrem konstatování, že informační část internetové prezentace by měla být alespoň v částečné harmonii s grafickou a vizuální formou. V duchu tohoto faktu je mi líto, že grafický layout jednotlivých podsekcí prezentace pias.cz je jen velmi slabým odvarem poměrně úspěšného grafického ztvárnění úvodní stránky. Modré navigační buttony vypadají poněkud hrubě, ale ještě by se daly snést, ovšem ono šedé textové pole v kombinaci s korporátním grafickým okolím přináší uživateli nepoznaný umělecký dojem…

Výsledná známka: 2-



Jazyková rovina:

Jazykové korektury byly tentokrát provedeny v sekci O společnosti/Historie, kde bylo nutno konstatovat, že z jazykového hlediska nebyl hodnocený text příliš uspokojivý. Ve vsuvce "a. s." se píše mezera, slovo "dceřiný" je správně s jedním "n", substantivum "společnost" se píše s malým písmenem a jednohláskové předložky a spojky nemají na koncích řádků co dělat. Navíc poslední věta tematického celku Začátek ("Prvními fondy…byly Investiční rozvojový fond.") zní značně nečesky i v kontextu snažení žáčků národní školy.

Se stylistickou výstavbou některých textů má prezentace také jisté problémy. Např. v sekci Co je rodina fondů 1.IN/Důležité informace najdete hned v první větě hotovou stylistickou perlu hodnou špatné slohové práce: "Investice do otevřených podílových fondů je investicí do cenných papírů, proto každá investice obsahuje riziko, že nebude dosaženo očekávaného zhodnocení."

Výsledná známka: 3-



Navigační rovina:

V mnoha předchozích hodnoceních jsem marně lamentoval nad tím, že některá prezentace nenabízí uživateli prakticky žádnou navigaci. V tomto případě je však situace jiná. Existenci zdvojeného navigačního systému, kdy si můžete vybrat z levého navigačního pásma s modrými buttony a horní otevírací navigační lišty, sice zcela nechápu, ale budiž, jedná se o jistý uživatelský komfort a ztratit se rozhodně nemůžete. K návratu na úvodní stránku slouží, jak bývá zvykem, logo společnosti.

Výsledná známka: 1-



Technická rovina:


Výsledná známka: 1-



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • použití meta tagů pro vyhledávací roboty
(-)
  • navigace mezi produkty je závislá na JavaScriptu, optimalizováno pro IE
  • vynechávání atributu "alt" u obrázků
  • chybí atribut "type" v definici JavaScriptu, chybné skrytí kódu JavaScripu pro prohlížeče, které jej nepodporují (např. homepage)
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • bylo využito, externí stylesheet
(-)
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • DHTML navigace
  • "Vaše portfolio"
  • anglická mutace
  • on-line obchodování
(-)


Závěr:
Prezentace 1. IN je rozhodně víc nežli pouhými stránkami. Využití možností internetu směrem k obchodním a marketingovým aktivitám je velkou konkurenční výhodou (nebo jí alespoň může být). Zabezpečený přenos osobních dat mezi klientem a serverem spolu s kvalitně zvládnutou technickou rovinou činí hodnocenou prezentaci hodnou chvály. Internetové stránky pias.cz však také potřebují v mnohých ohledech vylepšit. Grafická úroveň podsekcí, jazyková a stylistická stránka – to vše zhoršuje výsledný dojem. Chtělo by to prostě do internetu zase trochu investovat. A o investice tady přece jde, ne?

Doufám, že k tomuto hodnocení máte co říci a přidáte svůj názor

Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB MD NG EH GH VI PJ RJ PN PP průměr
vzhled - - 3 3 3 - 2,5 2,5 3 2 2,714
obsah - - 2 1- 2 - 2 1,5 3,5 1 1,929
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; MD - Michal Drtina, Vltava-Labe Press; NG - Naveed Gill, Tiscali; EH - Eda Hekšová, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT; GH - Gabriela Hrušková, Tiscali; VI - Vladimír Iliev, Strategie; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; RJ - Radovan Jelen, Forrest Gump; PN -Petr Nešpůrek, ARBOmedia; PP - Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.

Vytrženo z kontextu
... Informace z března 2002 v polovině června? To je docela dost velké "dopravní zpoždění"... diví se porotce Pavel Janeček (Celý názor)
... celkové kreativní pojetí a zpracování stránek je skutečně poměrně nezajímavé a mdlé ... uzavírá porotce Petr Nešpůrek (Celý názor)


---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Příští týden se můžete těšit na hodnocení internetové prezentace
OB Invest.

Pokud jste navštívili internetové stránky První investiční společnosti, jak se vám líbily? Našli jste na nich vše, co jste hledali? Napište nám své zkušenosti a názory.


Partneři soutěže
Tiscali
Strategie
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-18
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Obchodní společnost, Promptní obchody, Doplňkové služby v leasingu, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, třetí pilíř, filip duchoň, oberbank termínovaný vklad top jistota, smlouva s rozhodčí doložkou, křivka, skauting, Spořicí účet Gold, zombie, kvantitativní strategie, regulované nájemné, ESUO

3J01848, 3AE3250, 2A10023, 6U64222, 7T97636

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK